
Μετά τους εργαζόμενους στον γερμανικό κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, νέο πλήγμα ετοιμάζει η Ford στα εργοστάσιά της στην Ευρώπη.
Οπως ανακοίνωσε η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, πρόκειται να περικόψει 4.000 θέσεις εργασίας ή το 14% του συνόλου στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του 2027, προκειμένου, όπως ισχυρίζεται, να αντιμετωπίσει την όχι και τόσο πετυχημένη στροφή στην ηλεκτροκίνηση και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.
Volkswagen: Οι εργαζόμενοι προτείνουν περικοπές μισθών 1,5 δισ. για να μη γίνουν απολύσεις
Στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για σημαντικές απώλειες τα τελευταία χρόνια, οι οποίες επιδεινώνονται από την αδύναμη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, την έλλειψη κυβερνητικής υποστήριξης για τη στροφή προς τα EV και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι απολύσεις αντιπροσωπεύουν περίπου το 2,3% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ford
Η αμερικανική εταιρεία μπαίνει στον χορό της στρατηγικής μείωσης του κόστους λειτουργίας, μετά τη Volkswagen, τη Nissan, τη Stellantis και τη GM, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τα κινεζικά οχήματα στην Ευρώπη, τη μείωση της ζήτησης στην ίδια την Κίνα και τις προκλήσεις της στροφής στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που παραμένουν πολύ ακριβά για να τους περισσότερους καταναλωτές.
Η Ford ανακοίνωσε ότι οι απολύσεις 4.000 εργαζομένων θα πραγματοποιηθούν κυρίως στη Γερμανία και στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι απολύσεις αντιπροσωπεύουν περίπου το 2,3% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ford που ανέρχεται σε 174.000.
Οπως επισημαίνει το Reuters, το πλήγμα θα είναι ιδιαιτέρως μεγάλο για τη Γερμανία, τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης και τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία όπου η Volkswagen απειλεί να κλείσει τουλάχιστον τρία εργοστάσια, να μειώσει τους μισθούς και να περικόψει χιλιάδες θέσεις εργασίας για να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά της.
Η εντεινόμενη πολιτική κρίση της χώρας προσθέτει επίσης αβεβαιότητα στις εταιρείες που δίνουν τη μάχη του ανταγωνισμού στο πλαίσιο των αυξανόμενων εμπορικών εντάσεων με την Κίνα και τις ΗΠΑ μετά την εκλογική νίκη του Ντόναλντ Τραμπ.
«Λείπουν κίνητρα για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση»
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες «αντιμετωπίζουν σημαντικά ανταγωνιστικά και οικονομικά προβλήματα, ενώ αντιμετωπίζουν επίσης μια κακή ευθυγράμμιση μεταξύ των κανονισμών για το CO2 και της ζήτησης των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα», ανέφερεται στη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.
Έως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, οι πωλήσεις της Ford στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 17,9%, ξεπερνώντας κατά πολύ τη συνολική πτώση της τάξης του 6,1%.
Η Ford κάλεσε επίσης τη γερμανική κυβέρνηση να παράσχει περισσότερα κίνητρα και καλύτερες υποδομές φόρτισης για να βοηθήσει την ηλεκτρική μετάβαση.
Το Βερολίνο τερμάτισε τις επιδοτήσεις EV τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, γεγονός το οποίο, ως έναν βαθμό οδήγησε στη μείωση πωλήσεων EV στη Γερμανία κατά 28,6% το φετινό εννιάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου.
«Αυτό που μας λείπει στην Ευρώπη και στη Γερμανία είναι ένα αδιαμφισβήτητο, σαφές πρόγραμμα πολιτικής για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, όπως οι δημόσιες επενδύσεις στην υποδομή φόρτισης, τα ουσιαστικά κίνητρα και η μεγαλύτερη ευελιξία στην επίτευξη των στόχων συμμόρφωσης με το CO2», έγραψε ο οικονομικός διευθυντής της Ford, John Lawler, σε επιστολή του προς τη γερμανική κυβέρνηση.


Latest News

Νέα άνοδος για το Bitcoin - Κέρδη 3% απο τις αρχές Απριλίου
Με άλμα περίπου 3% το Bitcoin ξεπέρασε τα 87.600 δολάρια το πρωί της Δευτέρας στη Σιγκαπούρη- Η άνοδος εξάλειψε το μεγαλύτερο μέρος των απωλειών που είχε υποστεί από τις 2 Απριλίου

Η Ford σταματά τις αποστολές οχημάτων στην Κίνα λόγω δασμών
Η Ford ανακοίνωσε ότι σταμάτησε τις αποστολές των F-150 Raptor, Mustang και των SUV Bronco που κατασκευάζονται στο Μίσιγκαν προς την Κίνα

Στην αντεπίθεση περνά η Κίνα - Ποιους απειλεί με αντίποινα
Η Κίνα αντιτίθεται σθεναρά σε οποιοδήποτε απειλήσει τα συμφέροντα της χώρας

Βουτιά στην παγκόσμια εμπιστοσύνη - Τι δείχνει ο δείκτης FT Tiger
Το σοκ των δασμών και η διολίσθηση της αγοράς είναι μεταξύ των αυξανόμενων απειλών για την ανάπτυξη

Ο δασμολογικός πονοκέφαλος για τις μεγάλες κεντρικές τράπεζες
Ο Τραμπ αλλάζει τον τρόπο με τον οποίον λαμβάνονται οι νομισματικές αποφάσεις

Τι θα συμβούλευαν σήμερα τον Τραμπ οι Μπρεζίνσκι και Κίσινγκερ
Τι θα έλεγαν σήμερα στον Τραμπ οι δύο μεγάλοι «στρατηγοί» που συμβούλεψαν προέδρους και άλλαξαν το ρου του Ψυχρού Πολέμου

Σίμον Κάρτερ: Ο Βρετανός επιχειρηματίας που κέρδισε το στοίχημα της επιστροφής στο γραφείο
Η British Land, δια χειρός του CEO Σίμον Κάρτερ, στοιχημάτισε στην επιστροφή στο γραφείο και βλέπει τώρα ρεκόρ ενοικιάσεων στη Βρετανία

Πώς μια χώρα που ο Τραμπ «δεν είχε ξανακούσει ποτέ» βρέθηκε στο στόχαστρό του
Το Λεσότο, που η εμπορική πολιτική των ΗΠΑ μετέτρεψε σε κέντρο παραγωγής τζιν Levi’s και ρούχων του Τραμπ, βρίσκεται μπροστά σε μια επικείμενη οικονομική καταστροφή

Μπιλ Άκμαν: Γιατί βλέπει σύμπραξη Uber και Hertz
Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Μπιλ Άκμαν αποκάλυψε ότι κατέχει σχεδόν το 20% των μετοχών της Hertz

Ο Πούτιν επαινεί τον Μασκ συγκρίνοντάς τον με σοβιετικό πρωτοπόρο πυραύλων
Ο Βλαντιμίρ Πούτιν επαίνεσε τον Ίλον Μασκ για τα επιτεύγματά του στα διαστημικά ταξίδια και τον θεωρεί τολμηρό οραματιστή αντάξιο των σοβιετικών πρωτοπόρων του διοαστήματος