Στον αστερισμό των υπερπολυτελών ξενοδοχειακών αλυσίδων έχει μπει για τα καλά ο ελληνικός τουρισμός καθώς από τις 15 top luxury αλυσίδες παγκοσμίως οι έξι δηλώνουν παρούσες στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά.

Αλυσίδες, φημισμένα ονόματα της διεθνούς πολυτελούς φιλοξενίας, όπως η Mandarin Oriental, η Six Senses, η Aman, η One&Only, η Rosewood και η Four Seasons που φιγουράρουν στη λίστα World’s Best Luxury Hotel Brands της Luxury Travel Intelligence (LTI) έχουν παρουσία στην Ελλάδα, όταν πριν δώδεκα χρόνια μόνο μια εξ αυτών έκανε άνοιγμα στην χώρα μας, η Aman στο Amazoe στην Αργολίδα.

Atlantica Hotels: Ολικό rebranding, δύο νέα ξενοδοχεία και στο βάθος Marriott

Ελληνικός τουρισμός: Η χρυσή λίστα των πεντάστερων ξενοδοχείων

Τα επόμενα χρόνια η χώρα μας, άρχισε να μπαίνει στο ραντάρ των κορυφαίων πολυτελών brands τα οποία δείχνουν πλέον εμπιστοσύνη στη δυναμική της Ελλάδας ως προορισμού υψηλών προδιαγραφών. Σήμερα, έξι από τις πολυτελείς αλυσίδες που περιλαμβάνονται στη σχετική «χρυσή» λίστα διαχειρίζονται η θα διαχειριστούν στο άμεσο μέλλον  όχι μόνο ένα ξενοδοχείο αλλά δύο ή και τρία σε ορισμένες περιπτώσεις μονάδες στη χώρα μας, με αποτέλεσμα ο ελληνικός τουρισμός να αποκτά περισσή πολυτέλεια.

Πρόκειται για αλυσίδες που δεν διακρίνονται για τον αριθμό των ξενοδοχείων που διαχειρίζονται, αλλά για την πολυτέλεια και το πολύ υψηλό επίπεδο υπηρεσιών που προσφέρουν.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η Mandarin, πρώτη στη λίστα της LTI, ελέγχει 40 ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο αλλά η Bulgari, δεύτερη και νεοεισερχόμενη στη σχετική λίστα, ελέγχει μόλις εννιά, η Oetker Collection τρίτη στην κατάταξη φτάνει τα δώδεκα και η Rocco Forte στην έβδομη θέση, περί τα 15. Η φετινή λίστα των κορυφαίων Luxury Brands περιλαμβάνει 15 αλυσίδες οι οποίες έχουν τουλάχιστον οκτώ ακίνητα σε όλο τον κόσμο, από δέκα στην περυσινή και είναι και αυτό ένα δείγμα ότι «ουκ εν το πολλώ το ευ» για την λίστα της LTI.

Η παρουσία στην Ελλάδα

H Mandarin Oriental κατέλαβε την πρώτη θέση στην κατάταξη με τα κορυφαία ξενοδοχειακά brands στον κόσμο, που συνέταξε η Luxury Travel Intelligence (LTI). Η παγκοσμίου φήμης ξενοδοχειακή αλυσίδα, έχει ήδη από πέρυσι  παρουσία στην Ελλάδα με το Mandarin Oriental Costa Navarino, και προγραμματίζει την επέκτασή της στην Αθήνα, με τη λειτουργία του Mandarin Oriental Athens. Πρόκειται για το νέο ξενοδοχείο και τις πολυτελείς κατοικίες / διαμερίσματα (branded residences) που θα αναπτυχθούν στο παράκτιο μέτωπο του Ελληνικού, με ορίζοντα έναρξης λειτουργίας το καλοκαίρι του 2027.

Η Six Senses , δεύτερη στη λίστα, αναζητούσε την κατάλληλη ευκαιρία να τοποθετηθεί στην Ελλάδα κάτι που έκανε τελικά με την ανάληψη της διαχείρισης δύο μονάδων. Η μία είναι το ξενοδοχείο που θα αναπτύξει η Grivalia Hospitality στους Πεταλιούς και η άλλη ένα ξενοδοχείο που θα αναπτύξει στο Πόρτο Χέλι η CBE Capital με έδρα το Λονδίνο, μια κοινοπραξία της Golden Land Goutos, της Taconic Capital Advisors με έδρα τη Νέα Υόρκη και της Cedar Capital Partners με έδρα το Λονδίνο. Η Six Senses, ανήκει στην αλυσίδα IHG Hotels & Resorts (InterContinental Hotels Group), και βρίσκεται στην τέταρτη θέση της λίστας της LTI

Η Aman που βρίσκεται στην πέμπτη θέση της λίστας, έχει παρουσία στη χώρα μας από το 2012. Το Amanzoe στο Κρανίδι ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις αρχές του 2010 και την 1η Αυγούστου του 2012 άνοιξε τις πύλες του. Το 2018, το Amanzoe πέρασε στο χαρτοφυλάκιο της Grivalia Hospitality, με την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου 85%, ενώ η διαχείρισή του γίνεται από την αλυσίδα Aman.. Το brand Aman ετοιμάζει και δεύτερη παρουσία στην Ελλάδα, αυτή τη φορά στη Μύκονο, μέσω της Monterock International. Η επενδυτική εταιρεία με ιδρυτή τον επιχειρηματία Πέτρο Στάθη και εταίρους αραβικά κεφάλαια δρομολογεί μία τουριστική επένδυση στον Καραμπέτη, με την υπογραφή του brand Aman.

Σήμερα, έξι από τις πολυτελείς αλυσίδες που περιλαμβάνονται στη σχετική «χρυσή» λίστα, διαχειρίζονται ή θα διαχειριστούν στο άμεσο μέλλον όχι μόνο ένα ξενοδοχείο αλλά δύο ή και τρία σε ορισμένες περιπτώσεις μονάδες στη χώρα μας, με αποτέλεσμα ο ελληνικός τουρισμός να αποκτά περισσή πολυτέλεια.

Η One&Only

Ακολουθεί στην έκτη θέση η One&Only με δυο μονάδες εν λειτουργία στη χώρα μας. Η μία είναι η One&Only Aesthesis στη Γλυφάδα, την Αθηναϊκή Ριβιέρα σε συνεργασία με την Grivalia Hospitality, ένα θέρετρο, δυναμικότητας 400 κλινών, που άνοιξε το 2023 και η άλλη η One&Only Kéa Island στη Τζιά, το οποίο άνοιξε τον Ιούνιο του 2024, Η πλειοψηφία των μετοχών του πολυτελούς θέρετρου ανήκει σήμερα σε βρετανικό fund, ενώ συμμετοχή έχει και η Dolphin Capital Partners, συμφερόντων του Ελληνα επιχειρηματία.

Η Rosewood όγδοη στη σχετική κατάταξη, θα κάνει το ντεμπούτο της στην Ελλάδα το 2026 με το Rosewood Blue Palace  όπως θα ονομασθεί το διακεκριμένο Blue Palace της ελληνικής εταιρείας Phāea (Golf Residences SA), της Οικογένειας Σμπώκου, που βρίσκεται στην Ελούντα της Κρήτης.

Την «ελληνική εξάδα» συμπληρώνει η Four Seasons που βρίσκεται στη δωδέκατη θέση της διεθνούς λίστας των luxury brands, που για πρώτη φορά ήρθε στη χώρα το 2017 με την ανάληψη της διαχείριση του Αστέρα Βουλιαγμένης. Σήμερα η Four Seasons διευρύνει την παρουσία στην χώρα μας στην Μύκονο όπου θα αναλάβει το ξενοδοχείο που «χτίζουν» οι Άραβες της AGC Equity Partners ιδιοκτήτες και του Αστέρα Βουλιαγμένης και στο δημοφιλές Πόρτο Χέλι στην Αργολίδα που θα αναλάβει το τουριστικό συγκρότημα που δημιουργεί ο Ιρλανδός επιχειρηματίας, Πολ Κόλσον της «Ηinitsa Bay Holdings», στη θέση Χινίτσα.

Η λίστα πολυτέλειας και ο ελληνικός τουρισμός

Η ετήσια έκθεσή World’s Best Luxury Hotel Brands της LTI εφάρμοσε μια διαδικασία αξιολόγησης με έναν αυστηρά καθορισμένο αλγόριθμο που μετρά τις επιδόσεις και τις αξίες των πολυτελών ξενοδοχειακών σημάτων. Ο αλγόριθμος της LTI έχει 130 σημεία επαφής που σχετίζονται με τον τομέα των πολυτελών ξενοδοχείων και το καθένα έχει τη δική του σταθμισμένη τιμή βαθμολογίας με συνολική μέγιστη συσσωρευτική βαθμολογία 4.663.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott