Την επένδυσή του στην Rivian κατά 16% αποφάσισε να αυξήσει ο όμιλος Volkswagen, φτάνοντας στα 5,8 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσαν οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες την Τρίτη, ενώ ξεκινούν την προγραμματισμένη κοινή τους επιχείρηση για την ανάπτυξη αρχιτεκτονικής και λογισμικού για ηλεκτρικά οχήματα.
Οι εταιρείες δήλωσαν τον Ιούνιο ότι η VW θα επενδύσει 5 δισεκατομμύρια δολάρια στη Rivian – μια σανίδα σωτηρίας για τη ζημιογόνο νεοσύστατη επιχείρηση EV που ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει ένα μικρότερο, φθηνότερο SUV με την ονομασία R2 εν μέσω υψηλού κόστους δανεισμού και επιβράδυνσης της ζήτησης EV.
Αυτοκινητοβιομηχανία: Πώς άφησαν οι Ευρωπαίοι να «πάρει κεφάλι» η Κίνα [γράφημα]
Volkswagen – Rivian: Η ισχύς εν τη ενώσει
«Αυτή η σχέση που διατηρούμε μεταξύ μας και η συμφωνία στην οποία προχωρήσαμε, μας εξασφαλίζει το κεφάλαιο όχι μόνο να πάρουμε την Rivian αλλά και να συμβάλλουμε στην έναρξη και την ανάπτυξη του R2 στις εγκαταστάσεις μας στη Γεωργία και μέχρι να έχουμε θετικές ταμειακές ροές ως επιχείρηση», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Rivian, RJ Scaringe στο Reuters.
Το R2, το πρώτο όχημα που χρησιμοποιεί τη νέα αρχιτεκτονική, θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιό της στο Νόρμαλ του Ιλινόις. Η εταιρεία καθυστέρησε την κατασκευή του εργοστασίου της στη Γεωργία, ζητώντας ομοσπονδιακό δάνειο τον περασμένο μήνα.
Τα νέα οχήματα της μονάδας Scout Motors της VW θα είναι επίσης μεταξύ των πρώτων που θα χρησιμοποιήσουν τη νέα αρχιτεκτονική.
Στο άκουσμα της ανακοίνωησ της VW, οι μετοχές της αμερικανικής εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων, η αξία των οποίων ξεπερνά τα 11 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξήθηκαν σχεδόν 9% σε διευρυμένη διαπραγμάτευση την Τρίτη.
Τα μάτια όλων στην κοινοπραξία
Η κοινοπραξία – με την επωνυμία Rivian VW Group Technology LLC – στοχεύει στην ενσωμάτωση προηγμένων ηλεκτρικών υποδομών και της τεχνολογίας λογισμικού της Rivian για τα μελλοντικά EVs και των δύο εταιρειών, σε όλες τις σχετικές κατηγορίες οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των μικρομεσαίων αυτοκινήτων, δήλωσαν οι εταιρείες.
Η Volkswagen σχεδιάζει να επενδύσει τα 5,8 δισ. δολάρια στη Rivian και την κοινοπραξία μέχρι το 2027, συμπεριλαμβανομένου ενός αρχικού μετατρέψιμου ομολόγου ύψους 1 δισ. δολαρίων.
Η μητρική εταιρεία Audi θα επενδύσει 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια για άδειες πνευματικής ιδιοκτησίας και μετοχές και έως 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε μελλοντικές μετοχές, ομόλογα και χρέος, όλα συνδεδεμένα με συγκεκριμένα ορόσημα.
Το R2, το πρώτο όχημα που χρησιμοποιεί τη νέα αρχιτεκτονική, θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιό της στο Νόρμαλ του Ιλινόις. Τα νέα οχήματα της μονάδας Scout Motors της VW θα είναι επίσης μεταξύ των πρώτων που θα χρησιμοποιήσουν τη νέα αρχιτεκτονική.
Ο Chief Software Officer της Rivian Wassym Bensaid και ο Chief Technical Engineer του VW Group Carsten Helbing θα ηγηθούν της κοινοπραξίας.
Οι προγραμματιστές και οι μηχανικοί της κοινοπραξίας θα εδρεύουν αρχικά στο Πάλο Άλτο της Καλιφόρνια ενώ υπάρχουν ακόμη τρεις τοποθεσίες υπό ανάπτυξη.
Η κοινοπραξία θα χρησιμοποιήσει την υπάρχουσα τεχνολογία της Rivian για να λανσάρει το Rivian R2 το πρώτο εξάμηνο του 2026 και ενδεχομένως να γίνει το ντεμπούτο των μοντέλων του Volkswagen Group ήδη από το 2027.
Ενώ θα μπορούσε να βοηθήσει στην ανακούφιση των προβλημάτων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τη δική της μονάδα λογισμικού, την Cariad, η οποία μαστίζεται από καθυστερήσεις και απώλειες από την ίδρυσή της, δήλωσαν αναλυτές.
Υπενθυμίζεται πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ζήτησε πρόσφατα από τους εργαζομένους της να υποστούν μείωση μισθών κατά 10%, λέγοντας ότι ήταν ο μόνος τρόπος για να μπορέσει η εταιρεία να σώσει θέσεις εργασίας και να παραμείνει ανταγωνιστική, αφού τα κέρδη της έπεσαν και τα αφεντικά των συνδικάτων απείλησαν με απεργίες.
Latest News
Η Ευρώπη στο... χακί – Το 1/3 του προϋπολογισμού της ΕΕ για αμυντικές δαπάντες
Η ΕΕ αλλάζει πολιτική μετά την εκλογή Τραμπ - Σχεδόν 400 δισ. ευρώ από τα κοινοτικά κονδύλια θα δαπανηθούν για άμυνα και ασφάλεια
Η Wall Street καλωσορίζει την επιστροφή των παχυλών μπόνους
Μετά από δύο χρόνια ισχνών ή και καθόλου μπόνους, τα golden boys της Wall Street έχουν κάθε λόγο να χαίρονται
Ποιοι θέλουν τη συγχώνευση των πετρελαϊκών εταιρειών στη Ρωσία - Το σχέδιο και οι αντιδράσεις
Κυβερνητικοί αξιωματούχοι στον τομέα ενέργειας στη Ρωσία έχουν εκφράσει εδώ και καιρό δυσαρέσκεια για τον περιορισμένο έλεγχο του υπουργείου στις εταιρείες πετρελαίου
Ο πλουσιότερος άνδρας της Ευρώπης πηγαίνει στα δικαστήρια τον Μασκ
Ο Μπερνάρ Αρνό ετοιμάζει τη δικαστική διαμάχη των δύο πλουσιότερων ανθρώπων παγκοσμίως - Τι γίνεται με τα ΜΜΕ της LVMH
Σκληρή «μάχη» στη Σερβία - Τι συμβαίνει με το μεγαλύτερο ορυχείο λιθίου στην Ευρώπη [γράφημα]
Το έργο στη Σερβία αξίας 2,55 δισ. ευρώ, έχει συμφωνήσει να αναλάβει ο κολοσσός στον κλάδο των ορυχείων Rio Tinto Group.
Οι ΗΠΑ ετοιμάζοναι για υπουργό Ίλον - Οι αλλαγές που ετοιμάζει το δεξί χέρι του Τραμπ
Ο Ίλον Μασκ, οι επιχειρήσεις του οποίου περιλαμβάνουν τις εταιρείες Tesla και SpaceX, έχει βαθιά γνώση της Εθνικής Υπηρεσίας Αεροναυπηγικής και Διαστήματος και του Πενταγώνου
Μακρόν-Ντράγκι φοβούνται ευρωδιχασμό - Κίνδυνος εμπορικού πολέμου με ΗΠΑ - Κίνα
«Σαφώς εισερχόμαστε σε έναν κόσμο δασμολογικών πολέμων», διαμήνυσαν Μακρόν - Ντράγκι και έκρουσαν τον κώδωνα κινδύνου
Η νίκη Τραμπ άνοιξε την... όρεξη στον Αντάνι - Επένδυση 10 δισ. του Ινδού μεγιστάνα στις ΗΠΑ
Ο ινδικός πολυκλαδικός όμιλος Αντάνι σχεδιάζει να επενδύσει 10 δισ.δολάρια σε έργα ενέργειας και υποδομών στις ΗΠΑ
Η κυβέρνηση της Κολομβίας «επιστρέφει» 380 εκατ δολ. στην ισπανική Telefonica
Η Telefonica έχει αποσυρθεί πλέον απο αρκετές απο τις αγορές της Λατινικής Αμερικής
Οι εξαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας της Γαλλίας μπορούν να φτάσουν σε ρεκόρ εικοσαετίας, λέει η RTE
Για τη Γαλλία οι αυξημένες δυνατότητες οφείλονται στην υψηλή διαθεσιμότητα τόσο των πυρηνικών σταθμών όσο και των σταθμών φυσικού αερίου