![Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/peristeris.jpg)
Με τη σύσταση για αγορά (buy) και τιμή στόχο στα 23,40 ευρώ, άρχισε την κάλυψη της μετοχής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η Eurobank Equities, η οποία μάλιστα υποστηρίζει ότι όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στις παραχωρήσεις τώρα.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο μεγαλύτερος όμιλος υποδομών στην Ελλάδα, ηγέτης τόσο στις παραχωρήσεις όσο και στις κατασκευές. Μετά από μια στρατηγική στροφή μέσω της πώλησης των δραστηριοτήτων ΑΠΕ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ βρίσκεται πλέον σε καλή θέση για να εδραιώσει την κυριαρχία της στην αγορά και να εμπλουτίσει το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων αξιοποιώντας την ανάπτυξη των τοπικών υποδομών.
Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Ασφάλεια και ποιότητα ζωής πρέπει να είναι προτεραιότητα της πολιτείας
Όσον αφορά το μέλλον, κατά την Eurobank Equities η πρόσφατη απόκτηση δύο σημαντικών παραχωρήσεων θα αναδιαμορφώσει το μείγμα κερδών, οδηγώντας σε αύξηση >50% των EBITDA έως το 2026 (έναντι των επιπέδων του 2024) στα 693 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα θα ενισχύσει την προβολή της παραγωγής ελεύθερων ταμειακών ροών (FCF).
Ηγέτης στις παραχωρήσεις
Η ΓΕΚ κατέχει μερίδια σε 5 από τις 7 παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων στην ηπειρωτική Ελλάδα (1 σε εκκρεμότητα) με μέση υπολειπόμενη διάρκεια ζωής >20 χρόνια και χωρίς λήξη πριν από το 2037. Όλες οι παραχωρήσεις είναι λειτουργικές, με μία μόνο να απαιτεί περίοδο κατασκευής 5 ετών. Πρόσφατα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εξασφάλισε και την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου της Βόρειας Κρήτης (λειτουργία μετά το 2030).
Πέρα από τους αυτοκινητόδρομους, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ λειτουργεί δύο μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων και διάφορες μικρότερες παραχωρήσεις, ενώ κατέχει επίσης μειοψηφικά μερίδια στο υπό ανάπτυξη Αεροδρόμιο Καστελίου στην Κρήτη (32,5%) και στο Resort Συγκρότημα στο Ελληνικό (49%). Με γνώμονα την ενσωμάτωση των δύο εμβληματικών παραχωρήσεων, η Eurobank Equities εκτιμά ότι το EBITDA του τμήματος θα φτάσει τα 473 εκατ. ευρώ έως το 2026 (3ετές CAGR: 42%).
Ενίσχυση των αποδόσεων
Η αναπτυσσόμενη τοπική οικονομία και η πιεστική ανάγκη για εκσυγχρονισμό των υποδομών ενθάρρυναν την ισχυρή ανάπτυξη των κατασκευών τα τελευταία χρόνια, διαμορφώνοντας το ανεκτέλεστο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα 5 δισ. ευρώ τον Ιούνιο του 2024 έναντι 2,2 δισ. ευρώ το 2021.
Αξιοποιώντας την ηγετική παρουσία της στην αγορά και το καθετοποιημένο μοντέλο της που επιτρέπει υψηλότερες αποδόσεις σε επίπεδο Ομίλου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πρόκειται να κεφαλαιοποιήσει τα 8-10 δισ. ευρώ σε έργα που θα δημοπρατηθούν εντός των επόμενων 18 μηνών, με στόχο να ενισχύσει το μερίδιο των δικών της εκκρεμών έργων πέρα από το τρέχον 65%.
Ως εκ τούτου, η Eurobank Equities υπολογίζει τα τμηματικά έσοδα σε 1,37/1,43 δισ. σε σχέση με την εκτίμηση του 2024/2025, με EBITDA 114/118 εκατ. ευρώ.
Βελτιωμένη η θέση στον κλάδο της ενέργειας
Ο ενεργειακός κλάδος βρίσκεται επίσης σε κομβική συγκυρία, με το μερίδιο προσφοράς της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να φτάνει το 11% (έναντι 7% το 2022), μετά τους νέους PPA HV από πλευράς πώλησης. Η παραγωγή αναμένεται να αυξηθεί κατά 75% το 2025.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να βελτιώσει την τοποθέτησή της και θα σταθεροποιήσει τη θέση της ως ο 3ος μεγαλύτερος τοπικός παίκτης, και έτσι η Eurobank Equities εκτιμά ότι το EBITDA της χρήσης 24-26 θα κινηθεί άνετα εντός του εύρους των 100-120 εκατ. ευρώ.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Από το Σαρακήνικο μέχρι τη Σαντορίνη: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/sarakiniko05-600x400.jpg)
Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας
![Μετρό: Τέλη του 2025 θα φτάσει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας της νέας γραμμής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/metropontikas2_grammi4_avax-600x400.jpeg)
Πώς προχωράει η γραμμή 4 του Μετρό - Πότε φτάνει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας
Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό της Αθήνας, η οποία πρόκειται να καλύψει μία μεγάλη έκταση περιοχών
![ΣΔΙΤ: Έγκριση υλοποίησης μονάδων ολοκληρωμένης ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/recycle-600x450.jpg)
«Πράσινο φως» μονάδων ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο
Τι αποφάσισε η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ
![Αλέξανδρος Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για το επενδυτικό πρόγραμμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Alexandros_Exarchou_aktor-600x400.jpg)
Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για τις επενδύσεις του ομίλου
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου πρόεδρος και CEO της Aktor τόνισε το ενδιαφέρον του ομίλου για εξαγορές στον τομέα των παραχωρήσεων
![Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος – Οι συμπληρωματικές εργασίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/patra-pyrgos-dromos-1-600x369.jpg)
Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος
Οι συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ
![ΕΥΔΑΠ – Δήμος Σπάτων: Επεσαν οι υπογραφές για το Δίκτυο Αποχέτευσης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/unnamed-35-600x400.jpg)
Αποκτά δίκτυο αποχέτευσης ο Δήμος Σπάτων - Επεσαν οι υπογραφές
H κατασκευή του δικτύου αποχέτευσης στον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος από την ΕΥΔΑΠ έχει συμβατικό προϋπολογισμό 55,3 εκατ. ευρώ
![ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/Δελτίο-Τύπου_ALUMIL_Κεντρική-Φωτογραφία-600x414.jpg)
ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις
Η ALUMIL εγκαινίασε το νέο της βαφείο ενισχύοντας τη συνολική παραγωγική της ικανότητα και επιταχύνει τους χρόνους εξυπηρέτησης πελατών
![Ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας – Αττικής: Πώς θα αναπτυχθεί η πρωτεύουσα έως το 2035](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Hellinikon-1024x401-1-600x235.jpg)
Η Αθήνα την επόμενη 10ετία – Η νέα πόλη των 30.000 κατοίκων και η επέκταση του Μετρό στον Μητροπολιτικό Πόλο του Ελληνικού
Με επίκεντρο τον πόλο του Ελληνικού το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής
![Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/kakokairia-karditsa-2-1-600x400.jpg)
Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα
Τις αποφάσεις για τα έργα αποκατάστασης των ζημιών σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias υπέγραψε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών