Αίτηση για υπαγωγή στο Άρθρο 11 περί προστασίας από τους πιστωτές της, κατέθεσε στις ΗΠΑ, η Northvolt, καθώς η νορβηγική start-up κατασκευής μπαταριών  δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης την τελευταία στιγμή.

Ο σουηδικός όμιλος δήλωσε το βράδυ της Πέμπτης ότι υποβάλλει αίτηση πτώχευσης, και εν τω μεταξύ θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά.

«Αυτό το αποφασιστικό βήμα θα επιτρέψει στη Northvolt να συνεχίσει την αποστολή της για τη δημιουργία μιας εγχώριας, ευρωπαϊκής βιομηχανικής βάσης για την παραγωγή μπαταριών», δήλωσε ο Tom Johnstone, προσωρινός πρόεδρος της Northvolt.

Η Northvolt θεωρείται καθοριστική για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης και προβάλλεται ως η ελπίδα της ΕΕ να αντεπιτεθεί ενάντια σε εταιρείες όπως η κινεζική CATL και η BYD, η ιαπωνική Panasonic και η LG και η Samsung της Νότιας Κορέας στην παραγωγή μπαταριών EV.

Northvolt: Βαθαίνει η κρίση για τον γίγαντα στις μπαταρίες- Η χρεοκοπία χτυπά την πόρτα

Όμως ο σουηδικός όμιλος, ο οποίος συγκέντρωσε περισσότερα από 15 δισ. δολάρια από επενδυτές όπως η Volkswagen, η Goldman Sachs και η BlackRock καθώς και οι κυβερνήσεις της Γερμανίας και του Καναδά, μάχεται να αυξήσει την παραγωγή στο εργοστάσιό της στο Skellefteå στη βόρεια Σουηδία.

Τα σχέδια της  Northvolt

Η Northvolt είπε ότι θα είναι σε θέση να έχει πρόσβαση σε 145 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά και να λάβει νέα χρηματοδότηση 100 εκατομμυρίων δολαρίων από έναν από τους πελάτες της – την κατασκευάστρια φορτηγών Scania – ως μέρος της διαδικασίας του Άρθρου 11.

Πρόσθεσε ότι οι γερμανικές και καναδικές επιχειρήσεις της, που προορίζονται για την κατασκευή εργοστασίων σε κάθε χώρα, θα συνεχίσουν να λειτουργούν κανονικά επειδή χρηματοδοτήθηκαν χωριστά, μεταξύ άλλων μέσω επιδοτήσεων από τις αντίστοιχες κυβερνήσεις ύψους σχεδόν 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η Northvolt υπογράμμισε επίσης ότι η διαδικασία αναδιάρθρωσης θα ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους και θα έχει ως στόχο την άντληση νέων κεφαλαίων τόσο από στρατηγικούς όσο και από χρηματοοικονομικούς επενδυτές.

«Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, θα επικεντρωθούμε στην εκπλήρωση των δεσμεύσεών μας προς τα ενδιαφερόμενα μέρη μας, συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων, των πελατών, των προμηθευτών μας και των κυβερνήσεων των χωρών στις οποίες δραστηριοποιούμαστε», δήλωσε ο Johnstone.

Παλαιότεροι και σημερινοί εργαζόμενοι έχουν αναφέρει στους FT ότι ο δοκιμαζόμενος κολοσσός αντιμετώπιζε ζητήματα από την αρχή, από την προβληματική διαχείριση και τις ελάχιστες προδιαγραφές ασφάλειας έως την υπερβολική εξάρτηση από τα κινεζικά μηχανήματα. Η Northvolt ιδρύθηκε το 2017 από δύο πρώην στελέχη της Tesla και με υποστηρικτές όπως η Volkswagen και η Siemens, αναπτύχθηκε γρήγορα με στόχο να γίνει η «πρωταθλήτρια μπαταριών» της Ευρώπης, με το εργατικό δυναμικό της να φτάνει φέτος τους 7.000 υπαλλήλους. Πλέον κινδυνεύει να μετατραπεί σε μια «ιστορία ύβρεως», συμβολίζοντας την αποτυχία των «27» να ανταγωνιστούν τους πανίσχυρους Κινέζους και τους Αμερικανούς, λένε οι αναλυτές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή