Η πιο πρόσφατη έρευνα της Salesforce, «State of the AI Connected Customer», αναλύει τις προσδοκίες των καταναλωτών σε σχέση με την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) στην αγοραστική τους εμπειρία
Σύμφωνα με την έρευνα, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στις επιχειρήσεις είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Το 72% των καταναλωτών εμπιστεύεται τις εταιρείες λιγότερο σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν και το 65% θεωρεί ότι οι εταιρείες δεν εστιάζουν στην προστασία των προσωπικών τους δεδομένων.
Η Salesforce ανακοίνωσε την παγκόσμια διαθεσιμότητα του Agentforce
Η έρευνα δείχνει επίσης ότι, ενώ οι καλύτερες προσφορές αποτελούν βασικό κίνητρο για να στραφούν σε μια νέα μάρκα οι καταναλωτές, η εμπειρία εξυπηρέτησης, η ευκολία και η σταθερή ποιότητα προϊόντων ή υπηρεσιών είναι σημαντικότεροι παράγοντες για τη μακροπρόθεσμη πίστη σε αυτήν.
Συγκεκριμένα, το 43% των καταναλωτών δηλώνει ότι η δυσάρεστη εμπειρία εξυπηρέτησης θα τους εμπόδιζε από το να προβούν σε επαναλαμβανόμενη αγορά από μια εταιρεία ή μάρκα, ενώ πάνω από το 1⁄3 των καταναλωτών ισχυρίζεται ότι η ταλαιπωρία, όπως μια δύσκολη διαδικασία επιστροφής, μπορεί να τους αποτρέψει από μια επόμενη αγορά. Ακόμα, σχεδόν το 60% των καταναλωτών προτιμά τη χρήση λιγότερων σημείων επαφής για την πρόσβαση σε πληροφορίες ή την ολοκλήρωση ενός αιτήματος.
Ενόψει των αγορών της εορταστικής περιόδου και της παγκόσμιας ανόδου των ηλεκτρονικών αγορών, και με τους AI agents να αποτελούν πλέον αναπόσπαστο μέρος της αλληλεπίδρασης με τους πελάτες, τα ευρήματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να αποκαταστήσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, αξιοποιώντας διαφανείς και αξιόπιστες λύσεις τεχνητής νοημοσύνης, ώστε να χτίσουν πιο ισχυρές και μακροχρόνιες σχέσεις με τους αγοραστές.
Η εστίαση στη διαφάνεια, την εξατομίκευση και την προστασία των δεδομένων καθορίζει τη θετική στάση των καταναλωτών απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη, καθιστώντας σαφές ότι η ηθική της διάσταση είναι εξίσου σημαντική με την τεχνολογική εξέλιξη.
Επιπλέον, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι Μillennials και οι Gen Z είναι πιο πρόθυμοι από τις παλαιότερες γενιές να χρησιμοποιήσουν AI agents για να βελτιώσουν την αγοραστική τους εμπειρία. Οι νεότερες γενιές, ειδικότερα, έχουν υψηλότερες απαιτήσεις όσον αφορά την προσαρμογή και την πρόβλεψη των αναγκών τους –το 43% των Gen Z και Μillennials θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη αναβαθμίζει το επίπεδο της εξυπηρέτησης πελατών, με το αντίστοιχο ποσοστό των Baby Boomers να αγγίζει μόλις το 32%.
Τέλος, η έρευνα της Salesforce δείχνει πως πολλοί καταναλωτές αισθάνονται ένα μείγμα καχυποψίας (44%) και περιέργειας (41%) για το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης – γεγονός που αποτελεί μια ευκαιρία για τις εταιρείες να τους βοηθήσουν να κατανοήσουν τα οφέλη των ΑΙ agents. Ειδικότερα, το 30% των καταναλωτών (και το 37% από τους GenZ και Millennials) θα προτιμούσε να εξυπηρετηθεί από έναν ΑΙ agent, εφόσον αυτό θα έκανε τη διαδικασία των αγορών ταχύτερη, ενώ το 1⁄4 των καταναλωτών θα μοιραζόταν τις προσωπικές του πληροφορίες με έναν ΑΙ agent, ώστε να μπορεί να προβλέψει καλύτερα τις ανάγκες του.
Latest News
Γιατί ο Άλτμαν κατηγορεί τον Μασκ για bullying
Ο Σαμ Άλτμαν και ο Ίλον Μασκ κάποτε ξεκίνησαν μαζί την OpenAI, αλλά τώρα η σχέση τους είναι πολύ πιο περίπλοκη
Ουκρανία: Εκπαιδεύει μοντέλα ΑΙ με 228 χρόνια βίντεο πεδίου μάχης από drones
Σύστημα που έχει αναπτύξει η Ουκρανία τροφοδοτείται από 2 εκατομμύρια ώρες βίντεο από τα φονικά πεδία μάχης στα 3 χρόνια του πολέμου
Εκτινάσσεται παγκοσμίως η χρήση της GenAI από εργαζόμενους - Τι λέει έρευνα της EY
Η έρευνα της EY διαπιστώνει ότι η υιοθέτηση της GenAI συνδέεται με την ανάπτυξη και την ενίσχυση των δεξιοτήτων
Στα 62 δισ. δολάρια η αποτίμηση της αμερικανικής startup Databricks
Η χρηματοδότηση 10 δισ. δολαρίων θα φέρει στην Databricks αυξημένη ρευστότητα, περισσότερες εξαγορές και επέκταση στο εξωτερικό
Η Κίνα θέλει να κυριαρχήσει στην τεχνητή νοημοσύνη
Τα κινεζικά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης είναι ήδη εξαιρετικά δημοφιλή και συμβαδίζουν με ορισμένα ανταγωνιστικά προερχόμενα από τις ΗΠΑ, υποστηρίζουν ειδικοί του κλάδου
Το αφεντικό της Softbank εξήγγειλε επένδυση-μαμούθ στις ΗΠΑ
Ο Mασαγιόσι Σον, ο δισεκατομμυριούχος CEO της SoftBank, στάθηκε δίπλα στον εκλεγμένο πρόεδρο Τραμπ στο Mar-a-Lago
Πως οι νέοι νομικοί αναπτύσσουν τεχνολογικές δεξιότητες για ΑΙ
Τα δικηγορικά γραφεία και τα πανεπιστημιακά μαθήματα στοχεύουν στη βελτίωση της ψηφιακής γνώσης και εξειδίκευσης που χρειάζονται νέοι δικηγόροι
Πόσα βγάζει ο Σαμ Άλτμαν της OpenAI – Πόσες μετοχές κατέχει
Ο CEO της OpenAI, λέει ότι αυτήν τη δουλειά ονειρευόταν από παιδί
Σε κίνδυνο το 40% των θέσεων εργασίας από την ΑΙ - Τι δείχνει έρευνα του ΔΝΤ
Τα οφέλη από τη χρήση της AI είναι ζητούμενο αν θα διαχυθούν σε όλη την οικονομία ή θα τροφοδοτήσουν την κοινωνική και οικονομική ανισότητα
Πώς η Ελλάδα γίνεται κόμβος δεδομένων- Από τον Φάρο και τον Δαίδαλο μέχρι τα data centers
Η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάγκη της για δεδομένα «φέρνει» και ένα κύμα επενδύσεων, από τα data centers και τα καλώδια οπτικών ινών μέχρι τον «Φάρο» και τον «Δαίδαλο»