
Τη γενικευμένη κάμψη στις πωλήσεις μέχρι τη Black Friday, επιβεβαιώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης, που μίλησε στον ΟΤ για μια τάση «παγώματος» στην αγορά.
Με δύο εβδομάδες να μας χωρίζουν μέχρι την εκπτωτική «Μαύρη Παρασκευή», αναμένεται με αγωνία από την πλευρά του εμπορικού κόσμου η στάση που θα κρατήσουν οικογένειες, νέοι και δυναμικές καταναλωτικές ομάδες.
Σε αναμονή λόγω Black Friday
Αυτό είχε δείξει εξάλλου και η πρώτη επεξεργασία των ευρημάτων της μεγάλης έρευνας της ΕΥ, Future Consumer Index Ελλάδα 2024, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί στο σύνολό της τον Δεκέμβριο, που μιλούσε για 1 στους 2 καταναλωτές να προγραμματίζουν κάποια αγορά ενόψει του μεγάλου εκπτωτικού γεγονότος.
Πιο πρόθυμοι σύμφωνα με την έρευνα της ΕΥ εμφανίζονται οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών (65%) – και ειδικότερα οι φοιτητές (69%) – και δευτερευόντως η ηλικιακή ομάδα 40-49 (54%). Καθοριστική φαίνεται να είναι και η παρουσία παιδιών στην οικογένεια, με τα ποσοστά όσων σκοπεύουν να κάνουν αγορές να είναι υψηλότερα μεταξύ όσων έχουν ανήλικα παιδιά (60%).
Προκειμένου να προχωρήσουν σε αγορές, είναι σαφές ότι οι καταναλωτές αποδίδουν σημασία στις προσφορές που πραγματοποιούνται κατά την περίοδο αυτή. Έτσι, από όσους δήλωσαν ότι σκοπεύουν να κάνουν αγορές, σχεδόν 4 στους 5 συμμετέχοντες στην έρευνα (79%) ανέφεραν ότι αναβάλλουν κάποιες από αυτές μέχρι τη Black Friday και τη Cyber Monday.
«Παρατηρούμε ότι έχει δημιουργηθεί μια “κοιλιά” στην αγοραστική κίνηση», επισημαίνει ο κ. Καφούνης, «τάση που δεν έχει συγκεκριμένα ή ειδικά χαρακτηριστικά. Είναι κάτι που παρατηρείται γενικότερα και ανεξάρτητα από περιοχές ή κατηγορίες προϊόντων».

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης
Προβληματισμοί και προσδοκίες
Στη σημασία του τελευταίου τριμήνου της χρονιάς αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών. Κατά τη διάρκειά του εξάλλου «πραγματοποιείται η μεγαλύτερη δαπάνη όλης της χρονιάς διεθνώς και όχι μόνο στην Ελλάδα. Για την εγχώρια αγορά και με τα δεδομένα που υπάρχουν, έχουμε ως γνώμονα τον περσινό Δείκτη Πωλήσεων Λιανικής του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών που μιλούσε για κατανάλωση ύψους 7 δισ. εξαιρουμένων καυσίμων, οχημάτων και τροφίμων».
Προκειμένου να μπορέσει ο εμπορικός κόσμος να παραμείνει αισόδοξος, «στοχεύουμε σε μια κατ’ ελάχιστον πανελλήνια αύξηση της τάξεως του 10% στο λιανεμπόριο, λόγω και των γενικότερων αυξήσεων σε ενέργεια, τροφοδοσία», πρόσθεσε. Σε αντίθετη περίπτωση, η αγορά θα προβληματιστεί σχετικά με τις περαιτέρω δυνατότητές της.
Αυτός είναι και ο λόγος που «η αγορά έχει ποντάρει σε αυτές τις ημέρες. Γι’ αυτό και ενημερώσαμε τις εμπορικές επιχειρήσεις και το καταναλωτικό κοινό ότι μετά από τροποποίηση της παρ. 1 και 4 άρθρου 16 ν. 4177/2013, επιτρέπεται η προαιρετική λειτουργία των μαγαζιών την Κυριακή που ακολουθεί την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου και ουσιαστικά βρίσκεται ανάμεσα στη Black Friday (29/11) και την Cyber Monday (2/12)».
Ο εμπορικός κόσμος στοχεύει σε μια κατ’ ελάχιστον πανελλήνια αύξηση της τάξεως του 10%. «Έχουμε ως γνώμονα τον περσινό Δείκτη Πωλήσεων Λιανικής του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών που μιλούσε για κατανάλωση ύψους 7 δισ. εξαιρουμένων καυσίμων, οχημάτων και τροφίμων το τελευταίο τρίμηνο του έτους», τόνισε στον ΟΤ ο Σταύρος Καφούνης.
Δεν υπάρχουν μεμονωμένοι νικητές
«Θα ήταν άτοπο να μιλήσουμε για οποιαδήποτε κατηγορία που θα συγκέντρωνε τις περισσότερες προτιμήσεις», εξήγησε ο κ. Καφούνης. «Δεν αναμένονται εκπλήξεις στην κατανάλωση, καθώς πρόκειται για επαναλαμβανόμενες πωλήσεις που πραγματοποιούνται κάθε τέτοια εποχή κάθε έτος. Απλά χρόνο με το χρόνο εμφανίζεται λίγο πιο αυξημένη».
«Την αναστροφή του κλίματος περιμένουμε την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου με την Παρασκευή να σημειώνεται η κορύφωση της αγοραστικής κίνησης», σημειώνει ο κ. Καφούνης, κάνοντας λόγο για τον προάγγελο της κατανάλωσης κατά την εορταστική περίοδο που φυσικά περιλαμβάνει τα Χριστούγεννα. Γι’ αυτό εξάλλου και αντίστοιχα με την Κυριακή 1/12, και με την πρόσφατη τροπολογία, τα καταστήματα μπορούν να λειτουργήσουν όλες τις Κυριακές του Δεκεμβρίου εκτός από αυτήν της 8ης Δεκεμβρίου, με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από 11:00 έως 18:00.
Με αυτή την αφορμή «καλέσαμε τους καταναλωτές που θα κάνουν αγορές τις συγκεκριμένες ημέρες, να στηρίξουν τις ελληνικές μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις που δίνουν τον καθημερινό αγώνα επιβίωσης και βρίσκονται πάντα κοντά στον πελάτη τους. Οι μεγάλες προσφορές που θα εμφανιστούν στα καταστήματα είναι αποτέλεσμα σκληρής προετοιμασίας και μεγάλης προσπάθειας, με έναν και μοναδικό στόχο: την ικανοποίηση του καταναλωτή που η ακρίβεια των τελευταίων ετών του έχει μειώσει δραματικά το διαθέσιμο εισόδημα», κατέληξε ο κ. Καφούνης.


Latest News

Πρέσβης των Πειραϊκών επιχειρήσεων στη διεθνή έκθεση της Αλγερίας το ΕΒΕΠ
Διερεύνηση και προετοιμασία των πεδίων, πάνω στα οποία μπορεί να αναπτυχθούν περαιτέρω οι διμερείς εμπορικές σχέσεις μεταξύ Ελλάδας και Αλγερίας έγινε στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς κατά την διάρκεια της δεύτερης, κατά σειρά, επίσκεψης της πρέσβεως της Αλγερίας, Ζάινα Μπένχαμπους, την οποία και συνόδευαν υψηλόβαθμα στελέχη της πρεσβείας στην Αθήνα, με επικεφαλής τον Εμπορικό Ακόλουθο, Γιαζίντ Μπουφάμα, τον […]

Η δημιουργία του 4ου πόλου από Prada και Versace - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
H Prada ενώνει τις δυνάμεις της με την Versace για να «χτυπήσει» LVMH, Kering, Capri - Ανοδική η πορεία της στην ελληνική αγορά

Επιμένουν στους στόχους τριετίας οι τράπεζες παρά την επίδραση Τραμπ
Η διοίκηση της Πειραιώς στη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων περιέγραψε τα νέα σενάρια για τη μείωση των επιτοκίων - Έμφαση στις νέες πηγές εσόδων από τις τράπεζες

Στα σκαριά νέα εξαγορά από την Performance Technologies - Στο ραντάρ εταιρεία AI
Μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα ο κλάδος της τεχνητής νοημοσύνης, είπε ο CEO της Performance Technologies, για να διευκρινίσει ότι ήδη γίνονται συζητήσεις με ελληνική εταιρεία AI

Οι άξονες του στρατηγικού σχεδίου της Πειραιώς ως το 2028 - Τι αποκάλυψε ο Χρ. Μεγάλου
Ο CEO της Πειραιώς αναφέρθηκε και στη συμφωνία για την απόκτηση του 90% της μητρικής εταιρείας της Εθνικής Ασφαλιστικής

Θετικοί οι οιωνοί για τα AUMs των ελληνικών τραπεζών το 2025 - Τι εκτιμά η Jefferies
Τα υπό διαχείριση κεφάλαια (AUM) αυξήθηκαν κατά 9% το πρώτο τρίμηνο - Η Jefferies και οι ελληνικές τράπεζες

THEON: Αύξηση εσόδων 61%, νέες παραγγελίες ύψους 466 εκατ. ευρώ το 2024
Ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα κατέγραψε η THEON το 2024 ενώ περαιτέρω ισχυρή ανάπτυξη προβλέπει για το 2025

Στο πλευρό 98 μαθητών και μαθητριών που φοιτούν σε σχολεία τυφλών η αλυσίδα Μασούτης
H οικογένεια της Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. «αγκαλιάζει με αγάπη και ευαισθησία τα παιδιά με οπτική αναπηρία, αναλαμβάνοντας έναν ιδιαίτερο ρόλο: αυτόν του νονού και της νονάς»

Τι αλλάζει με την ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές - Οδηγός ΕΑΕΕ
Όλες οι επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 500.000 ευρώ υποχρεούνται να συνάψουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο

Εδραιώνει τη θέση της ως εργοδότης επιλογής η HELLENiQ ENERGY
Προσέλκυση ταλέντων, σύνδεση με Έλληνες του εξωτερικού και συνεργασία με κορυφαία πανεπιστήμια