Τις έξι στρατηγικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την αναβάθμιση της ασφάλειας και τον εκσυγχρονισμό της ακτοπλοΐας ανέδειξε ο Υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης, στη σημερινή ενημερωτική συνάντηση με τους δημοσιογράφους.
Συγκεκριμένα αναφέρθηκε:
- Στην Ψηφιακή Πύλη «Δικαιώματα Επιβατών»
- Στις Χρονοθυρίδες – Ψηφιακός απόπλους / κατάπλους
- Στη Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για πράσινα πλοία σε άγονες γραμμές
- Στο Masterplan ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου
- Στο Συνεργατικό Σχήμα (Cluster) για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας και
- Στην αναδιάρθρωση και τον εκσυγχρονισμό του Υπουργείου και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής
Μπαίνει μπροστά η αντικατάσταση του στόλου της ακτοπλοΐας για μείωση του αποτυπώματος CO2
Ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε, για ακόμη μία φορά, ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου αλλά και της κυβέρνησης. Όπως δε υπογράμμισε χαρακτηριστικά, τα θέματα ασφάλειας, ειδικά στην ακτοπλοΐα, είναι μη διαπραγματεύσιμα και δεν υπάρχει κανένα περιθώριο ανοχής.
Παράλληλα τόνισε πως πρωταρχικός στόχος είναι ο εκσυγχρονισμός και η αναδιάρθρωση – αναβάθμιση των υπηρεσιών του Υπουργείου «έτσι ώστε οι ναυτικοί μας αλλά και οι πολίτες – επιβάτες να εξυπηρετούνται χωρίς αχρείαστες καθυστερήσεις και εξοντωτικές γραφειοκρατικές διαδικασίες».
Και πρόσθεσε: «Το τρίπτυχο ασφάλεια – εκσυγχρονισμός – αναδιάρθρωση αποτελεί το πλαίσιο μέσα στο οποίο σχεδιάζονται και υλοποιούνται οι στρατηγικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου και δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε με τόλμη και ρηξικέλευθα να προωθούμε πρωτοβουλίες μέσα σε αυτό το πλαίσιο».
Χρήστος Στυλιανίδης: Ικανοποίηση για χρηματοδοτήσεις μέσω ΕΣΠΑ
Ο Υπουργός επίσης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την εξασφάλιση σημαντικών ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων μέσω ΕΣΠΑ και άλλων πηγών προκειμένου να υλοποιηθεί το σύνολο των έργων. Δήλωσε μάλιστα ότι «η αξιοπιστία μας ως χώρα και ως κυβέρνηση αλλά και η αναγνώριση του σημαντικού έργου που γίνεται σε αυτό το Υπουργείο, ήταν καταλυτικά στοιχεία για την εξασφάλιση ευρωπαϊκών κονδυλίων».
Και συνέχισε: «Στο τέλος της ημέρας, για να γίνουν οι στόχοι πραγματικότητα χρειάζεται συλλογικότητα. Χρειάζεται να δουλέψουν μαζί όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς. Με ειλικρίνεια, ανοιχτό μυαλό και διάθεση για ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις που θα εκσυγχρονίσουν και θα αλλάξουν προς το καλύτερο το πρόσωπο της ελληνικής ακτοπλοΐας. Της ελληνικής ναυτιλίας».
Κλείνοντας, ο κ. Στυλιανίδης αναφέρθηκε και στη σημαντική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες στη Χίο για την καταπολέμηση της παράνομης μετανάστευσης. Υπογράμμισε επίσης πως ήταν μια πολύ πρακτική επιχειρησιακή συνάντηση η οποία αποσκοπούσε στο να μετατρέψει σε πράξεις επί του πεδίου, τις πολιτικές συμφωνίες και την πολιτική συνεργασία. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε «Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε ένα εξαιρετικό κλίμα και καταλήξαμε σε συγκεκριμένα πρακτικά επιχειρησιακά αποτελέσματα για να βοηθήσουμε, έτσι ώστε να αποσβήσουμε και να περιορίσουμε τις μεταναστευτικές ροές και ταυτόχρονα να αντιμετωπίσουμε το απαράδεκτο σύστημα και την εξελιγμένη δράση των διακινητών».
Στην ενημερωτική συνάντηση παρέστησαν επίσης ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμένων Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, ο Διευθυντής του Γραφείου του Υπουργού Φίλιππος Σαββίδης, ο Διευθυντής Επικοινωνίας και Ενημέρωσης του Υ.ΝΑ.Ν. Π. Νίκος Στέφος, η Προϊσταμένη της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ του Υ.ΝΑ.Ν.Π. Αθηνά Φωκά, ο Διευθυντής του Γραφείου του Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Αθανάσιος Μακρής, ο Αναπληρωτής Διευθυντής του Γραφείου του Υπουργού Ηλίας Πρέβεζας, ο Συντονιστής του Γραφείου του Αρχηγού Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. Υποναύαρχος Λ.Σ. Χρήστος Κοντορουχάς και ο Διευθυντής του Επιτελικού Γραφείου του Υπουργού Αρχιπλοίαρχος Λ.Σ. Γεώργιος Ρίγγας.
Latest News
Capital Ship Management: Το δεξαμενόπλοιο «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» υψώνει την ελληνική σημαία
Η αλλαγή σημαίας του «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Khor Fakkan στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Πτώση στις ναυλαγορές έφερε η Χρονιά του Φιδιού
Πώς αντιδρούν οι ναύλοι ενόψει της κινέζικης πρωτοχρονιάς Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv
Ποιοι έχουν βάλει στο «μάτι» τα υποβρύχια καλώδια στη Βαλτική
Αμερικανοί και ευρωπαίοι αξιωματούχοι κάνουν λόγο για ατυχήματα από άπειρά πληρώματα και κακοσυντηρημένα πλοία άλλοι όμως...
Πράσινη μετάβαση: Οι κίνδυνοι που απειλούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία
Εάν τα υπάρχοντα πλοία μπορούν να μετασκευαστούν σε πλοία με σχεδόν μηδενικές εκπομπές, θα μπορούσε να σωθεί μεγάλο μέρος του στόλου, και αυτό αποτελεί κίνητρο για τους επενδυτές
Λιμάνι Καβάλας: Περνά και επίσημα στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EFA VENTURES
Έναρξη υπο-παραχώρησης για την αξιοποίηση του λιμένα «Φίλιππος Β» στο Λιμάνι Καβάλας - Τι ανακοίνωσε το Υπερταμείο
Με εναλλακτικά καύσιμα 1 στα 2 νέα δεξαμενόπλοια
Αυξημένη διάθεση επενδύσεων σε νεότευκτα πλοία με χαμηλότερες εκπομπές αέριων ρύπων, η οποία όμως θα πρέπει να συμβαδίζει με την αύξηση της ζήτησης
Στα γραφεία της ΕΕΕ η διεθνής ναυτιλία συζητά για την πράσινη μετάβαση του κλάδου
Όπως αναφέρει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η ΕΕΕ η συζήτηση οργανώθηκε ενόψει της συνεδρίασης της αρμόδιας Επιτροπής του ΙΜΟ
Συνεχίζει τις αγορές μετοχών ο Σαββίδης στον ΟΛΘ σε τιμές άνω του 28 ευρώ
Ελέγχει πλέον το 72,69% του λιμένα Θεσσαλονίκης
Απελευθερώθηκε το πλήρωμα του Galaxy Leader από τους Χούθι
Το κατασκευής 2002 Galaxy Leader είχε καταληφθεί τον Νοέμβριο του 2023 και έκτοτε το πλήρωμα του κρατούνταν από τους Χούθι
Ποια μηνύματα έστειλε ο νέος πρόεδρος του ΝΕΕ Γιώργος Αλεξανδράτος
Ο κ. Αλεξανδράτος έκανε λόγο -μεταξύ άλλων- για στήριξη των μικρών και μεσαίων ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ενότητα του κλάδου