Και τον Σεπτέμβριο, δηλαδή για τέταρτο συνεχόμενο μήνα, οι πωλήσεις σε όγκο στην οργανωμένη λιανική αυξήθηκαν περισσότερο από τις πωλήσεις σε αξία, με τα σούπερ μάρκετ να βάζουν στα ταμεία τους επιπλέον 261 εκατ. ευρώ την περίοδο Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2024, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.

Σούπερ μάρκετ: Με καρτελάκια οι μειωμένες τιμές – Τι είπε ο Θεοδωρικάκος

Συγκεκριμένα, ο τζίρος των ταχυκίνητων προϊόντων αυξήθηκε στο εννεάμηνο του 2024 κατά 3%, φτάνοντας τα 8,99 δισ. ευρώ από 8,73 δισ. ευρώ που ήταν το εννεάμηνο του 2023.

Στην αύξηση της κατανάλωση σε τεμάχια σαφώς «βοήθησαν» και οι τουρίστες, αφού το εν λόγω τετράμηνο συμπίπτει με την «καρδιά» της τουριστικής σεζόν. Κάτι που φαίνεται και από την πορεία των εσόδων της εστίασης, που δεν κινήθηκαν όπως θα περίμεναν οι επιχειρηματίες του κλάδου.

Συγκεκριμένα, την περίοδο Ιουνίου, Ιουλίου, Αυγούστου και Σεπτεμβρίου η κατανάλωση σε όγκο στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, αυξήθηκε +4,7%, +3,2%, +6,1% και 2,5% και σε αξία 4,2%, 2,5%, 5,3% και 2,4%.

Πού τα «σπάνε» οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ

Και τον Σεπτέμβριο, όπως και τον Αύγουστο αλλά και τον Ιούλιο και τον Ιούνιο, η Βόρεια Ελλάδα και η Κρήτη ήταν οι περιοχές ανά την Ελλάδα που σημείωσαν τις υψηλότερες επιδόσεις όσον αφορά την ανάπτυξη των πωλήσεων.

Μάλιστα η Κρήτη που αποδεικνύεται πλέον το «διαμάντι του στέμματος» για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ και τους τέσσερις αυτούς μήνες εμφάνισε αύξηση πωλήσεων πάνω από 5%, ενώ από κοντά και η Βόρεια Ελλάδα, που λόγω των πολλών επισκεπτών από τις χώρες των Βαλκανίων, οι οποίοι έρχονται οδικώς τις περισσότερες φορές, σημειώνει επίσης ρεκόρ ανάπτυξης.

Στην Πελοπόννησο η ανάπτυξη των πωλήσεων Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο ήταν μεταξύ 3 και 4 ποσοστιαίων, ενώ κοντά στο 3% ήταν η αύξηση στη Θεσσαλονίκη.

Το ενδιαφέρον είναι ότι στην περιφέρεια της Αττικής, που αναμφίβολα έχει τη μερίδα του λέοντος πανελλαδικά τον Σεπτέμβριο η αύξηση των πωλήσεων ήταν η χαμηλότερη σε σχέση με όλες τις άλλες περιφέρειες παρά το τέλος των καλοκαιρινών διακοπών και την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Πώς κινήθηκαν οι τιμές

Σε ότι αφορά τις τιμές, στο εννεάμηνο του 2024, σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2023 τα τρόφιμα συνέχισαν να καταγράφουν αύξηση –έστω και οριακή- (+0,7%), ενώ τα προϊόντα ατομικής υγιεινής και περιποίησης και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού, σημείωσαν μείωση κατά 3,6% και κατά 2%.

Πάντως τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά στο σύνολό τους παρουσίασαν οριακή μείωση τιμής (-0,1%) τον Σεπτέμβριο.
Πιο συγκεκριμένα στις τιμές ανά τεμάχιο τα συσκευασμένα τρόφιμα παρουσίασαν μείωση -0,1%, στα σνακ υπήρξε αύξηση +3,1%, στα γαλακτοκομικά μείωση -2,9%, στα κατεψυγμένα τρόφιμα αύξηση +0,6%, στα προϊόντα μαγειρικής και μπαχαρικά αύξηση +3,2%, στα μη αλκοολούχα ποτά αύξηση +1,2%, στα αλκοολούχα ποτά μείωση -0,5%, στα προϊόντα ατομικής υγιεινής μείωση -6,4%, στα καθαριστικά-απορρυπαντικά σπιτιού μείωση -2,7%, στα λοιπά προϊόντα φροντίδας σπιτιού μείωση -2% και στα προϊόντα φροντίδας και ομορφιάς μείωση -0,9%.

Αύξηση των προσφορών και της ιδιωτικής ετικέτας

Στο εννεάμηνο το 25,8% των ταχυκίνητων αγαθών πωλούνταν υπό καθεστώς προσφοράς (αύξηση κατά 0,6 μονάδες σε σχέση με το 2023, με τα προϊόντα φροντίδας του σπιτιού να είναι η κατηγορία που παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση (+1,1 pp).

Στα τρόφιμα το 25,4% των συνολικών πωλήσεων σε αξία τους πωλούνταν υπό προσφορά (αύξηση 0,4 μονάδες σε σχέση με το 2023).

Την ίδια στιγμή συνεχίζεται η άνοδος των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ως προς τη συμμετοχή τους στη συνολική αξία των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, φτάνοντας στο εννεάμηνο σε ποσοστό 26,7%. Το αντίστοιχο ποσοστό στο εννεάμηνο του 2023 ήταν 26,2%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία
Xριστούγεννα: Οδηγίες οικονομικής επιβίωσης – Πώς να γιορτάσετε χωρίς να αδειάσει το πορτοφόλι
Οικονομία |

Οδηγίες... επιβίωσης τα Χριστούγεννα - Πώς να γιορτάσετε χωρίς να αδειάσει το πορτοφόλι

Όσο η ακρίβεια παραμένει το νούμερο ένα πρόβλημα των νοικοκυριών, ειδικοί δίνουν συμβουλές για «οικονομικά Χριστούγεννα». Οι καταναλωτικές τάσεις στην Ελλάδα και διεθνώς.