Μετά τους εργαζόμενους στον γερμανικό κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, νέο πλήγμα ετοιμάζει η Ford στα εργοστάσιά της στην Ευρώπη.

Οπως ανακοίνωσε η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, πρόκειται να περικόψει 4.000 θέσεις εργασίας ή το 14% του συνόλου στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του 2027, προκειμένου, όπως ισχυρίζεται, να αντιμετωπίσει την όχι και τόσο πετυχημένη στροφή στην ηλεκτροκίνηση και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.

Volkswagen: Οι εργαζόμενοι προτείνουν περικοπές μισθών 1,5 δισ. για να μη γίνουν απολύσεις

Στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για σημαντικές απώλειες τα τελευταία χρόνια, οι οποίες επιδεινώνονται από την αδύναμη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, την έλλειψη κυβερνητικής υποστήριξης για τη στροφή προς τα EV και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι απολύσεις αντιπροσωπεύουν περίπου το 2,3% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ford

Η αμερικανική εταιρεία μπαίνει στον χορό της στρατηγικής μείωσης του κόστους λειτουργίας, μετά τη Volkswagen, τη Nissan, τη Stellantis και τη GM, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τα κινεζικά οχήματα στην Ευρώπη, τη μείωση της ζήτησης στην ίδια την Κίνα και τις προκλήσεις της στροφής στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που παραμένουν πολύ ακριβά για να τους περισσότερους καταναλωτές.

Η Ford ανακοίνωσε ότι οι απολύσεις 4.000 εργαζομένων θα πραγματοποιηθούν κυρίως στη Γερμανία και στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι απολύσεις αντιπροσωπεύουν περίπου το 2,3% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ford που ανέρχεται σε 174.000.

Οπως επισημαίνει το Reuters, το πλήγμα θα είναι ιδιαιτέρως μεγάλο για τη Γερμανία, τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης και τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία όπου η Volkswagen απειλεί να κλείσει τουλάχιστον τρία εργοστάσια, να μειώσει τους μισθούς και να περικόψει χιλιάδες θέσεις εργασίας για να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά της.

Η εντεινόμενη πολιτική κρίση της χώρας προσθέτει επίσης αβεβαιότητα στις εταιρείες που δίνουν τη μάχη του ανταγωνισμού στο πλαίσιο των αυξανόμενων εμπορικών εντάσεων με την Κίνα και τις ΗΠΑ μετά την εκλογική νίκη του Ντόναλντ Τραμπ.

«Λείπουν κίνητρα για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση»

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες «αντιμετωπίζουν σημαντικά ανταγωνιστικά και οικονομικά προβλήματα, ενώ αντιμετωπίζουν επίσης μια κακή ευθυγράμμιση μεταξύ των κανονισμών για το CO2 και της ζήτησης των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα», ανέφερεται στη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.

Έως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, οι πωλήσεις της Ford στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 17,9%, ξεπερνώντας κατά πολύ τη συνολική πτώση της τάξης του 6,1%.

Η Ford κάλεσε επίσης τη γερμανική κυβέρνηση να παράσχει περισσότερα κίνητρα και καλύτερες υποδομές φόρτισης για να βοηθήσει την ηλεκτρική μετάβαση.

Το Βερολίνο τερμάτισε τις επιδοτήσεις EV τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, γεγονός το οποίο, ως έναν βαθμό οδήγησε στη μείωση πωλήσεων EV στη Γερμανία κατά 28,6% το φετινό εννιάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου.

«Αυτό που μας λείπει στην Ευρώπη και στη Γερμανία είναι ένα αδιαμφισβήτητο, σαφές πρόγραμμα πολιτικής για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, όπως οι δημόσιες επενδύσεις στην υποδομή φόρτισης, τα ουσιαστικά κίνητρα και η μεγαλύτερη ευελιξία στην επίτευξη των στόχων συμμόρφωσης με το CO2», έγραψε ο οικονομικός διευθυντής της Ford, John Lawler, σε επιστολή του προς τη γερμανική κυβέρνηση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή