Να αφαιρεθούν από τις αγγελίες προσλήψεων κριτήρια οικογενειακά, ηλικιακά και φυλετικά ζήτησε η Foxconn που συναρμολογεί στην Ινδία τα iPhone της Apple, από τους μεσάζοντες με τους οποίους συνεργάζεται για τις προσλήψεις προσωπικού.
Οπως γράφει το Reuters, η σπουδή που επέδειξε η Foxconn να προβεί σε αλλαγή των διατυπώσεων στις αγγελίες, ήταν αποτέλεσμα καθόλου κολακευτικών δημοσιευμάτων για την εταιρεία, σύμφωνα με τα οποία οι αγγελίες μεσαζόντων έθεταν κριτήρια αντίθετα με τις διακηρυγμένες θέσεις της για ισονομία στους εργαζόμενους.
Apple: Κατηγορείται ότι παγίδευσε και λήστεψε 40 εκατομμύρια πελάτες iCloud
Ερευνα του Reuters που δημοσιεύθηκε στις 25 Ιουνίου, αποκάλυπτε ότι η Foxconn, απέκλειε παντρεμένες γυναίκες από τις θέσεις εργασίας στο κύριο εργοστάσιο συναρμολόγησης iPhone στην Ινδία, αν και χαλάρων αυτή την πρακτική σε περιόδους υψηλής παραγωγής.
Η Foxconn, η οποία απασχολεί χιλιάδες γυναίκες στο εργοστάσιο iPhone στο Sriperumbudur, κοντά στο Chennai, αναθέτει την πρόσληψη εργαζομένων στη γραμμή συναρμολόγησης σε εξωτερικούς συνεργάτες, οι οποίοι αναζητούν και εξετάζουν υποψηφίους, πριν τελικά επιλεγούν από τη Foxconn.
Τα δημοσιεύματα
Τον προηγούμενο Ιούνιο, το Reuters εξέτασε τις αγγελίες εργασίας που δημοσιεύτηκαν από Ινδούς μεσάζοντες προσλήψεων για λογαριασμό της Foxconn, οι οποίες είχαν δημοσιευτεί μεταξύ Ιανουαρίου 2023 και Μαΐου 2024, και ζητούνταν μόνο ανύπαντρες γυναίκες συγκεκριμένης ηλικίας για τη γραμμή συναρμολόγησης smartphone, παραβιάζοντας διακηρυγμένες πολιτικές κατά των διακρίσεων από την Apple και τη Foxconn.
Μέρες μετά τη δημοσίευση της ιστορίας, τα στελέχη του τμήματος ανθρώπινου δυναμικού της Foxconn ζήτησαν από τους Ινδούς συνεργάτες τους να τυποποιήσουν το υλικό πρόσληψης σύμφωνα με τα πρότυπα που παρέχονται από την εταιρεία, ανέφεραν στο Reuters πηγές από του HR. Σύμφωνα με τους ίδιους, ζητήθηκε από τους μεσάζοντες να μην μιλούν στα μέσα ενημέρωσης.
H «στροφή»
Σε μια συνάντηση στα τέλη Ιουνίου, τα στελέχη του του HR της Foxconn αναφέρθηκαν στα δημοσιεύματα που προκάλεσαν αναστάτωση σχετικά με τις πρακτικές προσλήψεων της εταιρείας και «μας προειδοποίησαν να μην χρησιμοποιούμε το όνομα της Foxconn σε καμία διαφήμιση στο μέλλον και μας είπαν ότι τα συμβόλαιά μας θα λυθούν αν το κάνουμε», είπε ένας από τους συνεργάτες.
«Οι οδηγίες για τις αγγελίες ήταν: Μην αναφέρετε τον όρο να μην είναι οι ενδιαφερόμενοι παντρεμένοι, μην αναφέρετε την ηλικία, ούτε το φύλο», είπε η ίδια πηγή, ζητώντας ναδιατηρήσει την ανωνυμία του, φοβούμενος συνέπειες από τη Foxconn.
Η Foxconn δεν απάντησε στις ερωτήσεις του Reuters σχετικά με τις οδηγίες της προς τους υπαλλήλους προσλήψεων, ούτε κατά πόσον είχε σταματήσει να εμποδίζει την πρόσληψη παντρεμένων γυναικών για τη γραμμή συναρμολόγησης iPhone. Η Apple αρνήθηκε να σχολιάσει παρόμοιες ερωτήσεις. Και οι δύο εταιρείες έχουν ισχυριστεί στο παρελθόν ότι η Foxconn δεν αποκλείει παντρεμένες γυναίκες από το εργοστάσιο στην Ινδία.
Μια νέα αγγελία της Foxconn που εξετάστηκε από το Reuters περιέγραφε τις θέσεις συναρμολόγησης smartphone, αλλά δεν έκανε καμία αναφορά στη Foxconn, ούτε στην ηλικία, στο φύλο ή σε κριτήρια γάμου. Ανέφερε μόνο τις παροχές: «Κλιματιζόμενος χώρος εργασίας, δωρεάν μεταφορά, εγκατάσταση καντίνας, δωρεάν ξενώνας» και μηνιαίος μισθός 14.974 ρουπίες, ή περίπου 177 δολάρια.
Latest News
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο
Τα KFC κάνουν πειράματα με... σάλτσες - Το νέο concept για το φρένο στην πτώση
Η σάλτσα και τα dips πρωταγωνιστούν στο «Saucy», ένα πρωτότυπο κατάστημα που εγκαινιάζεται την Παρασκευή στις ΗΠΑ από την KFC