Με τη σύσταση για αγορά (buy) και τιμή στόχο στα 23,40 ευρώ, άρχισε την κάλυψη της μετοχής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η Eurobank Equities, η οποία μάλιστα υποστηρίζει ότι όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στις παραχωρήσεις τώρα.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο μεγαλύτερος όμιλος υποδομών στην Ελλάδα, ηγέτης τόσο στις παραχωρήσεις όσο και στις κατασκευές. Μετά από μια στρατηγική στροφή μέσω της πώλησης των δραστηριοτήτων ΑΠΕ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ βρίσκεται πλέον σε καλή θέση για να εδραιώσει την κυριαρχία της στην αγορά και να εμπλουτίσει το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων αξιοποιώντας την ανάπτυξη των τοπικών υποδομών.
Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Ασφάλεια και ποιότητα ζωής πρέπει να είναι προτεραιότητα της πολιτείας
Όσον αφορά το μέλλον, κατά την Eurobank Equities η πρόσφατη απόκτηση δύο σημαντικών παραχωρήσεων θα αναδιαμορφώσει το μείγμα κερδών, οδηγώντας σε αύξηση >50% των EBITDA έως το 2026 (έναντι των επιπέδων του 2024) στα 693 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα θα ενισχύσει την προβολή της παραγωγής ελεύθερων ταμειακών ροών (FCF).
Ηγέτης στις παραχωρήσεις
Η ΓΕΚ κατέχει μερίδια σε 5 από τις 7 παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων στην ηπειρωτική Ελλάδα (1 σε εκκρεμότητα) με μέση υπολειπόμενη διάρκεια ζωής >20 χρόνια και χωρίς λήξη πριν από το 2037. Όλες οι παραχωρήσεις είναι λειτουργικές, με μία μόνο να απαιτεί περίοδο κατασκευής 5 ετών. Πρόσφατα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εξασφάλισε και την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου της Βόρειας Κρήτης (λειτουργία μετά το 2030).
Πέρα από τους αυτοκινητόδρομους, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ λειτουργεί δύο μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων και διάφορες μικρότερες παραχωρήσεις, ενώ κατέχει επίσης μειοψηφικά μερίδια στο υπό ανάπτυξη Αεροδρόμιο Καστελίου στην Κρήτη (32,5%) και στο Resort Συγκρότημα στο Ελληνικό (49%). Με γνώμονα την ενσωμάτωση των δύο εμβληματικών παραχωρήσεων, η Eurobank Equities εκτιμά ότι το EBITDA του τμήματος θα φτάσει τα 473 εκατ. ευρώ έως το 2026 (3ετές CAGR: 42%).
Ενίσχυση των αποδόσεων
Η αναπτυσσόμενη τοπική οικονομία και η πιεστική ανάγκη για εκσυγχρονισμό των υποδομών ενθάρρυναν την ισχυρή ανάπτυξη των κατασκευών τα τελευταία χρόνια, διαμορφώνοντας το ανεκτέλεστο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα 5 δισ. ευρώ τον Ιούνιο του 2024 έναντι 2,2 δισ. ευρώ το 2021.
Αξιοποιώντας την ηγετική παρουσία της στην αγορά και το καθετοποιημένο μοντέλο της που επιτρέπει υψηλότερες αποδόσεις σε επίπεδο Ομίλου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πρόκειται να κεφαλαιοποιήσει τα 8-10 δισ. ευρώ σε έργα που θα δημοπρατηθούν εντός των επόμενων 18 μηνών, με στόχο να ενισχύσει το μερίδιο των δικών της εκκρεμών έργων πέρα από το τρέχον 65%.
Ως εκ τούτου, η Eurobank Equities υπολογίζει τα τμηματικά έσοδα σε 1,37/1,43 δισ. σε σχέση με την εκτίμηση του 2024/2025, με EBITDA 114/118 εκατ. ευρώ.
Βελτιωμένη η θέση στον κλάδο της ενέργειας
Ο ενεργειακός κλάδος βρίσκεται επίσης σε κομβική συγκυρία, με το μερίδιο προσφοράς της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να φτάνει το 11% (έναντι 7% το 2022), μετά τους νέους PPA HV από πλευράς πώλησης. Η παραγωγή αναμένεται να αυξηθεί κατά 75% το 2025.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να βελτιώσει την τοποθέτησή της και θα σταθεροποιήσει τη θέση της ως ο 3ος μεγαλύτερος τοπικός παίκτης, και έτσι η Eurobank Equities εκτιμά ότι το EBITDA της χρήσης 24-26 θα κινηθεί άνετα εντός του εύρους των 100-120 εκατ. ευρώ.
Latest News
Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Η σιδηροδρομική γραμμή επαναλειτουργεί κατόπιν εξασφάλισης της κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
AVAX: Έπεσαν οι υπογραφές για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά – Το μήνυμα Μιτζάλη
Ο CEO της AVAX Κ. Μιτζάλης, παρουσία Μητσοτάκη, υπέγραψε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη σύμβαση για την εκτέλεση του έργου 310 εκατ. ευρώ
Νέα «κίτρινη κάρτα» από την Κομισιόν για τους σιδηρόδρομους - Δίμηνη προθεσμία στην Αθήνα
Η Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών