Τον στόχο των 600 προϊόντων πλησιάζει η λίστα με τις μειωμένες τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ με ποσοστά από 5% έως 24%.
Μέχρι στιγμής με βάση την ανανεωμένη λίστα που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Ανάπτυξης, τα προϊόντα ανέρχονται σε 523 και η πρωτοβουλία δείχνει να έχει αναπτύξει μια δυναμική, καθώς οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης ενημερώνονται καθημερινά για νέους κωδικούς που προστίθενται.
Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη λίστα με τους κωδικούς προϊόντων που είχαν ενταχθεί στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών, περιλάμβανε 362 κωδικούς προϊόντων και οι μειώσεις διαμορφώνονταν από 5% έως 24%.
Πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι ο αριθμός των κωδικών θα ξεπεράσει σύντομα τον στόχο των 600 προϊόντων.
Σημειώνεται ότι ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος σε πρόσφατη συνάντηση που είχε με εκπροσώπους της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας συνέστησε εντατικοποίηση των προσπαθειών από την πλευρά του οργανωμένου λιανεμπορίου, ώστε να αποδώσει τα μέγιστα η νέα πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης για μειώσεις τιμών στα ράφια, με στόχο την ανάσχεση της ακρίβειας.
Δηλαδή, ο υπουργός ζήτησε από τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ να επεκτείνουν τον στόχο για μειώσεις τιμών σε περισσότερους από 600 κωδικούς, να παρατείνουν χρονικά τη διάρκεια της πρωτοβουλίας, καθώς και να τοποθετήσουν ειδική σήμανση στα ράφια με στόχο τη διευκόλυνση των καταναλωτών.
Ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς, έχει δηλώσει ότι «…στόχος μας είναι να υπάρξουν σημαντικές μειώσεις τιμών σε πολύ περισσότερους από 600 κωδικούς και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Οι δύο μήνες είναι το μίνιμουμ χρονικό όριο που τέθηκε εξαρχής κατά τις συζητήσεις μας για τη νέα πρωτοβουλία».
Η ανανεωμένη λίστα έχει ως εξής:
Μπαίνει τάξη στις προσφορές
Στο μεταξύ, υπενθυμίζεται ότι στο μικροσκόπιο του υπουργείου Ανάπτυξης μπαίνουν οι προσφορές και οι παραπλανητικές διαφημίσεις, καθώς η πολιτική ηγεσία επιδιώκει να προσθέσει στη φαρέτρα της εναντίον της ακρίβειας το «όπλο» της διαφάνειας.
Με το πρόβλημα της ακρίβειας να «ακουμπά» πλέον περισσότερο στις υπηρεσίες (εστίαση, εισιτήρια αεροπλάνων, ασφάλιστρα, ενοίκια, φροντιστήρια, κομμωτήρια κ.λπ.) παρά τα τρόφιμα και τα είδη καθημερινής ανάγκης οι τιμές των οποίων έστω και οριακά υποχωρούν, αλλά σαφώς παραμένουν σε υψηλά επίπεδα σε σχέση με το 2021, οι στρεβλώσεις και η παραπλάνηση των καταναλωτών σε επίπεδο προσφορών και προωθητικών ενεργειών, που τελικά φέρνουν κρυφές ανατιμήσεις, έχει μπει στο στόχαστρο του υπουργείου Ανάπτυξης.
Αν και ο Κώδικας Δεοντολογίας σχετικά με τον ορθό τρόπο επικοινωνίας κάθε ανακοίνωσης μείωσης της τιμής (εκπτώσεις, προσφορές, προωθητικές ενέργειες ή άλλες συναφείς πρακτικές) έχει ήδη τεθεί σε ισχύ (3 Σεπτεμβρίου 2024), στην πράξη θα εφαρμοστεί από το 2025, προκειμένου οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και οι προμηθευτές να προσαρμοστούν ανάλογα και κυρίως να πουληθούν όσα προϊόντα διατίθενται σήμερα υπό προώθηση βάσει των όσων ίσχυαν μέχρι πρότινος χωρίς όμως να προκληθεί οικονομική ζημιά στην οργανωμένη λιανική και στη βιομηχανία.
Τι αλλάζει
Μεταξύ των αλλαγών που θα δουν από το 2025 οι καταναλωτές στα ράφια των σούπερ μάρκετ θα είναι κατ’ αρχάς λιγότερες προσφορές και εξ αυτού του λόγου «δυνατότερες».
Κατά δεύτερον η συχνότητα των προσφορών θα περιοριστεί. Δεδομένου ότι η διαχείριση του απίστευτου όγκου των διάφορων προσφορών θα εκλογικευτεί και άρα θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση κόστους, τόσο για τους προμηθευτές όσο και για το λιανεμπόριο, πιστεύεται ότι η διαφορά αυτή θα περάσει στις τιμές. Αν και αυτή η εκτίμηση κριθεί αποκλειστικά και μόνο από τον ανταγωνισμό.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, για τις προσφορές, τα δύο βασικά σενάρια συζητήσεων είναι, να απαγορευτούν οι συνδυαστικές προσφορές για το ίδιο προϊόν, δηλαδή να μην ισχύει ταυτόχρονα το 1+1 δώρο και το 50%, ή στην περίπτωση που για το ίδιο προϊόν γίνονται ταυτόχρονες προσφορές, αυτές να είναι του ίδιου εύρους.
Latest News
Σε ένα app οι πραγματικές αξίες και τα ενοίκια στα ακίνητα
Έως αρχές 2025 θα έχουν συγκεντρωθεί σε μία πλατφόρμα του υπουργείου Οικονομικών τα στοιχεία από συμβόλαια και μισθωτήρια για ακίνητα σε όλη τη χώρα
Να υιοθετήσουμε ενα επιθετικό μοντέλο επενδύσεων για την ενίσχυση της βιομηχανίας, λέει ο Θεοδωρικάκος
Καθοριστική για την ανταγωνιστικότητα , η συνεργασία στο επίπεδο της τεχνολογικής έρευνας, λέει ο υπουργος Ανάπτυξης
Τι αλλαγές ζητά η ΠΟΜΙΔΑ για τα ακίνητα
Ποιες είναι οι προτεινόμενες αλλαγές στις διατάξεις για τα ακίνητα στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο
«Συγχαρητήρια» του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στον Τραμπ
«Η νέα ηγεσία της αμερικανικής κυβέρνησης ανοίγει τον δρόμο για τη διατήρηση και εμβάθυνση της συνεργασίας με την Ευρώπη», αναφέρει σε ανακοίνωση
Θεοδωρικάκος: Τα τρία κίνητρα για την ενίσχυση των επενδύσεων στη φαρμακοβιομηχανία
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, συμμετείχε στο 4Ο Συνέδριο «Υγεία πάνω απ’ όλα / It's all about health 2024»
Φθηνή παρά το ράλι η αγορά κατοικίας στην Ελλάδα για τους ξένους - Οι τιμές ανά τ.μ. [πίνακας]
Οι τιμές στην αγορά κατοικίας στις χώρες προέλευσης των αγοραστών από το εξωτερικό βρίσκονται σε δυσθεώρητο ύψος
Αναβαθμίζει τη σύσταση για την Ελλάδα η JP Morgan - Ο ρόλος των τραπεζών
H JP Morgan δηλώνει έκπληξή της με τις μετά την κρίση επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας
Γιατί πρέπει η Ελλάδα να δίνει χρήματα σε άλλες χώρες; Τι συζητείται στην COP29
Στην COP29 κεντρικό θέμα συζήτησης είναι και η αύξηση της οικονομικής αρωγής προς τα αναπτυσσόμενα κράτη - Παράδοξα στην νέα στρατηγική για το κλίμα
Κλείνει η πλατφόρμα για το επίδομα παιδιού - Πότε γίνονται οι επόμενες πληρωμές
Η αίτηση για το επίδομα παιδιού που έχει αποθηκευτεί μόνο προσωρινά θεωρείται μη υποβληθείσα και δεν λαμβάνεται υπόψη - Οι ημερομηνίες κλειδιά
Σε ψηφιακό χάρτη οι πραγματικές τιμές των ακινήτων σε όλη τη χώρα
Από το 2025 οι πολίτες θα βλέπουν σε μια πλατφόρμα τις πραγματικές τιμές πώλησης και ενοικίασης για τα ακίνητα - Μεγάλες αποκλίσεις στις τιμές μεταξύ συμβολαίων και αγγελιών