Πηγή ζωής η κρουαζιέρα για το λιμάνι Κέρκυρας που είδε τα έσοδα του να αυξάνονται πάνω από 18%, στη χρήση 2023 ενώ τα κέρδη του κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη χρήση, σύμφωνα με την έκθεση του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας (Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.).
Η ΟΛΚΕ ΑΕ, Ανώνυμη Εταιρεία με μοναδικό μέτοχο το ΤΑΙΠΕΔ, διαχειρίζεται το λιμάνι Κέρκυρας, το Λιμένα Λευκίμμης, τα τρία λιμάνια των Παξών, του λιμένες των Διαποντίων νήσων (Μαθράκι, Ερείκουσα, Οθωνούς) αλλά και άλλους μικρότερους λιμένες ήσσονος σημασίας, κατέγραψε το 2023 έσοδα ύψους 4.829.735 ευρώ έναντι 4.082.364 ευρώ για το έτος 2022.
Σε άνοδο η επιβατική κίνηση στην Κέρκυρα – Η δυναμική του homeporting
Η κρουαζιέρα στο λιμάνι Κέρκυρας
Μεγάλο μέρος των εσόδων προήλθαν από τις προσεγγίσεις των κρουαζιερόπλοιων καθώς τη διετία 2022-2023 προσέγγισαν στο νησί της Κέρκυρας, συνολικά 812 Κρουαζιερόπλοια (ΚΖ) με 1.251.000 επιβαίνοντες. Το 2021 ήταν η χρονιά της σταδιακής ανάκαμψης από την πανδημία (Β΄ Εξάμηνο) καθώς επήλθε αύξηση 1438,5% στις προσεγγίσεις ΚΖ, ενώ το 2023 η δραστηριότητα επανήλθε πλήρως στα επίπεδα των ετών 2008-2019. Ειδικότερα το έτος 2023 προσέγγισαν το Λιμένα Κέρκυρας συνολικά 420 Κρουαζιερόπλοια σημειώνοντας μεταβολή 7,1 % σε σχέση με το 2022.
Παράλληλα θα πρέπει να σημειωθεί ότι από το λιμάνι της Κέρκυρας τα τελευταία τρία χρόνια διακινούνται κατά μέσο όρο (εκτός κρουαζιερόπλοιων) και 1.700.000 επιβάτες και 500.000 οχήματα, από τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις.
Τα κέρδη
Τα κέρδη χρήσεως προ φόρων του ΟΛΚΕ στην χρήση 2023, ανήλθαν στο ποσό των 884.583 € έναντι κερδών 890.074 € της προηγούμενης χρήσης. Η αύξηση του «κόστους πωλήσεων» κατά 13,66%, θεωρείται αναφέρει η διοίκηση, φυσιολογική εξαιτίας της μεγάλης αύξησης του κύκλου εργασιών στη χρήση. Τα έξοδα λειτουργίας διάθεσης και τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας έχουν αυξηθεί αναλόγως του κόστους πωλήσεων, σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, για τους προαναφερθέντες λόγους. Η εταιρεία το 2024 προβλέπει, βάσει των υφιστάμενων οικονομικών στοιχείων αλλά και του γεγονότος της περεταίρω ανάκαμψης της Κρουαζιέρας, κύριας επιχειρηματικής δραστηριότητας του Λιμένα Κέρκυρας, τα συνολικά της έσοδα να κυμανθούν σε ακόμα μεγαλύτερα μεγέθη σε σχέση με το 2023.
Τα έργα στο λιμάνι Κέρκυρας
Το λιμάνι της πόλης της Κέρκυρας, το οποίο είναι το κύριο λιμάνι του νησιού, καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος των βόρειων παραλίων της πόλης και αποτελεί την κύρια πύλη ανεφοδιασμού του νησιού με αγαθά, διακίνηση ανθρώπων και τουριστών . Η αναπτυξιακή δυναμική του λιμανιού της Κέρκυρας συνδέεται ευθέως με την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουριστικού τομέα , κυρίως με την κρουαζιέρα αλλά και με το γιώτιγκ και αποτελεί στρατηγικό αναπτυξιακό στόχο του ΟΛΚΕ.
Για το λόγο αυτό, ο Οργανισμός έχει εντάξει στο Στρατηγικό Σχεδιασμό του έργα για την εξασφάλιση των αναγκαίων χερσαίων και λιμενικών υποδομών για την όσο το δυνατόν καλύτερη εξυπηρέτηση αυτής της δραστηριότητας.
Γενικότερος και απώτερος στόχος είναι με την ολοκλήρωση όλων των έργων να διαμορφωθεί ένα σύγχρονο λιμενικό συγκρότημα, ικανό να ανταποκριθεί πλήρως στις σημερινές και μελλοντικές ανάγκες στον τομέα της κρουαζιέρας, με το ενδεχόμενο η Κέρκυρα να γίνει κόμβος κρουαζιέρας (Hub) για την κεντρική Μεσόγειο.
Σημειώνεται ότι μέσα στο λιμάνι θα αναπτυχθεί η νέα μαρίνα της Κέρκυρας για σούπερ γιοτ (30 έως 145 μ. μήκους) και μικρά κρουαζιερόπλοια, από την LAMDA MARINAS INVESTMENTS SMSA. H αδειοδοτημένη Μαρίνα Μεγάλων Σκαφών αναψυχής βρίσκεται εντός του Λιμένα Κέρκυρας και χωροθετείται δυτικά του προβλήτα κρουαζιέρας, πλησίον του Σταθμού Επιβατών. Θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 410 σκάφη μήκους έως 140 μέτρων και έχει χερσαία ζώνη 39.400 τ.μ.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού