Ήλθε και πάλι η εποχή για την έκδοση και την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας για το 2025.
Η εκτύπωση των ειδοποιητηρίων γίνεται μέσα από την ψηφιακή πλατφόρμα myCAR της ΑΑΔΕ.
Στην πλατφόρμα myCAR, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, ο φορολογούμενος έχει τη δυνατότητα να:
· Θέσει σε ψηφιακή ακινησία/κυκλοφορία το όχημά σας, καταθέτοντας ψηφιακά τις πινακίδες του, χωρίς να πρέπει να επισκεφθείτε τη ΔΟΥ σας.
· Κατεβάσει το ειδοποιητήριο για τα τέλη κυκλοφορίας και να λάβετε βεβαίωση μη οφειλής τελών κυκλοφορίας.
· Άρει την ακινησία του οχήματός τους και να πληρώσετε τέλη κυκλοφορίας με το μήνα
· Ενημερωθεί για πιθανή οφειλή τελών κυκλοφορίας
Στα σημειώματα που ακολουθούν θα δούμε αρχικά τις λοιπές υπηρεσίες της πλατφόρμας myCAR, και σε ξεχωριστό σημείωμα θα δούμε πως εκδίδονται τα ειδοποιητήρια των τελών κυκλοφορίας για το 2025, θα δούμε την διαδικασία εκτύπωσης τους.
Να σημειώσουμε ότι δεν υπάρχει αλλαγή, αύξηση ή μείωση, στο ποσό των τελών.
Μόνη αλλαγή που αναμένεται είναι στο χρόνο αποπληρωμής των τελών.
Σύμφωνα με αυτά που έχουν ανακοινωθεί, και όχι νομοθετηθεί, μέχρι σήμερα η καταβολή τελών θα είναι μέχρι 31.12.2024.
Θα καθιερωθεί νέο ποινολόγιο για μη έγκαιρη καταβολή
• Πληρωμή εντός Ιανουαρίου προσαύξηση 25%
• Πληρωμή εντός Φεβρουαρίου προσαύξηση 50%
• Πληρωμή από 1η Μαρτίου και μετά προσαύξηση 100%
Είσοδο στην πλατφόρμα
Ποιο συγκεκριμένα με διαδρομή εισόδου στην εφαρμογή μέσω του ιστοτόπου της Α.Α.Δ.Ε.
Στην πλατφόρμα υπάρχουν δύο εφαρμογές:
1. Στην πρώτη, με τίτλο «Τέλη Κυκλοφορίας Οχημάτων», οι ιδιοκτήτες/κάτοχοι οχημάτων έχουν τη δυνατότητα ενημέρωσης για:
1.1 πληροφορίες για τα οχήματά τους,
1.2 τους κωδικούς πληρωμής ετήσιων τελών κυκλοφορίας για αυτά,
1.3 τους κωδικούς πληρωμής αναλογικών/μηνιαίων τελών κυκλοφορίας, εφόσον προβλέπεται από ισχύουσες διατάξεις.
1.4 τους κωδικούς πληρωμής σε υπολογιστικό φύλλο (excel), σε περίπτωση πλήθους οχημάτων
1.5 να λάβουν βεβαίωση μη οφειλής τελών κυκλοφορίας για οχήματα ιδιοκτησίας τους προκειμένου να τη χρησιμοποιήσουν για μεταβίβαση οχήματος, εξαγωγή οχήματος στο εξωτερικό, επαναταξινόμηση οχήματος.
2. Στη δεύτερη, με τίτλο «Ψηφιακή Ακινησία/Κυκλοφορία», οι ιδιοκτήτες/κάτοχοι οχημάτων έχουν τη δυνατότητα:
2.1 να θέσουν επιβατικά και δίκυκλα Ιδιωτικής Χρήσης οχήματα σε ψηφιακή ακινησία,
2.2 να άρουν την ψηφιακή ακινησία,
2.3 εφόσον υπάρχει όχημα σε ακινησία, ψηφιακή ή στη Δ.Ο.Υ., ο ιδιοκτήτης/κάτοχος του έχει τη δυνατότητα να εκτυπώσει πινακίδα Μ, για κυκλοφορία του έως 3 ημέρες το χρόνο. Η πινακίδα Μ μπορεί να χορηγηθεί για 1 (3ημερο) ή 2 φορές (1 + 2 ημέρες ή 2 + 1 ημέρες), το χρόνο.
2.4 να ανακτήσουν ήδη υποβληθείσες δηλώσεις
Προκειμένου τα οχήματα να τεθούν σε ψηφιακή ακινησία/κυκλοφορία, θα πρέπει να βρίσκονται σε κυκλοφορία/ακινησία, αντίστοιχα, και οι πινακίδες, καθώς και η άδεια κυκλοφορίας τους να βρίσκονται στην κατοχή των ιδιοκτητών τους. Προσωρινή άδεια κυκλοφορίας μπορεί να εκδοθεί από την εφαρμογή, ανεξάρτητα αν το όχημα έχει τεθεί σε εκούσια ακινησία στη Δ.Ο.Υ. ή σε ακινησία ψηφιακά
Έκδοση προσωρινής άδειας κυκλοφορίας
Η υπηρεσία αυτή τέθηκε στην διάθεση των φορολογουμένων στις αρχές του Σεπτεμβρίου. Να σημειώσουμε μέχρι τώρα οι πολίτες χρειαζόταν να επισκεφθούν τη ΔΟΥ για την έκδοση προσωρινής άδειας ενώ τώρα τους παρέχεται πλέον ψηφιακά από την ΑΑΔΕ.
Ειδικότερα, τη δυνατότητα να εκδώσουν ψηφιακά πινακίδα κατηγορίας «Μ» έχουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων, όταν το όχημά τους βρίσκεται σε ακινησία, δηλαδή όταν έχουν καταθέσει τις πινακίδες ψηφιακά ή στη ΔΟΥ.
Στην περίπτωση αυτή, στην πλατφόρμα myCAR, ενεργοποιούν την επιλογή, «Έκδοση πινακίδας Μ: Υποβολή Δήλωσης».
Για την έκδοση προσωρινής άδειας κυκλοφορίας απαιτείται:
• Η ύπαρξη ενεργού ασφαλιστηρίου συμβολαίου και
• Η ύπαρξη ενός πληρωμένου – ενεργού παραβόλου (τουλάχιστον για μία μέρα κυκλοφορίας)
Η χορήγηση του ηλεκτρονικού παραβόλου γίνεται από τον σύνδεσμο https://www1.gsis.gr/sgsisapps/eparavolo/public/welcome.htm, επιλέγοντας:
• Φορέα Δημοσίου: ΑΑΔΕ
• Κατηγορία Παραβόλου: Προσωρινή άδεια κυκλοφορίας αυτοκινήτων οχημάτων «Μ» ή Προσωρινή Άδεια Κυκλοφορίας δίκυκλων «Μ» και
• Τύπο Παραβόλου: Έκδοση προσωρινής άδειας κυκλοφορίας “Μ”
Αυτόματα, ανάλογα με την κατηγορία του παραβόλου, εμφανίζεται το ποσό προς καταβολή:
• 10,00 ευρώ/ημέρα κυκλοφορίας επιβατικού Ι.Χ. αυτοκινήτου ή
• 3,00 ευρώ/ημέρα κυκλοφορίας δίκυκλου Ι.Χ. οχήματος
Σε περίπτωση περισσότερων ιδιοκτητών, με την υποβολή αίτησης από έναν συνιδιοκτήτη για την προσωρινή κυκλοφορία του οχήματος με πινακίδα «Μ», οι υπόλοιποι συνιδιοκτήτες ενημερώνονται μέσω μηνύματος στην «Προσωποποιημένη πληροφόρηση» του TAXISnet και email, προκειμένου να αποδεχτούν την ενέργεια αυτή.
Περισσότερες πληροφορίες στο mycar.aade.gov.gr.
Αλωνιάτης Απόστολος
Οικονομολόγος – φοροτεχνικός, Α’ Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Σύμβουλος Διοίκησης της PROSVASIS AEBE και συγγραφέας.
Latest News
Ψηφιακή έκδοση και διαβίβαση παραστατικών διακίνησης (Ε’ Μέρος)
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η δημογραφική εικόνα της Θεσσαλίας
Η Θεσσαλία δεν βρίσκεται στην πλέον δυσμενή δημογραφικά θέση συγκρινόμενη με τις λοιπές ελληνικές Περιφέρειες
Ο παράδεισος των θεσμών και η επί γης Ελλάδα
Και μια λέξη: γιατί;
Oι πολιτικές εξελίξεις επιβάρυναν το ταμπλό του Χρηματιστηρίου Αθηνών
Πώς αντέδρασε το Χρηματιστήριο Αθηνών στις πολιτικές εξελίξεις - Οι επενδυτές καλούνται να επιστρατεύσουν την υπομονή τους
Αποζημίωση δανειολήπτη με αναπηρία εξαιτίας καταχρηστικής πρακτικής
Η δικαστική απόφαση που αποτελεί σημαντικό νομικό προηγούμενο στην προστασία των δικαιωμάτων δανειοληπτών και ασθενών
Αναζητώντας την ουσία της Βιωσιμότητας πάνω στην Αχνή Γαλάζια Κουκίδα
Οι παγκόσμιες προκλήσεις της βιωσιμότητας ασκούν πιέσεις στην οικονομία και το επιχειρηματικό περιβάλλον, αλλά ταυτόχρονα ανοίγουν ευκαιρίες για ανάπτυξη και καινοτομία
Η αγορά κρυπτονομισμάτων μαγνητίζει τα βλέμματα
Ο νέος Πρόεδρος των ΗΠΑ αναμένεται να αλλάξει τα πράγματα στα κρυπτονομίσματα
Πώς υπολογίζεται η Υπεύθυνη Καινοτομία;
Μια επιτυχημένη υπεύθυνη καινοτομία συνιστά de facto μια θετική πρόοδο. Παρέχει προστιθέμενη αξία όσον αφορά τον κοινωνικό αντίκτυπο και τη βιώσιμη ανάπτυξη
Ο γερμανικός κίνδυνος
Η αυξανόμενη ανεργία και η δημοσιονομική αμηχανία έπεισαν τελικά την κεντροαριστερή κυβέρνηση της εποχής να προχωρήσει σε ένα κύμα μεταρρυθμίσεων υπέρ της ανάπτυξης