Σε μια προσπάθεια να περικόψουν έξοδα, οι εταιρείες δεν θέλουν να διαθέτουν εταιρικά τηλέφωνα ή ακόμη αφαιρούν από τους εργαζόμενους αυτά που τους έχουν ήδη δώσει.
Οι εταιρικές πολιτικές «Φέρτε τη δική σας συσκευή», στο πλαίσιο των οποίων το προσωπικό πρέπει να χρησιμοποιεί προσωπικά τηλέφωνα για διαδικασίες που σχετίζονται με την εργασία, είναι «πιο συνηθισμένες από ποτέ», σύμφωνα με την εταιρεία τεχνολογικών υπηρεσιών Global Relay. Σε μια έρευνα φέτος, το 67% των εταιρειών δήλωσαν ότι εφαρμόζουν τέτοιες πολιτικές, έναντι 51% το 2023.
Οι εργαζόμενοι φαίνονται λιγότερο από ενθουσιώδεις για αυτήν την τάση. Μια δημοσκόπηση που έγινε από τη Motorola πέρυσι έδειξε ότι το 62% των ερωτηθέντων συμφώνησαν ότι η χρήση εφαρμογών εργασίας στις προσωπικές τους συσκευές τους δυσκόλευε να χαλαρώσουν, ενώ το 54% όσων δεν είχαν έξυπνα τηλέφωνα εργασίας ήθελαν να τους τα παρέχει ο εργοδότης τους.
Santander: Αφαιρεί από τα τηλέφωνα την εφαρμογή WhatsApp
Πάντως, ο Ντέϊβιντ Ντ’Σούζα, διευθυντής στην ένωση για επαγγελματίες διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού Chartered Institute of Personnel and Development-CIPD, είπε στους FΤ ότι «η μεγαλύτερη πρόκληση δεν είναι σε ποιον ανήκει η συσκευή, αλλά τι κάνετε σε αυτήν τη συσκευή και πού τίθενται τα όρια».
Σε κάποιους αρέσει μια μόνο συσκευή
Σε ορισμένους υπαλλήλους μπορεί να αρέσει να έχουν πρόσβαση στα email της εργασίας τους από την προσωπική τους συσκευή — αυτό τους διευκολύνει να μεταφέρουν δύο συσκευές και σημαίνει ότι όλες οι επαφές τους βρίσκονται σε μια συσκευή. Αλλά «υπάρχει μεγάλη διαφορά στην δυνατότητα μεταξύ κάποιου που ελέγχει τα email του το Σαββατοκύριακο για να βεβαιωθεί ότι δεν έχασε κάτι σημαντικό και ενός αφεντικού που καλεί κάποιον [στο προσωπικό του τηλέφωνο] στη 01:00», προσθέτει ο Ντ’Σούζα.
Η JPMorgan πλήρωσε 200 εκατομμύρια δολάρια στις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ για να διευθετήσει χρεώσεις για το τμήμα της Wall Street χρησιμοποιώντας το WhatsApp και άλλες εφαρμογές για επικοινωνία με πελάτες υψηλού προφίλ
Η ευημερία των εργαζομένων δεν είναι η μόνη ανησυχία όταν πρόκειται για τηλέφωνα. Το 2021, η JPMorgan πλήρωσε 200 εκατομμύρια δολάρια στις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ για να διευθετήσουν χρεώσεις για το τμήμα της Wall Street χρησιμοποιώντας το WhatsApp και άλλες εφαρμογές για επικοινωνία με πελάτες υψηλού προφίλ, κατά παράβαση των ομοσπονδιακών νόμων για την τήρηση αρχείων.
Ο Όλιβερ Μπλόουερ, διευθύνων σύμβουλος της VoxSmart, που παρέχει λογισμικό παρακολούθησης εργαζομένων, είπε στους FT ότι η χρήση προσωπικών τηλεφώνων μπορεί να είναι κατάλληλη σε ορισμένους τομείς. Αλλά σε μια δουλειά όπως το εμπόριο, όπου «οτιδήποτε σχετίζεται με ή προορίζεται να καταλήξει σε μια συναλλαγή πρέπει να καταγράφεται», το να επιτρέπεται στους υπαλλήλους να το κάνουν αυτό σε οτιδήποτε άλλο εκτός από μια συσκευή που έχει εκδοθεί από εταιρεία αγγίζει τα όρια της παροιμίας «η φτήνια τρώει τον παρά».
