Την επένδυσή του στην Rivian κατά 16% αποφάσισε να αυξήσει ο όμιλος Volkswagen, φτάνοντας στα 5,8 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσαν οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες την Τρίτη, ενώ ξεκινούν την προγραμματισμένη κοινή τους επιχείρηση για την ανάπτυξη αρχιτεκτονικής και λογισμικού για ηλεκτρικά οχήματα.
Οι εταιρείες δήλωσαν τον Ιούνιο ότι η VW θα επενδύσει 5 δισεκατομμύρια δολάρια στη Rivian – μια σανίδα σωτηρίας για τη ζημιογόνο νεοσύστατη επιχείρηση EV που ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει ένα μικρότερο, φθηνότερο SUV με την ονομασία R2 εν μέσω υψηλού κόστους δανεισμού και επιβράδυνσης της ζήτησης EV.
Αυτοκινητοβιομηχανία: Πώς άφησαν οι Ευρωπαίοι να «πάρει κεφάλι» η Κίνα [γράφημα]
Volkswagen – Rivian: Η ισχύς εν τη ενώσει
«Αυτή η σχέση που διατηρούμε μεταξύ μας και η συμφωνία στην οποία προχωρήσαμε, μας εξασφαλίζει το κεφάλαιο όχι μόνο να πάρουμε την Rivian αλλά και να συμβάλλουμε στην έναρξη και την ανάπτυξη του R2 στις εγκαταστάσεις μας στη Γεωργία και μέχρι να έχουμε θετικές ταμειακές ροές ως επιχείρηση», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Rivian, RJ Scaringe στο Reuters.
Το R2, το πρώτο όχημα που χρησιμοποιεί τη νέα αρχιτεκτονική, θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιό της στο Νόρμαλ του Ιλινόις. Η εταιρεία καθυστέρησε την κατασκευή του εργοστασίου της στη Γεωργία, ζητώντας ομοσπονδιακό δάνειο τον περασμένο μήνα.
Τα νέα οχήματα της μονάδας Scout Motors της VW θα είναι επίσης μεταξύ των πρώτων που θα χρησιμοποιήσουν τη νέα αρχιτεκτονική.
Στο άκουσμα της ανακοίνωησ της VW, οι μετοχές της αμερικανικής εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων, η αξία των οποίων ξεπερνά τα 11 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξήθηκαν σχεδόν 9% σε διευρυμένη διαπραγμάτευση την Τρίτη.
Τα μάτια όλων στην κοινοπραξία
Η κοινοπραξία – με την επωνυμία Rivian VW Group Technology LLC – στοχεύει στην ενσωμάτωση προηγμένων ηλεκτρικών υποδομών και της τεχνολογίας λογισμικού της Rivian για τα μελλοντικά EVs και των δύο εταιρειών, σε όλες τις σχετικές κατηγορίες οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των μικρομεσαίων αυτοκινήτων, δήλωσαν οι εταιρείες.
Η Volkswagen σχεδιάζει να επενδύσει τα 5,8 δισ. δολάρια στη Rivian και την κοινοπραξία μέχρι το 2027, συμπεριλαμβανομένου ενός αρχικού μετατρέψιμου ομολόγου ύψους 1 δισ. δολαρίων.
Η μητρική εταιρεία Audi θα επενδύσει 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια για άδειες πνευματικής ιδιοκτησίας και μετοχές και έως 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε μελλοντικές μετοχές, ομόλογα και χρέος, όλα συνδεδεμένα με συγκεκριμένα ορόσημα.
Το R2, το πρώτο όχημα που χρησιμοποιεί τη νέα αρχιτεκτονική, θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιό της στο Νόρμαλ του Ιλινόις. Τα νέα οχήματα της μονάδας Scout Motors της VW θα είναι επίσης μεταξύ των πρώτων που θα χρησιμοποιήσουν τη νέα αρχιτεκτονική.
Ο Chief Software Officer της Rivian Wassym Bensaid και ο Chief Technical Engineer του VW Group Carsten Helbing θα ηγηθούν της κοινοπραξίας.
Οι προγραμματιστές και οι μηχανικοί της κοινοπραξίας θα εδρεύουν αρχικά στο Πάλο Άλτο της Καλιφόρνια ενώ υπάρχουν ακόμη τρεις τοποθεσίες υπό ανάπτυξη.
Η κοινοπραξία θα χρησιμοποιήσει την υπάρχουσα τεχνολογία της Rivian για να λανσάρει το Rivian R2 το πρώτο εξάμηνο του 2026 και ενδεχομένως να γίνει το ντεμπούτο των μοντέλων του Volkswagen Group ήδη από το 2027.
Ενώ θα μπορούσε να βοηθήσει στην ανακούφιση των προβλημάτων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τη δική της μονάδα λογισμικού, την Cariad, η οποία μαστίζεται από καθυστερήσεις και απώλειες από την ίδρυσή της, δήλωσαν αναλυτές.
Υπενθυμίζεται πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ζήτησε πρόσφατα από τους εργαζομένους της να υποστούν μείωση μισθών κατά 10%, λέγοντας ότι ήταν ο μόνος τρόπος για να μπορέσει η εταιρεία να σώσει θέσεις εργασίας και να παραμείνει ανταγωνιστική, αφού τα κέρδη της έπεσαν και τα αφεντικά των συνδικάτων απείλησαν με απεργίες.
Latest News
Ο Τραμπ κατηγορεί για υπερβολικά τέλη και ζητά πίσω τη διώρυγα του Παναμά
Ο Τραμπ απειλεί ότι θα απαιτήσει να επιστραφεί στις ΗΠΑ η Διώρυγα του Παναμά, πλήρως και χωρίς αμφισβήτηση»
Φτάνει στις αρχές του χρόνου στην Ευρώπη, μια νέα κινεζική μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Ακόμα και με τους δασμούς είναι ανταγωνιστικό, λέει για το μοντέλο Firefly ο Γουίλιαμ Λι , CEO της εταιρείας
Στο ανώτατο δικαστήριο έφτασε προσφυγή αγρότη εναντίον του γερμανικού κολοσσού Aldi
Η W Clappison Ltd ισχυρίζεται ότι η συμφωνία προμήθειας με την Aldi έληξε κατά τη φύτευση για Λαχανάκια Βρυξελλών αξίας 3,7 εκατομμυρίων λιρών χωρίς εύλογη προειδοποίηση
Αναδίπλωση Stellantis - Πίρνει πίσω την απόφαση για απολύσεις 1.000 υπαλλήλων
Εκπρόσωπος της Stellantis δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι αναμένεται να επιστρέψουν στην εργασία τους, σύμφωνα με το πρόγραμμα, μετά το νέο έτος
Το Μεξικό προς απαγόρευση μεταλλαγμένου καλαμποκιού - Νέα κόντρα με τις ΗΠΑ;
Το Μεξικό υπερασπίζεται τις αυτόχθονες ποικιλίες καλαμποκιού εν μέσω διαμάχης με τις ΗΠΑ
Η αγορά kidult και πώς η Lego κατέκτησε τα... «μεγάλα παιδιά»
Τα τουβλάκια Lego κατέκτησαν τους ενήλικες, αυξάνοντας τα έσοδά της στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια στην αγορά παιχνιδιών
Πώς προετοιμάζεται η Κίνα για να «υποδεχθεί» τον Τραμπ
Με διαφοροποίηση των εξαγωγών της προς τρίτες χώρες, αλλά και επιθετικά εμπορικά μέτρα απέναντι στις ΗΠΑ προετοιμάζεται η ηγεσία στο Πεκίνο για την εποχή Τραμπ 2.0
Ο αμερικανικός πληθωρισμός προκαλεί ανησυχία στις διεθνείς αγορές
Οι εκτιμήσεις της αμερικανικής FED για την αύξηση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ το 2025, άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου»
«Παγιδευμένη» στη Μέση Ανατολή η Pepsico - Τα κέρδη και οι όμηροι εργαζόμενοι
Η PepsiCo έχει 25.000 υπαλλήλους στο τμήμα Αφρικής, Μέσης Ανατολής και Νότιας Ασίας και είναι η κορυφαία εταιρεία σνακ στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική σε πωλήσεις
Ο Μπάιντεν είναι ακόμα στο οβάλ γραφείο αλλά ο Τραμπ κινεί τις αγορές
Η εχθρότητα των Τραμπ και Μασκ προς την κυβέρνηση είναι άλλος ένα μπαλαντέρ που θα μπορούσε να ταράξει τις αγορές ομολόγων