
Νέα στοιχεία από την S&P Global αποκαλύπτουν επιδείνωση των προοπτικών για την αγορά στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) της ΕΕ λόγω των μεταβαλλόμενων οικονομικών συνθηκών. Μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου εξαμήνου του 2024, οι προσδοκίες της αγοράς αναθεωρήκαν, προκαλώντας επανεκτίμηση των τάσεων της ΕΕ, αναφέρει η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Rivian: Ξέφρενο ράλι στη μετοχή μετά την επένδυση 5,8 δισ. δολ. με τη Volkswagen
Τα στοιχεία της S&P Global αποκαλύπτουν μια ουσιαστική αναθεώρηση προς τα κάτω στις προβλέψεις για το μερίδιο αγοράς των BEV για το 2025, από 27% το πρώτο εξάμηνο του έτους σε 21%. Αυτή η επαναβαθμονόμηση σηματοδοτεί μια σημαντική οπισθοδρόμηση στη συμμόρφωση για τους στόχους εκπομπών CO2 της ΕΕ για το 2025, που συνδέεται άμεσα με τη μειωμένη διείσδυση των BEV στην αγορά, προκαλώντας ανησυχία σε όλες τις πρωτεύουσες της ΕΕ, τονίζεται στην επίσημη ανακοίνωση.
Ηλεκτρικά οχήματα: Επενδύσεις σε νέες λύσεις, όχι πρόστιμα
Ο Martin Kupka, Τσέχος υπουργός Μεταφορών, δήλωσε σχετικά:
«Χωρίς ένα στοχευμένο σχέδιο βιομηχανικής δράσης για την αυτοκινητοβιομηχανία και τα ηλεκτρικά οχήματα, κινδυνεύουμε να μείνουμε πίσω από τις ΗΠΑ και την Κίνα. Ο έλεγχος δείχνει ότι η ΕΕ πρέπει να έχει ένα πιο ευέλικτο σύστημα ώστε οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να επιτύχουν τους φιλόδοξους στόχους μείωσης του CO2. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι ο κλάδος χρησιμοποιεί τα κέρδη για να επενδύσει σε νέες λύσεις αντί να πληρώνει πρόστιμα».
Μια στάσιμη αγορά στα ηλεκτρικά οχήματα αυξάνει σημαντικά το κόστος συμμόρφωσης για τους κατασκευαστές, όπως επιβεβαιώνουν τα στοιχεία της S&P Global. Για παράδειγμα, για να επιτύχουν τους στόχους εκπομπών, μπορεί να χρειαστεί να συγκεντρώσουν πιστώσεις με Κινέζους και Αμερικανούς κατασκευαστές, κατευθύνοντας τις πληρωμές σε κατασκευαστές εκτός ΕΕ σε βάρος της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.
Η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), δήλωσε από τη μεριά της:
« Η διαφαινόμενη κρίση απαιτεί επείγουσα δράση. Όλοι οι δείκτες δείχνουν μια στάσιμη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της ΕΕ, σε μια εποχή που απαιτείται επιτάχυνση. Εκτός από το δυσανάλογο κόστος συμμόρφωσης για τους κατασκευαστές της ΕΕ το 2025, η επιτυχία ολόκληρης της πολιτικής απαλλαγής από τις ανθρακούχες μεταφορές τίθεται σε κίνδυνο. Εκτιμούμε ότι αρκετοί Ευρωπαίοι Επίτροποι έχουν δώσει έμφαση στη ρυθμιστική προβλεψιμότητα και σταθερότητα στις ακροάσεις επιβεβαίωσης, αλλά η σταθερότητα δεν μπορεί να είναι στόχος από μόνη της. Οι κατασκευαστές έχουν επενδύσει πολλά και θα συνεχίσουν να το κάνουν. Η Ευρώπη πρέπει να παραμείνει στην πορεία του πράσινου μετασχηματισμού υιοθετώντας μια στρατηγική που λειτουργεί».
Τι ζητά η ACEA
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) παρότρυνε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ να αντιμετωπίσουν το μεγάλο κόστος συμμόρφωσης που σχετίζεται με τους στόχους του 2025, που προκαλείται σε μεγάλο βαθμό από παράγοντες εκτός ελέγχου των κατασκευαστών, όπως η έλλειψη ευρείας υποδομής φόρτισης και κίνητρα στην αγορά EV. Μια ισχυρή, περιεκτική και άμεση αναθεώρηση της τρέχουσας προσέγγισης είναι απαραίτητη, δεδομένου ότι η τρέχουσα τροχιά αποκλίνει σημαντικά από τις προηγούμενες προβλέψεις. Υπό το πρίσμα των πρόσφατων οικονομικών και γεωπολιτικών προκλήσεων, η ACEA ζητά επείγουσα ελάφρυνση του κόστους το 2025 και ταχεία αναθεώρηση των προτύπων CO2 τόσο για ελαφρά όσο και για βαρέα οχήματα για τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας της βιομηχανίας της ΕΕ.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων

Ομάδα Task Force από την Messaritis Ανανεώσιμες για έργα της Ομάδας Β
Tην Κυριακή 6 Απριλίου, η Messaritis Ανανεώσιμες κλήθηκε να αποκόψει περί τους 80 σταθμούς και το κατάφερε με επιτυχία

Η Μελόνι ζητά αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για το περιβάλλον
Η ιταλίδα πρωθυπουργός, Τζόρτζια Μελόνι, προτίθεται να ζητήσει αναθεώρηση των ιδεολογικών κανόνων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας

Συνεργασία Schneider Electric-Dimand για πιο βιώσιμα και ενεργειακά αποδοτικά κτίρια
Μέχρι σήμερα, οι δύο εταιρείες έχουν συνεργαστεί, τόσο σε νέα κτίρια, όσο και σε ανακαινισμένες εμβληματικές δομές που αναβαθμίζουν το αστικό τοπίο της Αθήνας και του Πειραιά

Αυξημένη επιφυλακή για μπλακ άουτ στο ρεύμα – Ζητά περικοπές σε φωτοβολταϊκά ο ΑΔΜΗΕ
Κατάσταση αυξημένης επιφυλακής για το ηλεκτρικό ρεύμα κήρυξε ο ΑΔΜΗΕ – Γιατί ζητά να βγουν από την «πρίζα» φωτοβολταϊκά