Οι δασμοί που προτείνει ο Ντόναλντ Τραμπ αναμένεται να περιορίσουν την οικονομική ανάπτυξη των ΗΠΑ μέχρι το 2026, δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της Morgan Stanley, Σεθ Κάρπεντερ.
Ο εκλεγμένος πρόεδρος Τραμπ έχει δηλώσει ότι σκοπεύει να επιβάλει γενικούς δασμούς 10% έως 20% σε όλες τις εισαγωγές, μαζί με επιπλέον δασμούς που κυμαίνονται από 60% έως 100% σε αγαθά που εισάγονται από την Κίνα. Κατά τη διάρκεια της προεδρικής συζήτησης του Σεπτεμβρίου, περιέγραψε αυτή την προσέγγιση ως μέσο εξαγωγής κεφαλαίων από ανταγωνίστριες χώρες.
Υπάρχει επίσης ένα ερώτημα για το πότε και πόσο γρήγορα θα εφαρμοστούν αυτοί οι δασμοί. Σε περίπτωση που θεσπιστούν ταυτόχρονα, θα μπορούσαν να προκαλέσουν «μεγάλο αρνητικό σοκ» στην οικονομία, είπε ο Κάρπεντερ, μιλώντας στο CNBC στο περιθώριο της ετήσιας Συνόδου Κορυφής για την Ασία-Ειρηνικό της Morgan Stanley στη Σιγκαπούρη.
Δασμοί: Οι Ευρωπαίοι θα πρέπει να το πάρουν στα σοβαρά – Συνεργάτης του Τραμπ προειδοποιεί
Καμπανάκι από τη Morgan Stanley
Ο Κάρπεντερ, ο οποίος διατήρησε τη βασική περίπτωση της Morgan Stanley για την επιβολή αυτών των δασμών στο 2025, υπογράμμισε ότι θα οδηγούσαν σε υψηλότερο πληθωρισμό.
«Στη συνέχεια, το 2026, πιστεύουμε ότι η ανάπτυξη θα αρχίσει να μειώνεται πολύ στις ΗΠΑ λόγω αυτών των δασμών και ορισμένων άλλων πολιτικών», προειδοποίησε.
«Πολύ σαφές, οι δασμοί αυξάνουν τον πληθωρισμό. Πολύ σαφές, οι δασμοί αποτελούν τροχοπέδη για την ανάπτυξη για τις ΗΠΑ, όχι μόνο για τις χώρες στις οποίες επιβάλλονται οι δασμοί», πρόσθεσε ο αναλυτής της Morgan Stanley.
Ο Mark Malek, CIO στη χρηματιστηριακή εταιρεία Siebert, σημείωσε ότι εάν επιβληθούν οι προτεινόμενοι δασμοί, ειδικά πάνω από αυτούς που έχουν ήδη επιβληθεί από την κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν, θα αυξηθούν περισσότεροι οι τιμές σε τομείς όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, τα μηχανήματα, οι κατασκευές και ο χώρος λιανικής πώλησης.
Ο προτεινόμενος δασμός 60% από τον Τραμπ στα κινεζικά προϊόντα, μαζί με τον υφιστάμενο δασμό 100% του Μπάιντεν στα κινεζικής κατασκευής EV, θα «επηρεάσουν σημαντικά» την αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ ένας καθολικός δασμός 10% στις εισαγωγές ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης θα αύξανε το κόστος για εταιρείες όπως η Tesla , Microsoft και Apple, είπε ο Malek. Αυτά τα υψηλότερα κόστη πιθανότατα θα μεταφερθούν στους καταναλωτές, πρόσθεσε.
Latest News
Σε αναζήτηση υπουργού Οικονομικών ο Τραμπ - Συνεχίζονται οι συνεντεύξεις «μνηστήρων»
Ο Ντόναλντ Τραμπ αναζητεί το πρόσωπο που θα εφαρμόσει την ριζοσπαστική του οικονομική ατζέντα για τις ΗΠΑ
Η ΕΕ βάζει αναχώματα στα κινεζικά gigafactories - Τα νέα κριτήρια στους διαγωνισμούς
Τα νέα κριτήρια που μελετά η Ευρώπη θα ισχύουν για τις μπαταρίες, αλλά θα μπορούσαν να επεκταθούν και σε άλλους πράσινους τομείς
Το «ασημένιο τσουνάμι» στην αγορά ακινήτων - Τι βλέπει η «Μάντισσα της Wall Street»
Οι υψηλές τιμές στα ακίνητα έχουν δημιουργήσει ένα χάσμα γενεών, το οποίο μπορεί να μειωθεί μόνο με πτώση τιμών
Η Foxconn βγάζει από τις αγγελίες προσλήψεων στην Ινδία ηλικιακά και οικογενειακά κριτήρια
Πώς αναγκάστηκε να ασχοληθεί με τα κριτήρια προσλήψεων η Foxconn που συναρμολογεί τα iPhone της Apple
Γιατί 50 εκατομμύρια άνθρωποι σταμάτησαν να αγοράζουν είδη πολυτελείας
Οι μάρκες πολυτελείας όπως Dior και Burberry γνώρισαν καθίζηση μετά από «αθετήσεις υποσχέσεων» στους πελάτες
Γιατί οι εταιρείες πιέζουν τους εργαζομένους να χρησιμοποιούν δικά τους τηλέφωνα για δουλειές
Τα προσωπικά τηλέφωνα για εργασία ενέχει κινδύνους για τους εργοδότες και δεν σημαίνει ότιδεν θα σας τηλεφωνήσουν εκτός ωραρίου
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
Οι απελάσεις μεταναστών θα κλείσουν επιχειρήσεις και θα αυξήσουν τον πληθωρισμό
Η υπόσχεση οι μετανάστες να απελαθούν κινδυνεύει να προκαλέσει ελλείψεις εργατικού δυναμικού και υψηλότερες τιμές
Η «οδύσσεια» του Μασκ για να βρει 2 τρισ. για περικοπές - Οι προτάσεις του Economist
Ο Economist προτείνει επιλογές για περικοπές ύψους 5 τρισ. δολαρίων στον Μασκ, ο οποίος ηγείται του Τμήματος Κυβερνητικής Αποδοτικότητας
Ποιοι και γιατί αντιδρούν στη συμφωνία ΕΕ-MERCOSUR – Η στάση της Γαλλίας
Αντιδράσεις συναντά η συμφωνία ΕΕ-MERCOSUR - Τι λέει στον ot.gr ο Αυστριακός ευρωβουλευτής των Πρασίνων Τόμας Βάιτζ