Οι παραδόσεις συσκευών smartphone από τους κατασκευαστές στους μεταπωλητές το γ’ τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση φτάνοντας τις 309,9 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών Canalys. Πρόκειται για την υψηλότερη επίδοση γ’ τριμήνου από το 2021.

Σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας, η εν λόγω άνοδος τροφοδοτήθηκε από επιθετικές κυκλοφορίες από smartphone brands που προσφέρουν ανανεωμένα χαρτοφυλάκια με ισχυρές προτάσεις αξίας, ενθαρρύνοντας την αναβάθμιση συσκευών εν μέσω ευνοϊκού κύκλου ανανέωσης και ισχυρού καταναλωτικού κλίματος.

Άνοδος 70% της αγοράς των GenAI smartphone έως το 2028

H Samsung προηγείται στα smartphone

Σε επίπεδο κατασκευαστών, η Samsung προηγείται με παραδόσεις 57,5 ​​εκατομμυρίων συσκευών, ενισχυμένη από μια βελτιωμένη σειρά εισαγωγικού επιπέδου. Η Apple διατήρησε τη δεύτερη θέση με ρεκόρ 54,5 εκατομμυρίων μονάδων, λόγω του ισχυρού ντεμπούτου της σειράς iPhone 16 στις αναδυόμενες αγορές.

Η Xiaomi κατείχε την τρίτη θέση με 42,8 εκατομμύρια μονάδες και μερίδιο αγοράς 14%, επωφελούμενη από τη στρατηγική τοποθέτηση αποθεμάτων για νέα λανσαρίσματα σε βασικές αγορές. Οι Oppo και Vivo κλείνουν την κορυφαία πεντάδα, με αποστολές 28,6 εκατομμυρίων και 27,2 εκατομμυρίων τεμαχίων, αντίστοιχα, με υγιείς επιδόσεις στην εξαιρετικά ανταγωνιστική περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού.

Αποστολές ρεκόρ για την Apple

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας οι αναλυτές της Canalys τονίζουν ότι «η Apple πέτυχε αποστολές ρεκόρ για το γ’ τρίμηνο, με γνώμονα έναν στρατηγικό συνδυασμό βελτιστοποιήσεων καναλιών και εφοδιαστικής αλυσίδας». Ιδιαίτερο σημείο αναφοράς η ανακοίνωση της πλατφόρμας Apple Intelligence μετά το WWDC, με τους καταναλωτές να αναβαθμίζουν από τα παλαιότερα μοντέλα iPhone 12 και 13 για να αγκαλιάσουν αυτή τη νέα τεχνολογία.

Επιπλέον, η διαφοροποιημένη παραγωγή iPhone της Apple, ιδίως στην Ινδία, έχει μειώσει σημαντικά τους χρόνους παράδοσης, εκσυγχρονίζοντας την εκπλήρωση των προπαραγγελιών και τονώνοντας την τοπική ζήτηση μέσω ανταγωνιστικών τιμών.

Η συμπληρωματική παραγωγή iPhone προηγούμενης γενιάς, όπως τα iPhone 13 και 15, στην Ινδία ενίσχυσε περαιτέρω τις αποστολές της Apple στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, επιτρέποντάς της να διεκδικήσει ξανά μερίδιο αγοράς στη μεσαία κατηγορία και να κεφαλαιοποιήσει τη ζήτηση αντικατάστασης. Ωστόσο, είναι ζωτικής σημασίας να σημειωθούν τα γεωπολιτικά εμπόδια και η καθυστερημένη ανάπτυξη του Apple Intelligence που μπορεί να εμποδίσει ουσιαστικά την απόδοση της Apple τόσο κατά το δ’ τρίμηνο (που περιλαμβάνει την περίοδο Χριστουγέννων-Πρωτοχρονιάς) όσο και ολόκληρο το 2025, αναφέρουν οι αναλυτές της Canalys.

Ανταγωνισμός στα smartphone χαμηλού κόστους

Παρά το ισχυρό α’ εξάμηνο του 2024 που ωθήθηκε από την ισχυρή καταναλωτική ζήτηση και τις ευνοϊκές οικονομικές συνθήκες, συνεχίστηκε ο έντονος ανταγωνισμός στην αγορά συσκευών χαμηλού κόστους, αναφέρει η Canalys. Χαρακτηριστικό θεωρεί η εταιρεία ερευνών το παράδειγμα του επιτυχημένου λανσαρίσματος από την Oppo της νεάς σειράς A3 στο τμήμα τιμών των 100 έως 200 δολαρίων, ιδιαίτερα στη Νοτιοανατολική Ασία. Με τον εξορθολογισμό του χαρτοφυλακίου της, η Oppo έχει σημειώσει ανάπτυξη 30% από έτος σε έτος στην περιοχή και είναι έτοιμη να αυξήσει περαιτέρω το μερίδιο αγοράς της.

Ωστόσο, το αυξανόμενο κόστος εξαρτημάτων και ο κορεσμός των καναλιών θέτουν προκλήσεις για τη μακροπρόθεσμη κερδοφορία και τη βιωσιμότητα των στρατηγικών μαζικής αγοράς. Για να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις, τα διάφορα brands επεκτείνουν την εστίασή τους στην ανάπτυξη μεσαίου επιπέδου στις αναδυόμενες αγορές.

Το β’ εξάμηνο του 2024, η Xiaomi αξιοποιεί την ισχυρή παρουσία της στην ανοιχτή αγορά και τα επώνυμα καταστήματα για να αυξήσει τις πωλήσεις της από μεσαίες έως υψηλές και να ανακατευθύνει τη ζήτηση των καταναλωτών προς τη σειρά Pro. Εν τω μεταξύ, η vivo επέκτεινε τη σειρά V40 για να καλύψει ένα ευρύτερο φάσμα παραλλαγών για να ενισχύσει τις προσφορές μεσαίας κατηγορίας.

Αισιοδοξία για το μέλλον

Η Canalys παραμένει «προσεκτικά αισιόδοξη» για το υπόλοιπο του έτους, καθώς θεωρεί ότι οι πωλητές βελτιώνουν την τοποθέτηση των αποθεμάτων και τη δημιουργία επωνυμίας για να τροφοδοτήσουν την ανάπτυξη το 2025. Επίσης, η εταιρεία ερευνών θεωρεί ότι οι αναδυόμενες αγορές, όπως η Νοτιοανατολική Ασία και η Λατινική Αμερική, έχουν ξεπεράσει τη συνολική αγορά, λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού τιμών και των κινήτρων για κανάλια στο τμήμα εισόδου.

Ζωτικής σημασίας παραμένει ο όγκος και το μερίδιο αγοράς, για το συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς, καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις περιορίζουν την κερδοφορία συσκευών εξαιρετικά χαμηλού επιπέδου, καθιστώντας τους διαρκείς πολέμους τιμών πρόκληση.

Σε ώριμες αγορές, όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Δυτική Ευρώπη, η ανάπτυξη του τμήματος premium θα καθοδηγείται από τη διαφοροποίηση που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη. Προμηθευτές όπως η vivo και η Honor επεκτείνουν τα χαρτοφυλάκια μεσαίας κατηγορίας τους μέσω καινοτόμων στρατηγικών καναλιών, συμπεριλαμβανομένων των αναδυόμενων καταστημάτων και των συνεργασιών, για να προσελκύσουν καταναλωτές από τη ζώνη τιμών των 100 έως 200 δολαρίων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Data4: Έτοιμο το πρώτο data center το αργότερο μέχρι τις αρχές του 2027
Τεχνολογία |

Μέχρι τις αρχές του 2027 έτοιμο το πρώτο data center της Data4

Tο campus της Data4 στην Παιανία, όταν ολοκληρωθεί, θα είναι το μεγαλύτερο στην Ελλάδα και θα βοηθήσει να καταστεί η χώρα πύλη εισόδου δεδομένων στη νότια Ευρώπη, είπε ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας, Ολιβιέ Μισελί