Η δραματική ατζέντα λιτότητας του προέδρου της Αργεντινής Χαβιέ Μιλέι βοήθησε στη μείωση του πληθωρισμού, αλλά η επιβράδυνση έχει βαρύνει την κατανάλωση σε μια οικονομία στην οποία, πάνω από το ήμισυ της χώρας έχει πέσει στη φτώχεια.
Ο φιλελεύθερος πρόεδρος, που πλησιάζει έναν χρόνο στην εξουσία, γιόρτασε την πτώση του πληθωρισμού σαν ένα από τα βασικά επιτεύγματα της κυβέρνησής του, μετά από μια από τις μεγαλύτερες προσαρμογές στις δημόσιες δαπάνες στην πρόσφατη ιστορία.
Φώκλαντ: Η Αργεντινή θέλει αεροπορική σύνδεση με τα νησιά
Τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας της Αργεντινής INDEC αργότερα την Τρίτη αναμένεται να δείξουν ότι ο πληθωρισμός μειώθηκε σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο στο 3,0%, από 4,2% τον Αύγουστο και 3,5% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με δημοσκόπηση του Reuters από αναλυτές.
Πληθωρισμός 209%
Τα καλά νέα μπορεί να είναι δύσκολο να τα κατανοήσουν οι Αργεντινοί που έπρεπε να σφίξουν τη ζώνη τους για να φτάσουν στο τέλος του μήνα.
Η περικοπή των επιδοτήσεων στις δημόσιες υπηρεσίες από την κυβέρνηση έχει εκτοξεύσει τα έξοδα στα ύψη, ενώ οι απολύσεις στον δημόσιο τομέα αυξάνονται και ο ετήσιος πληθωρισμός – ο οποίος παρέμεινε αρκετά τριψήφιος στο 209% τον Σεπτέμβριο – συνέβαλε σε βαθιά πτώση της αγοραστικής δύναμης.
«Οι πωλήσεις έχουν πέσει πολύ, ίσως οι άνθρωποι έρχονται περισσότεροι για να αγοράσουν σε καθημερινή βάση, μικρές ποσότητες, και μπορείτε να δείτε τη διαφορά», δήλωσε η Μαρια Σουνιλντα Κορέα, η οποία εργάζεται σε ένα πτηνοπωλείο, αναφέρει το Reuters.
Οι καταναλωτές αγοράζουν λιγότερο βοδινό κρέας στη διάσημη χώρα που αγαπά τις μπριζόλες, αφού o Χαβιέ Μιλέι έβαλε τέλος στο πάγωμα των τιμών του βοείου κρέατος από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Η κατανάλωση βοείου κρέατος στην Αργεντινή μειώθηκε τους πρώτους έξι μήνες του έτους στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 13 ετών, σύμφωνα με έκθεση του βιομηχανικού ομίλου Ciccra.
“Η τιμή του κρέατος δεν έχει ανέβει αυτούς τους μήνες γιατί υπάρχει πολύ μικρή κατανάλωση. Καθώς η κατανάλωση μειώνεται, μειώνονται και οι πωλήσεις. Και καλά, είναι λίγο περίπλοκο”, δήλωσε ο Γκαμπριέλ Σεγκόβια, ένας 52χρονος κρεοπώλης στο Μπουένος Άιρες.
Latest News
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο
Τα KFC κάνουν πειράματα με... σάλτσες - Το νέο concept για το φρένο στην πτώση
Η σάλτσα και τα dips πρωταγωνιστούν στο «Saucy», ένα πρωτότυπο κατάστημα που εγκαινιάζεται την Παρασκευή στις ΗΠΑ από την KFC