Σημαντική αύξηση 196% στα καθαρά κέρδη σημείωσε η Σφακιανάκης ΑΕΒΕ για το έτος 2023, καθώς ανήλθαν στα € 32,3 εκατ., έναντι 10,9 εκατ. το έτος 2022.
Παράλληλα, το 2023 αυξήθηκαν σημαντικά και οι συνολικές πωλήσεις της εταιρείας, οι οποίες διαμορφώθηκαν σε € 474,6 εκατ. σημειώνοντας αύξηση κατά 35,2%, σε σχέση με τις πωλήσεις των € 351,0 εκατ. του 2022.
Οι πωλήσεις της εταιρείας επηρεάστηκαν κυρίως από την αύξηση των πωλήσεων των αυτοκινήτων του κλάδου λιανικής, των Μακροχρόνιων, και Βραχυχρόνιων μισθώσεων, αποτέλεσμα της σημαντικής ενίσχυσης της αγοράς αυτοκίνητου και της συνεχιζόμενης αύξησης του τουρισμού.
Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών εξόδων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε € 91,8 εκατ. έναντι € 58,1 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, αυξημένα κατά 57,9%, ενώ τα κέρδη προ φόρων για το 2023 ανήλθαν σε € 40,0 εκατ. έναντι € 12,2 εκατ. το 2022 σημειώνοντας αύξηση 228%.
Το σύνολο των μακροπρόθεσμων δανείων μειώθηκε κατά 1% και διαμορφώθηκε στα € 289,8 εκατ. το 2023, έναντι € 293,2 εκατ. το 2022.
Ταξινομήσεις στην αγορά αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας
Η αγορά του αυτοκινήτου και της μοτοσικλέτας κινήθηκε ανοδικά το 2023, ως αποτέλεσμα, κυρίως, της ομαλοποίησης της εφοδιαστικής αλυσίδας, παρουσιάζοντας αύξηση των συνολικών ταξινομήσεων κατά 27,7% και 18,3% αντίστοιχα σε σχέση με το 2022.
Οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων Suzuki το 2023 ανήλθαν σε 7.606 μονάδες (έναντι 4.415 το 2022) και το μερίδιο αγοράς διαμορφώθηκε στο 5,7% (έναντι 4,8% το 2022) κατατάσσοντας την Σφακιανάκης ΑΕΒΕ στην 7η θέση μεταξύ των εισαγωγέων αυτοκινήτων. Το μερίδιο αγοράς του συνολικού κλάδου λιανικής στα επιβατικά αυτοκίνητα (Premium και Mainstream) το 2023 διαμορφώθηκε για την εταιρεία σε 9,2% (2022: 8,9%).
Η Suzuki το 2023 πραγματοποίησε, επίσης, 470 ταξινομήσεις μοτοσικλετών οι οποίες αντιστοιχούν σε μερίδιο αγοράς 1,0%.
Σε ότι αφορά το 2024, παρά τη διατήρηση του χρηματοοικονομικού κόστους σε υψηλά επίπεδα, η Διοίκηση της Εταιρείας εκτιμά ότι η δραστηριότητα Εισαγωγής Αυτοκινήτων Suzuki θα αυξήσει περαιτέρω το μερίδιο της και παράλληλα θα διατηρήσει σε υψηλά επίπεδα την κερδοφορία της.
Αντίστοιχα, η δραστηριότητα Εμπορίας Αυτοκινήτων και Παροχής Υπηρεσιών μετά την Πώληση (After Sales) εκτιμάται ότι θα αυξήσει τις πωλήσεις και την κερδοφορία της μέσω συνεχών επενδύσεων σε νέες τεχνολογίες και στην εκπαίδευση του προσωπικού της αξιολογώντας και τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται στην αγορά από την ηλεκτροκίνηση, ενώ εντατικοποιούνται οι προσπάθειες με βάση τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην δραστηριότητα για Παροχή Υπηρεσιών μετά την Πώληση (After Sales) και στην πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Μακροχρόνιες και βραχυχρόνιες μισθώσεις
Το 2023, ο κλάδος των μακροχρόνιων μισθώσεων αυτοκινήτων της εταιρείας σημείωσε σημαντική αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας σε σχέση με το 2022, ενώ συνεχίστηκε για μια ακόμα χρονιά η εξέλιξη σε νέα προγράμματα και νέες τεχνολογίες για την κάλυψη των αναγκών των πελατών της εταιρείας στο πλαίσιο της διαρκούς αύξησης της αγοράς των μακροχρόνιων μισθώσεων αυτοκινήτων.
Σε ότι αφορά τον κλάδο βραχυχρόνιων μισθώσεων αυτοκινήτων, το 2023 παρουσιάστηκε σημαντική αύξηση ως αποτέλεσμα της αύξησης των τουριστικών αφίξεων σε σχέση με το 2022. Με βάση την θετική πορεία του κλάδου κατά τους πρώτους μήνες του 2024, η Διοίκηση του Εταιρείας εκτιμά ότι και η φετινή χρονιά θα είναι βελτιωμένη για τη δραστηριότητα των βραχυχρόνιων μισθώσεων αυτοκινήτων σε επίπεδο εσόδων.
Σημαντικά γεγονότα του 2024
Το 2024 ολοκληρώθηκαν οι συζητήσεις της εταιρείας με τον μοναδικό της Ομολογιούχο “SATURN FINANCIAL INVESTOR DESIGNATED ACTIVITY COMPANY” για την αναδιάρθρωση του Ομολογιακού της Δανείου, λαμβανομένων υπόψη των νέων συνθήκων του αυξημένου χρηματοοικονομικού κόστους και, κυρίως, των θετικών προοπτικών των κλάδων όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία. Στο πλαίσιο αυτό, την 1η Αυγούστου 2024, υπεγράφη σύμβαση τροποποίησης του ομολογιακού δανείου της εταιρείας με ευνοϊκούς όρους, γεγονός που, σε συνδυασμό με την αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας της εταιρείας, θέτει τις βάσεις για την υλοποίηση των σημαντικών στρατηγικών στόχων που έχει θέσει η εταιρεία για τα επόμενα χρόνια.
Τον Ιανουάριο του 2024 ιδρύθηκε η εταιρεία SFAKIANAKIS E-MOTORS Μονοπρόσωπη Α.Ε., στην οποία η εταιρεία συμμετέχει με ποσοστό 100,0%. Η SFAKIANAKIS E-MOTORS είναι ο Επίσημος Διανομέας της BYD στην Ελλάδα.
Την 10η Φεβρουαρίου 2024 η εταιρεία προχώρησε στην εξαγορά κατά 100% της εταιρείας AJAR Car Rental GmbH, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο της βραχυχρόνιας μίσθωσης αυτοκίνητων (Rent-A-Car) στην Αυστρία, λειτουργώντας πέντε σταθμούς, μεταξύ άλλων και στα μεγάλα αεροδρόμια της Αυστρίας.
Εντός του 2024, η δραστηριότητα της βραχυχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτων (Rent-A-Car) λειτούργησε τρεις νέους σταθμούς στη Μήλο, στην Πάρο και στη Σάμο, φτάνοντας συνολικά τους 16 ιδιόκτητους σταθμούς.
Κόστη – Ρευστότητα
Η Διοίκηση του Ομίλου Σφακιανάκη εξετάζει και λαμβάνει όλα τα μέτρα ώστε να διατηρήσει τα κόστη σε επιθυμητά επίπεδα και να διασφαλίσει τη ρευστότητα της εταιρείας σε ικανοποιητικά επίπεδα. Η ισχυρή ταμειακή θέση της εταιρείας την 31.12.2023 (ταμειακά διαθέσιμα € 19.811.804) αποτελεί τη σημαντικότερη εγγύηση ότι η εταιρεία θα καταφέρει να αντιμετωπίσει τυχόν μελλοντικές προκλήσεις.
Δήλωση Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Σφακιανάκη κ. Σταύρος Τάκη δήλωσε σχετικά: «Ο Όμιλος Σφακιανάκη διαχειρίστηκε με επιτυχία τα τελευταία χρόνια το εξαιρετικά δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, το οποίο διαμορφώθηκε από την οικονομική κρίση, την πανδημία Covid 19, τις διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και την ενεργειακή κρίση. Σήμερα, μέσα από στρατηγικά σχεδιασμένες κινήσεις έχουν δημιουργηθεί οι προϋποθέσεις για την δυναμική ανάπτυξη του Ομίλου, οι οποίες αντικατοπτρίζονται ήδη στα οικονομικά αποτελέσματα του 2023 και την σημαντική αύξηση
των πωλήσεων και της κερδοφορίας. Με την ευνοϊκή τροποποίηση του ομολογιακού δανείου της εταιρείας και την περαιτέρω ενίσχυση των μεγεθών της, αναμένουμε να βελτιώσουμε περαιτέρω τα οικονομικά μας αποτελέσματα και το 2024».
Latest News
Υποψήφιος για την Προεδρία της ΚΕΕΕ θα είναι ο Γιάννης Μπρατάκος
Ο Γιάννης Μπρατάκος επεσήμανε επίσης πως στόχος του είναι να ενδυναμώσει τον ρόλο του θεσμού σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο
Η άγνωστη σχέση του Πούτιν με την Τσάνταλης και τα «ασημικά»
Τίτλοι τέλους μετά από 135 χρόνια για την Τσάνταλης – Πώς έφτασε στην πτώχευση - Ποιοι ενδιαφέρονται για τα «ασημικά» της ιστορικής οινοποιίας
Margarita Louis-Dreyfus: Η δισεκατομμυριούχος που θέλει το 21% του λιμανιού Θεσσαλονίκης
Η επένδυση στον ΟΛΘ θα αποτελέσει την πρώτη τοποθέτηση της οικογένειας Louis-Dreyfus μέσω της LeonidsPort B.V. και παράλληλα την πρώτη σημαντική επένδυσή της στην Ελλάδα
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
ΕΛΤΟΝ: Ομολογιακό δάνειο 5,5 εκατ. ευρώ με κάλυψη από την Alpha Bank
Το προϊόν του εν λόγω μη εμπραγμάτως ασφαλισμένου Κοινού Ομολογιακού Δανείου της ΕΛΤΟΝ συνδέεται με την εξαγορά της Λέκος
ΕΚΤ: Στα «σκαριά» μοντέλο αυστηρότερης εποπτείας των τραπεζών
Πώς θα επηρεάσουν τις ελληνικές τράπεζες τα σχέδια της ΕΚΤ για συμπερίληψη προηγούμενων περιόδων στα μοντέλα πιστωτικού κινδύνου
Οι πιστωτές υπέρ της αίτησης πτώχευσης της Τσάνταλης - Στο σφυρί τα «ασημικά»
Υπέρ της πτώχευσης της Τσάνταλης οι πιστωτές της ιστορικής οινοποιίας - Τα επόμενα βήματα
Όμιλος Τιτάν: Τον Φεβρουάριο η IPO της Titan America – Το 25% σε Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης
Ο Όμιλος Εταιρειών Τιτάν θα πραγματοποιήσει τη δημόσια εγγραφή, σύμφωνα με πληροφορίες, εντός του Φεβρουαρίου με σκοπό την άντληση 600 εκατ. δολ.
Alter Ego Media - City Hub Events: Διοργανώνουν 3 σημαντικά συνέδρια
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε Ανοιχτό Διάλογο - «Βιώσιμη Ανάπτυξη και Κοινωνική Συνοχή»
Να μπει «φρένο» στις αυξήσεις των ασφαλίστρων υγείας - Τι εκτιμά ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου
Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου αναφέρθηκε στην ανάγκη για πρωτόκολλα μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και ιδιωτικών νοσοκομείων