Οι ανησυχίες και οι προβληματισμοί των πλοιοκτητών από το θολό τοπίο που επικρατεί γύρω από τα εναλλακτικά νέα ναυτιλιακά καύσιμα είναι λογικό να υπάρχουν, σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Καπετανάκη, πρόεδρο της International Bunker Industry Association (IBIA).
Μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο Κ. Καπετανάκης καταθέτει τις απόψεις του για τα εναλλακτικά καύσιμα, τις σχέσεις της IBIA η οποία εκπροσωπεί τις εταιρειες που εφοδιαζουν με καύσιμα τη ναυτιλία με τους πλοιοκτήτες, αλλά και τον ρόλο της Ενωσης στην κοινή προσπάθεια όλων των συντελεστών για την απαναθρακοποίηση της ναυτιλίας.
Ναυτιλία: Επενδύσεις 2 δισ. ευρώ «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Αρχικά ο Κ. Καπετανάκης, απαντώντας στην ερώτηση αν η ναυτιλία έφυγε οριστικά από την ιστορική περίοδο του ενός καυσίμου, εκτιμά ότι ο κλάδος μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις όμως υπάρξουν επαρκείς ποσότητες νέων καυσίμων και πλήρης διαμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου, παγκοσμίως.
«Το περιβάλλον καυσίμων αλλάζει προκειμένου όλοι να συμβάλουν στην πλήρη απανθρακοποίηση», τονίζει. Στην ερώτηση εάν τα εναλλακτικά καύσιμα είναι ακόμη είδος εν ανεπαρκεία ή μήπως οι φόβοι των πλοιοκτητών είναι υπερβολικοί, ο Κωνσταντίνος Καπετανάκης σημειώνει ότι «οι ανησυχίες των πλοιοκτητών δεν είναι καθόλου υπερβολικές και έχουν απόλυτο δίκιο.
Δεν υπάρχουν ακόμα ούτε επαρκείς ποσότητες νέων καυσίμων, ούτε οριστικοποίηση των διεθνών κανονισμών, ούτε σύγκλιση τιμών μεταξύ στις επιλογές, ούτε ξεκάθαρα χρονοδιαγράμματα για πραγματικά πράσινα καύσιμα και αντίστοιχα τελειοποίηση της απαιτούμενης τεχνολογίας. Η προσφορά, η υποδομή, η τεχνολογία, οι κανονισμοί, η ασφάλεια, η παραγωγικότητα, είναι όλα εξαιρετικά σημαντικές παράμετροι, οι οποίες βρίσκονται ακόμα, όλες, σε φάση εξέλιξης».
Συνεργασία
Παράλληλα τονίζει ότι δεν υπάρχει αντιπαλότητα, αλλά συνεργασία και συνέργειες μεταξύ προμηθευτών καυσίμων και πλοιοκτητών, καθώς οι μεν επιθυμούν να προμηθεύουν προϊόν ποιοτικό, ασφαλές και με χαμηλότερους ρίπους, οι δε θέλουν να αγοράζουν αντίστοιχα, γνωρίζοντας πρώτα όμως ότι το καύσιμο είναι ασφαλές, επαρκές, διαθέσιμο παντού, διαχειρίσιμο οικονομικά και βιώσιμο. Στην κατεύθυνση αυτή η ΙΒΙΑ αποτελεί το κοινό σημείο συνάντησης, συνύπαρξης και διαρκούς συνεργασίας όλων των «παικτών» της θαλάσσιας ενέργειας.
«Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες» λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (ΙΒΙΑ)
Εκπροσωπεί όλο το φάσμα, όχι μόνο προμηθευτές καυσίμων, αλλά και πλοιοκτήτες, παραγωγούς, νηογνώμονες, λιμάνια, ειδικούς, νομοθέτες, αναφέρει για τον ρόλο της IBIA ο Κ. Καπετανάκης. Καθώς η ΙΒΙΑ έχει επίσημο συμβουλευτικό ρόλο στον ΙΜΟ, συμμετέχει σε όλες τις διεργασίες, υποβάλλει υπομνήματα και αιτήματα, αποτελεί τη φωνή της θαλάσσιας ενέργειας, μέσω τεχνικών, εμπορικών, κανονιστικών και πρακτικών επιχειρημάτων και προτάσεων.
«Η ΙΒΙΑ αποτελεί το κοινό σημείο συνάντησης, συνύπαρξης και διαρκούς συνεργασίας όλων των «παικτών» της θαλάσσιας ενέργειας», λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρός της Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Παράλληλα, η ΙΒΙΑ έχει συνάψει επίσημες συνεργασίες τεχνογνωσίας και εκπαίδευσης με διεθνείς οργανισμούς όπως η BIMCO, το Global Center for Maritime Decarbonization, η Maritime Port Authority of Singapore, η HELMEPA και άλλες καταξιωμένες ενώσεις.
Το συνέδριο
Μιλώντας, τέλος, για τα αποτελέσματα του συνεδρίου ο Κωνσταντίνος Καπετανάκης τονίζει ότι συμμετείχαν 275 σύνεδροι από όλο τον κόσμο και περίπου 50 ομιλητές, διακεκριμένοι επιστήμονες και επιχειρηματίες του διεθνούς ναυτιλιακού και ενεργειακού χώρου.
Στο πλαίσιο του συνεδρίου ανακοινώθηκε η δημιουργία του τελευταίου Περιφερειακού Συμβουλίου της ΙΒΙΑ, στην Ευρώπη. «Έχουμε», σημειώνει ο Κ. Καπετανάκης, «ήδη τέτοια συμβούλια στην Ασία, την Αφρική, την Αμερική και στη Μέση Ανατολή. Με τη δημιουργία του Ευρωπαϊκού μας Περιφερειακού Συμβουλίου, αποτελούμενο από καταξιωμένους και έμπειρους επαγγελματίες του χώρου της θαλάσσιας ενέργειας, θα στοχεύσουμε στην εμβάθυνση των σχέσεων με τους ευρωπαϊκούς παράγοντες, νομοθετικές Αρχές και την Ευρωπαϊκή Ενωση, έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν δίκαια και αποτελεσματικά οι καινούργιοι κανονισμοί που έχουν επιβληθεί από την ΕΕ».
Παράλληλα, ένα εξίσου σημαντικό συμπέρασμα ήταν ότι η ανάγκη για συνεργασία, ανταλλαγή τεχνογνωσίας και συνέργειες έχει καταστεί περισσότερο αδήριτη από ποτέ.
Η προσφορά, η υποδομή, η τεχνολογία, οι κανονισμοί, η ασφάλεια, η παραγωγικότητα, είναι όλα εξαιρετικά σημαντικές παράμετροι, οι οποίες βρίσκονται ακόμα, όλες, σε φάση εξέλιξης»
Τέλος, «οι αναλύσεις του γεωπολιτικού μας περιβάλλοντος, οι τεχνικές παράμετροι των νέων καυσίμων, οι νέες τεχνολογίες, η ψηφιοποίηση και η Τεχνητή Νοημοσύνη, οι αλλαγές στη Μεσόγειο με την εφαρμογή της νέας θαλάσσιας ενέργειας, και άλλα θέματα που συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια των δύο ημερών του συνεδρίου μας, ανέδειξαν την πολυπλοκότητα αλλά και την πολλά υποσχόμενη μελλοντική κατάσταση της ναυτιλιακής βιομηχανίας στον τομέα της ενέργειας».
«Ολα κατέδειξαν αυτό που επεσήμανα στον εναρκτήριο λόγο μου», καταλήγει ο Κ. Καπετανάκης, «ότι η ΙΒΙΑ είναι εδώ για να αποτελέσει έναν από τους πυρήνες αυτής της συνεργασίας, επιρροής, εκπαίδευσης και συμβολής στην εύρεση λύσεων και βιώσιμων επιλογών».
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στήριξης 107 πλημμυροπαθών
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κυρίας Μελίνας Τραυλού και της Προέδρου του Μαζί για το Παιδί, κυρίας Αλεξάνδρας Μαρτίνου
«Τρολάρουν» τη διεθνή ναυτιλία οι Χούθι - Κάνουν συνέδριο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Οι Χούθι ζητούν από τον διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds να καταθέσει ιδέες για το περιεχόμενο του σεμιναρίου