Αύξηση πωλήσεων 5,7% μεγαλύτερη απ’ όλες τις υπόλοιπες ελληνικές εταιρείες του κλάδου κατέγραψε την περσινή χρονιά η Eurimac.
Παράλληλα, βελτίωσε τις πωλήσεις της και τα μερίδιά της στις διεθνείς αγορές.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις για το 2023 που δημοσιεύθηκαν στο ΓΕΜΗ, η εταιρεία εμφάνισε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 3,18% από 71.670.012 ευρώ σε περίπου 74 εκατ. ευρώ.
Ζυμαρικά: Αντιπαράθεση μεταξύ καταναλωτών και επιχειρήσεων για τις διαρκείς ανατιμήσεις
Οι δείκτες της Eurimac
Το μικτό κέρδος ανήλθε σε €16 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση 63,75% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά, ενώ το EBITDA της εταιρείας αυξήθηκε κατά 77,61%, σε €11,4 εκατ.
Ενώ υπερδιπλασιάστηκαν τόσο τα προ φόρων κέρδη σημειώνοντας αύξηση 122%, που άγγιξαν τα €9,2 εκατ., όσο και τα καθαρά κέρδη με +124%, στα επίπεδα των €7,1 εκατ.
Ιστορία 85 ετών
H εταιρεία ΜΑΚΒΕΛ, συντομογραφία της φράσης «Μακαρονοποιία Βορείου Ελλάδος», ιδρύθηκε το 1939, με τα αδέρφια Παντελή και Νίκο Κωνσταντινίδη να ξεκινούν την διαδικασία παρασκευής και εμπορίας ζυμαρικών στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.
Μεταπολεμικά, το 1945 η παραγωγή ζυμαρικών με την επωνυμία «ΜΑΚΒΕΛ» ξεκινά σε μία μικρή βιοτεχνική μονάδα στην περιοχή της Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Η ανάγκη αύξησης παραγωγικότητας οδηγεί στην μεταφορά της παραγωγής το 1962 σε νέες βιομηχανικές εγκαταστάσεις διευρύνοντας παράλληλα και την προϊοντική γκάμα.
Το ορόσημο
Η αλλαγή σελίδας για την εταιρεία ήρθε το 1996 όταν η ΜΑΚΒΕΛ και ο όμιλος Euricom ξεκινούν την συνεργασία τους ιδρύοντας την εταιρεία Eurimac, προχωρώντας στην κατασκευή μιας νέας βιομηχανικής μονάδας στο Κιλκίς.
Η ώθηση που της έδωσε η σύμπραξη αυτή οδηγεί τα προϊόντα να μπαίνουν σε όλα τα σημεία πώλησης του μεγάλου δικτύου λιανικής τη χρονιά που η εταιρεία γιορτάζει τα 80 χρόνια παρουσίας της στην ελληνική αγορά (το 2019).
Λανσάροντας όλα αυτά τα χρόνια μια σειρά από πρωτοποριακά προϊόντα που εναρμονίζονται με τις σύγχρονες ανάγκες, η εταιρεία λανσάρει ζυμαρικά ολικής άλεσης με βρώμη, χωρίς γλουτένη, βιολογικά, με 5 δημητριακά (σκληρό σιτάρι, βρώμη, καλαμπόκι, κριθάρι, όλυρα).
Το 2024, η Eurimac προχώρησε προχώρησε σε rebranding τόσο του λογοτύπου όσο και των συσκευασιών της, ενώ κυκλοφόρησε το σπαγγέτι Νο. 6 χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη.
Και εξαγωγές και PL
Παράλληλα, η εταιρεία έστρεψε το ενδιαφέρον της στον τομέα της ιδιωτικής ετικέτας, όπως και στις εξαγωγές, οι οποίες αυξάνονται χρόνο με το χρόνο.
Χαρακτηριστικό είναι πως το 2023 η εταιρεία πραγματοποίησε εξαγωγές 40.000 τόνων ζυμαρικών, ποσότητα που αγγίζει ακόμη και το 55% τηςπαραγωγής της.
Για την επόμενη χρήση, αναμένεται επανάκαμψη των πωλήσεων των ζυμαρικών ιδιωτικής ετικέτας, που κυρίως παράγει η εταιρεία, όπως και οι πωλήσεις στο εξωτερικό που εκτιμάται πως θα ξεπεράσουν τους 43.000 τόνους.
Ήδη η Eurimac έχει δημιουργήσει ένα ισχυρό δίκτυο, εκτός από την ελληνική επικράτεια, και στο εξωτερικό, την Ιαπωνία, τη Γερμανία, την Αγγλία, την Τσεχία, τη Ρουμανία, την Κούβα, τη Νότια Αφρική, τη Γαλλία, τη Βουλγαρία, την Πολωνία και σε άλλες 55 χώρες.
Οι στόχοι της Eurimac
Αποβλέποντας στους 80.000 τόνους σε πωλήσεις εντός κι εκτός Ελλάδας, ως κυριότερος στόχος της διοίκησης υπό τη διοίκηση του Οδυσσέα Παπαδόπουλου και την προεδρία του Σταύρου Κωνσταντινίδη, είναι η διατήρηση της θετικής πορείας των αποτελεσμάτων της, μέσα από την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και την ανάπτυξη πωλήσεων σε νέες αγορές.
Μέχρι και το Μάιο του 2023, η Eurimac παρουσίαζε σημαντική αύξηση των πωλήσεών της σε όγκο και τζίρο παρά την αποκλιμάκωση του κόστους των πρώτων υλών (σκληρό σιτάρι), την αύξηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας και του κόστους υλικών συσκευασίας.
Στο πλαίσιο αυτό, η πορεία του αποτελέσματος της εταιρείας αναμένεται να είναι θετική και το 2024, κάτι που αποτυπώνεται στα αποτελέσματα του πρώτου τετραμήνου της χρονιάς.
Άλλωστε οι στόχοι επικεντρώνονται στην αύξηση κατά 10% του όγκου και του τζίρου των πωλήσεων του brand ΜΑΚΒΕΛ σε σχέση με το 2023.
Latest News
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Συζητήσεις με Motor Oil για την ΗΡΩΝ – Καμία συμφωνία προσώρας
Τι αναφέρει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Motor Oil
Νέα Agentic AI πλατφόρμα από την AustriaCard
Η ΑΙ στρατηγική της AustriaCard Holdings εμπλουτίζεται και αξιοποιεί το σύνολο μοντέλων παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης
Piraeus WealthAdvisor: Νέα υπηρεσία της Πειραιώς για προσωποποιημένες επενδυτικές συμβουλές
Η υπηρεσία βασίζεται σε μια υπολογιστικά ισχυρή robo-for-advisors πλατφόρμα, προσαρμοσμένη στις ανάγκες των Private Bankers της Τράπεζας και των πελατών
Κι επίσημα ο Ιωάννης Παπαχρήστου νέος CEO στο Υπερταμείο
Το Υπερταμείο ανακοίνωσε το διορισμό του νέου Διευθύνοντος Συμβούλου
Payzy pro με payzy POS: Λύση μετατρέπει το κινητό σε τερματικό συναλλαγών
Η λύση της COSMOTE Payments προσφέρεται χωρίς κόστος απόκτησης και συντήρησης εξοπλισμού, χωρίς δέσμευση συμβολαίου και με δυνατότητα μηδενισμού της προμήθειας συναλλαγών
Συνεχίζεται η ενεργειακή αναβάθμιση του στόλου του ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ
Ο Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ φέρνει τα πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα μεταφοράς τσιμέντου
Palowise: Συνεργασία με τον διεθνούς φήμης σύμβουλο επικοινωνίας Ajay Kharι
Η Palowise ανακοίνωσε και επίσημα τη συνεργασία της με τον διεθνούς φήμης στρατηγικό σύμβουλο σε θέματα επικοινωνίας και marketing, Ajay Kharι
HELLENiQ ENERGY: Πρότυπο Κέντρο Αριστείας για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και την Ενέργεια με το Alba Graduate Business School
H ΗELLENiQ ENERGY στοχεύει να προωθήσει την καινοτομία, την επιστημονική έρευνα και την επιμόρφωση στον κλάδο της ενέργειας
Στις αναδυόμενες τεχνολογίες ποντάρουν οι CEO των τραπεζών - Τι δείχνει έρευνα της KPMG
Σύμφωνα με το «CEO Outlook» της KPMG το 66% των CEO του τραπεζικού κλάδου εκφράζει αισιοδοξία για τις προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου
Attica Bank: Ολοκλήρωση των τιτλοποιήσεων «Domus» και «Rhodium»
Οι τιτλοποιήσεις χαρτοφυλακίων μη-εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων της Attica Bank ήταν συνολικής λογιστικής αξίας περίπου €3.7 δισ