
Η εποχή που η εμπειρία IKEA περιοριζόταν σε ένα τεράστιο μπλε κουτί «φυτεμένο» εκτός πόλης έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.
IKEA: Υποδέχεται το κατάστημα Πλαίσιο στο Εμπορικό Πάρκο Αεροδρομίου
Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα της νέας στρατηγικής του σουηδικού γίγαντα των επίπλων και του οικιακού εξοπλισμού είναι το πρώτο IKEA στην Αθήνα, στο Εμπορικό Πάρκο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στα Σπάτα, που στα 20ά του γενέθλια αποκτά συγκάτοικους και από monobrand προορισμός μετατρέπεται σε ένα μικρό εμπορικό κέντρο.
Πλαίσιο, Intersport και Holland & Barrett οι νέοι συγκάτοικοι του IKEA
Το μεγαλύτερο κατάστημα Πλαίσιο στην Ελλάδα, συνολικής επιφάνειας 3.000 τ.μ., είναι ένας από τους συγκάτοικους του IKEA στο αεροδρόμιο, όπως είχε αναφέρει ήδη από τον Ιούνιο ο ΟΤ, ενώ το αγοραστικό ταξίδι εμπλουτίζεται και από τα καταστήματα Intersport (1.000 τ.μ.) και Holland & Barrett, brands που αναπτύσσει ο όμιλος Fourlis.

O Βασίλης Φουρλής
Η ύπαρξη του e-commerce και του omnichannel δεν απαιτεί τεράστια αποθέματα στα καταστήματα, δήλωσε ο Βασίλης Φουρλής, πρόεδρος του ομίλου, σημειώνοντας ότι ήδη το νέο μοντέλο που απελευθέρωσε χώρο για εμπορική εκμετάλλευση έχει δοκιμαστεί στα Ιωάννινα, ενώ έπεται η Λάρισα.
«Λειτουργώντας συνεργειακά οι πωλήσεις όλων των καταστημάτων θα πάνε πάρα πολύ καλά» σημείωσε ο επικεφαλής του ομίλου Fourlis, καθώς δημιουργείται ένας «εμπορικός μαγνήτης».
Ας σημειωθεί ότι από 25.000 τ.μ. που ήταν το IKEA στα Σπάτα έγινε πλέον 15.000 τ.μ., καθώς μειώθηκαν οι αποθηκευτικοί χώροι και όχι οι εμπορικοί. Μάλιστα εκτός από τα νέα καταστήματα, στον πρώτο όροφο του κτιρίου μελλοντικά θα λειτουργήσει εκπαιδευτικό κέντρο του ομίλου όπως είπε ο κος Φουρλής.
Η αλλαγή αυτή πάντως ήταν προς όφελος της μάρκας, καθώς από το καλοκαίρι το μικρότερο κατάστημα στο αεροδρόμιο παρουσιάζει αύξηση πωλήσεων 30%.
Έρχονται ακόμη 8 νέα καταστήματα Πλαίσιο
Το νέο κατάστημα Πλαίσιο στο εμπορικό πάρκο του αεροδρομίου, το 26ο της εταιρείας πανελλαδικά, είναι μέρος του στρατηγικού πυλώνα ανάπτυξης του δικτύου της αλυσίδας είπε ο CEO Κώστας Γεράρδος.
Η νέα επένδυση στα Σπάτα, που κόστισε 1 εκατ. ευρώ, καθώς και εκείνη που προηγήθηκε στο νέο κατάστημα των Ιωαννίνων (600.000 ευρώ) πριν λίγες εβδομάδες, είναι τα δύο από τα δέκα νέα σημεία πώλησης που θα αναπτύξει η αλυσίδα της οικογένειας Γεράρδου την τριετία 2024-2026.

Ο Κώστας Γεράρδος
Σύμφωνα με τον κο Γεράρδο «το νέο κατάστημα της αλυσίδας αναπτύσσεται με τη νέα retail ταυτότητα της εταιρείας. Βρίσκεται σε σημείο που εξυπηρετεί τα ανατολικά προάστια, καθώς και μέρος των βορείων και νοτίων προαστίων. Στεγάζεται σε έναν χώρο με άνετο parking, λειτουργεί Κυριακές για έξι μήνες το χρόνο και «συμβιώνει» με τρία υπέροχα brands».
Υπενθυμίζεται ότι μέχρι και το 2026, η εταιρεία «τρέχει» επενδυτικό πλάνο τουλάχιστον 40 εκατ. ευρώ, με έμφαση στο δίκτυο των καταστημάτων, το οποίο θα αναπτυχθεί πιο γρήγορα σε σχέση με το παρελθόν, στο e-commerce, στην τεχνολογία, στις υποδομές και στα συστήματα logistics.
Σε ό,τι αφορά τη μελλοντική ισχυροποίηση του εμπορικού «αποτυπώματος» της αλυσίδας ο κος Γεράρδος αποκάλυψε ότι τα νέα καταστήματα θα ανοίξουν στην περιφέρεια.
«Δεν έχουμε παρουσία στη Ρόδο, στην Καλαμάτα, στην Ξάνθη, στην Κέρκυρα» σημείωσε ο κος Γεράρδος, προσθέτοντας ωστόσο ότι τέτοιο είδους concept δεν θα αναπτυχθεί στην περιφέρεια.
Σε ερώτηση του ΟΤ εάν θα συγκατοικήσει το Πλαίσιο με το IKEA και σε άλλες περιοχές όπως π.χ. στη Λάρισα όπου θα αναπτυχθούν άλλα δύο καταστήματα, μιας και η αλυσίδα επίπλων επίσης θα μικρύνει, η απάντηση ήταν αρνητική.
Τα 10 μικρά IKEA
Επίσης για την επόμενη τριετία σχεδιάζονται ανά την Ελλάδα 10 νέα καταστήματα IKEA έως 2.500 τ.μ. με περίπου 1.500 κωδικούς, τα οποία θα βρίσκονται εντός του αστικού ιστού στα πρότυπα των καταστημάτων που λειτουργούν στο The Mall Athens, στον Πειραιά και στην Αλεξανδρούπολη.
Ειδικά για την Αλεξανδρούπολη ο κος Φουρλής ανέφερε ότι το κατάστημα θα «μεγαλώσει», ενώ το πρώτο από τα 10 καταστήματα νέας γενιάς προετοιμάζεται και θα εγκαινιαστεί στις αρχές του επόμενου χρόνου σε μεγάλο αστικό κέντρο.
Μάλιστα σχεδιάζεται σε κάποιες από τις περιοχές όπου λειτουργούν κέντρα παραγγελίας και παραλαβών (Pick-Up Points) να γίνουν ΙΚΕΑ… γειτονιάς. Τέτοιες περιοχές είναι η Ρόδος και η Καλαμάτα, ενώ μπορεί να ανοίξει IKEA και στην Τρίπολη.
Σε ό,τι αφορά τα μεγαλύτερα ΙΚΕΑ, μετά την Πάτρα θα ανοίξει του χρόνου τον Ιούνιο τις πύλες του νέο κατάστημα 11.500 τ.μ. στο Ηράκλειο στην Κρήτη, στο εμπορικό πάρκο της Trade Estates, ενώ επίσης μεγάλου μεγέθους (12.500 τ.μ.) θα είναι και το κατάστημα στο Ελληνικό που εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει το 2027.


Latest News

Τα σινεμά που έγιναν σούπερ μάρκετ – Από το Μενίδι και την Καλλιθέα μέχρι τη Γλυφάδα και το Παγκράτι
Από κινηματογραφικές αίθουσες… σάλες με ράφια - Ποια σινεμά μετατράπηκαν σε καταστήματα Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl, My Market και Γαλαξίας

HELLENiQ ENERGY: Επεκτείνει τον Πολυχώρο Εκπαίδευσης Ευάλωτων Γυναικών του ΣΕΓΕ στη Θεσσαλονίκη
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας η HELLENiQ ENERGY ανέλαβε να ολοκληρώσει όλες τις απαιτούμενες εργασίες για την άρτια διαμόρφωση του Κέντρου Ενδυνάμωσης Γυναικών “WEHub - Female Empowerment Hub” που λειτουργεί ο Σύνδεσμος

Ημέρα της Γυναίκας: H Alpha Bank στηρίζει την ισότιμη συμμετοχή των γυναικών στην οικονομική ζωή
«Μαθήματα Οικονομίας», μια δράση ανοιχτή σε όλες τις γυναίκες

Viohalco: Οχυρωμένη στους δασμούς Τραμπ – Πώς ντύνει… με αλουμίνιο Porsche, Audi και BMW
Τα όπλα της Viohalco απέναντι στους δασμούς Τραμπ – Το κρυφό «διαμάντι» της Βουλγαρίας με νέα έργα σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
![Ξένες Άμεσες Επενδύσεις: Το πρόβλημα στην Ελλάδα – Σχεδόν μία στις δύο αφορά ακίνητα [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/businessdaily-deals-symfwnies-ependyseis-sygxwneyseis-600x336.jpg)
Το πρόβλημα με τις Άμεσες Ξένες Επενδύσεις στην Ελλάδα - Σχεδόν μία στις δύο αφορά ακίνητα [γραφήματα]
Τι δείχνει η ανάλυση για τις καθαρές Ξένες Άμεσες Επενδύσεις (ΞΑΕ) στην Ελλάδα από το ΚΕΠΕ ανά ομάδα κλάδων - Ποιοι έχουν την πρωτοκαθεδρία - Ποιες χώρες προτιμούν την Ελλάδα

Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο: Στην τελική ευθεία η Αναπτυξιακή Διάσκεψη της Κρήτης
Το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο διοργανώνει στις 12 και 13 Μαρτίου την πρώτη Αναπτυξιακή Διάσκεψη της Κρήτης στο Ηράκλειο

Πέθανε ο ιδρυτής της Pink Woman Παύλος Χατζηπαυλίδης - Η άνοδος και η Intrafashion
Η δημιουργία της Pink Woman, η ανάπτυξη σε όλη την Ελλάδα και η εξαγορά από την Intrafashion

Συνεργασία adidas – ΠΑΕ Ολυμπιακός: Συλλεκτική επετειακή εμφάνιση για τα 100 χρόνια της ομάδας
Εμπνευσμένη από την πορεία της ομάδας και τις χαρακτηριστικές ερυθρόλευκες εντός έδρας εμφανίσεις της

Διετές πάγωμα της ψηφιακής κάρτας ζητούν αρτοποιοί και ζαχαροπλάστες
Εξαίρεση ζητά η ΕΕΠΑΖ για ψηφιακή κάρτα εργασίας - Φόβοι ότι «ο κλάδος αρτοποιίας - ζαχαροπλαστικής στην Ελλάδα απειλείται με αφανισμό»

Με το δεξί ξεκίνησε η νέα χρονιά για την Aegean - Αύξηση 9% στην επιβατική κίνηση
Η AEGEAN στο παραδοσιακά πιο αδύναμο δίμηνο του έτους κατέγραψε αύξηση 13% στην κίνηση εξωτερικού και 3% στην κίνηση εσωτερικού