Η Τράπεζα της Ιαπωνίας ελπίζει να διατηρήσει τον στόχο της για πληθωρισμό 2%, ακόμη και αν η κλιματική αλλαγή προκαλέσει μακροπρόθεσμους κλυδωνισμούς στις μελλοντικές εξελίξεις των τιμών, δήλωσε το Σάββατο ο διοικητής της BOJ, Κάζουο Ουέντα.
Ωστόσο, o Ουέντα είπε ότι η BOJ θα «παρακολουθήσει προσεκτικά» πώς οι οικονομικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, καθώς και οι επιπτώσεις από τα κυβερνητικά μέτρα για την προώθηση της πράσινης μετάβασης, θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις εκτιμήσεις για τον πληθωρισμό.
«Θα θέλαμε να διατηρήσουμε τον στόχο για τον πληθωρισμό στο τρέχον επίπεδο», ακόμη και αν συμβούν κλιμακωτά σοκ, δήλωσε ο Ουέντα σε συνέδριο στη Βασιλεία, που παρακολουθείται μέσω ζωντανής ροής στο YouTube. «Αλλά φυσικά ανησυχώ για τις επιπτώσεις σχετικά με την πορεία του πληθωρισμού».
Ιαπωνία: Φόρος άνθρακα προσεχώς
Η Ιαπωνία πιθανότατα θα εισαγάγει φόρο άνθρακα κάποια στιγμή στο μέλλον, κάτι που θα μπορούσε να επηρεάσει τις προσδοκίες για τον πληθωρισμό, είπε ο Ουέντα στη διάσκεψη, που πραγματοποιήθηκε για να συζητηθεί ο αντίκτυπος της κλιματικής αλλαγής στην οικονομία και τη νομισματική πολιτική.
Οι κρατικές επιχορηγήσεις για την προώθηση της πράσινης μετάβασης μπορεί επίσης να δημιουργήσουν πληθωριστική πίεση βραχυπρόθεσμα, αν και η Ιαπωνία μπορεί να «φιλοξενήσει τέτοιες πληθωριστικές δυνάμεις για λίγο», καθώς ο υποκείμενος πληθωρισμός ήταν επί του παρόντος ακόμη κάτω από το 2%, είπε.
Στο πλαίσιο της στρατηγικής της για την πράσινη μετάβαση, η ιαπωνική κυβέρνηση θα παράσχει δημοσιονομική στήριξη ύψους 20 τρισεκατομμυρίων γιεν (131 δισεκατομμύρια δολάρια), ή 3% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος (ΑΕΠ) της χώρας σε εταιρείες που επενδύουν σε τεχνολογία φιλική προς το περιβάλλον τα επόμενα 10 χρόνια.
Στη δεύτερη φάση της στρατηγικής, η κυβέρνηση σχεδιάζει να εισαγάγει την τιμολόγηση του άνθρακα και να λειτουργήσει ένα πλήρες σύστημα εμπορίας εκπομπών το 2026 και να επιβάλει προσαύξηση για τα ορυκτά καύσιμα το 2028.
Το συνέδριο συνδιοργανώθηκε από την Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών, την BOJ, την Τράπεζα της Ισπανίας και το Δίκτυο για το Πράσινο του Χρηματοπιστωτικού Συστήματος.
Latest News
Γιατί πρέπει η Ελλάδα να δίνει χρήματα σε άλλες χώρες; Τι συζητείται στην COP29
Στην COP29 κεντρικό θέμα συζήτησης είναι και η αύξηση της οικονομικής αρωγής προς τα αναπτυσσόμενα κράτη - Παράδοξα στην νέα στρατηγική για το κλίμα
Πόσο βλαπτική για το κλίμα θα είναι η νέα τετραετία Τραμπ
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ μιλά για «πράσινη απάτη» και πιστεύει ότι είναι «φάρσα» η υπερθέρμανση του πλανήτη
Πράσινο φως στην COP29 για την παγκόσμια αγορά άνθρακα - Πώς θα μειωθούν οι εκπομπές
Γεγονός μια πρώιμη συμφωνία στην COP29, κατά την πρώτη ημέρα της διάσκεψης του ΟΗΕ που διεξάγεται στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν
Η σουηδική Vattenfall επενδύει 5 δισ ευρω για ΑΠΕ στη Γερμανία
Ο κύριος όγκος των επενδυσεων της σουηδικής Vattenfall στη Γερμανία κατευθύνεται στα ηλιακά πάρκα και την αποθήκευση ενέργειας
Με τρία events στη φετινή COP η ΕΔΕΥΕΠ - Ενεργειακή μετάβαση, ΥΑΠ και CCS στο επίκεντρο
Θα συζητηθούν οι διεθνείς εξελίξεις στα ενεργειακά, θα αναλυθούν βέλτιστες πρακτικές και εμπειρίες, και θα αναδειχθούν οι προκλήσεις της πράσινης μετάβασης
Εκκλήσεις για διεθνή συνεργασία και διάσωση της Συμφωνίας του Παρισιού στην COP29
Η διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα, COP29, φιλοξενείται στο Μπακού
Τι διακυβεύεται στην COP29 για το κλίμα
Κύριο ζητούμενο στις διαπραγματεύσεις της COP26 είναι η οικονομική βοήθεια προς τον αναπτυσσόμενο κόσμο που καίγεται και πνίγεται.
Πόσο σημαντική βρίσκουν την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή οι Έλληνες - Έρευνα της ΕΤΕπ
Σύμφωνα με την ΕΤΕπ, η κλιματική αλλαγή στη δεύτερη θέση μεταξύ των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η Ελλάδα πίσω από το κόστος ζωής
Αποχωρεί από τη συμφωνία για το κλίμα και ετοιμάζει γεωτρήσεις σε φυσικά μνημεία ο Τραμπ
Ο νεοκλεγέντας πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ είχε δεσμευτεί να ξηλώσει τις περιβαλλοντικές πολιτικές του απερχόμενου Τζο Μπάιντεν
Πώς η Honda κλείνει την ψαλίδα με την Tesla - Τι κάνουν Cadillac και Chevrolet
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Honda, Prologue, κερδίζει τις πιστούς και νέους πελάτες - Κάτω του 50% το μερίδιο EV της Tesla