
Η βόλτα στο σούπερ μάρκετ μοιάζει με κυνήγι θησαυρού, καθώς οι καταναλωτές, τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα, συνεχίζουν να επιλέγουν με βάση τις τιμές, αυξάνοντας τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στα καλάθια τους. Την ίδια στιγμή, ενώ είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές βασικών αγαθών, αυξάνουν τις αγορές τους σε κινητά και μικρές συσκευές που διευκολύνουν την καθημερινότητά τους.
Οι αντιφατικές αυτές επιλογές των ελλήνων καταναλωτών καταγράφονται στην παγκόσμια έρευνα Consumer Outlook της NielsenIQ, σύμφωνα με την οποία οι καταναλωτές στην Ελλάδα φαίνεται να έχουν βελτιωμένη ψυχολογία και να νιώθουν ότι υπάρχει μεγαλύτερη σταθερότητα σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Ωστόσο, παραμένουν διστακτικοί ως προς τις δαπάνες στο σουπερμάρκετ, με την άνοδο των τιμών στα τρόφιμα να αποτελεί τη μεγαλύτερη ανησυχία.
Καλύτερα φθηνό φαγητό παρά φθηνό smartphone – Οι δύο όψεις της κατανάλωσης
Ενώ ο καταναλωτής είναι ιδιαίτερα προσεκτικός με τις τιμές στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, προσπαθώντας να περιορίζει τη μέση δαπάνη ανά αγοραστικό ταξίδι, στον τομέα της τεχνολογίας και των διαρκών αγαθών επιδεικνύει διαφορετική συμπεριφορά, η οποία σε μεγάλο βαθμό επηρεάζεται από τις σύγχρονες lifestyle τάσεις αλλά και το «κύρος» που προσδίδει κάθε συσκευή.
Ετσι, ενώ επιλέγουν να αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τρόφιμα και άλλα είδη που αντιπροσωπεύουν πλέον το ¼ του μέσου καλαθιού των ελληνικών νοικοκυριών (24,7% του συνόλου των αγορών), για να περιορίσουν το κόστος, την ίδια στιγμή αυξάνουν τις αγορές τους στον τομέα της τεχνολογίας και των διαρκών αγαθών.
Ιδιωτικής ετικέτας. Η αποκλιμάκωση των τιμών φαίνεται να ενισχύει την κατανάλωση στην αγορά των σουπερμάρκετ. Ωστόσο, οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία είναι φθηνότερα, αυξάνονται με ταχύτερο ρυθμό σε σχέση με τα υπόλοιπα αγαθά του σουπερμάρκετ (5,7% έναντι 3,6%).
Αυτό δείχνει ότι, αν και οι Ελληνες είναι διατεθειμένοι να συγκρατήσουν τις δαπάνες στα σουπερμάρκετ, κατά το εννεάμηνο του 2024 αύξησαν τις αγορές τους σε κινητά τηλέφωνα κατά 7,5%, υπολογιστές κατά 2,2% και μικρές οικιακές συσκευές κατά 5,1%. Ο τομέας των ειδών τηλεπικοινωνίας αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς των ειδών τεχνολογίας στην Ελλάδα (33,4%). Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της FocusBari, σχεδόν όλοι οι Ελληνες συνδέονται καθημερινά στο Διαδίκτυο από το κινητό τους, με το ποσοστό να έχει αυξηθεί από 71% το 2019 στο 90% (αύξηση 26%).
Την ίδια περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, η ανοδική πορεία στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων κατά το εννεάμηνο ήταν στο 3,8% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο, με την αύξηση αυτή να οφείλεται στους πωλούμενους όγκους και όχι στις τιμές, όπως συνέβαινε το 2023. Σε επίπεδο κατηγοριών, η αύξηση στα φρέσκα προϊόντα ήταν 4,5%, στα τυποποιημένα 4,3%, και στα προϊόντα bazaar 1,8%, ενώ οι μεγάλες κατηγορίες οικιακής χρήσης παρουσίασαν μείωση πωλήσεων κατά 1%.
Για τους ανθρώπους της αγοράς, αυτή η αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά φαίνεται να έχει μόνιμα χαρακτηριστικά. Οπως επισημαίνουν, η περίοδος των έντονων πληθωριστικών πιέσεων στα νοικοκυριά άλλαξε τις προτιμήσεις και εκπαίδευσε τους καταναλωτές σε κατηγορίες προϊόντων, όπως τα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία καλύπτουν τις ανάγκες τους εξοικονομώντας χρήματα για άλλες κατηγορίες προϊόντων που στο παρελθόν δυσκολεύονταν να αποκτήσουν.


Latest News

Σε νέο ιδιοκτήτη έναντι 11,24 εκατ. ευρώ πέρασε το ακίνητο της Πατραϊκής Χαρτοποιίας
Στο σφυρί είχε βγει το ακίνητο της Πατραϊκής Χαρτοποιίας

Οι 10 ώρες τραπεζικού χάους στην Ευρώπη - Η ΕΚΤ και οι χιλιάδες Έλληνες που επηρεάστηκαν
Εάν η κατάρρευση του Target2 είχε διαρκέσει περισσότερο, εκατομμύρια άνθρωποι μπορεί να είχαν επηρεαστεί

Παγώνουν οικοδομικές άδειες στη Μήλο - Οι επίμαχες περιοχές
Κρίνεται αναγκαίο να ληφθούν ειδικά μέτρα προστασίας, ώστε να μην προκύψουν τετελεσμένα μέχρι την θεσμοθέτηση των Προεδρικών Διαταγμάτων, είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης
![ΚΕΠΕ: Μειώθηκε ο δείκτης φόβου τον Φεβρουάριο [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/thumbnail_stocks_agores_merismata_xrimatistirio_shutterstock_-1-600x414.jpg)
Μειώθηκε ο δείκτης φόβου τον Φεβρουάριο - Τι διαπιστώνει το ΚΕΠΕ [γραφήματα]
Πώς διαμορφώθηκε ο δείκτης φόβου που καταρτίζει το ΚΕΠΕ

Εννέα ερωταπαντήσεις για τον νέο κώδικα δεοντολογίας στα σούπερ μάρκετ - Τι αλλάζει στις προσφορές
Ολα όσα χρειάζεται να γνωρίζουν οι καταναλωτές για τον νέο κώδικα δεοντολογίας στα σούπερ μάρκετ - Οι οργανωμένοι έλεγχοι ξεκινούν στις 17 Μαρτίου, με πρόστιμα που φτάνουν τα 3 εκατ. ευρώ
![Χρυσή λίρα: Εκτοξεύθηκε η τιμή της – Ακρίβυνε 200 ευρώ μέσα σε ένα χρόνο [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_rich_guy_monopoly-600x352.png)
Εκτοξεύθηκε η τιμή της χρυσής λίρας - Αποδόσεις 35% σε ένα χρόνο για αγοραστές και πωλητές [γράφημα]
Πόσο πωλείται σήμερα η χρυσή λίρα - Αντιδρά ο χρυσός στο παγκόσμιο χάος των αγορών

Κτίριο Ασάνη: Η ΕΤΑΔ αξιοποιεί το εμβληματικό κτίριο της Κέρκυρας
Το κτίριο Ασάνη βρίσκεται στην Παλαιά Πόλη της Κέρκυρας και αποτελεί τμήμα ενός μνημειακού συνόλου με ιδιαίτερη πολιτιστική και ιστορική αξία, που συγκαταλέγεται στον κατάλογο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO

Μειώθηκε η ψαλίδα στα επιτόκια καταθέσεων και δανείων τον Ιανουάριο
Η μεγαλύτερη μείωση παρατηρείται στα επιτόκια νέων επιχειρηματικών δανείων χωρίς καθορισμένη διάρκεια, κατά 43 μονάδες βάσης

Άντλησε 500 εκατ. ευρώ από έντοκα γραμμάτια ο ΟΔΔΗΧ - Στο 2,15% το επιτόκιο
ΟΔΔΗΧ: Υποβλήθηκαν συνολικές προσφορές ύψους 934 εκατομμυρίων Ευρώ, που υπερκάλυψαν το ζητούμενο ποσό κατά 1,87 φορές

Υπουργείο Οικονομικών: Λογιστική Μεταρρύθμιση και πρώτες Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Γενικής Κυβέρνησης
Τον Μάρτιο του 2025 το ΓΛΚ θα απευθύνει οδηγίες σε επιλεγμένες οντότητες της Γενικής Κυβέρνησης προκειμένου αυτές να αποστείλουν οικονομικά στοιχεία με έτος αναφοράς το 2023