
Στο πλαίσιο ριζικής συντήρησης και ανανέωσης του γερμανικού σιδηροδρομικού δικτύου η πολυσύχναστη γραμμή Ρίντμπαν μεταξύ Φρανκφούρτης και Μάνχαϊμ αποκτά καινούργια κλειδιά και σήματα ώστε η κυκλοφορία των τρένων να γίνεται και πάλι ομαλά. Οι εργασίες θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τέλη Δεκεμβρίου. Η Ρίντμπαν σηματοδοτεί την αρχή ενός μεγαλόπνοου προγράμματος συντήρησης και αποκατάστασης των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (Deutsche Bahn).
Μετά την αποπεράτωση του έργου στην Φρανκφούρτη ακολουθούν γραμμές στο Ανόβερο, το Αμβούργο και άλλα πολυσύχναστα τμήματα του δικτύου. Η αποκαλούμενη γενική ανακαίνιση περιλαμβάνει 40 εργοτάξια σε ισάριθμες διαδρομές και θα πρέπει να καταστήσει και πάλι ακριβή στην ώρα του τον σιδηρόδρομο μέχρι το 2030. Όταν το φιλόδοξο έργο ξεκινούσε το καλοκαίρι, ο υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ έκανε λόγο για το «μεγαλύτερο πρόγραμμα ανακαίνισης και εκσυγχρονισμού των τελευταίων δεκαετιών».
Σιδηρόδρομος: Ιστορικό ρεκόρ στις επιβατικές μεταφορές το 2023 – Η αρνητική «πρωτιά» της Ελλάδας
Η προγραμματισμένη συντήρηση και ανανέωση του σιδηροδρομικού δικτύου ενδέχεται ωστόσο να μετατραπεί σε εφιάλτη. Μετά τη διάλυση του κυβερνητικού συνασπισμού στο Βερολίνο και την προκήρυξη εκλογών στις 23 Φεβρουαρίου, δηλαδή σε τρεις περίπου μήνες, η χρηματοδότηση του συνολικού έργου είναι πλέον επισφαλής.
«Δεν υπάρχει εγγύηση ότι θα φτάσεις στην ώρα σου»
Ο πρόεδρος του συνδικάτου των σιδηροδρομικών EVG Μάρτιν Μπούρκερτ προειδοποιούσε πρόσφατα ότι δίχως προϋπολογισμό θα λείψει σημαντικό μέρος των κονδυλίων για τη γενική ανακαίνιση του δικτύου. Ο Τάιλερ Μπόσελμαν, μηχανοδηγός σε περιφερειακό τρένο μεταξύ Φρανκφούρτης και Μάνχαϊμ δίνει καθημερινά μάχη στον συγκοινωνιακό κόμβο της Φρανκφούρτης με το ηλεκτροκίνητο τρένο του. «Είναι σαν να παίζεις ρουλέτα σε καζίνο. Στις ώρες αιχμής δεν υπάρχει εγγύηση ότι θα φτάσεις στην ώρα σου».
Συνήθως το τρένο του 24χρονου μηχανοδηγού δεν είναι στην ώρα του, διότι οφείλει να αφήσει τις υπερταχείες να τον προσπεράσουν. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, ενώ τα περιφερειακά τρένα στη Γερμανία εξακολουθούν να είναι αρκετά ακριβή, σχεδόν ένα στα τρία τρένα μεγάλων αποστάσεων καταγράφουν καθυστερήσεις. Παρ’ όλα αυτά τα υπεραστικά τρένα έχουν συνήθως προτεραιότητα.
Οι πολλές ελλείψεις στη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου δεν έχουν αντίκτυπο μόνο στις καθυστερήσεις. Την ώρα που το δίκτυο συρρικνώνεται σταθερά τις τελευταίες δεκαετίες, εμπορεύματα και επιβάτες έχουν αυξηθεί. Σε σύγκριση με άλλες χώρες η Γερμανία επενδύει σχετικά λίγα στο σιδηροδρομικό της δίκτυο. Σύμφωνα με τον μη κερδοσκοπικό σύλλογο «Συμμαχία υπέρ του σιδηροδρόμου» οι δαπάνες για τον σιδηρόδρομο ανέρχονται σε 115 ευρώ ετησίως για κάθε κάτοικο. Το ποσό μοιάζει μεγάλο, αλλά χώρες με πολύ πιο ακριβείς σιδηροδρομικές μεταφορές, όπως η Αυστρία ή η Ελβετία, επενδύουν τρεις με τέσσερις φορές περισσότερα στον σιδηρόδρομο.
Ο σιδηρόδρομος αφέθηκε στη μοίρα του
Η, εδώ και δεκαετίες, υποχρηματοδότηση των γερμανικών σιδηροδρόμων είναι παραπάνω από εμφανής. Το γερμανικό Ελεγκτικό Συνέδριο αποφαίνεται για τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους ότι επιβάλλεται η άμεση εξυγίανσή τους. Σημειώνει δε ότι το γερμανικό δημόσιο, στο οποίο ανήκει η Deutsche Bahn, «απέτυχε να απαντήσει σε κρίσιμα ερωτήματα σιδηροδρομικής πολιτικής τα τελευταία 30 χρόνια».
Το μεγαλόπνοο πρόγραμμα ανακαίνισης και συντήρησης είναι ένα πρώτο σημαντικό βήμα. Σε περίπτωση όμως που η ψηφοφορία για τον προϋπολογισμό του 2025 καθυστερήσει αρκετά λόγω της διάλυσης του κυβερνητικού συνασπισμού, τότε ορισμένα έργα ενδέχεται να μετατεθούν επ΄ αόριστον. Μέχρι στιγμής ο σιδηρόδρομος μπορεί να υπολογίζει για την επόμενη τριετία σε χρηματοδότηση 30 – 50 δις ευρώ από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Δεν αποκλείεται όμως το τέλος του συνασπισμού να ανατρέψει τα σχέδια χρηματοδότησης.
Σε ερώτηση της DW, ο ειδικός σε ζητήματα σιδηροδρόμων Κρίστιαν Μπέτγκερ από το Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας και Οικονομίας του Βερολίνου πιστεύει ότι η χρηματοδότηση θα παραμένει ως έχει: «Φαντάζει απίθανη μια πλήρης ανατροπή της χρηματοδότησης από την επόμενη κυβέρνηση. Ακόμα πάντως και η επαπειλούμενη αναβολή των κατασκευαστικών έργων αποτελεί καταστροφή».
Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος
Πηγή: DW


Latest News

Lazard: Προσλαμβάνει πρώην πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υπηρεσιών της Αμερικανικής Βουλής
Το νέο απόκτημα της Lazard, Πάτρικ ΜακΧένρι, ήταν γνωστός ως σύμμαχος της βιομηχανίας κρυπτονομισμάτων στο Κογκρέσο

«Παζάρια» της Uber για την απόκτηση της τουρκικής πλατφόρμας delivery Trendyol Go
Η Uber Eats δραστηριοποιείται επί του παρόντος σε περίπου 45 χώρες και σε περισσότερες από 6.000 πόλεις, δημιουργώντας έσοδα 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.

Το Plan B των πλούσιων Αμερικανών - Γιατί ανοίγουν μαζικά λογαριασμούς στην Ελβετία
Η ουδέτερη πολιτική της Ελβετίας, η σταθερή οικονομία, το ισχυρό νόμισμα και το αξιόπιστο νομικό σύστημα προσελκύουν πελάτες

Οι τουρίστες αποφεύγουν τις ΗΠΑ και... στριμώχνουν την αγορά πετρελαίου
Μια πτώση του τουρισμού προς τις ΗΠΑ φαίνεται στα στοιχεία για τη ζήτηση πετρελαίου

Μπορούν 1,6 τρισ. δολάρια να λύσουν το πρόβλημα του κρυφού χρέους της Κίνας;
Το πακέτο μέτρο που ανακοίνωσε η Κίνα τον Νοέμβριο για να στηρίξει τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις είναι σε εξέλιξη

Θα μπορούσε ο Τραμπ να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας;
Στο προσκήνιο μετά από 90 χρόνια η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έμεινε στην ιστορία ως «Εκτελεστής του Χάμφρεϊ εναντίον ΗΠΑ»

H δυναμική επιστροφή της Puma με αθλητικά τρεξίματος
Με το λανσάρισμα αυτό, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, η Puma προσπαθεί να αναβιώσει το brand, σε ένα άθλημα που βοήθησε να διαδοθεί

Ελ Εριάν: Η οικονομία σε ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Μοχάμεντ Ελ Εριάν βλέπει τις ρωγμές στην οικονομική πολιτική των ΗΠΑ και

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW