Το πράσινο φως για τη συμφωνία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναφορικά με την Αττική Οδό έδωσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, στις 18 Νοεμβρίου 2023, σε συνεδρίασή της, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έλαβε την υπ’ αριθ. 866/2024 Απόφαση με την οποία εγκρίθηκε ομόφωνα, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 8 παρ. 3 του Ν. 3959/2011, η συγκέντρωση η οποία αφορά στην απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου από την εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. επί της επιχειρηματικής δραστηριότητας που συνίσταται στη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ.

Η ΕΑ έκρινε ότι η υπό κρίση συγκέντρωση, παρότι εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 3959/2011, δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις σχετικές αγορές στις οποίες αφορά.

Αττική Οδός: Ψήφος εμπιστοσύνης από τη Μαριάννα Λάτση με 77 εκατ. ευρώ – Το premium και οι υπεραξίες

Προγενέστερα, στις 2 Οκτωβρίου 2024 και διά της υπ’ αριθ. 859/2024 Απόφασης, η ΕΑ είχε χορηγήσει στην εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. άδεια παρέκκλισης από την αναστολή πραγματοποίησης της συγκέντρωσης κατά το άρθρο 9 παρ. 3 ν. 3959/2011, προκειμένου να αποφευχθούν σοβαρές ζημιές σε βάρος ιδίως των καταναλωτών και του δημοσίου συμφέροντος.

Η Αττική Οδός και οι δεσμευτικές επενδύσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Σύμφωνα με το νόμο που κυρώθηκε από τη Βουλή και αφορά τη σύμβαση για την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου, ο αρχικός μέτοχος του παραχωρησιούχου, δηλαδή η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει δεσμευτεί να καταβάλει κεφάλαια συνολικού ύψους 670 εκατ. ευρώ.

Το deal με τη Latsco Family Office για την είσοδο στο 10% του μετοχικού κεφαλαίου όπως και το premium 15% υπολογίστηκε επί τα αρχικά κεφάλαια των 670 εκατ. ευρώ.

Άρα το Family Office της Μαριάννας Λάτση καταβάλλει στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συνολικό τίμημα ύψους περίπου 77 εκατ. ευρώ.

Το premium

Παράγοντες της αγοράς, σημειώνουν δε, το premium στο deal. Όπως προαναφέρθηκε είναι στο 15% επί των κεφαλαίων για τις δεσμευτικές επενδύσεις.

Υπολογίζεται σε 10 εκατ. ευρώ, και αποτελεί ένα σημαντικό κέρδος για μία φρέσκια… επένδυση.

Αποτελεί δε «ψήφος εμπιστοσύνης» για τη στρατηγική της εταιρείας στον τομέα των παραχωρήσεων.

Η Αττική Οδός, σύμφωνα με τη σύμβαση που κυρώθηκε από τη Βουλή, ορίζει ότι ο αρχικός μέτοχος, δηλαδή η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα πρώτα πέντε χρόνια της παραχώρησης μπορεί να μεταβιβάσει το 49% των μετοχών του στον παραχωρησιούχο.

Έως και τον πέμπτο χρόνο της παραχώρησης η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υποχρεούται να κατέχει  μετοχές τουλάχιστον 34% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου στη «Νέα Αττική Οδός».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις