
Η ΙΚΕΑ, η μεγαλύτερη αλυσίδα πώλησης επίπλων παγκοσμίως, ανακοίνωσε υψηλότερα κέρδη για το 2024 χάρη στη μείωση των πληρωμών τόκων, παρά την απότομη μείωση των εσόδων μετά τη μείωση των τιμών σε όλη τη γκάμα των προϊόντων της.
Οι μειώσεις των τιμών είναι μια προσπάθεια να ενισχυθεί η προσιτή τιμή της ΙΚΕΑ, αφού αύξησε σημαντικά τις τιμές το 2021-2022, όταν οι διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού αύξησαν το κόστος των πρώτων υλών.
Η IKEA αποζημιώνει θύματα καταναγκαστικής εργασίας
Η Inter ΙΚΕΑ, η οποία προμηθεύει τα καταστήματα στα οποία παραχωρεί με franchising το εμπορικό σήμα ΙΚΕΑ, μείωσε τις τιμές της κατά μέσο όρο 15% κατά τη διάρκεια του έτους, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Χένρικ Ελμ, επιτρέποντας στα καταστήματα λιανικής ΙΚΕΑ να μειώσουν τις τιμές για τους πελάτες κατά μέσο όρο 10%, αφού το κόστος των πρώτων υλών, όπως το ξύλο, μειώθηκε.
Οι μειώσεις τιμών οδήγησαν τα έσοδα της Inter IKEA σε πτώση 8,9% στα 26,5 δισ. ευρώ (28,58 δισ. δολάρια) για το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Αυγούστου. Ωστόσο, η Inter IKEA δήλωσε ότι οι χαμηλότερες τιμές ενθάρρυναν τους πελάτες να αγοράζουν περισσότερα, συμβάλλοντας στην αύξηση των λειτουργικών κερδών στα 2,3 δισ. ευρώ, από 2,2 δισ. ευρώ το 2023.
«Θα μπορούσαμε να πούμε ότι, σε αδρές γραμμές, έχουμε επιστρέψει στο σημείο που βρισκόμασταν στις τιμές πριν από τον COVID, αν τις προσαρμόζαμε στον πληθωρισμό», δήλωσε ο Elm, προσθέτοντας ότι η εταιρεία σκοπεύει να μειώσει περαιτέρω τις τιμές φέτος, αλλά δεν μπορούσε να δώσει μια εκτίμηση.
Οι μειώσεις των τιμών επηρέασαν τις χονδρικές πωλήσεις της Inter IKEA προς τους λιανοπωλητές και έπληξαν επίσης την αμοιβή franchise της Inter IKEA ύψους 3% επί των καθαρών πωλήσεων που εισπράττει από αυτούς.
Παρόλα αυτά, τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στα 2,2 δισ. ευρώ (2,37 δισ. δολάρια), από 1,6 δισ. ευρώ πέρυσι, κυρίως λόγω των χαμηλότερων δαπανών για τόκους μετά τη διευθέτηση ενός μεγάλου δανείου πέρυσι.
Η Inter IKEA άνοιξε ένα νέο εργοστάσιο στη Σλοβενία και επεκτείνει ένα εργοστάσιο στη Σουηδία στο πλαίσιο των επενδύσεων στην παραγωγή της. Περίπου το 10% των προϊόντων που πωλεί η Inter ΙΚΕΑ κατασκευάζεται στα δικά της εργοστάσια, ενώ το υπόλοιπο προμηθεύεται από εξωτερικούς προμηθευτές.
Ο δικαιοπάροχος της ΙΚΕΑ δήλωσε επίσης ότι υπέγραψε συμφωνία για την εξαγορά των δραστηριοτήτων λιανικής πώλησης της ΙΚΕΑ στην Εσθονία, τη Λιθουανία και τη Λετονία από τον σημερινό δικαιοπάροχο Hof Group, με την αγορά να ολοκληρώνεται τον Δεκέμβριο του 2024, εφόσον λάβει τις εγκρίσεις των ρυθμιστικών αρχών.


Latest News

Πού μπορείτε να αγοράσετε ελβετικά ακίνητα χωρίς να είστε Ελβετοί
Τώρα μπορείτε να αγοράσετε ακίνητα σε πολυτελή κοινότητα στην Ελβετία – αλλά για λίγα μόνο χρόνια ακόμη

Ποια πόλη καθιστά υποχρεωτική την εκπαίδευση μαθητών στην ΑΙ
Ακόμη και μαθητές δημοτικού θα εκπαιδεύονται στην τεχνητή νοημοσύνη

Ο κινεζικός δράκος βρυχάται: Για 8ο συνεχές έτος το μεγαλύτερο εμπορικό έθνος στον κόσμο
Στα 6 τρισ. δολ. ανήλθαν οι εισαγωγές και εξαγωγές αγαθών της Κίνας - Οι ΗΠΑ παραμένουν ο ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος

Lloyd's of London: Zημιές 2,3 δισ. από τις φωτιές στο Λος Άντζελες
Το κόστος των πυρκαγιών μπορεί να είναι μεγαλύτερο από τις αρχικές εκτιμήσεις, εκτιμά η ασφαλιστική

Πώς το Facebook Marketplace «κρατάει» τους νέους στην πλατφόρμα
Με 1,1 δισεκατομμύριο χρήστες σε 70 χώρες, το Facebook Marketplace ανταγωνίζεται το eBay και το Craigslist, σύμφωνα με το BusinessDasher

Fed: Ταχύτατες μειώσεις επιτοκίων σε ενδεχόμενο ύφεσης – Τα στοιχήματα των traders
Οι δύσκολες μεταβλητές για τη Fed

Αυξάνονται οι κλοπές φορτίων καφέ στις ΗΠΑ
Μειώνονται τα αποθέματα καφέ στις αποθήκες της Βραζιλίας

Τα «αστέρια» που γεννιούνται μέσα από την κρίση - Το case study της Ελλάδας
Οι έντονες οικονομικές πιέσεις αναγκάζουν τις χώρες στην προώθηση μεταρρυθμίσεων, προκειμένου να ωθήσουν την ανάκαμψη

Πόσο θα στοιχίσουν οι μειώσεις τελών δικτύου στη Γερμανία ;
Τα σχέδια για τα τέλη δικτύου μεταφοράς ηλεκτρικής ενέρεγειας στη Γερμανία θα κόστιζαν 6,5 δισ. δολάρια ετησίως

Γιατί κινδυνεύουν οι «οικονομικοί στόχοι» του Τραμπ - Τι λεει ο Ελ-Εριάν
Ο Μοχάμεντ Ελ-Εριάν υπογραμμίζει ότι αν η ανάπτυξη φρενάρει , τότε το ταξίδι γίνεται πολύ δύσκολο για τον προορισμό