Όλα συνδέονται

Δεν θέλω να είμαι μάντης κακών… αλλά χαίρομαι όταν το ελληνικό χρηματιστήριο τα πηγαίνει καλά.

Αλλά δεν είμαι πολύ αισιόδοξος μετά τα τελευταία δεδομένα. Δηλαδή την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ και τη νέα κατεύθυνση που θα πάρει η πολιτική των ΗΠΑ.

Ευλόγως, βέβαια, θα μου πείτε τι σχέση έχει η Λ. Αθηνών με τις πολιτικές του Λευκού Οίκου…

Έχει και παραέχει…

Στουρνάρας

Το νέο τοπίο

Όλοι γνωρίζουμε ότι θα αποφασίσει μέτρα προστασίας των αμερικανικών προϊόντων και μείωσης των εισαγωγών των ΗΠΑ. Φυσικά οι δασμοί αυτό έχουν σαν στόχο.

Δεν γνωρίζουμε, βέβαια, ακόμη εάν κάνει πράξη τις υποσχέσεις του. Μπορεί να είναι απλά διαπραγματευτική ρητορική, αλλά κάθε εχέφρων manager, ειδικά στην Ευρώπη, θα πρέπει να λάβει τα μέτρα του.

Άλλωστε, δεν είναι λίγοι οι αξιωματούχοι, μεταξύ των οποίων και ο δικός μας διοικητής Γιάννης Στουρνάρας, που προειδοποιούν ότι αν προχωρήσει ο Τραμπ στην επιβολή δασμών και σε περαιτέρω αύξηση του δημόσιου χρέους των ΗΠΑ, θα πληγεί καθοριστικά η ήδη αδύναμη ευρωπαϊκή οικονομία, με κίνδυνο ο ρυθμός ανάπτυξης της ευρωζώνης να μηδενιστεί ή και να κινηθεί αρνητικά.

—————————-

Παρακολουθεί η ΕΚΤ

Θα τα δει αυτά η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα… θα πρέπει να στηρίξει. Φυσικά με τα επιτόκια…

Αν δει την οικονομία να χωλαίνει… θα αποφασίσει μεγαλύτερες μειώσεις επιτοκίου.

Μάλιστα, ο κ. Στουρνάρας θεώρησε δεδομένη μια δυναμική αντίδραση από την ΕΚΤ, ακόμη και αν στην παρούσα είναι απλά εικασίες, αφού θα πρέπει να δούμε τι θα γίνει στην Ουάσιγκτον από τη νέα χρονιά.

Νέος πονοκέφαλος…

Που είναι το κακό θα μου πείτε… Για τους δανειολήπτες πουθενά. Μικρότερο θα είναι το βάρος τους, αφού αυτός είναι και ο στόχος σε περιόδους αναπτυξιακής απραγίας.

—————————-

Το κακό είναι για τις τράπεζες…

Εδώ έρχεται όμως η Λ. Αθηνών… αγαπητές και αγαπητοί μου.

Ήδη υπάρχει ανησυχία για τα επιτοκιακά έσοδα των ελληνικών τραπεζών, μετά τις δύο μειώσεις επιτοκίου. Και μπορεί να τις διαχειρίζονται με την αύξηση των χορηγήσεων, αλλά τα περιθώρια στενεύουν.

Ήρθε και η Deutsche Bank… και είπε το αυτονόητο: «Μειώνουμε την πρόβλεψή μας για το τελικό επιτόκιο της ΕΚΤ από 2,25% σε 1,50%, κάτω από το ουδέτερο επίπεδο, έως το τέλος του 2025».

Και πρέπει να γνωρίζετε… ότι 75 μονάδες βάσης είναι πολλές για τα τραπεζικά βιβλία.

Και χωρίς την ευρωστία των ελληνικών τραπεζών, το ΧΑ δεν μπορεί να πάει πολύ μακριά.

—————————————

Οι προνοούντες…

Βέβαια για να είμαστε πιο αντικειμενικοί, δεν λείπουν και οι ελληνικές εισηγμένες που μπορεί να επωφεληθούν από τη νέα πραγματικότητα. Σας τις ανέφερα χτες, αλλά θα προσθέσω και μία ακόμη παράμετρο.

Εισηγμένες, όπως η Jumbo, η Aegean και άλλες, που επηρεάστηκαν από τη γεωπολιτική αβεβαιότητα, εάν υπάρξει ένα παράθυρο μείωσης των εντάσεων, καταλαβαίνετε που θα βρεθούν.

Γι’ αυτό είναι όμορφος ο κόσμος του χρηματιστηρίου…

—————————————

Το “κακό”

Βέβαια, μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο, από τη νέα χρονιά δηλαδή, σχετικά με τις πολιτικές του Τραμπ, η αβεβαιότητα θα παραμένει.

Άλλωστε δεν θα είναι η μόνη στην ελληνική αγορά.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα που είπε προ ημερών και ο Αλέξανδρος Εξάρχου, της Aktor, για το κακό που έχουν κάνει στην εμπιστοσύνη των ξένων οι αιφνίδιες αλλαγές στη φορολόγηση των ελληνικών επιχειρήσεων.

Σαφώς ήταν έμμεση αναφορά σε αυτό που έγινε με τον έκτακτο φόρο στα διυλιστήρια…

AKTOR

Οι “ρήτρες”

Μάλιστα, ο κ. Εξάρχου αποκάλυψε ότι σε επαφές που είχε με funds που ήθελαν να επενδύσουν στην Aktor Ανανεώσιμες, ζήτησαν “ρήτρα” για το θα συμβεί εάν επιβληθεί έκτακτη εισφορά στις ανανεώσιμες πηγές από την κυβέρνηση.

Ενδεικτικό του κλίματος που υπάρχει πλέον τον τελευταίο χρόνο για την κυβέρνηση από τους ξένους.
Μην πάμε δηλαδή πολύ μακριά για να καταλάβουμε τι φταίει.

———————————

Τέλη Νοεμβρίου για Υπερταμείο

Ας ελπίσουμε, λοιπόν στο μεταξύ, να δρομολογηθούν ορισμένα θέματα με τον ορισμό της νέας διοίκησης του Υπερταμείου, η οποία μαθαίνω ότι έχει πάει για τέλη Νοεμβρίου.

Βέβαια ούτε εκεί είναι καλά τα δείγματα, καθώς η κυβέρνηση έχει βάλει μπροστά… το κάρο από το άλογο.

Έχει απευθύνει πρόσκληση ενδιαφέροντος και υποβολής προσφορών για την ανάπτυξη νέας στρατηγικής και επικοινωνιακής τοποθέτησης εν όψει της απορρόφησης ΤΑΙΠΕΔ και ΤΧΣ…

Ο μέγιστος προϋπολογισμός; Στα 65 χιλ. ευρώ!

———————————

Μισό τρισ. θέλει ο Τζιτζικώστας

Το όραμα του για τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους μαθαίνω “επικοινωνεί” δεξιά και αριστερά στη συμπρωτεύουσα ο Έλληνας Επίτροπος Απόστολος Τζιτζικώστας.

Έχοντας τον “αέρα” της ακρόασης στο ευρωκοινοβούλιο, η οποία και οδήγησε στην έγκρισή του, μιλά για σχέδιο… μισού τρισ.

Δεν ξέρω βέβαια τι υποδοχής θα τύχει σε μια Ευρώπη που διαθέτει κονδύλια με το σταγονόμετρο (μην αναφέρω τα πολιτικά προβλήματα σε πολλές χώρες), αλλά ο ίδιος επιμένει ότι έχει σχέδιο.

Με μια μικρή λεπτομέρεια… χρειάζεται περί τα 500 δισ. ευρώ!

