Κοντά στην κατάκτηση νέων ιστορικών ρεκόρ βρίσκεται η παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία, με την Κίνα να ηγείται αυτής της πορείας. Η εικόνα των ναυπηγείων χαρακτηρίζεται από την τεράστια παραγωγή, τον μεγάλο βαθμό αξιοποίησης της δυναμικότητας τους και την αμείωτη επιθυμία των πλοιοκτητών για παραγγελίες νέων πλοίων, σημειώνει σε μία έκθεση της η Danish Ship Finance. Οι τιμές των νεότευκτων πλοίων βρίσκονται κοντά σε υψηλά επίπεδα ρεκόρ, ενώ τα περισσότερα ναυπηγεία φαίνεται να είναι sold out μέχρι το 2027.
Η πρωτιά της Κίνας και η Κορέα που ακολουθεί
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη καθώς ελέγχει το 42% (περί τα 24 εκατ. compensated gross tonnage-cgt) της παγκόσμιας δυναμικότητας των ναυπηγείων, κατανεμημένη σε 140 ναυπηγεία, και έχει εξασφαλίσει το 57% της δυναμικότητας των υπό παραγγελία πλοίων.
Ναυπηγεία: Στην Κίνα κατασκευάζεται το 60% των νέων πλοίων
Η Νότια Κορέα χάνει έδαφος από την Κίνα με οκτώ νοτιοκορεατικά ναυπηγεία «πρώτης τάξεως» να ελέγχουν το 22% (13 εκατομμύρια cgt) της παγκόσμιας χωρητικότητας των ναυπηγείων και να έχουν εξασφαλίσει το 26% της χωρητικότητας των πλοίων που είναι σε παραγγελία. Αυτά τα ναυπηγεία έχουν καλυφθεί από παραγγελίες για τα επόμενα τρία χρόνια.
Η Ιαπωνία ελέγχει το 17% (10 εκατ. cgt) της παγκόσμιας δυναμικότητας των ναυπηγείων, κατανεμημένο σε 48 ναυπηγεία, και έχει εξασφαλίσει το 9% (13 εκατ. cgt) των παραγγελιών. Μια ομάδα 31 ναυπηγείων «πρώτης τάξης», που ελέγχουν το 11% της παγκόσμιας χωρητικότητας των ναυπηγείων και το 7% του βιβλίου παραγγελιών, έχουν καλυφθεί με παραγγελίες για τα επόμενα δυο χρόνια.
Συνολικά 144 εκατομμύρια cgt βρίσκονται επί του παρόντος υπό παραγγελία, κατανεμημένα σε 300 ναυπηγεία, σε όλο τον κόσμο. Την ίδια στιγμή οι ετήσιες παραδόσεις πλοίων έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο επταετίας το 2023, όταν 35 εκατομμύρια cgt προστέθηκαν στον παγκόσμιο στόλο. Το 2024 αναμένεται να παραδοθούν 43 εκατομμύρια cgt. Οι ετήσιες παραδόσεις πλοίων ξεπέρασαν τα 40 εκατομμύρια CGT μόνο τα πέντε έτη μεταξύ 2008 και 2012.
Ανοδικά κινούνται και οι τιμές ναυπήγησης, με τον μέσο δείκτη τιμών των νεότευκτων ναυπηγείων να διαμορφώνεται 51% υψηλότερα από ότι το 2020. Μια ομάδα 130 ναυπηγείων «πρώτης τάξης», που ελέγχουν το 73% της συνολικής δυναμικότητας και το 95% των παραγγελιών, επωφελήθηκε περισσότερο από την τάση αυτή.
Η χωρητικότητα των ναυπηγείων παραμένει αρκετά σταθερή στα 56 εκατομμύρια CGT περίπου, κατανεμημένη σε 300 ναυπηγεία. Εάν οι παραγγελίες κατανέμονταν ομοιόμορφα, κάθε ναυπηγείο θα είχε απασχόληση για τα επόμενα 2,5 χρόνια.
Αγορά δυο ταχυτήτων
Ο βαθμός αξιοποίησης της ναυπηγικής δυναμικότητας αναμένεται να παραμείνει σε υψηλά επίπεδα, κοντά στο 70% και άνω, μέχρι το τέλος του 2026. Το 2027, θα πέσει κάτω από το 60%, αλλά οι νέες παραγγελίες είναι πιθανό να καλύψουν τις κενές θέσεις. Ωστόσο είναι σαφής μια αγορά δύο επιπέδων. Διαχωρισμός της παγκόσμιας βιομηχανίας ναυπηγείων σε ναυπηγεία πρώτης και δεύτερης κατηγορίας είναι σαφώς ορατή. Η ομάδα των 130 ναυπηγείων «πρώτης τάξης», τα οποία ελέγχουν το 73% της παγκόσμιας δυναμικότητας των ναυπηγείων αλλά το 95% του βιβλίου παραγγελιών, αναμένεται να αξιοποιήσει πάνω από το 90% της δυναμικότητάς της μέχρι το τέλος του 2026. Τα 170 ναυπηγεία «δεύτερης τάξης» αναμένεται να χρησιμοποιήσουν το 38% της χωρητικότητάς τους το 2024, αλλά σύντομα θα εξαντλήσουν τις παραγγελίες.
Latest News
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO