Νέα στοιχεία από την S&P Global αποκαλύπτουν επιδείνωση των προοπτικών για την αγορά στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) της ΕΕ λόγω των μεταβαλλόμενων οικονομικών συνθηκών. Μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου εξαμήνου του 2024, οι προσδοκίες της αγοράς αναθεωρήκαν, προκαλώντας επανεκτίμηση των τάσεων της ΕΕ, αναφέρει η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Rivian: Ξέφρενο ράλι στη μετοχή μετά την επένδυση 5,8 δισ. δολ. με τη Volkswagen
Τα στοιχεία της S&P Global αποκαλύπτουν μια ουσιαστική αναθεώρηση προς τα κάτω στις προβλέψεις για το μερίδιο αγοράς των BEV για το 2025, από 27% το πρώτο εξάμηνο του έτους σε 21%. Αυτή η επαναβαθμονόμηση σηματοδοτεί μια σημαντική οπισθοδρόμηση στη συμμόρφωση για τους στόχους εκπομπών CO2 της ΕΕ για το 2025, που συνδέεται άμεσα με τη μειωμένη διείσδυση των BEV στην αγορά, προκαλώντας ανησυχία σε όλες τις πρωτεύουσες της ΕΕ, τονίζεται στην επίσημη ανακοίνωση.
Ηλεκτρικά οχήματα: Επενδύσεις σε νέες λύσεις, όχι πρόστιμα
Ο Martin Kupka, Τσέχος υπουργός Μεταφορών, δήλωσε σχετικά:
«Χωρίς ένα στοχευμένο σχέδιο βιομηχανικής δράσης για την αυτοκινητοβιομηχανία και τα ηλεκτρικά οχήματα, κινδυνεύουμε να μείνουμε πίσω από τις ΗΠΑ και την Κίνα. Ο έλεγχος δείχνει ότι η ΕΕ πρέπει να έχει ένα πιο ευέλικτο σύστημα ώστε οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να επιτύχουν τους φιλόδοξους στόχους μείωσης του CO2. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι ο κλάδος χρησιμοποιεί τα κέρδη για να επενδύσει σε νέες λύσεις αντί να πληρώνει πρόστιμα».
Μια στάσιμη αγορά στα ηλεκτρικά οχήματα αυξάνει σημαντικά το κόστος συμμόρφωσης για τους κατασκευαστές, όπως επιβεβαιώνουν τα στοιχεία της S&P Global. Για παράδειγμα, για να επιτύχουν τους στόχους εκπομπών, μπορεί να χρειαστεί να συγκεντρώσουν πιστώσεις με Κινέζους και Αμερικανούς κατασκευαστές, κατευθύνοντας τις πληρωμές σε κατασκευαστές εκτός ΕΕ σε βάρος της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.
Η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), δήλωσε από τη μεριά της:
« Η διαφαινόμενη κρίση απαιτεί επείγουσα δράση. Όλοι οι δείκτες δείχνουν μια στάσιμη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της ΕΕ, σε μια εποχή που απαιτείται επιτάχυνση. Εκτός από το δυσανάλογο κόστος συμμόρφωσης για τους κατασκευαστές της ΕΕ το 2025, η επιτυχία ολόκληρης της πολιτικής απαλλαγής από τις ανθρακούχες μεταφορές τίθεται σε κίνδυνο. Εκτιμούμε ότι αρκετοί Ευρωπαίοι Επίτροποι έχουν δώσει έμφαση στη ρυθμιστική προβλεψιμότητα και σταθερότητα στις ακροάσεις επιβεβαίωσης, αλλά η σταθερότητα δεν μπορεί να είναι στόχος από μόνη της. Οι κατασκευαστές έχουν επενδύσει πολλά και θα συνεχίσουν να το κάνουν. Η Ευρώπη πρέπει να παραμείνει στην πορεία του πράσινου μετασχηματισμού υιοθετώντας μια στρατηγική που λειτουργεί».
Τι ζητά η ACEA
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) παρότρυνε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ να αντιμετωπίσουν το μεγάλο κόστος συμμόρφωσης που σχετίζεται με τους στόχους του 2025, που προκαλείται σε μεγάλο βαθμό από παράγοντες εκτός ελέγχου των κατασκευαστών, όπως η έλλειψη ευρείας υποδομής φόρτισης και κίνητρα στην αγορά EV. Μια ισχυρή, περιεκτική και άμεση αναθεώρηση της τρέχουσας προσέγγισης είναι απαραίτητη, δεδομένου ότι η τρέχουσα τροχιά αποκλίνει σημαντικά από τις προηγούμενες προβλέψεις. Υπό το πρίσμα των πρόσφατων οικονομικών και γεωπολιτικών προκλήσεων, η ACEA ζητά επείγουσα ελάφρυνση του κόστους το 2025 και ταχεία αναθεώρηση των προτύπων CO2 τόσο για ελαφρά όσο και για βαρέα οχήματα για τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας της βιομηχανίας της ΕΕ.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Πάτησε... γκάζι η μετοχή της Rivian - Επένδυση μαμούθ με τη Volkswagen
Η κατακσευάστρια EV, Rivian, ανακοίνωσε μια σημαντική επένδυση σε κοινοπραξία με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen
Μαύρος (ΔΕΗ): Eνεργειακή μετάβαση και κλιματική διπλωματία εργαλεία για την ανταγωνιστικότητα
O Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, Κωνσταντίνος Μαύρος, μίλησε στο Green Transition Forum, στο πλαίσιο του COP29
Οι χώρες υπόσχονται χρήματα που δεν έχουν - Τι συμβαίνει στην COP29
Στη διπλωματική ορολογία του COP29, η κύρια εστίαση της συνόδου κορυφής είναι να συμφωνηθεί ένας νέος στόχος για τη χρηματοδότηση του κλίματος
Ρυπαίνεις, πληρώνεις, αντισταθμίζεις - Η μεγάλη πρόκληση στην COP29
Οι αγορές άνθρακα είναι ένα βήμα πιο κοντά να αποτελέσουν μέρος των παγκόσμιων σχεδίων για το κλίμα μετά την COP29 αλλά οι φωνές αμφισβήτησης του μέτρου πληθαίνουν
Στο Μπακού για την COP29 ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Η COP29 πραγματοποιείται στον απόηχο της επανεκλογής Τραμπ που έχει πει ότι θα αποσύρει τις ΗΠΑ από τη Συμφωνία του Παρισιού
Γιατί πρέπει η Ελλάδα να δίνει χρήματα σε άλλες χώρες; Τι συζητείται στην COP29
Στην COP29 κεντρικό θέμα συζήτησης είναι και η αύξηση της οικονομικής αρωγής προς τα αναπτυσσόμενα κράτη - Παράδοξα στην νέα στρατηγική για το κλίμα
Πόσο βλαπτική για το κλίμα θα είναι η νέα τετραετία Τραμπ
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ μιλά για «πράσινη απάτη» και πιστεύει ότι είναι «φάρσα» η υπερθέρμανση του πλανήτη
Πράσινο φως στην COP29 για την παγκόσμια αγορά άνθρακα - Πώς θα μειωθούν οι εκπομπές
Γεγονός μια πρώιμη συμφωνία στην COP29, κατά την πρώτη ημέρα της διάσκεψης του ΟΗΕ που διεξάγεται στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν
Η σουηδική Vattenfall επενδύει 5 δισ ευρω για ΑΠΕ στη Γερμανία
Ο κύριος όγκος των επενδυσεων της σουηδικής Vattenfall στη Γερμανία κατευθύνεται στα ηλιακά πάρκα και την αποθήκευση ενέργειας
Με τρία events στη φετινή COP η ΕΔΕΥΕΠ - Ενεργειακή μετάβαση, ΥΑΠ και CCS στο επίκεντρο
Θα συζητηθούν οι διεθνείς εξελίξεις στα ενεργειακά, θα αναλυθούν βέλτιστες πρακτικές και εμπειρίες, και θα αναδειχθούν οι προκλήσεις της πράσινης μετάβασης