Θυμίζω ότι το προϋπολογισθέν κονδύλι για τις μεταφορές είναι μόλις 20 δισ!

TRAN – Confirmation hearing of postolos TZITZIKOSTAS, European Commissioner-designate for Sustainable Transport and Tourism

Σιδηρόδρομοι… Ιαπωνίας

Ωστόσο, ο κ. Τζιτζικώστας είναι φιλόδοξος… Ειδικά για τη σιδηροδρομική διασύνδεση της Ευρώπης.

Μάλιστα, έχει μιλήσει για ένα δίκτυο υπερταχειών, που θα αγγίζουν ταχύτητες 1.000 χλμ/ώρα.

Πάντως στην Ελλάδα… δεν ξέρω αν είναι εφικτό κάτι τέτοιο.

Ακόμη και χαμηλότερες ταχύτητες…

—————————————-

Ορθόδοξα μονοπάτια…

Απίστευτες προεκτάσεις μαθαίνω έχει πάρει το σκάνδαλο της καθολικής Εκκλησίας στην Ελλάδα.

Και δεν εννοώ αυτά που έχουν διαρρεύσει ήδη με εμπλοκή επιχειρηματιών της Πελοποννήσου.

Εννοώ ότι οι έρευνες έχουν πάρει πιο… ορθόδοξα μονοπάτια.

Ακόμη δεν έχουν “δέσει” οι ελεγκτές τις διαδρομές του χρήματος, αλλά όπως μου σχολίασαν οι πηγές μου, όταν μια έρευνα πιάνει το νήμα… σταδιακά βρίσκει και τον προορισμό.

Και για τα πρόσωπα, τους λαϊκούς δηλαδή, που συνδέονται με τα μοναστήρια και τις μονές.

Ιστοσελίδες…

Αυτό μόνο μου είπε η πηγή μου και δεν επεκτάθηκε. Αλλά μου έδωσε ένα ακόμη στοιχείο…

Οι παραγγελίες – ξέπλυμα μέσω ιστοσελίδων με εκκλησιαστικά προϊόντα… έχουν την τιμητική τους!

—————————————-

Πεδίον λαϊκισμού…

Δεν νομίζω να διαφωνεί κανείς ότι οι υποδομές των λιμανιών της χώρας, ειδικά της Αττικής, χρήζουν αναβάθμισης. Δεν βάζω μόνο μέσα τις αυξημένες τουριστικές ανάγκες, που είναι πολλαπλάσιες πλέον από αυτό που είχε σχεδιαστεί, αλλά και τις ανάγκες των κατοίκων των νησιών.

Βλέπω όμως κάποιους να διαφωνούν.

Και μιλώ για το σήριαλ με το master plan του λιμένα της Ραφήνας.

Σε περιφερειακό συμβούλιο πριν λίγες ημέρες μίλησαν όλοι με το πιο άσχημο τρόπο για το σχέδιο.

Μαζί και ο περιφερειάρχης Νίκος Χαρδαλιάς, ο οποίος μάλιστα χαρακτήρισε τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) ως «εκτρωματική».

Επί της ουσίας δηλαδή οι εν λόγω κύριοι αρνούνται την πραγματικότητα και την ανάγκη για ένα σύγχρονο λιμάνι.

rafina taiped

Όχι… και όχι

Θυμίζω ότι σε αυτό που αντιδρούν οι τοπικοί παράγοντες είναι στη δημιουργία ενός σύγχρονου επιβατικού σταθμού, στην κατασκευή ενός τριώροφου parking και στην  επέκταση του προσήνεμου μόλου που θα ενισχύσει την ασφάλεια πλοίων και επιβατών.

Επίσης, προκρίνεται η λύση της προηγούμενης ολοκλήρωσης των βασικών οδικών και σιδηροδρομικών έργων υποδομής (επέκταση Αττικής Οδού και προαστιακού σιδηροδρόμου) πριν από την έναρξη εκτέλεσης των έργων αυτών.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories