
Η Airbus προασπίστηκε το καθεστώς του ελεύθερου εμπορίου την Τρίτη, καθώς η ευρωπαϊκή αεροδιαστημική βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωποη με ένα αυξανόμενο σύμπλεγμα οικονομικών εντάσεων.
Airbus – Boeing: Εξακολουθούν τις καθυστερήσεις στην παράδοση αεροσκαφών
Ο Διευθύνων Σύμβουλος των δραστηριοτήτων της εταιρείας στην Κίνα είπε ότι η Airbus ήταν «πολύ υπέρ του ελεύθερου εμπορίου» και η παρουσία της εκεί ήταν μια χαρακτηριστικά απεικόνιση καλής συνεργασίας μεταξύ του Πεκίνου και της Ευρώπης.
Η Airbus ξεπέρασε την Boeing ως προμηθευτής σε κινεζικές αεροπορικές εταιρείες κατά τη διάρκεια μιας εμπορικής ρήξης μεταξύ Ουάσινγκτον και Πεκίνου που ξεκίνησε κατά την πρώτη θητεία Τραμπ
Οι εμπορικοί δεσμοί μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Κίνας το τελευταίο διάστημα βιώνουν έντονες εντάσεις λόγω της διαμάχης που έχει ξεσπάσει για τα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ η Airbus αντιμετωπίζει επίσης ένα πιθανό νέο διατλαντικό ρήγμα μετά τη νίκη του Ντόναλντ Τραμπ στις εκλογές στις ΗΠΑ με την προεκλογική δέσμευσή του να επιβάλει εκτεταμένους δασμούς.
Ερωτηθείς εάν η Airbus ανησυχεί για την πιθανότητα επιβολής δασμών εν μέσω κλιμάκωσης των εμπορικών εντάσεων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus China, George Xu, είπε ότι ο ευρωπαϊκός όμιλος θεωρεί το ελεύθερο εμπόριο ζωτικής σημασίας για την παγκόσμια ευημερία.
«Ανυπομονούμε να δούμε αν υπάρχει κάποια πρόοδος σε αυτές τις συζητήσεις», είπε, αναφερόμενος στις συνεχιζόμενες συνομιλίες μεταξύ του Πεκίνου και των Βρυξελλών σχετικά με μια κίνηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβάλει δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα.
«Δεν φοβόμαστε τον ανταγωνισμό και θέλουμε να επικεντρώσουμε τους πόρους μας για να αναπτύξουμε την αγορά της Κίνας και να αναπτύξουμε συνεργασίες με Κινέζους εταίρους».
Η Airbus ξεπέρασε την Boeing ως προμηθευτής σε κινεζικές αεροπορικές εταιρείες κατά τη διάρκεια μιας εμπορικής ρήξης μεταξύ Ουάσινγκτον και Πεκίνου που ξεκίνησε κατά την πρώτη θητεία του Ντόναλντ Τραμπ.
Οι δύο γίγαντες των αεροπλάνων ενεπλάκησαν σε έναν εμπορικό πόλεμο 18 μηνών για τις επιδοτήσεις αεροσκαφών μεταξύ της ΕΕ και των ΗΠΑ που περιελάμβανε αμοιβαίους δασμούς που επεκτάθηκαν και σε άλλους τομείς όπως τα τρόφιμα και τα είδη πολυτελείας πριν από την πενταετή ανακωχή το 2021.
Airbus: Καθυστερήσεις στην νέα γραμμή παραγωγής στην Τιαντζίν
Μιλώντας σε δημοσιογράφους στη μεγαλύτερη αεροπορική έκθεση της Κίνας στο Zhuhai, ο Xu είπε ότι η Airbus εμβαθύνει τη βιομηχανική της αλυσίδα στην Κίνα, σημειώνοντας ότι είναι σημαντικό για το παγκόσμιο αποτύπωμα της αεροναυπηγικής βιομηχανίας.
Εξαρτήματα που παράγονται από κινεζικές εταιρείες βρίσκονται σε όλα τα εμπορικά αεροσκάφη Airbus που παράγονται.
Η εταιρεία ελπίζει να δει την κινεζική βιομηχανική αλυσίδα να προμηθεύει παγκόσμιους πελάτες εκτός από τοπικούς, είπε ο Xu.
Η Airbus ίδρυσε για πρώτη φορά επίσημη θυγατρική εταιρεία στην Κίνα το 1994 και η πρώτη της γραμμή συναρμολόγησης εκτός των τεσσάρων ιδρυτικών ευρωπαϊκών χωρών της άνοιξε στην Τιαντζίν το 2008.
Τώρα συναρμολογεί την οικογένεια επιβατικών αεροσκαφών μονού διαδρόμου A320neo στη βόρεια πόλη-λιμάνι.
Το ένα τέταρτο των παραδόσεων από την Τιανζίν το 2024 ήταν σε μη κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Easyjet και Wizzair, είπε ο Xu.
Ωστόσο, σηματοδότησε μια πιθανή καθυστέρηση αρκετών μηνών στο άνοιγμα μιας δεύτερης γραμμής συναρμολόγησης της Airbus στην Τιαντζίν, λέγοντας ότι θα ξεκινήσει τη λειτουργία της στις αρχές του 2026.
Η Airbus συμφώνησε να κατασκευάσει τη νέα γραμμή κατά τη διάρκεια μιας κρατικής επίσκεψης στην Κίνα του Γάλλου Προέδρου Εμμανουέλ Μακρόν τον Απρίλιο του 2023, σε μια κίνηση να ενισχύσει την πρόσβαση στη δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική αγορά στον κόσμο.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus, Γκιγιόμ Φόρι, είπε σε δημοσιογράφους εκείνη την εποχή ότι η επιπλέον γραμμή θα ανοίξει το δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Ο Xu είπε ότι η κινεζική πιστοποίηση του αεροσκάφους A330neo εξελίσσεται ομαλά και η πρώτη παράδοση του μοντέλου ευρείας ατράκτου στη χώρα θα μπορούσε να γίνει το 2025.


Latest News

Οι ασκήσεις ισορροπίας του Τόκιο με την Ουάσιγκτον και το Πεκίνο - Όχι στην οικονομική πίεση της Κίνας
Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Ιαπωνίας ενώ οι ΗΠΑ ο επίσημος σύμμαχος ασφαλείας της

Μήνυση από δώδεκα πολιτείες κατά της κυβέρνησης Τραμπ για τους δασμούς
Οι δασμοί Τραμπ θα έπρεπε να θεωρούνται παράνομοι, σύμφωνα με την αγωγή, που θέλει να εμποδίσει την εφαρμογή τους, υποστηρίζοντας ότι έχουν ήδη προκαλέσει σημαντική οικονομική ζημία

Η Κίνα διαψεύδει ότι γίνονται συνομιλίες με τις ΗΠΑ - Ζητά να ανακαλέσει η Ουάσινγκτον τους μονομερείς δασμούς
Εάν οι ΗΠΑ θέλουν πραγματικά να επιλύσουν το πρόβλημα... θα πρέπει να ακυρώσουν όλα τα μονομερή μέτρα για την Κίνα, είπε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εμπορίου της Κίνας

Μπρουνό Λε Μερ: Να αναλάβει η ΕΕ μέρους του δημοσίου χρέους των κρατών-μελών
Τι προτείνει ο πρώην υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, Μπρουνό Λε Μερ

Το Επενδυτικό ταμείο Νορβηγίας έχασε 40 δισ. δολ. από τις επενδύσεις σε μετοχές τεχνολογίας
Το αξίας 1,7 τρισεκατομμυρίων δολαρίων επενδυτικό ταμείο έχει μεγάλες επενδύσεις στις λεγόμενες Big tech

Η Nokia εξετάζει επέκταση της παραγωγής στις ΗΠΑ για να αντιμετωπίσει τους δασμούς
Εάν υπάρχουν ευκαιρίες για ενίσχυση [της αμερικανικής παραγωγής], είναι ένα από τα πράγματα που θα εξετάσω, είπε ο CEO της Nokia

Ολι Ρεν: Η ΕΚΤ πρέπει να είναι ευέλικτη - Να μην αποκλείει μεγαλύτερη μείωση επιτοκίων
Ο πρώην Ευρωπαίος Επίτροπος για την Οικονομία, Ολι Ρεν, μίλησε στο περιθώριο της εαρινής συνεδρίασης του ΔΝΤ

Αύξηση πωλήσεων κατά 3% για τη Unilever στο ά τρίμηνο - Επιβεβαιώνεται το guidance
Η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 3%, οι όγκοι κατά 1,3% και οι τιμές κατά 1,7%

Nestlé: Αύξηση 2,8% των πωλήσεων το α' τρίμηνο - Ο ρόλος των Kit-Kat και Nescafe
Παρόλο που η Nestlé αύξησε τις τιμές της Kit-Kat και του Nescafe, τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου ήταν καλύτερα από τα προβλεπόμενα

Πώς η Adidas διπλασίασε τα κέρδη της παρά τις εμπορικές εντάσεις
Τα λειτουργικά κέρδη της Adidas διαμορφώθηκαν το πρώτο τρίμηνο στα 610 εκατ. ευρώ, από 336 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι