Τις έξι στρατηγικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την αναβάθμιση της ασφάλειας και τον εκσυγχρονισμό της ακτοπλοΐας ανέδειξε ο Υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης, στη σημερινή ενημερωτική συνάντηση με τους δημοσιογράφους.
Συγκεκριμένα αναφέρθηκε:
- Στην Ψηφιακή Πύλη «Δικαιώματα Επιβατών»
- Στις Χρονοθυρίδες – Ψηφιακός απόπλους / κατάπλους
- Στη Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για πράσινα πλοία σε άγονες γραμμές
- Στο Masterplan ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου
- Στο Συνεργατικό Σχήμα (Cluster) για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας και
- Στην αναδιάρθρωση και τον εκσυγχρονισμό του Υπουργείου και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής
Μπαίνει μπροστά η αντικατάσταση του στόλου της ακτοπλοΐας για μείωση του αποτυπώματος CO2
Ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε, για ακόμη μία φορά, ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου αλλά και της κυβέρνησης. Όπως δε υπογράμμισε χαρακτηριστικά, τα θέματα ασφάλειας, ειδικά στην ακτοπλοΐα, είναι μη διαπραγματεύσιμα και δεν υπάρχει κανένα περιθώριο ανοχής.
Παράλληλα τόνισε πως πρωταρχικός στόχος είναι ο εκσυγχρονισμός και η αναδιάρθρωση – αναβάθμιση των υπηρεσιών του Υπουργείου «έτσι ώστε οι ναυτικοί μας αλλά και οι πολίτες – επιβάτες να εξυπηρετούνται χωρίς αχρείαστες καθυστερήσεις και εξοντωτικές γραφειοκρατικές διαδικασίες».
Και πρόσθεσε: «Το τρίπτυχο ασφάλεια – εκσυγχρονισμός – αναδιάρθρωση αποτελεί το πλαίσιο μέσα στο οποίο σχεδιάζονται και υλοποιούνται οι στρατηγικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου και δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε με τόλμη και ρηξικέλευθα να προωθούμε πρωτοβουλίες μέσα σε αυτό το πλαίσιο».
Χρήστος Στυλιανίδης: Ικανοποίηση για χρηματοδοτήσεις μέσω ΕΣΠΑ
Ο Υπουργός επίσης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την εξασφάλιση σημαντικών ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων μέσω ΕΣΠΑ και άλλων πηγών προκειμένου να υλοποιηθεί το σύνολο των έργων. Δήλωσε μάλιστα ότι «η αξιοπιστία μας ως χώρα και ως κυβέρνηση αλλά και η αναγνώριση του σημαντικού έργου που γίνεται σε αυτό το Υπουργείο, ήταν καταλυτικά στοιχεία για την εξασφάλιση ευρωπαϊκών κονδυλίων».
Και συνέχισε: «Στο τέλος της ημέρας, για να γίνουν οι στόχοι πραγματικότητα χρειάζεται συλλογικότητα. Χρειάζεται να δουλέψουν μαζί όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς. Με ειλικρίνεια, ανοιχτό μυαλό και διάθεση για ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις που θα εκσυγχρονίσουν και θα αλλάξουν προς το καλύτερο το πρόσωπο της ελληνικής ακτοπλοΐας. Της ελληνικής ναυτιλίας».
Κλείνοντας, ο κ. Στυλιανίδης αναφέρθηκε και στη σημαντική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες στη Χίο για την καταπολέμηση της παράνομης μετανάστευσης. Υπογράμμισε επίσης πως ήταν μια πολύ πρακτική επιχειρησιακή συνάντηση η οποία αποσκοπούσε στο να μετατρέψει σε πράξεις επί του πεδίου, τις πολιτικές συμφωνίες και την πολιτική συνεργασία. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε «Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε ένα εξαιρετικό κλίμα και καταλήξαμε σε συγκεκριμένα πρακτικά επιχειρησιακά αποτελέσματα για να βοηθήσουμε, έτσι ώστε να αποσβήσουμε και να περιορίσουμε τις μεταναστευτικές ροές και ταυτόχρονα να αντιμετωπίσουμε το απαράδεκτο σύστημα και την εξελιγμένη δράση των διακινητών».
Στην ενημερωτική συνάντηση παρέστησαν επίσης ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμένων Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, ο Διευθυντής του Γραφείου του Υπουργού Φίλιππος Σαββίδης, ο Διευθυντής Επικοινωνίας και Ενημέρωσης του Υ.ΝΑ.Ν. Π. Νίκος Στέφος, η Προϊσταμένη της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ του Υ.ΝΑ.Ν.Π. Αθηνά Φωκά, ο Διευθυντής του Γραφείου του Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Αθανάσιος Μακρής, ο Αναπληρωτής Διευθυντής του Γραφείου του Υπουργού Ηλίας Πρέβεζας, ο Συντονιστής του Γραφείου του Αρχηγού Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. Υποναύαρχος Λ.Σ. Χρήστος Κοντορουχάς και ο Διευθυντής του Επιτελικού Γραφείου του Υπουργού Αρχιπλοίαρχος Λ.Σ. Γεώργιος Ρίγγας.
Latest News
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal