Μόνο τις δύο πρώτες ημέρες λειτουργίας της ψηφιακής διακοπής εργασιών μιας επιχείρησης, ολοκληρώθηκαν μέσω της εφαρμογής 1450 σχετικές διαδικασίες.

Αυτό ανακοίνωσε η ΑΑΔΕ επισημαίνοντας την επιτάχυνση της εξυπηρέτησης των πολιτών και τη σημαντική μείωση των εκκρεμών αιτημάτων προς την Εφορία μέσα από τη λειτουργία όλο και περισσότερων ψηφιακών εφαρμογών.

Φορολογικό νομοσχέδιο: Έρχονται δώρα και «καμπάνες»

Πρόκειται για διαδικασίες οι οποίες βρίσκονταν στη λίστα των εκκρεμών αιτημάτων προς την ΑΑΔΕ, αναφέρει η αρμόδια αρχή.

Με δεδομένη την επιτάχυνση της διεκπεραίωσης των εκκερεμών αιτημάτων, και την προώθηση μεγάλου μέρους αυτών σε ΔΟΥ εκτός Αττικής, ο αριθμός των εκκρεμοτήτων προς τους πολίτες μειώνεται σημαντικά κάθε μέρα.

Εκτιμάται, δε, ότι, με τη θέση σε λειτουργία και άλλων ψηφιακών εφαρμογών, το θέμα με τα εκκρεμή αιτήματα θα αποκατασταθεί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

Η εφαρμογή

Δικαίωμα υποβολής αιτήματος διακοπής εργασιών στη νέα ψηφιακή πλατφόρμα έχουν τα φυσικά και νομικά πρόσωπα καθώς και οι νομικές οντότητες.

Οι φορολογούμενοι που έχουν ήδη υποβάλει αίτημα μέσω της εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου», το οποίο δεν έχει ακόμα διεκπεραιωθεί, μπορούν να υποβάλουν εκ νέου το αίτημά τους στη νέα ψηφιακή εφαρμογή.

Υπενθυμίζεται ότι εξαιρούνται από την αυτοματοποιημένη διαδικασία και εξακολουθούν να υποβάλλονται μέσω της ψηφιακής εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου», αιτήματα διακοπής εργασιών που αφορούν αιτία επιχειρηματικής μετατροπής, φορολογούμενους σε κατάσταση πτώχευσης και αποβιώσαντες.

Η διαδικασία

Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν αίτημα για τη διακοπή των εργασιών στην ψηφιακή πύλη myAADE, στη διαδρομή Μητρώο και Επικοινωνία > Αλλαγή Στοιχείων Μητρώου > Διακοπή Εργασιών Επιχείρησης.

Οι φορολογούμενοι που σχεδιάζουν να κλείσουν την επιχείρησή τους ή να σταματήσουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα θα υποβάλουν τη δήλωσή τους στη νέα πλατφόρμα. Αυτόματα το σύστημα θα ελέγχει εάν ο επιχειρηματίας ή ο επαγγελματίας μπορεί να προχωρήσει σε διακοπή εργασιών.

Ο έλεγχος των δηλώσεων που θα υποβάλλονται στην πλατφόρμα εμπρόθεσμα, δηλαδή εντός 30 ημερών από την ημερομηνία του πραγματικού χρόνου παύσης εργασιών, θα ολοκληρώνεται σε χρόνο-εξπρές χωρίς καμία ταλαιπωρία για την επιχείρηση ή τον επαγγελματία.

Για τις δηλώσεις διακοπής εργασιών που υποβάλλονται εκπρόθεσμα θα πραγματοποιείται ηλεκτρονικός έλεγχος και διασταύρωση των στοιχείων προκειμένου να διαπιστωθεί εάν η ημερομηνία διακοπής εργασιών που θα έχει συμπληρώσει ο φορολογούμενος είναι η πραγματική.

Πώς θα γίνεται η διακοπή εργασιών online

  • Ολες οι διαδικασίες μέσω ψηφιακής πύλης της ΑΑΔΕ
  • Ο φορολογούμενος θα υποβάλλει ηλεκτρονικά τη δήλωση και τα δικαιολογητικά ηλεκτρονικά
  • Το σύστημα θα ελέγχει εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις καθώς και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά
  • Ο έλεγχος των εμπρόθεσμων δηλώσεων θα ολοκληρώνεται σε χρόνο-εξπρές
  • Για εκπρόθεσμες δηλώσεις διακοπής εργασιών θα πραγματοποιείται ηλεκτρονικός έλεγχος και διασταύρωση των στοιχείων για να διαπιστωθεί η πραγματική ημερομηνία διακοπής εργασιών
Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tax
Αντικειμενικές αξίες: Τι αλλάζει στον υπολογισμό της αξίας των ακινήτων
Ακίνητα |

Αντικειμενικές αξίες: Τι αλλάζει στον υπολογισμό της αξίας των ακινήτων

Νέα απόφαση του υπουργείου Οικονομικών ξεκαθαρίζει το τοπίο για ακίνητα εντός και εκτός του συστήματος – Τι ισχύει για προσόψεις, υπόγεια, παλαιότητα, συντελεστές αξιοποίησης οικοπέδου