Σε νέα ιστορικά υψηλά φτάνει η ευεξία και η παγκόσμια οικονομία της αγγίζοντας τα 6,3 τρισεκατομμύρια δολάρια, ποσό που προβλέπεται να φτάσει τα 9 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2028.
Την αμείωτη αυτή δυναμική ανέδειξε η νέα έρευνα του Global Wellness Institute, η οποία αξίζει 26% περισσότερο από ό,τι πριν από την πανδημία. Η βιομηχανία ευεξίας είναι τώρα περίπου τέσσερις φορές μεγαλύτερη από την παγκόσμια φαρμακοβιομηχανία (1,6 τρισεκατομμύρια δολάρια) και σχεδόν 60% μεγαλύτερη από το σύνολο των καταναλωτικών δαπανών υγείας (10,6 τρισεκατομμύρια δολάρια).
Ευεξία: Εκρηκτική ανάπτυξη μέσα σε δέκα χρόνια
Πολυάριθμες έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι η ευεξία έχει μεγαλύτερη σημασία για τους ανθρώπους κάθε χρόνο μετά την πανδημία.
Κάτι που επιβεβαιώνει η δημοσίευση του Global Wellness Institute (GWI) «Global Wellness Economy Monitor 2024» σύμφωνα με την οποία η αγορά ευεξίας αυξήθηκε από 4,6 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2020 σε 5,8 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2022 και έφτασε στο ρεκόρ των 6,3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το τέλος του 2023, εμφανίζοντας 9% ετήσια αύξηση.
Η ευεξία συνεχίζει να διευρύνει το μερίδιό της στη συνολική οικονομία, αντιπροσωπεύοντας πλέον πάνω από το 6% του παγκόσμιου ΑΕΠ, από 5,75% το 2019.
Το 2028 πέντε τομείς της ευεξίας αναμένεται να ξεπεράσουν το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια σε μέγεθος αγοράς: προσωπική φροντίδα και ομορφιά, υγιεινή διατροφή, διατροφή και απώλεια βάρους, σωματική δραστηριότητα, τουρισμός ευεξίας και δημόσια υγεία, πρόληψη και εξατομικευμένη ιατρική.
Ευεξία: Αγορές και τομείς που ξεχωρίζουν
Οι αγορές για την ευεξία σε κάθε παγκόσμια περιοχή σημείωσαν ισχυρή ανάπτυξη από το 2019 έως το 2023, με τη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή-Βόρεια Αφρική να καταγράφουν τα μεγαλύτερα κέρδη.
Τα μεγέθη της αγοράς σε εννέα από τους 11 τομείς ευεξίας έχουν ξεπεράσει σημαντικά τα επίπεδα του 2019 (μόνο οι ιαματικές/μεταλλικές πηγές και η ευεξία στον χώρο εργασίας δεν έχουν ακόμη ανακάμψει πλήρως, αλλά θα ανακάμψουν το 2024).
Οι τομείς με τους ισχυρότερους ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης από το 2019 έως το 2023 είναι οι:
1) ακίνητα ευεξίας (18,1%)
2) δημόσια υγεία, πρόληψη και εξατομικευμένη ιατρική (15,2%) και
3) ψυχική ευεξία (11,6%).
Για να παράσχουν κάποιο πλαίσιο σχετικά με τον σημαντικό αντίκτυπο που έχει η ευεξία στην παγκόσμια οικονομία, οι ερευνητές της GWI τη συνέκριναν με άλλες τεράστιες παγκόσμιες βιομηχανίες, διαπιστώνοντας ότι είναι πολύ μεγαλύτερη από τη φαρμακοβιομηχανία, τον αθλητισμό, την πληροφορική, τον τουρισμό και την πράσινη οικονομία.
Επειδή οι τάσεις που τροφοδοτούν την οικονομία ευεξίας θα επιταχυνθούν – όπως η γήρανση του πληθυσμού, οι χρόνιες ασθένειες, η εκτεταμένη ψυχική δυσφορία – το GWI προβλέπει ότι ο κλάδος θα αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς κατά 7,3% ετησίως από το 2023 έως το 2028, όταν θα αντιπροσωπεύει το 6,8% του παγκόσμιου ΑΕΠ.
Η αγορά θα φτάσει σχεδόν τα 6,8 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2024 και σχεδόν τα 9 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2028 – σχεδόν διπλάσιο μέγεθος δηλαδή από το 2019.
Παγκόσμια αξία
«Η οικονομία της ευεξίας συνεχίζει να προχωρά με γοργούς ρυθμούς, παρά τη μείωση της παγκόσμιας ευημερίας σε πολλά μέτωπα», δήλωσαν οι Katherine Johnston και Ophelia Yeung, ανώτεροι ερευνητές του GWI. «Σε έναν κόσμο γεμάτο αβεβαιότητα και διχασμό, η ευεξία έχει γίνει παγκόσμια αξία. Ανεξάρτητα από την πολιτική ή τις πεποιθήσεις σας, ποιος δεν επιθυμεί τις γνώσεις, τα εργαλεία και τις ευκαιρίες για να χτίσει μια υγιή ζωή για τον εαυτό του και την οικογένειά του;»
Η έκθεση των 100 και πλέον σελίδων είναι γεμάτη με ενδιαφέροντα στοιχεία, καθώς παρέχει νέα μεγέθη αγοράς, πρόσφατους ρυθμούς ανάπτυξης και προβλέψεις έως το 2028 και για τους 11 τομείς ευεξίας.
Περιέχει επίσης περιφερειακά δεδομένα, τις 20 κορυφαίες εθνικές αγορές για κάθε τομέα και τις κατά κεφαλήν δαπάνες ανά τομέα, ενώ παράλληλα διερευνά τις κύριες τάσεις που θα επηρεάσουν κάθε τομέα στο μέλλον.
Η ευεξία αποτελεί πλέον μεγαλύτερη αγορά από πολλές παγκόσμιες μεγαλοβιομηχανίες, όπως η πληροφορική, ο αθλητισμός και τα φαρμακευτικά προϊόντα. Παρά τη ραγδαία ανάπτυξη των πράσινων/αειφόρων επιχειρήσεων, η αγορά ευεξίας είναι πάνω από 30% μεγαλύτερη από την πράσινη οικονομία (4,8 δισ. δολάρια). Ένα εντυπωσιακό στατιστικό στοιχείο: η αγορά ευεξίας είναι τώρα περίπου 60% του μεγέθους όλων των παγκόσμιων δαπανών υγείας (10,6 τρισεκατομμύρια δολάρια).
Οικονομία της ευεξίας
Από τα 5 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2019, η βιομηχανία πέρασε στα 4,6 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2020 σημειώνοντας μια μικρή κάμψη μ΄σα στο περιβάλλον σοκ από την πανδημία. Ανέκαμψε ωστόσο ταχύτατα στα 5,8 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2022 και στα 6,3 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2023, εμφανίζοντας αύξηση από το 2022 έως το 2023 της τάξης του 9%.
Η ώθηση αφορά και τους 11 τομείς ευεξίας από το 2021 έως το 2023. Από το 2022 έως το 2023, οι τομείς με τα μεγαλύτερα κέρδη ήταν οι εξής:
1) ο τουρισμός ευεξίας (30,3%),
2) τα ιαματικά λουτρά (29,3%) και
3) οι ιαματικές/μεταλλικές πηγές (28,7%)
Αποδεικνύεται αφενός η πρόσφατη έκρηξη των ταξιδιών ευεξίας, αφετέρου αντανακλάται πώς αυτοί οι τομείς υπέστησαν τα μεγαλύτερα πλήγματα από την πανδημία.
Μια ακόμη καλύτερη μέτρηση είναι η εξέταση της ανάπτυξης της αγοράς για κάθε τομέα από το προ της πανδημίας επίπεδο.
Οι 5 κορυφαίες κατηγορίες μέσω αυτού του πρίσματος είναι:
1) ακίνητα ευεξίας (195% του επιπέδου του 2019),
2) δημόσια υγεία, πρόληψη και εξατομικευμένη ιατρική (176% του επιπέδου του 2019),
3) ψυχική ευεξία (155% του επιπέδου του 2019),
4) υγιεινή διατροφή, διατροφή και απώλεια βάρους (120% του επιπέδου του 2019) και
5) τουρισμός ευεξίας (119% του επιπέδου του 2019).
Η ευεξία και τα best seller της
Τα ακίνητα ευεξίας ήταν το αστέρι της ανάπτυξης πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την πανδημία, με τους καταναλωτές και την οικοδομική βιομηχανία να αντιλαμβάνονται επιτέλους τον τεράστιο ρόλο που διαδραματίζει το εξωτερικό περιβάλλον στη σωματική και ψυχική μας υγεία. Επίσης αξιοσημείωτο: ενώ η ευεξία ήταν ιστορικά μια καταναλωτική αγορά, ο τομέας της δημόσιας υγείας, της πρόληψης και της εξατομικευμένης ιατρικής έχει γίνει, μετά την πανδημία, ο πέμπτος μεγαλύτερος τομέας, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 12,4% όλων των δαπανών ευεξίας.
Οι αγορές ευεξίας σε κάθε περιοχή έχουν αυξηθεί μετά την πανδημία, αλλά η Βόρεια Αμερική (137% της αγοράς του 2019), η Μέση Ανατολή-Βόρεια Αφρική (130% του 2019) και η Ευρώπη (125% του 2019) είναι οι τρεις ηγέτες ανάπτυξης μέχρι το 2023.
Οι μεγαλύτερες περιφερειακές αγορές ευεξίας είναι η Βόρεια Αμερική (2,2 τρισεκατομμύρια δολάρια), η Ασία-Ειρηνικός (1,9 τρισεκατομμύρια δολάρια) και η Ευρώπη (1,7 τρισεκατομμύρια δολάρια), οι οποίες μαζί αντιπροσωπεύουν πάνω από το 90% του συνόλου της παγκόσμιας οικονομίας ευεξίας.
Ενώ η Ασία-Ειρηνικός έχει πολύ μεγαλύτερο πληθυσμό, οι κατά κεφαλήν δαπάνες ευεξίας είναι πολύ υψηλότερες στη Βόρεια Αμερική (5.768 δολάρια) και την Ευρώπη (1.794 δολάρια) από ό,τι στην Ασία και τις άλλες περιοχές.
Η αγορά ευεξίας θα φτάσει σχεδόν τα 6,8 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2024 και σχεδόν τα 9 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2028 – σχεδόν διπλάσιο μέγεθος δηλαδή από το 2019.
Ακόμα πιο φωτεινό μέλλον
Από τα 6,3 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2023, το GWI εκτιμά πως θα σκαρφαλώσει στα 7,3 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2025 και στα 9 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2028, με προβλεπόμενο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξη το 7,3%.
Τα έτη μεταξύ 2013 και 2023 θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως «η δεκαετία της ευεξίας», η περίοδος κατά την οποία το ενδιαφέρον των καταναλωτών για την ευεξία και η ανάγκη για ευεξία έγιναν μια εκρηκτική και μόνιμη αλλαγή. Η αγορά κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας αυξήθηκε κατά 6,5% ετησίως.
Η GWI προβλέπει ότι από το 2023 έως το 2028, ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της οικονομίας ευεξίας θα είναι ακόμη ταχύτερος 7,3%, σημαντικά υψηλότερος από τον προβλεπόμενο ρυθμό αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ κατά 4,8%.
Οι τομείς που θα εμφανίσουν μεγαλύτερη ανάπτυξη μέχρι το 2028 είναι οι εξής:
1) ακίνητα ευεξίας (15,8%),
) ψυχική ευεξία (12,2%),
3) τουρισμός ευεξίας (10,2%),
4) ιαματικές και μεταλλικές πηγές (9,2%) και
5) υγιεινή διατροφή, διατροφή και απώλεια βάρους (6,4%).
Οι αγορές ακινήτων ευεξίας και ψυχικής ευεξίας θα διπλασιαστούν περίπου μέχρι το 2028.
Θα είναι η χρονιά που για πρώτη φορά, πέντε τομείς θα ξεπεράσουν το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια σε μέγεθος αγοράς: προσωπική φροντίδα και ομορφιά, υγιεινή διατροφή, διατροφή και απώλεια βάρους, σωματική δραστηριότητα, τουρισμός ευεξίας και δημόσια υγεία, πρόληψη και εξατομικευμένη ιατρική.
Latest News
Αλλαγή ευρωπαϊκής πολιτικής για τις αμυντικές δαπάνες - Τι θα γίνει με τα Ταμεία Συνοχής
Η αλλαγή για τις αμυντικές δαπάνες θα αφορά περίπου το ένα τρίτο του προϋπολογισμού της ΕΕ από το 2021 έως το 2027 - Δεξαμενή τα Ταμεία Συνοχής
Αναζωπυρώνεται το ενδιαφέρον για deals στις αερομεταφορές της Ευρώπης
Καταλύτης η τελική συμφωνία της Lufthansa με τη Ρώμη για αγορά του 41% της ΙΤΑ (πρώην Alitalia)
Νέες επιθέσεις στην Ερυθρά θάλασσα απο τους αντάρτες Χούθι
Αναφέρθηκαν εκρήξεις σε εμπορικό πλοίο 80 ναυτικά μιλια νότια της Χοντέιτα στην Ερυθρά θάλασσα λέει βρετανική υπηρεσία
Η Ευρώπη πρέπει να προετοιμαστεί για νέο εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ, λένε αξιωματούχοι της ΕΚΤ
«Μια αλλαγή στην ισοτιμία θα έκανε δυσκολότερο για την ΕΚΤ να φτάσει στον στόχο της για πληθωρισμό 2%»
Αργεντινή: O πληθωρισμός πέφτει αλλά έχει μειωθεί και η κατανάλωση
O πληθωρισμός στην Αργεντινή μπορει να μειώθηκε σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο στο 3,0%, από 3,5% το Σεπτέμβριο αλλα παραμένει στο... 209%
Η απεργία στη Boeing «προσγείωσε ανώμαλα» τις παραδόσεις Οκτωβρίου
Παρά τη λήξη της απεργίας στη Boeing, θα περάσουν αρκετές εβδομάδες μέχρι να ξεκινήσει πλήρως η παραγωγή αεροσκαφών
Ο Τραμπ θα «φρενάρει» τις μειώσεις επιτοκίων; - Τι εκτιμά πρώην στέλεχος της Fed
Οι αγορές ίσως έχουν δίκιο να προβλέπουν λιγότερες από 4 μειώσεις στα επιτόκια της Fed σε σχέση με αυτό που προβλεπόταν προηγουμένως
Αποκλειστικό WSJ: «Εκτός κούρσας» για την κυβέρνηση Τραμπ ο επενδυτής Τζον Πόλσον
Ο επενδυτής λέει ότι οι «σύνθετες οικονομικές του υποχρεώσεις» θα τον εμπόδιζαν να ενταχθει στην κυβέρνηση Τραμπ
H Pfizer διερευνά το ενδεχόμενο πώλησης μονάδας με νοσοκομειακά φάρμακα
Η μονάδα της Pfizer «παράγει» επί του παρόντος σχεδόν 500 εκατομμύρια δολάρια κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων
Συμβιβαστικός ελιγμός της Meta στην Ευρώπη - Μειώνει τις διαφημίσεις σε Facebook και Instagram
Προσπάθεια κατευνασμού των ρυθμιστικών αρχών της ΕΕ απο τη Meta - Μειώνει τις διαφημίσεις σε Facebook και Instagram