Καμπανάκια

Τα καμπανάκια ηχούν… δεν ξέρω αν τα ακούν εκεί στο Μαξίμου. Για μία ακόμη φορά, οι «μεγάλοι» επιχειρηματίες της Ελλάδας έκρουσαν τον κώδωνα για τη λάθος κατεύθυνση της πολιτικής της κυβέρνησης (και όχι μόνο αυτής) για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Μετά τη γενική συνέλευση του ΣΕΒ, ήρθε και διάσκεψη της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών (ΕΕΝΕ), όπου η ομιλία του Μιχάλη Στασινόπουλου είχε αρκετή δόση κριτικής.

«Ξεχασμένοι»

Είναι άξιο μελέτης πως μια χώρα του δυτικού κόσμου έχει αγνοήσει τόσο πολύ βασικούς πυλώνες της οικονομίας. Αυτό είναι δική μου διαπίστωση, ως συνέχεια σε αυτό που είπε ο κ. Στασινόπουλος, δηλαδή έχουμε ένα σωρό Υπουργεία… αλλά Υπουργείο για τη Βιομηχανία δεν έχουμε.

Βέβαια, οι προτάσεις από τον επιχειρηματικό κόσμο είναι πολλές. Αλλά για κάποιο λόγο, η πιο «φιλοεπενδυτική» κυβέρνηση της μεταπολίτευσης, όπως την έχουν χαρακτηρίσει πολλοί, δεν ακούει (;).

Όπως με την έκθεση Ντράγκι… την κατέθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά ουδείς την αγγίζει!

——————————–

Σε θέση άμυνας…

Με αυτά και με αυτά πάλι μπήκε σε θέση άμυνας ο Υπουργός Οικονομικών, Κ. Χατζηδάκης. Στην ίδια εκδήλωση, παράθεσε νούμερα για να δείξει ότι είναι «μύθος ότι έχει δήθεν επέλθει πλήρης αποβιομηχάνιση της Ελλάδας».

Κωστής Χατζηδάκης

Είπε για το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που βρίσκεται σε διαβούλευση, για το εύρωστο τραπεζικό σύστημα, για την κατάρτιση των εργαζομένων…
Δεν είπε όμως για τις υποδομές…

Τα αυτονόητα…

Διότι ήρθε ο Άγις Πιστιόλας της AGRINO, στην ίδια εκδήλωση, και του είπε ότι όχι μόνο δεν υπάρχει σωστή σύνδεση μεταξύ της ΒΙΠΕ και της πόλης της Θεσσαλονίκης, αλλά ακόμη και οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να πάνε στις δουλειές τους στην περιοχή…

«Δεν υπάρχει δυνατότητα οι εργαζόμενοι να πάνε καν στη ΒΙΠΕ… για ποια βιομηχανική πολιτική μιλάμε», είπε χαρακτηριστικά.

Η ισχύς εν τη ενώσει…

Πέραν της κριτικής όμως, ο κ. Πιστιόλας, ο οποίος είναι και πρόεδρος της πρωτοβουλίας «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ», έδειξε το δρόμο για την ενίσχυση του εξαγωγικού προσανατολισμού των ελληνικών επιχειρήσεων.

Χαρακτηριστικά ανέφερε την περίπτωση της προωθητικής δράσης που πραγματοποιείται σε ένα από τα μεγαλύτερα καταστήματα της αλυσίδας Leclerc στο Παρίσι, έως τις 17 Νοεμβρίου, η οποία έχει αποφέρει πάνω από 120 εκατ. τζίρο.

«Δείχνει ότι πρέπει να συνεργαζόμαστε», είπε ο κ. Πιστιόλας.

—————————-

Το μυστήριο με το “σκονάκι” της Αικατερινάρη

Πάντως, πέραν των τοποθετήσεων, εντύπωση προκάλεσε και το μυστήριο με το σημείωμα που εδόθη στην κ. Ράνια Αικατερινάρη. Πρώτα πήγε δηλαδή στην κ. Χατζάκου, της ΜΕΒΓΑΛ, αλλά η ίδια το έδωσε στην αντιπρόεδρο και πρόεδρο της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΣΕΒ.

Δεν έχω ακόμη ξεκαθαρίσει εάν ήταν επίσημη “παρέμβαση” του επικεφαλής του ΣΕΒ, Σπύρου Θεοδωρόπουλου, αλλά εξηγούσε το πρόβλημα της φύσης των επενδύσεων σε τεχνολογικό εξοπλισμό.

Δηλαδή τα αυτονόητα, ότι δηλαδή στην 3ετία απαξιώνονται οι επενδύσεις στην τεχνολογία. «Τρέχει τόσο γρήγορα η αναβάθμισή τους, που η απόσβεση των επενδύσεων επηρεάζεται».

——————————-

Θλίψη…

Θλίψη στους εργαζόμενους της ΜΕΒΓΑΛ προκάλεσε η ανακοίνωση της απώλειας του Δημήτρη Συμεωνίδη.

Ήταν άλλωστε για ένα μεγάλο διάστημα και διοικητικός ηγέτης της, όταν οι βασικοί μέτοχοι πολιορκούνταν και έπρεπε να αποφασίσουν εάν θα πουλήσουν την εταιρεία στην ΔΕΛΤΑ.

Δημήτρης Συμεωνίδης

Μέχρι την τελευταία στιγμή πάντως πήγαινε στο γραφείο του και παρακολουθούσε τα δρώμενα της εταιρείας.

Ο Συμεωνίδης αγαπούσε ιδιαίτερα την Κωνσταντινούπολη, τόπο καταγωγής του, την οποία όπως μαθαίνουμε επισκέπτονταν συχνά.

Εξαγωγικός προσανατολισμός…

Πάντως μέσα σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον, το θετικό είναι ότι η ΜΕΒΓΑΛ επενδύει και στη γραμμή παραγωγής για γιαούρτι. Το αποκάλυψε άλλωστε και η κ. Χατζάκου, ως το επόμενο βήμα με την ολοκλήρωση της γραμμής παραγωγής φέτας.

Στόχος είναι οι διεθνείς αγορές.

—————————–

«Οχλήσεις»

Σε θέση άμυνας όμως δεν έχει μπει τελευταία μόνο το οικονομικό επιτελείο. Αλλά και το επιτελείο των Μεταφορών και Υποδομών.

Πέραν των γνωστών ζητημάτων με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, μαθαίνω ότι η ηγεσία πολιορκείται και από γνωστούς εισαγωγείς βαρέων οχημάτων στη χώρα.
Και για να λέμε αλήθειες, το μεγαλύτερο μέρος του στόλου των φορτηγών στη χώρα είναι… καρμανιόλες.

Είναι αυτοκίνητα που αγοράστηκαν πριν από την κρίση, ή είναι με πολλά χιλιόμετρα στις “πλάτες” τους αφού είναι μεταχειρισμένα εισαγωγής.

Ήταν εύκολη λύση, άλλωστε, αφού όταν περνούν το τελωνείο είναι σαν να έχουν μηδέν χιλιόμετρα.

Πολιτικές κινήτρων

Γνωστός επιχειρηματίας, μαθαίνω, ζητά από το αρμόδιο Υπουργείο να δημιουργήσει κίνητρα για την ανανέωση των στόλων.
Είναι βασικός πυλώνας για μια οικονομία που βασίζεται στις οδικές μεταφορές… αλλά μέχρι τώρα δεν βλέπω να επιταχύνονται οι αποφάσεις.

———————————-

«Πρακτικότητα»

Θα σύστηνα να θέσει τα αιτήματα πάντως στον Αλέξη Πατέλη, ο οποίος δήλωσε ότι στο Μαξίμου είναι “πρακτικοί άνθρωποι”.

Αναφερόταν φυσικά στο ότι θα υπάρξουν βελτιώσεις στα κίνητρα για τα κλειστά διαμερίσματα και για εκείνα που μετατρέπεται η χρήση τους σε μακροχρόνια μίσθωση, από βραχυχρόνια.

Το έχει ζητήσει άλλωστε και η ΠΟΜΙΔΑ, να γίνουν κάποιες αλλαγές στη φοροαπαλλαγή για τα εν λόγω ακίνητα.

Εγώ μαθαίνω ότι θα μειωθεί ο χρόνος – προϋπόθεση για το κλειστό ακίνητο από την 3ετία στη 2ετία.

Πέραν της αγοράς ακινήτων πάντως, ο κ. Πατέλης διαβεβαίωσε ότι μπορεί οι επιδοτήσεις στο ρεύμα να επανέλθουν εάν συνεχιστεί το ράλι των τιμών στη χονδρική.

——————–

«Χημική» σύναξις

Φθινοπωρινή σύναξη μεγάλων εταιρειών έχουμε από σήμερα το πρωί στην Αθήνα, καθώς βρίσκονται στην Ελλάδα όλα τα μεγάλα αφεντικά των παγκόσμιων χημικών βιομηχανιών για την ετήσια Γενική Συνέλευση του ευρωπαϊκού συνδέσμου τους.

Μάλιστα, οι επικεφαλής της αμερικανικής Dow και των γερμανικών BASF και Bayer, με τον Έλληνα πρόεδρο του συνδέσμου, θα επισκεφτούν και το Μαξίμου.

Υπολογίζεται ότι η συνολική κεφαλαιοποίηση των εταιριών που θα βρεθούν στην Ελλάδα ξεπερνά το 1 τρισ. με πάνω από 1 εκατ. εργαζόμενους.

————————

Κανονικά οι παραλαβές…

Σας έγραφα για τις επαφές που έχει η Επίλεκτος με διεθνείς οίκους, προκειμένου να προμηθεύσει ελληνικό βαμβάκι.

Και μπορεί η εταιρεία να έχει πολλά προβλήματα, αλλά έμαθα ότι θα παραλάβει κανονικά βαμβάκι και φέτος.

Μάλιστα, οι τιμές του βαμβακιού είναι στα ίδια με τα περσινά επίπεδα.

Όλα καλά σε εκείνο το μέτωπο.

Όχι όμως και στο ενεργειακό κόστος, για το οποίο ο κ. Δοντάς είναι… έξαλλος.

—————————–

Στον αέρα για τον πρώην «Λαμπρόπουλο»

Όχι απλά στασιμότητα, αλλά απόλυτη αδιαφορία επικρατεί στην υπόθεση αναμόρφωσης του ακινήτου στην Ομόνοια που στέγαζε τον πρώην «Λαμπρόπουλο».

Το πολυαναμενόμενο ραντεβού μεταξύ των επικεφαλής της Dimand και της Notos με επίκεντρο το μέλλον του project δεν έχει γίνει καν.

Θυμίζω πως η Notos Com που εκμισθώνει τον χώρο υπό τον Μιχάλη Παπαέλληνα έχει δηλώσει στον Δημήτρη Ανδριόπουλο της Dimand κατηγορηματικά αντίθετη στις αλλαγές που εξετάζονται.

Και αυτό γιατί αποτελεί βασικό asset στην προσπάθεια που επιχειρεί η Νotos για πλήρη εξυγίανση και επιστροφή στην κανονικότητα. Ειδικά τώρα που το… καράβι δείχνει να έχει γυρίσει οριστικά.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories