Σε αναβάθμιση των γηπέδων τους προκειμένου να ενισχύουν τα έσοδά τους προχωρούν οι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι της Premier League, με τις 20 κορυφαίες ομάδες να προσπαθούν να αποκομίσουν οφέλη από την αύξηση της ζήτησης εισιτηρίων και να μειώσουν την εξάρτηση από τα έσοδα από τις μεταδόσεις και τις χορηγίες.

Σύμφωνα με ανάλυση των Financial Times, οι σύλλογοι προσπαθούν να αυξήσουν τη χωρητικότητα κατά τουλάχιστον 115.000 θέσεις σε όλη την Premier League, ή 14%, την επόμενη δεκαετία.

Τα γήπεδα είναι όλο και πιο σημαντικά περιουσιακά στοιχεία επειδή δίνουν στους συλλόγους περισσότερο έλεγχο στα έσοδα που παράγουν, καθώς η Premier League διαπραγματεύεται τις συμφωνίες μετάδοσης κεντρικά και διανέμει τα έσοδα. Ταυτόχρονα, νέοι επενδυτές έχουν εισφέρει φρέσκο ​​κεφάλαιο στους συλλόγους, δίνοντας νέα ώθηση στις επενδύσεις στα γήπεδα.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα των FT, ορισμένα έργα παραμένουν στα αρχικά στάδια και η ανάπτυξή τους εξαρτάται από περίπλοκες διαπραγματεύσεις με πολλές αρχές.

Premier League: Οι στοιχηματικές φεύγουν, τα crypto έρχονται – Οι χρυσές χορηγίες

Τα πλάνα της Premier League

Η Τότεναμ έθεσε το σημείο αναφοράς με ένα ολοκαίνουργιο γήπεδο 1 δισεκατομμυρίου λιρών που άνοιξε το 2019 και η Everton FC σχεδιάζει να μετακομίσει από το Goodison Park, το σπίτι της από το 1892, σε ένα στάδιο στο Bramley-Moore Docks την επόμενη σεζόν.

Ο Christopher Lee, διευθύνων σύμβουλος για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική στην εταιρεία αρχιτεκτονικού σχεδιασμού Populous, η οποία εργάστηκε στο στάδιο της Τότεναμ υπογραμμίζει ότι οι μεγάλες λίστες αναμονής για εισιτήρια διαρκείας, οι υψηλές ανανεώσεις και η άφιξη νέων επενδυτών έχουν συμβάλει στην προώθηση των σχεδίων επέκτασης. Και πρόσθεσε: «Οι εμπορικές συμφωνίες γίνονται όλο και πιο ανταγωνιστικές. Ο μεγάλος μοχλός που έχει ένας σύλλογος για να αυξήσει τα συνολικά έσοδα είναι τα έσοδα από την ημέρα του αγώνα».

Η προσθήκη θέσεων θεωρείται από ορισμένα στελέχη ως ζωτικής σημασίας για την παραγωγή εσόδων

Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, της οποίας η έδρα στο Όλντ Τράφορντ είναι η μεγαλύτερη στο πρωτάθλημα, εξετάζει τη δημιουργία ενός νέου γηπέδου. Μάλιστα αυτή την εβδομάδα αποκάλυψε ότι η πλειονότητα των οπαδών που συμμετείχαν σε σχετική έρευνα είναι υπέρ μιας νέας κατασκευής και όχι ανάπλασης. Οι συζητήσεις για ένα στάδιο χωρητικότητας 100.000 ατόμων έχουν επιταχυνθεί μετά την άφιξη του δισεκατομμυριούχου από το Μονακό Sir Jim Ratcliffe ως μετόχου μειοψηφίας.

Η πρωταθλήτρια της Premier League, Μάντσεστερ Σίτι, βρίσκεται στη διαδικασία προσθήκης χιλιάδων θέσεων για να μετατρέψει το Etihad σε μια αρένα χωρητικότητας 61.000 ατόμων. Η Λίβερπουλ ολοκλήρωσε ένα έργο επέκτασης το περασμένο καλοκαίρι που ανέβασε τη χωρητικότητα του Άνφιλντ σε πάνω από 61.000.

Η Chelsea, η οποία ανήκει στους Αμερικανούς επενδυτές Clearlake Capital και Todd Boehly, αξιολογεί επίσης τα επόμενα βήματά της, καθώς αναζητά αναβάθμιση στο Stamford Bridge χωρητικότητας 40.000 ατόμων.

Το δημοσίευμα επισημαίνει ότι οι σύλλογοι φιλοξενούν 19 εντός έδρας αγώνες στην Premier League ετησίως και μπορούν επίσης να πουλήσουν εισιτήρια ανάλογα με την πρόοδό τους σε εγχώριες και ευρωπαϊκές διοργανώσεις κυπέλλου.

Σύμφωνα με στοιχεία της Deloitte οι ημέρες των αγώνων αντιπροσώπευαν 867 εκατομμύρια £, ή το 14% των εσόδων των 6 δισεκατομμυρίων λιρών που δημιούργησαν οι σύλλογοι της  Premier League το 2022-23, , λόγω του μέσου όρου ρεκόρ των θεατών 40.291 και των αυξήσεων των τιμών των εισιτηρίων.

Η προσθήκη θέσεων θεωρείται από ορισμένα στελέχη ως ζωτικής σημασίας για την παραγωγή εσόδων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ανταγωνιστούν για τους καλύτερους παίκτες και προπονητές, οι οποίοι κερδίζουν εκατομμύρια λίρες ετησίως.

Οι αναβαθμίσεις δίνουν στους συλλόγους την ευκαιρία να επεκτείνουν τις premium προσφορές, όπως VIP και φιλοξενία

Ο Κρις Χεκ, ο οποίος διευθύνει τις επιχειρηματικές δραστηριότητες στην Άστον Βίλα, είπε ότι η επένδυση στο γήπεδο του συλλόγου ήταν ζωτικής σημασίας καθώς ανταγωνιζόταν για τις πρώτες θέσεις στον πίνακα του πρωταθλήματος.

«Θα προσθέσουμε χωρητικότητα. . . να φτάσουμε όσο πιο κοντά μπορούμε στις 50.000 χωρίς να δημιουργήσουμε χάος», είπε στους Financial Times νωρίτερα φέτος, προσθέτοντας ότι οι ιδιοκτήτες του συλλόγου είχαν δεσμευτεί να επενδύσουν στο γήπεδο και τις εγκαταστάσεις του.

Οι αναβαθμίσεις δίνουν στους συλλόγους την ευκαιρία να επεκτείνουν τις premium προσφορές, όπως VIP και φιλοξενία. Μερικοί μπορεί ακόμη και να επικεντρωθούν σε αυτές τις ροές εσόδων αντί για γενική είσοδο σε πιο προσιτές τιμές.

Ο Κίραν Μαγκουάιρ, λέκτορας οικονομικών ποδοσφαίρου στο Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ, είπε ότι η αύξηση των εσόδων από την ημέρα των αγώνων θεωρήθηκε ως «εύκολη επιλογή» για συλλόγους με οπαδούς σε όλο τον κόσμο σε μια εποχή που η αύξηση των εσόδων από τις εγχώριες μεταδόσεις έχει επιβραδυνθεί.

Ωστόσο, προειδοποίησε για τον αντίκτυπο στους τοπικούς οπαδούς, ειδικά εάν οι σύλλογοι κινηθούν για να αυξήσουν τα έσοδα μέσω υψηλότερων τιμών εισιτηρίων.

Εκτός ποδοσφαίρου

Οι αναβαθμίσεις σταδίων επιτρέπουν επίσης στους χώρους να φιλοξενούν ποικίλες δραστηριότητες, όπως μουσικές συναυλίες υψηλής ποιότητας και περιοδείες στα γήπεδα για θαυμαστές, ανοίγοντας κερδοφόρες ευκαιρίες για τους συλλόγους.

Η Τότεναμ έχει καρπωθεί τα οφέλη από την ολοκλήρωση του νέου της γηπέδου. Η ομάδα του βόρειου Λονδίνου έχει φιλοξενήσει εκδηλώσεις που κυμαίνονται από συναυλίες της Beyoncé έως αγώνες NFL.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης

UEFA: Ιστορική συμφωνία συνεργασίας  με την FIFPRO Europe
Business of Sport |

UEFA: Ιστορική συμφωνία συνεργασίας με την FIFPRO Europe

Οι βασικές αποφάσεις που επηρεάζουν τις συνθήκες απασχόλησης των παικτών ή τον φόρτο εργασίας των παικτών στις διοργανώσεις της UEFA θα λαμβάνονται πλέον μόνο μετά από εκτεταμένο διάλογο μεταξύ των δύο οργανισμών.