Η πιο πρόσφατη έρευνα της Salesforce, «State of the AI Connected Customer», αναλύει τις προσδοκίες των καταναλωτών σε σχέση με την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) στην αγοραστική τους εμπειρία
Σύμφωνα με την έρευνα, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στις επιχειρήσεις είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Το 72% των καταναλωτών εμπιστεύεται τις εταιρείες λιγότερο σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν και το 65% θεωρεί ότι οι εταιρείες δεν εστιάζουν στην προστασία των προσωπικών τους δεδομένων.
Η Salesforce ανακοίνωσε την παγκόσμια διαθεσιμότητα του Agentforce
Η έρευνα δείχνει επίσης ότι, ενώ οι καλύτερες προσφορές αποτελούν βασικό κίνητρο για να στραφούν σε μια νέα μάρκα οι καταναλωτές, η εμπειρία εξυπηρέτησης, η ευκολία και η σταθερή ποιότητα προϊόντων ή υπηρεσιών είναι σημαντικότεροι παράγοντες για τη μακροπρόθεσμη πίστη σε αυτήν.
Συγκεκριμένα, το 43% των καταναλωτών δηλώνει ότι η δυσάρεστη εμπειρία εξυπηρέτησης θα τους εμπόδιζε από το να προβούν σε επαναλαμβανόμενη αγορά από μια εταιρεία ή μάρκα, ενώ πάνω από το 1⁄3 των καταναλωτών ισχυρίζεται ότι η ταλαιπωρία, όπως μια δύσκολη διαδικασία επιστροφής, μπορεί να τους αποτρέψει από μια επόμενη αγορά. Ακόμα, σχεδόν το 60% των καταναλωτών προτιμά τη χρήση λιγότερων σημείων επαφής για την πρόσβαση σε πληροφορίες ή την ολοκλήρωση ενός αιτήματος.
Ενόψει των αγορών της εορταστικής περιόδου και της παγκόσμιας ανόδου των ηλεκτρονικών αγορών, και με τους AI agents να αποτελούν πλέον αναπόσπαστο μέρος της αλληλεπίδρασης με τους πελάτες, τα ευρήματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να αποκαταστήσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, αξιοποιώντας διαφανείς και αξιόπιστες λύσεις τεχνητής νοημοσύνης, ώστε να χτίσουν πιο ισχυρές και μακροχρόνιες σχέσεις με τους αγοραστές.
Η εστίαση στη διαφάνεια, την εξατομίκευση και την προστασία των δεδομένων καθορίζει τη θετική στάση των καταναλωτών απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη, καθιστώντας σαφές ότι η ηθική της διάσταση είναι εξίσου σημαντική με την τεχνολογική εξέλιξη.
Επιπλέον, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι Μillennials και οι Gen Z είναι πιο πρόθυμοι από τις παλαιότερες γενιές να χρησιμοποιήσουν AI agents για να βελτιώσουν την αγοραστική τους εμπειρία. Οι νεότερες γενιές, ειδικότερα, έχουν υψηλότερες απαιτήσεις όσον αφορά την προσαρμογή και την πρόβλεψη των αναγκών τους –το 43% των Gen Z και Μillennials θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη αναβαθμίζει το επίπεδο της εξυπηρέτησης πελατών, με το αντίστοιχο ποσοστό των Baby Boomers να αγγίζει μόλις το 32%.
Τέλος, η έρευνα της Salesforce δείχνει πως πολλοί καταναλωτές αισθάνονται ένα μείγμα καχυποψίας (44%) και περιέργειας (41%) για το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης – γεγονός που αποτελεί μια ευκαιρία για τις εταιρείες να τους βοηθήσουν να κατανοήσουν τα οφέλη των ΑΙ agents. Ειδικότερα, το 30% των καταναλωτών (και το 37% από τους GenZ και Millennials) θα προτιμούσε να εξυπηρετηθεί από έναν ΑΙ agent, εφόσον αυτό θα έκανε τη διαδικασία των αγορών ταχύτερη, ενώ το 1⁄4 των καταναλωτών θα μοιραζόταν τις προσωπικές του πληροφορίες με έναν ΑΙ agent, ώστε να μπορεί να προβλέψει καλύτερα τις ανάγκες του.
Latest News
H GenAI φέρνει αυξημένη κατανάλωση ενέργειας αλλά και πολλές ευκαιρίες
Η Generative AI αναμένεται να δημιουργήσει νέες προκλήσεις σε επίπεδο τεχνικών υποδομών, κατανάλωσης ενέργειας αλλά και στην ίδια την εμπιστοσύνη του κοινού προς την τεχνολογία
Η μητρική του TikTok «ρίχνει» 20 δισ. δολάρια το 2025 στην AI
Η κινεζική εταιρεία ByteDance σχεδιάζει να δαπανήσει περίπου το ήμισυ του ποσού στο εξωτερικό σε υποδομές που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη, κυρίως κέντρα δεδομένων και εξοπλισμό δικτύωσης
Αυξάνεται η χρήση ΑΙ στις επιχειρήσεις της ΕΕ, χαμηλά η Ελλάδα - Οι πιο δημοφιλείς τεχνολογίες
Μόλις μία στις δέκα ελληνικές επιχειρήσεις αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να φέρουν σε πέρας κάποια δρατηριότητα
«Ανασταίνουν» δυο πυρηνικούς αντιδραστήρες στη Νότια Καρολίνα για να καλύψουν τη ζήτηση της ΑΙ
Οι απαιτήσεις σε ενέργεια για τις εφαρμογές ΑΙ, οδηγούν τις Big Tech σε συμφωνίες. Η Microsoft εμπλέκεται στην επανεκκίνηση του Three Mile Island στην Πενσυλβάνια.
Τιτανομαχία στα ΑΙ chips - Πώς η Huawei «κοντράρει» την Nvidia
Η Huawei προωθεί τα τσιπ τεχνητής νοημοσύνης της ως υλικό επιλογής για εργασίες εξαγωγής συμπερασμάτων
Ο Τραμπ «φέρνει» επενδύσεις 500 δισ. σε υποδομές AI στον ιδιωτικό τομέα
Ο Ντόναλντ Τραμπ αναμένεται να ανακοινώσει έως και 500 δισεκατομμύρια δολάρια επενδύσεις σε υποδομές τεχνητής νοημοσύνης στον ιδιωτικό τομέα
Σκληρός Ιανουάριος για την Apple - Oι καταναλωτές δε βρίσκουν ακόμη χρήσιμο τo smartphone AI
Η εταιρεία υποβαθμίστηκε σε hold από την Loop Capital και σε underperform από την Jefferies.
Η ΑΙ θα φέρει πρωτοφανή αυτονομία στις επιχειρήσεις - Τι εκτιμά η Accenture Technology Vision 2025
Η 25η ετήσια έκδοση εξερευνά το μέλλον, όπου η τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζει τα πάντα, από την εμπειρία των πελατών μέχρι το παγκόσμιο εργατικό δυναμικό
Προσφορά για συγχώνευση με το TikTok, υπέβαλε η Perplexity
Η πρόταση της Perplexity έγινε ενώ παράλληλα διακινείται ότι μπορει να εκδηλωθεί κάποια πρωτοβουλία εκ μέρους του νέου αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τράμπ
Η Amazon προχωρά σε μεταμόσχευση «εγκεφάλου» στην Alexa
Η κυκλοφορία του αναβαθμισμένου φωνητικού βοηθού χτυπήθηκε από καθυστερήσεις καθώς η Amazon προσπαθεί να ξεπεράσει τεχνικά εμπόδια