Εντολή να μην δέχονται τυχόν ρωσικά φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου έδωσε το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών στα λιμάνια της χώρας, αφότου έλαβε ενημέρωση για προγραμματισμένη αποστολή.
Σε επιστολή που υπέπεσε στην προσοχή των Financial Times με ημερομηνία 6 Νοεμβρίου, το γερμανικό υπουργείο Οικονομίας δίνει οδηγίες στην Deutsche Energy Terminal «να μην δέχεται παραδόσεις ρωσικού LNG» αφού η εταιρεία ενημέρωσε το Βερολίνο ότι η εγκατάσταση εισαγωγής της στο Brunsbüttel πρόκειται να παραλάβει ρωσικό φορτίο την Κυριακή.
Γερμανία: Ανησυχία για κυβερνοεπιθέσεις και fake news ενόψει εκλογών
Το υπουργείο γνωστοποίησε είπε ότι η εντολή εκδόθηκε για την προστασία των «υπέρτατων δημοσίων συμφερόντων» της χώρας, καλώντας την εταιρεία «να απορρίψει τις παραδόσεις LNG από τη Ρωσία μέχρι νεωτέρας».
Η αποστολή έρχεται σε μια στιγμή που το LNG πρόκειται να γίνει διαπραγματευτικό χαρτί για την προεδρία της ΕΕ και του Ντόναλντ Τραμπ, με την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν την περασμένη εβδομάδα να επικαλείται την ιδέα της αντικατάστασης του ρωσικού LNG με περισσότερες εισαγωγές από τις ΗΠΑ.
Η Γερμανία και η απεξάρτηση από ρωσικό αέριο
Η Γερμανία ήταν ο μεγαλύτερος εισαγωγέας ρωσικού φυσικού αερίου της Ευρώπης πριν από την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία το 2022. Όταν ο Πούτιν διέκοψε την παροχή φυσικού αερίου μέσω αγωγών στη Γερμανία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η κυβέρνηση του καγκελαρίου Όλαφ Σολτς έσπευσε να βρει εναλλακτικές λύσεις και κατασκεύασε μια σειρά τερματικούς σταθμούς LNG για την παραλαβή αποστολών φυσικού αερίου δια θαλάσσης.
Εάν επιτραπεί σε αυτή την αποστολή να προχωρήσει, ο τερματικός σταθμός LNG θα αψηφούσε εξαρχής τον λόγο που δημιουργήθηκε
Στην επιστολή του, το γερμανικό υπουργείο ανέφερε ότι εάν επιτραπεί σε αυτή την αποστολή να προχωρήσει, ο τερματικός σταθμός LNG θα αψηφούσε εξαρχής τον λόγο που δημιουργήθηκε, δηλαδή για να καταστήσει τη Γερμανία και την ΕΕ «ανεξάρτητες από το ρωσικό αέριο».
Ωστόσο, ενώ οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν απαγορεύσει το ρωσικό LNG, η ΕΕ συνέχισε να εισάγει το καύσιμο, με το 20% του καυσίμου να προέρχεται από τη Ρωσία, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων εμπορευμάτων Kpler.
Το μεγαλύτερο μέρος του ρωσικού LNG παραδόθηκε σε Γαλλία, Ισπανία και Βέλγιο, στο πλαίσιο μακροπρόθεσμων συμβάσεων από τις οποίες οι εμπλεκόμενες εταιρείες λένε ότι δεν μπορούν να βγουν εκτός εάν επιβληθεί πλήρης απαγόρευση. Η Γερμανία δεν έχει εισαγάγει απευθείας ρωσικό LNG από την εισβολή της Μόσχας και η οδηγία του υπουργείου «εξασφαλίζει ότι αυτό θα συνεχίσει να ισχύει», ανέφερε η επιστολή.
Συμβόλαια εν ισχύ
Ωστόσο, ο κρατικός ενεργειακός όμιλος της Γερμανίας Sefe έχει μια μακροπρόθεσμη σύμβαση για να εισάγει LNG από τη ρωσική εξαγωγική εγκατάσταση Yamal και έχει κατευθύνει σχεδόν όλες τις προμήθειες του σε μια εγκατάσταση εισαγωγής στη Γαλλία, σύμφωνα με την Kpler. Το LNG επαναεριοποιείται εκεί και τροφοδοτείται στο διασυνδεδεμένο ευρωπαϊκό σύστημα αγωγών φυσικού αερίου. Η Γερμανία άρχισε να λαμβάνει φυσικό αέριο από τη Γαλλία τον Οκτώβριο του 2022.
Το υπουργείο Οικονομίας της Γερμανίας αρνήθηκε να σχολιάσει ευθέως την επιστολή, προσθέτοντας ότι «κατ’ αρχήν, είναι σωστό ότι η Γερμανία δεν εισάγει ρωσικό αέριο και είναι επίσης σαφές στο [υπουργείο Οικονομίας] ότι αυτό δεν πρέπει να συμβαίνει μέσω γερμανικών τερματικών LNG».
Επικεφαλής του υπουργείου είναι ο αντικαγκελάριος Ρόμπερτ Χάμπεκ, του οποίου το κόμμα των Πρασίνων έχει λάβει σκληρή στάση έναντι του Πούτιν.
Τα δεδομένα παρακολούθησης σκαφών δεν έχουν ακόμη εντοπίσει κανένα σκάφος που να έχει σηματοδοτήσει πλου για την εγκατάσταση εισαγωγής του Brunsbüttel, αν και τρία πλοία που έφυγαν από το Yamal τις τελευταίες ημέρες ανέφεραν ότι κατευθύνονται προς την Ευρώπη.
Latest News
Αντίο με αποζημίωση!
Για πρώτη φορά στην ιστορία η ισπανική νομοθεσία προβλέπει ότι οι εργαζόμενοι μπορούν να αποχωρούν άμεσα και με αποζημίωση σε περίπτωση μη καταβολής μισθών
Κατά μέτωπον επίθεση Amazon σε Temu και Shein - Η πρόκληση του Amazon Haul
Το Amazon Haul ήρθε για να «χτυπήσει» τις χαμηλές τιμές που δίνουν οι κινεζικές πλατφόρμες - Το πείραμα της Amazon και το πρόβλημα με τις αποστολές
Χωρίς... «ταραμασαλάτα» τα σούπερ μάρκετ στη Βρετανία - Τι έχει συμβεί
Η απεργία που έχει ξεκινήσει σε εργοστάσιο παραγωγής σαλτσών και ντιπ στην Αγγλία, έχει αφαιρέσει την νοστιμιά από το αγγλικό τραπέζι!
Η απεργία έληξε, τα δύσκολα παραμένουν για την Boeing
Η Boeing έλυσε τα εύκολα - Τώρα έρχονται τα πιο σκληρά, υπαρξιακά προβλήματα
Στα 50 δισ. η αξία των Rolex Submariner που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα
Δεκάδες μοντέλα της Rolex διαπραγματεύονται πάνω από τις τιμές λιανικής τους στη δευτερογενή αγορά
Θέλει ο Τραμπ εμπορικό πόλεμο; Πώς θα πρέπει να θωρακιστεί η ΕΕ;
Μετά την επανεκλογή Τραμπ πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες ανησυχούν - Ορισμένες φοβούνται ακόμη και έναν εμπορικό πόλεμο - Θα πρέπει η ΕΕ να θωρακιστεί καλύτερα;
Ηχηρή προειδοποίηση ΔΝΤ για την παραγωγικότητα στην Ευρώπη [γράφημα]
Η μεγάλη διαφορά στο κατά κεφαλήν εισόδημα της Ευρώπης με τις Ηνωμένες Πολιτείες αντανακλά πρωτίστως το αυξανόμενο έλλειμμα παραγωγικότητα υποστηρίζει το ΔΝΤ
Η Ευρώπη στο... χακί – Το 1/3 του προϋπολογισμού της ΕΕ για αμυντικές δαπάντες
Η ΕΕ αλλάζει πολιτική μετά την εκλογή Τραμπ - Σχεδόν 400 δισ. ευρώ από τα κοινοτικά κονδύλια θα δαπανηθούν για άμυνα και ασφάλεια
Η Wall Street καλωσορίζει την επιστροφή των παχυλών μπόνους
Μετά από δύο χρόνια ισχνών ή και καθόλου μπόνους, τα golden boys της Wall Street έχουν κάθε λόγο να χαίρονται
Η Volkswagen αυξάνει την επένδυση στη Rivian σε 5,8 δισ. δολάρια - Στα σκαριά η κοινοπραξία
Πόσο αυξάνει την επένδυσή της στη Rivian η Volkswagen - Η συμμετοχή της μητρικής εταιρείας και οι βλέψεις για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών μοντέλων