Οι εταιρείες που προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα με τις πολιτικές «φέρτε τη δική σας συσκευή» κινδυνεύουν να βρεθούν στο μικριοσκόπιο των ρυθμιστικών αρχών, λέει. «Προσπαθούν να εξοικονομήσουν λίγα δολάρια σε τιμολόγια τηλεφώνου, αλλά πλήττονται με πρόστιμα 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Τους είδαμε όλους να βάζουν τους υπαλλήλους να χρησιμοποιούν δική τους συσκευή και μετά να επιστρέφουν σε εταιρική παροχή».
Ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στ’ αλεύρι
Το προσωπικό σε αυτούς τους τομείς πρέπει επίσης να βαδίζει προσεκτικά. Ορισμένες τράπεζες εκπαιδεύουν τώρα τους υπαλλήλους να αναγνωρίζουν πότε οι συνομιλίες σε προσωπικά τηλέφωνα πρέπει να μετακινούνται σε επίσημα κανάλια. Άλλοι απαιτούν από αυτούς να λαμβάνουν στιγμιότυπα οθόνης μηνυμάτων που σχετίζονται με την εργασία στις προσωπικές τους συσκευές για να τα μοιραστούν με τα τμήματα συμμόρφωσης.
Ο Μπλόουερ, πρώην χρηματιστής, λέει: «Όλοι θέλουν να χρησιμοποιούν το WhatsApp στις συναλλαγές επειδή χρησιμοποιούμε το WhatsApp στην προσωπική μας ζωή». Η συμβουλή του προς τους υπαλλήλους είναι ξεκάθαρη: «Αν δεν σας δίνονται τα εργαλεία για να κάνετε τη δουλειά σας, παραιτηθείτε».
Εκτός από πολύ ρυθμιζόμενα επαγγέλματα, ο Ντ’Σούζα βλέπει τη συζήτηση για το τηλέφωνο εργασίας έναντι της προσωπικής συσκευής ως περισσότερο θέμα… πολιτισμού, παρά τεχνολογίας.
Οπως λέει ο ίδιος, οι οργανισμοί πρέπει να γνωρίζουν τις ώρες εργασίας του προσωπικού, αν και είναι δύσπιστος σχετικά με ένα επίσημο «δικαίωμα αποσύνδεσης». Επισημαίνει μια έρευνα του CIPD που διαπίστωσε ότι μόνο το ένα πέμπτο των εργαζομένων στο Ηνωμένο Βασίλειο θα χρησιμοποιούσε πραγματικά μια τέτοια πολιτική για να σταματήσει κάθε ψηφιακή επαφή εκτός των ωρών εργασίας.
Για κάποιους όμως δεν είναι καθόλου θέμα. «Έχει περάσει περίπου ένας χρόνος από την τελευταία φορά που άνοιξα το τηλέφωνο εργασίας μου», λέει ένας αναλυτής επενδυτικής τράπεζας.
Τι θα γινόταν αν υπήρχε έκτακτη ανάγκη για εργασία; «Έχω τον προσωπικό μου αριθμό στο email μου. Θα μπορούσαν να με καλέσουν σε εκείνον», απαντούν. «Αλλά γιατί να κρατήσω ανοιχτό το τηλέφωνο εργασίας μου; Δεν είναι ότι θα περάσω τα Σάββατά μου ελέγχοντας την εφαρμογή Teams».
Latest News
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο
Τα KFC κάνουν πειράματα με... σάλτσες - Το νέο concept για το φρένο στην πτώση
Η σάλτσα και τα dips πρωταγωνιστούν στο «Saucy», ένα πρωτότυπο κατάστημα που εγκαινιάζεται την Παρασκευή στις ΗΠΑ από την KFC