
Άνοιξε η πλατφόρμα για το «Gigabit Voucher» στο gigabit-voucher.gov.gr μέσω του οποίου οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση ώστε να αποκτήσουν σύνδεση υπερ-υψηλών ταχυτήτων.
Οι δικαιούχοι θα λάβουν, χωρίς εισοδηματικά κριτήρια κουπόνι αξίας 200 ευρώ για την κάλυψη μέρους του κόστους απόκτησης υπηρεσίας Gigabit (τουλάχιστον 250 GBPs) και πιο συγκεκριμένα του κόστους που αντιστοιχεί στην αρχική σύνδεση, καθώς και του μηνιαίου τιμήματος για τους πρώτους 24 μήνες της συνδρομής.
Πώς θα «τρέξει» το σχέδιο του ΟΤΕ για την οπτική ίνα – Καταλύτης το voucher
Πρόκειται για νοικοκυριά και μικρο-μεσαίες επιχειρήσεις που δε διαθέτουν ήδη ευρυζωνική σύνδεση με ονομαστική ταχύτητα καθόδου (download) μεγαλύτερη των 100 Mbps και διαμένουν ή έχουν την έδρα / υποκατάστημα τους αντίστοιχα στις περιοχές παρέμβασης του Προγράμματος. Η επιχορήγηση δίνεται μόνο μία φορά σε κάθε ωφελούμενο, ενώ δεν επιτρέπεται να ενισχυθούν από καμία άλλη πηγή, εθνική ή ευρωπαϊκή.
Πώς θα αποκτήσετε το «Gigabit Voucher»
Πιο συγκεκριμένα, για να εκδώσουν και να εξαργυρώσουν το «Gigabit Voucher» οι ενδιαφερόμενοι:
- Ελέγχουν στην ιστοσελίδα του Προγράμματος τον χάρτη για να ενημερωθούν αν μπορούν να λάβουν υπηρεσίες Gigabit με βάση τη διεύθυνση της κατοικίας ή της επιχείρησής τους. Πληκτρολογούν τη διεύθυνση για να ενημερωθούν αν καλύπτονται από τα δίκτυα των παρόχων προκειμένου να υποβάλουν αίτηση.
- Επιλέγουν «Υποβολή αίτησης» και συνδέονται με τους κωδικούς Taxisnet, ώστε να ξεκινήσουν τη διαδικασία υποβολής.
- Ακολούθως, δηλώνουν αν ενδιαφέρονται να λάβουν voucher για υφιστάμενη ή νέα σύνδεση. Στη συνέχεια συμπληρώνουν τα επιπλέον στοιχεία που απαιτούνται και, τέλος, αποδέχονται του όρους και τις προϋποθέσεις του Προγράμματος για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία έκδοσης voucher.
- Οι ενδιαφερόμενοι λαμβάνουν το voucher στη διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (email) , καθώς και με SMS στον τηλεφωνικό αριθμό που έχουν δηλώσει στην αίτησή τους.
- Στη συνέχεια, επικοινωνούν με τον πάροχο από τον οποίο επιθυμούν να λάβουν την υπηρεσία Gigabit, γνωστοποιώντας τον αριθμό voucher που εξέδωσαν.
Επισημαίνεται ότι οι πάροχοι θα αναρτήσουν ενημερωτικά τις προσφερόμενες υπηρεσίες τους στην πλατφόρμα του Προγράμματος και θα πρέπει να πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
- Να διαθέτουν είτε ταχύτητα download μεγαλύτερη ή ίση του 250 Mbps είτε συμμετρική ταχύτητα μεγαλύτερη ή ίση του 100 Mbps. Οι ανωτέρω ελάχιστες ταχύτητες θα πρέπει να είναι διαθέσιμες στους ωφελούμενους σε ώρες αιχμής.
- Να περιλαμβάνουν τον απαραίτητο για τη λειτουργία της τερματικό εξοπλισμό του τελικού χρήστη (modem / router).
- Να παρέχουν έκπτωση τουλάχιστον ίση με το ποσό του Voucher σε σχέση με τα αντίστοιχα προγράμματα (με ίδια χαρακτηριστικά ταχύτητας και συμπεριλαμβανόμενων υποπροϊόντων) που προσφέρονταν κατά το χρονικό διάστημα πριν την προκήρυξη του Προγράμματος.
Υπενθυμίζεται ότι η διάθεση των Vouchers Συνδεσιμότητας Gigabit θα πραγματοποιηθεί σε τέσσερις φάσεις, οι οποίες σχετίζονται με τις συνδέσεις κτιρίων μέσω του Προγράμματος «Smart Readiness». Η πρώτη φάση θα ολοκληρωθεί με τη διάθεση 200.000 κουπονιών συνδεσιμότητας Gigabit, κατά την οποία πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί 60.000 συνδέσεις κτιρίων του Smart Readiness.
Η χρηματοδότηση του «Gigabit Voucher»
Το πρόγραμμα επιδότησης «Gigabit Voucher» αποτελεί κοινή δράση των υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και δίνει τη δυνατότητα σε περισσότερα από 379 χιλιάδες νοικοκυριά και μικρο-μεσαίες επιχειρήσεις να αποκτήσουν συνδέσεις ταχυτήτων τουλάχιστον 250 ΜBPs.
Το «Gigabit Voucher» είναι συνολικού προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με πόρους της τάξεως των 23 εκατ. ευρώ και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με περισσότερα από 57 εκατ. ευρώ.
Σε συνδυασμό με το Προγράμμα «Smart Readiness Vouchers» για την εγκατάσταση οπτικής ίνας σε 120.000 κτίρια, στόχος είναι η ενίσχυση της ευρυζωνικότητας σε ολόκληρη τη χώρα και η βελτίωση της θέσης της Ελλάδας στη διεθνή κατάταξη, όπως αυτή αποτυπώνεται και στην ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την «Ψηφιακή Δεκαετία».


Latest News

Η ρύθμιση που ξεκλειδώνει κουρέματα και ρυθμίσεις οφειλών σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις
Ο εξωδικαστικός μηχανισμός και η ένταξη περισσότερων υπερχρεωμένων νοικοκυριών κι επιχειρήσεων στις ρυθμίσεις οφειλών, το νέο στοίχημα ΥΠΕΘΟ και servicers

Οι δασμοί Τραμπ και οι άλλες προκλήσεις για τον κλάδο του καφέ
Οι δασμοί Τραμπ αναμένεται να είναι μία ακόμα πρόκληση για τον κλάδο του καφέ, που ήδη δοκιμάζεται από τις συνεχείς ανατιμήσεις και την κλιματική αλλαγή

Οι 2+1 καταλύτες που φέρνουν deals στην Πληροφορική
Τα πολλαπλά έργα ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, η ψηφιοποίηση της αγοράς και η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι οι καταλύτες που γεννούν νέα deals στην Πληροφορική - Ποιες είναι οι αβεβαιότητες που παραμένουν
![Επιχειρήσεις: Με τι επιτόκιο δανείζονται – Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/daneia-trapezes-768x432-1-600x338.jpg)
Με τι επιτόκιο δανείζονται οι ελληνικές επιχειρήσεις - Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]
Η υποχώρηση των επιτοκίων δημιουργεί αυξημένες ευκαιρίες για τις τράπεζες

Πώς «εθίστηκε» η αγορά στις προσφορές – Από τα προϊόντα κράχτες στο… ζύγι
Οι προσφορές και το χρονικό της γιγάντωσης των προσφορών στην ελληνική αγορά – Ο ρόλος των φθηνών ανώνυμων προϊόντων

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ το Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Πώς επηρεάζονται οι τραπεζικές συναλλαγές από τις αργίες
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω web banking και mobile apps θα λειτουργούν κανονικά

Ποιοι χάνουν, ποιοι κερδίζουν από τη μείωση των επιτοκίων της ΕΚΤ
Νέα εποχή φθηνού χρήματος στην Ελλάδα με τη βούλα της ΕΚΤ - Η μείωση στα επιτόκια ρίχνει τα έσοδα στις τράπεζες και τις αποδόσεις στις καταθέσεις

Δωδώνη: Τριάντα χρόνια συγκρούσεων, 3 ιδιοκτήτες και ο νικητής
Μετά από 13 χρόνια και μεγάλη προσπάθεια τα αδέλφια Σαράντη αποκτούν το ισχυρότερο εξαγωγικό brand name στην φέτα, την Δωδώνη