Αύξηση πωλήσεων 5,7% μεγαλύτερη απ’ όλες τις υπόλοιπες ελληνικές εταιρείες του κλάδου κατέγραψε την περσινή χρονιά η Eurimac.
Παράλληλα, βελτίωσε τις πωλήσεις της και τα μερίδιά της στις διεθνείς αγορές.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις για το 2023 που δημοσιεύθηκαν στο ΓΕΜΗ, η εταιρεία εμφάνισε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 3,18% από 71.670.012 ευρώ σε περίπου 74 εκατ. ευρώ.
Ζυμαρικά: Αντιπαράθεση μεταξύ καταναλωτών και επιχειρήσεων για τις διαρκείς ανατιμήσεις
Οι δείκτες της Eurimac
Το μικτό κέρδος ανήλθε σε €16 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση 63,75% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά, ενώ το EBITDA της εταιρείας αυξήθηκε κατά 77,61%, σε €11,4 εκατ.
Ενώ υπερδιπλασιάστηκαν τόσο τα προ φόρων κέρδη σημειώνοντας αύξηση 122%, που άγγιξαν τα €9,2 εκατ., όσο και τα καθαρά κέρδη με +124%, στα επίπεδα των €7,1 εκατ.
Ιστορία 85 ετών
H εταιρεία ΜΑΚΒΕΛ, συντομογραφία της φράσης «Μακαρονοποιία Βορείου Ελλάδος», ιδρύθηκε το 1939, με τα αδέρφια Παντελή και Νίκο Κωνσταντινίδη να ξεκινούν την διαδικασία παρασκευής και εμπορίας ζυμαρικών στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.
Μεταπολεμικά, το 1945 η παραγωγή ζυμαρικών με την επωνυμία «ΜΑΚΒΕΛ» ξεκινά σε μία μικρή βιοτεχνική μονάδα στην περιοχή της Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Η ανάγκη αύξησης παραγωγικότητας οδηγεί στην μεταφορά της παραγωγής το 1962 σε νέες βιομηχανικές εγκαταστάσεις διευρύνοντας παράλληλα και την προϊοντική γκάμα.
Το ορόσημο
Η αλλαγή σελίδας για την εταιρεία ήρθε το 1996 όταν η ΜΑΚΒΕΛ και ο όμιλος Euricom ξεκινούν την συνεργασία τους ιδρύοντας την εταιρεία Eurimac, προχωρώντας στην κατασκευή μιας νέας βιομηχανικής μονάδας στο Κιλκίς.
Η ώθηση που της έδωσε η σύμπραξη αυτή οδηγεί τα προϊόντα να μπαίνουν σε όλα τα σημεία πώλησης του μεγάλου δικτύου λιανικής τη χρονιά που η εταιρεία γιορτάζει τα 80 χρόνια παρουσίας της στην ελληνική αγορά (το 2019).
Λανσάροντας όλα αυτά τα χρόνια μια σειρά από πρωτοποριακά προϊόντα που εναρμονίζονται με τις σύγχρονες ανάγκες, η εταιρεία λανσάρει ζυμαρικά ολικής άλεσης με βρώμη, χωρίς γλουτένη, βιολογικά, με 5 δημητριακά (σκληρό σιτάρι, βρώμη, καλαμπόκι, κριθάρι, όλυρα).
Το 2024, η Eurimac προχώρησε προχώρησε σε rebranding τόσο του λογοτύπου όσο και των συσκευασιών της, ενώ κυκλοφόρησε το σπαγγέτι Νο. 6 χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη.
Και εξαγωγές και PL
Παράλληλα, η εταιρεία έστρεψε το ενδιαφέρον της στον τομέα της ιδιωτικής ετικέτας, όπως και στις εξαγωγές, οι οποίες αυξάνονται χρόνο με το χρόνο.
Χαρακτηριστικό είναι πως το 2023 η εταιρεία πραγματοποίησε εξαγωγές 40.000 τόνων ζυμαρικών, ποσότητα που αγγίζει ακόμη και το 55% τηςπαραγωγής της.
Για την επόμενη χρήση, αναμένεται επανάκαμψη των πωλήσεων των ζυμαρικών ιδιωτικής ετικέτας, που κυρίως παράγει η εταιρεία, όπως και οι πωλήσεις στο εξωτερικό που εκτιμάται πως θα ξεπεράσουν τους 43.000 τόνους.
Ήδη η Eurimac έχει δημιουργήσει ένα ισχυρό δίκτυο, εκτός από την ελληνική επικράτεια, και στο εξωτερικό, την Ιαπωνία, τη Γερμανία, την Αγγλία, την Τσεχία, τη Ρουμανία, την Κούβα, τη Νότια Αφρική, τη Γαλλία, τη Βουλγαρία, την Πολωνία και σε άλλες 55 χώρες.
Οι στόχοι της Eurimac
Αποβλέποντας στους 80.000 τόνους σε πωλήσεις εντός κι εκτός Ελλάδας, ως κυριότερος στόχος της διοίκησης υπό τη διοίκηση του Οδυσσέα Παπαδόπουλου και την προεδρία του Σταύρου Κωνσταντινίδη, είναι η διατήρηση της θετικής πορείας των αποτελεσμάτων της, μέσα από την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και την ανάπτυξη πωλήσεων σε νέες αγορές.
Μέχρι και το Μάιο του 2023, η Eurimac παρουσίαζε σημαντική αύξηση των πωλήσεών της σε όγκο και τζίρο παρά την αποκλιμάκωση του κόστους των πρώτων υλών (σκληρό σιτάρι), την αύξηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας και του κόστους υλικών συσκευασίας.
Στο πλαίσιο αυτό, η πορεία του αποτελέσματος της εταιρείας αναμένεται να είναι θετική και το 2024, κάτι που αποτυπώνεται στα αποτελέσματα του πρώτου τετραμήνου της χρονιάς.
Άλλωστε οι στόχοι επικεντρώνονται στην αύξηση κατά 10% του όγκου και του τζίρου των πωλήσεων του brand ΜΑΚΒΕΛ σε σχέση με το 2023.
Latest News
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων
Ποιες εταιρείες επενδύουν στην απολιγνιτοποίηση - Τα 6 μεγάλα projects
Έργα συνολικού προϋπολογισμού 141,558 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από 6 μεγάλες εταιρείες στις περιοχές όπου συνέβη η απολιγνιτοποίηση
Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ - Τα χαμηλά κέρδη και τα μέτρα για τις τιμές
Τι «βλέπει» ο Αριστοτέλης Παντελιάδης για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ - Γιατί δεν θα επιστρέψουν ποτέ εκεί που ήταν στα προ τριετίας
Restart για την Electrolux με νέα δομή και νέα προϊόντα – Οι στόχοι
Η... 105 ετών Electrolux τον τελευταίο χρόνο ολοκλήρωσε την αναδόμηση και τον προσανατολισμό της - Οι αλλαγές που έγιναν σε επίπεδο ελληνικής αγοράς
Τζαννετάκης (Motor Oil): Μηνύματα για μέρισμα αλλά και για το πλαφόν στα καύσιμα
Τι είπε ο Πέτρος Τζαννετάκης αναπληρωτής CEO της Motor Oil στους αναλυτές για τις επιπτώσεις από την πυρκαγιά στο διυλιστήριο
Στις 12 Δεκεμβρίου η ΓΣ της Μπλε Κέδρος για την ακύρωση 700.000 ιδίων μετοχών
Ποια θέματα θα συζητηθούν