Οι ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις ιδιωτικές αερομεταφορές αυξήθηκαν κατά 46% μεταξύ 2019 και 2023, σύμφωνα με ανάλυση που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Communications Earth & Environment» του ομίλου Nature.
ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση κατά 13,6% στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα το 2020
Η ιδιωτική αεροπορία χρησιμοποιείται από περίπου το 0,003% του παγκόσμιου πληθυσμού, αλλά εκπέμπει σημαντικά περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα ανά επιβάτη από ό,τι οι εμπορικές πτήσεις.
Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα παρακολούθησης πτήσεων για περισσότερες από 18,5 εκατομμύρια ιδιωτικές πτήσεις που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 2019 και 2023 από σχεδόν 26 χιλιάδες ιδιωτικά αεροσκάφη τύπου business jet, τα οποία αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειονότητα της ιδιωτικής αεροπορίας.
Στη συνέχεια υπολόγισαν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάθε πτήσης συνδυάζοντας το διαφημιζόμενο ποσοστό κατανάλωσης καυσίμου του μοντέλου του αεροσκάφους με τη διάρκεια της πτήσης και την τροχιά.
Η ανάλυση των σχεδίων πτήσης εντοπίζει εκτεταμένα ταξίδια για λόγους αναψυχής, αλλά και για πολιτιστικές και πολιτικές εκδηλώσεις
Όπως διαπίστωσαν, αυτές οι πτήσεις παρήγαν αθροιστικά περίπου 15,6 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα σε άμεσες εκπομπές το 2023, κατά μέσο όρο περίπου 3,6 τόνους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ανά πτήση. Αυτό σηματοδοτεί αύξηση των εκπομπών από την ιδιωτική αεροπορία κατά 46% σε σύγκριση με το 2019.
Σχεδόν οι μισές πτήσεις ήταν μικρότερες από 500 χιλιόμετρα. Επίσης, η ιδιωτική αεροπορία συγκεντρώνεται κυρίως στις ΗΠΑ (68,7% των αεροσκαφών). Η ανάλυση των σχεδίων πτήσης εντοπίζει εκτεταμένα ταξίδια για λόγους αναψυχής, αλλά και για πολιτιστικές και πολιτικές εκδηλώσεις.
Εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και διεθνή γεγονότα
Σύμφωνα με τη μελέτη, υπήρξαν σημαντικές αυξήσεις των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα γύρω από ορισμένα διεθνή γεγονότα, όπως η διεθνής σύνοδος των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή COP 28 που συνδέθηκε με 644 ιδιωτικές πτήσεις, οι οποίες παρήγαν 4.800 τόνους διοξειδίου του άνθρακα, αλλά και το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου 2022 που συσχετίστηκε με 1.846 ιδιωτικές πτήσεις, οι οποίες παρήγαν 14.700 τόνους.
Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:
Latest News
Το 2024 θα είναι «σχεδόν σίγουρα» η πιο ζεστή χρονιά στην ιστορία
Το 2024 αναμένεται να αναδειχθεί ως η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Κοπέρνικος.
Στην πρίζα… η ζήτηση για αυτοπαραγωγή ενέργειας – Τα στοιχεία του GreenTank
Αφορούν σε έργα για αυτοπαραγωγή ενέργειας από πολίτες, επιχειρήσεις, αγρότες, δήμους, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, ισχύος 133 MW
Χατζηγάκης για Τραμπ: Ισως καθυστερήσει τη μετάβαση στις ΑΠΕ αλλά το megatrend δεν αλλάζει
Ο Μικέλης Χατζηγάκης εκτίμησε ότι η εκλογή του νέου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ δεν είναι μια καλή εξέλιξη για τις ΑΠΕ
Η εκλογή Τραμπ «ρίχνει» τις μετοχές των εταιρειών καθαρής ενέργειας
Οι μετοχές των εταιρειών με δραστηριότητα στην καθαρή ενέργεια πέφτουν με την εκλογή Τράμπ καθώς έχει δεσμευτεί ότι θα καταργησει τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
Ανησυχία στους αρχιτέκτονες της συμφωνίας του Παρισιού για την εκλογή Τραμπ ενόψει της COP29
Ο Τραμπ, γνωστός αρνητής της κλιματικής κρίσης, την έχει αποκαλέσει «μια από τις μεγάλες απάτες»
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων