«Είμαστε υπέρ των πολλών δυνατοτήτων και της αύξησης του ανταγωνισμού για την αποκλιμάκωση των τιμών. Είναι επιλογή της κυβέρνησης να ενισχύσει την συμμετοχή των παραγωγών στις λαϊκές αγορές και την πρόσβαση των πολιτών απευθείας στους παραγωγούς».
Αυτό δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος και σε αυτό το πλαίσιο βρίσκεται σε εξέλιξη διάλογος για την αύξηση της συμμετοχής των παραγωγών στις λαϊκές αγορές ενώ εξετάζεται και το ενδεχόμενο να πραγματοποιούνται και τις απογευματινές ώρες, προκειμένου να διευκολυνθούν τόσο οι καταναλωτές στις αγορές τους όσο και οι παραγωγοί καθώς το πρωί έχουν τις αγροτικές εργασίες τους.
Όπως έχει επισημάνει ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, μιλώντας με δημοσιογράφους, ο διάλογος βρίσκεται στο τελικό στάδιο.
Ο κ. Αναγνωστόπουλος έχει επισημάνει ότι στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης είναι να υπάρχει μεγαλύτερος ανταγωνισμός αλλά και μια αδιαμεσολάβητη σχέση μεταξύ του αγρότη-παραγωγού και του καταναλωτή.
Λαϊκές αγορές: Στροφή στα σόσιαλ μίντια για προσέλκυση νέων ηλικιακά πελατών
Η εικόνα στις λαϊκές αγορές
Αυτή τη στιγμή στις λαϊκές αγορές, πρόσθεσε ο ίδιος, υπάρχει μείγμα παραγωγών και εμπόρων. Αυτό που θα αλλάξει είναι ότι θα δοθεί η δυνατότητα ευκολότερης πρόσβασης στους παραγωγούς να πωλούν τα προϊόντα τους στις λαϊκές αγορές ενώ εξετάζεται να δημιουργηθούν και νέες αγορές. Όπως υπογράμμισε όμως, αυτό θα γίνεται με απόφαση της τοπικής αυτοδιοίκησης. Δηλαδή ο αρμόδιος φορέας της ΤΑ για τις αγορές της περιοχής, θα παίρνει την απόφαση για το πού και το πότε θα λειτουργούν οι λαϊκές για τους παραγωγούς αλλά και για το εάν θα υπάρξουν και απογευματινές λαϊκές αγορές για την διευκόλυνση των καταναλωτών όσο και των ίδιων των παραγωγών καθώς, πέρα από το οικονομικό σκέλος για την λειτουργία των λαϊκών αγορών, υπάρχει και το σκέλος της όχλησης.
Σύμφωνα με την πορεία του διαλόγου, οι αγορές χωρίς μεσάζοντες θα «στηθούν» κυρίως στα αστικά κέντρα της περιφέρειας και κάθε παραγωγός θα έχει τη δυνατότητα, εντός των ορίων του νομού του, να έχει τον πάγκο του και να πουλά τα προϊόντα του.
Για το σχετικό νομοσχέδιο που βρίσκεται σε στάδιο επεξεργασίας οι παραγωγοί από την πλευρά τους υπογραμμίζουν πως για να υπάρχουν ακόμη φτηνότερες τιμές από αυτές που προσφέρει και σήμερα μια λαϊκή αγορά, αυτό που πρέπει να γίνει είναι να βοηθηθεί ο παραγωγός στα κόστη που πληρώνει ενώ σημειώνουν ότι υπάρχουν αρκετές λαϊκές αγορές, δεν είναι τόσο σημαντικό να δημιουργηθούν νέες όσο να γίνει ευκολότερο να συμμετέχουν περισσότεροι παραγωγοί στις ήδη υπάρχουσες – οι οποίες είναι 1000 σε όλη τη χώρα και 300 στο λεκανοπέδιο Αττικής – ενώ σε ότι αγορά στην απογευματινή λειτουργία τους θα πρέπει να λυθούν και πολλά διαδικαστικά προβλήματα όπως πχ ότι θα πρέπει να υπάρχει φωτισμός.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Στον Τέλη Μυστακίδη ο έλεγχος της AB Bank - Πράσινο φως από ΕΚΤ και ΤτΕ
Ο Τέλης Μυστακίδης εξέφρασε την εμπιστοσύνη του προς το διοικητικό συμβούλιο, τη διοικητική ομάδα και τους εργαζόμενους της ABBank
Κληρώνει… για την αναδιάρθρωση της Intrum – Τι υποστηρίζει για Ελλάδα ο όμιλος
Πηγές της Intrum αναφέρουν πως οι ελληνικές αρχές είναι ενήμερες για κάθε βήμα τις διαδικασίας - Το ιστορικό
Νέα προγράμματα για ΜμΕ -Οι προκηρύξεις έως το τέλος του 2024
Τα επενδυτικά σχέδια θα έχουν προϋπολογισμό από 5.000 ευρώ έως 50.000 ευρώ και το ποσοστό επιδότησης θα είναι 70%
Η Black Friday στην αγορά Ι.Χ. αυτοκινήτων
Μπαράζ προσφορών στο πλαίσιο της Black Friday από τις αντιπροσωπείες – Όφελος έως 12.000 ευρώ – Μειώσεις στον ΦΠΑ
Τι συμβαίνει με τις μπίζνες της οικογένειας Φιλίππου στην Ελλάδα;
Πώς ξαναμοιράζεται η «τράπουλα» στις επιχειρήσεις της οικογένειας Φιλίππου – Τι συμβαίνει σε ΦΑΓΕ, Elbisco, EMFI, HQF και ΒΙΣ
Τράπεζες: Αύξηση κερδών στο 9μηνο - Ανεβάζουν τον πήχη οι ξένοι οίκοι
Οι ξένοι επενδυτικοί οίκοι ανανεώνουν την «ψήφο» εμπιστοσύνης στις ελληνικές τράπεζες και αυξάνουν τις τιμές- στόχους
Επί ποδός η αγορά για Black Friday και Cyber Monday - Πώς θα κινηθούν οι τιμές
Η μάχη των λιανεμπόρων για το μερίδιο αγοράς και οι προωθητικές κινήσεις ενόψει Black Friday
Σε «επιφυλακή» η αγορά – Γιατί έρχεται «ψαλίδι» στην κερδοφορία
Οι επιχειρήσεις βλέπουν επιδείνωση των συνθηκών λόγω του αυξημένου κόστους λειτουργίας – Προβληματισμός για την αβεβαιότητα στο διεθνές περιβάλλον
Νέα «προίκα» για την McDonalds’s στην Ελλάδα και ο στόχος για 50 εστιατόρια
Ενισχύονται οι υποδομές της McDonanld’s στην ελληνική αγορά – Πώς προχωρά το σχέδιο της Premier Capital που έχει τα δικαιώματα της αμερικανικής αλυσίδας
Ελλάκτωρ: Έγκριση από το ΔΣ ομολογιακού δανείου 65 εκατ. προς τη REDS
Η χρηματοδότηση απο την Ελλάκτωρ αφορά την απόκτηση νέων ακινήτων σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο της REDS