
Νέα στοιχεία από την S&P Global αποκαλύπτουν επιδείνωση των προοπτικών για την αγορά στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) της ΕΕ λόγω των μεταβαλλόμενων οικονομικών συνθηκών. Μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου εξαμήνου του 2024, οι προσδοκίες της αγοράς αναθεωρήκαν, προκαλώντας επανεκτίμηση των τάσεων της ΕΕ, αναφέρει η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Rivian: Ξέφρενο ράλι στη μετοχή μετά την επένδυση 5,8 δισ. δολ. με τη Volkswagen
Τα στοιχεία της S&P Global αποκαλύπτουν μια ουσιαστική αναθεώρηση προς τα κάτω στις προβλέψεις για το μερίδιο αγοράς των BEV για το 2025, από 27% το πρώτο εξάμηνο του έτους σε 21%. Αυτή η επαναβαθμονόμηση σηματοδοτεί μια σημαντική οπισθοδρόμηση στη συμμόρφωση για τους στόχους εκπομπών CO2 της ΕΕ για το 2025, που συνδέεται άμεσα με τη μειωμένη διείσδυση των BEV στην αγορά, προκαλώντας ανησυχία σε όλες τις πρωτεύουσες της ΕΕ, τονίζεται στην επίσημη ανακοίνωση.
Ηλεκτρικά οχήματα: Επενδύσεις σε νέες λύσεις, όχι πρόστιμα
Ο Martin Kupka, Τσέχος υπουργός Μεταφορών, δήλωσε σχετικά:
«Χωρίς ένα στοχευμένο σχέδιο βιομηχανικής δράσης για την αυτοκινητοβιομηχανία και τα ηλεκτρικά οχήματα, κινδυνεύουμε να μείνουμε πίσω από τις ΗΠΑ και την Κίνα. Ο έλεγχος δείχνει ότι η ΕΕ πρέπει να έχει ένα πιο ευέλικτο σύστημα ώστε οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να επιτύχουν τους φιλόδοξους στόχους μείωσης του CO2. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι ο κλάδος χρησιμοποιεί τα κέρδη για να επενδύσει σε νέες λύσεις αντί να πληρώνει πρόστιμα».
Μια στάσιμη αγορά στα ηλεκτρικά οχήματα αυξάνει σημαντικά το κόστος συμμόρφωσης για τους κατασκευαστές, όπως επιβεβαιώνουν τα στοιχεία της S&P Global. Για παράδειγμα, για να επιτύχουν τους στόχους εκπομπών, μπορεί να χρειαστεί να συγκεντρώσουν πιστώσεις με Κινέζους και Αμερικανούς κατασκευαστές, κατευθύνοντας τις πληρωμές σε κατασκευαστές εκτός ΕΕ σε βάρος της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.
Η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), δήλωσε από τη μεριά της:
« Η διαφαινόμενη κρίση απαιτεί επείγουσα δράση. Όλοι οι δείκτες δείχνουν μια στάσιμη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της ΕΕ, σε μια εποχή που απαιτείται επιτάχυνση. Εκτός από το δυσανάλογο κόστος συμμόρφωσης για τους κατασκευαστές της ΕΕ το 2025, η επιτυχία ολόκληρης της πολιτικής απαλλαγής από τις ανθρακούχες μεταφορές τίθεται σε κίνδυνο. Εκτιμούμε ότι αρκετοί Ευρωπαίοι Επίτροποι έχουν δώσει έμφαση στη ρυθμιστική προβλεψιμότητα και σταθερότητα στις ακροάσεις επιβεβαίωσης, αλλά η σταθερότητα δεν μπορεί να είναι στόχος από μόνη της. Οι κατασκευαστές έχουν επενδύσει πολλά και θα συνεχίσουν να το κάνουν. Η Ευρώπη πρέπει να παραμείνει στην πορεία του πράσινου μετασχηματισμού υιοθετώντας μια στρατηγική που λειτουργεί».
Τι ζητά η ACEA
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) παρότρυνε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ να αντιμετωπίσουν το μεγάλο κόστος συμμόρφωσης που σχετίζεται με τους στόχους του 2025, που προκαλείται σε μεγάλο βαθμό από παράγοντες εκτός ελέγχου των κατασκευαστών, όπως η έλλειψη ευρείας υποδομής φόρτισης και κίνητρα στην αγορά EV. Μια ισχυρή, περιεκτική και άμεση αναθεώρηση της τρέχουσας προσέγγισης είναι απαραίτητη, δεδομένου ότι η τρέχουσα τροχιά αποκλίνει σημαντικά από τις προηγούμενες προβλέψεις. Υπό το πρίσμα των πρόσφατων οικονομικών και γεωπολιτικών προκλήσεων, η ACEA ζητά επείγουσα ελάφρυνση του κόστους το 2025 και ταχεία αναθεώρηση των προτύπων CO2 τόσο για ελαφρά όσο και για βαρέα οχήματα για τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας της βιομηχανίας της ΕΕ.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Ο καταιγισμός έργων ΑΠΕ «φρακάρει» τα ηλεκτρικά δίκτυα έως το 2033
Έρχεται νέο θεσμικό πλαίσιο για τη χορήγηση όρων σύνδεσης σε νέα έργα ΑΠΕ

Γερμανικές μπαταρίες «made in Greece» για αποθήκευση ενέργειας από ΑΠΕ – Το εργοστάσιο της CMBLu Energy
Ποια είναι η CMBLu Energy, ο ρόλος του Γ. Πατεράκη και η πιθανή συνεργασία με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και VIOHALCO

O Mασκ πέτυχε την... καταβαράθρωση της Tesla στη Γερμανία - Βουτιά 76% στις πωλήσεις
Ο Ιλον Μασκ υποστήριξε την ακροδεξιά Εναλλακτική για τη Γερμανία και αυτό είχε επιπτώσεις στις πωλήσεις της Tesla στη χώρα

Ποιοι πληγέντες προστίθενται στους δικαιούχους του «Εξοικονομώ 2025»
Με απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας νέοι δικαιούχοι προστίθενται στους ωφελούμενους του «Εξοικονομώ 2025»

Από ΑΠΕ το 26% της θέρμανσης και ψύξης στην ΕΕ - Η θέση της Ελλάδας
Η Ελλάδα βρίσκεται στην 15η της συνολικής κατάταξης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, και πίσω από χώρες όπως Βουλγαρία και Ρουμανία

Πώς μπορούν να εξοικονομήσουν μέχρι 2.900 ευρώ τον χρόνο οι οδηγοί EV
Τι δείχνει μελέτη της Eurelectric-EY για την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη

Βαριά πρόστιμα στους «απείθαρχους» παραγωγούς ΑΠΕ – Ο κίνδυνος για μπλακ αουτ στο ρεύμα
Έρχεται μεγάλο «ψαλίδι» στην παραγωγή ρεύματος από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας εν όψει Πάσχα.

Νέο χαστούκι σε Tesla - Πόσο μειώθηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Πιέσεις δέχεται η αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία από τους Κινέζους

Κομισιόν: Περιθώριο 3 ετών στην αυτοκινητοβιομηχανία για τους στόχους εκπομπών CO2
Στις 5 Μαρτίου η Κομισιόν να παρουσιάσει το πλήρες σχέδιο δράσης για την ευρωπαϊκή αυτοκινητονβιομηχανία - Οι προτεραιότητες που ανακοίνωσε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν

Η Ελλάδα «hot spot για επενδύσεις στην αποθήκευση ενέργειας – Πόσα έργα έλαβαν άδεια
Τι δείχνει η νέα έρευνα της Aurora Energy Research για τις προθέσεις των επενδυτών στην αποθήκευση ενέργειας και τη θέση της Ελλάδας