Τις επιλογές για τις δραστηριότητές της στην Κίνα διερευνά η Starbucks συμπεριλαμβανομένης της πιθανότητας πώλησης μεριδίου της επιχείρησης.

Η αμερικανική αλυσίδα καφέ φέρεται να έχει μιλήσει με συμβούλους για τους τρόπους ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της στην κινεζική αγορά. Ήδη έχει μετρήσει το ενδιαφέρον από υποψήφιους επενδυτές, συμπεριλαμβανομένων εγχώριων εταιρειών ιδιωτικών κεφαλαίων.

Χάουαρντ Σουλτς: Μαθήματα επαγγελματικής επιτυχίας από τον δημιουργό των Starbucks

Μια πώληση μεριδίου θα μπορούσε επίσης να προσελκύσει το ενδιαφέρον κινεζικών ομίλων ή άλλων τοπικών εταιρειών με εμπειρία στον κλάδο, όπως επισημαίνει το Bloomberg, ενώ αναφέρθηκε στην αξιολόγηση των επιλογών της χωρίς να έχει λάβει απόφαση με το εάν και τι θα προχωρήσει.

Σύμφωνα με το νέο CEO της αμερικανικής αλυσίδας καφέ, Μπράιαν Νίκολ, «η Starbucks πρέπει να καταλάβει πώς θα επεκταθεί στην αγορά και συνεχίζει να διερευνά στρατηγικές συνεργασίες που θα μπορούσαν να τη βοηθήσουν μακροπρόθεσμα».

Γιατί ψάχνεται η Starbucks;

Η αμερικανική αλυσίδα αντιμετωπίζει πιέσεις από την Elliott Investment Management, που εμφανίζεται να απαιτεί δεσμεύσεις για την αποτελεσματικότητα της κινεζική δραστηριότητας σύμφωνα και με τα στοιχεία του Bloomberg News.

Τα προηγούμενα χρόνια, η McDonald’s Corp. και η Yum! Brands Inc. ξεχώρισαν τις κινεζικές δραστηριότητές τους και πούλησαν μερίδια σε ιδιωτικές εταιρείες επενδύσεων για να αξιοποιήσουν μεγαλύτερη ανάπτυξη και να ανταποκριθούν καλύτερα στις τοπικές προτιμήσεις.

Η Κίνα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως για τη Starbucks και απέφερε περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια καθαρά έσοδα κατά το πιο πρόσφατο οικονομικό έτος, όταν η εταιρεία αύξησε τον αριθμό των καταστημάτων της στη χώρα κατά 12%.

Όμως, τοπικοί ανερχόμενοι παίκτες όπως η δημοφιλής Luckin Coffee Inc. αμφισβητούν όλο και περισσότερο τη θέση τους.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Starbucks Μπράιαν Νίκολ δήλωσε στους αναλυτές τον περασμένο μήνα ότι εργάζεται για να κατανοήσει καλύτερα τις κινεζικές δραστηριότητες της εταιρείας, σημειώνοντας ότι το ανταγωνιστικό περιβάλλον φαίνεται «ακραίο» και το μακροοικονομικό περιβάλλον είναι «σκληρό».

Η Starbucks πρέπει να καταλάβει πώς θα επεκταθεί στην αγορά και συνεχίζει να διερευνά στρατηγικές συνεργασίες που θα μπορούσαν να τη βοηθήσουν μακροπρόθεσμα, δήλωσε τότε ο Νίκολ, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.

«Είμαστε πλήρως αφοσιωμένοι στις επιχειρήσεις και τους εταίρους μας και στην ανάπτυξη στην Κίνα», δήλωσε εκπρόσωπος της Starbucks απαντώντας σε ερωτήματα του Bloomberg News αυτή την εβδομάδα. «Εργαζόμαστε για να βρούμε τον καλύτερο δρόμο προς την ανάπτυξη, ο οποίος περιλαμβάνει τη διερεύνηση στρατηγικών συνεργασιών».

Τα σχέδια του Μπράιαν Νίκολ

Ο Νίκολ, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Chipotle Mexican Grill Inc., ανέλαβε τα ηνία της Starbucks τον Σεπτέμβριο, αφού ο προκάτοχός του Λάξμαν Ναρασιμχάν απέτυχε να δώσει νέα πνοή στην παραπαίουσα τύχη της και απομακρύνθηκε ξαφνικά.

Ο νέος CEO έχει υποσχεθεί να διπλασιάσει τις προσπάθειες για τη βελτίωση των φυσικών τοποθεσιών της Starbucks και την επιτάχυνση των χρόνων εξυπηρέτησης.

Οι μετοχές της έχουν κερδίσει περίπου 2% φέτος, δίνοντας στην εταιρεία χρηματιστηριακή αξία περίπου 111 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η Starbucks διέθετε 7.596 καταστήματα στην Κίνα στα τέλη Σεπτεμβρίου, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 19% του παγκόσμιου συνόλου. Οι πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων μειώθηκαν κατά 14% στην Κίνα το περασμένο τρίμηνο.

Δεν είναι η μόνη

Και άλλες δυτικές αλυσίδες αναζήτησαν επίσης τοπικές συνεργασίες στην Κίνα, αφού αγωνίστηκαν να προλάβουν τους πιο ευέλικτους αντιπάλους τους.

Το 2016, ο φορέας εκμετάλλευσης της KFC Yum πούλησε μερίδιο στις κινεζικές δραστηριότητές της στην Primavera Capital, μια εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων με επικεφαλής τον Fred Hu της Goldman Sachs Group Inc., όπως και την Ant Financial Services Group του δισεκατομμυριούχου τεχνολογίας Jack Ma. Αυτό δημιούργησε τις προϋποθέσεις για την απόσχιση της επιχείρησης με ξεχωριστή εισαγωγή στο χρηματιστήριο, η οποία ήρθε μετά από πιέσεις της επενδυτικής Corvex Management.

Την επόμενη χρονιά, η McDonald’s πούλησε το πλειοψηφικό πακέτο των εταιρειών της στην Κίνα και το Χονγκ Κονγκ για 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια σε μια ομάδα επενδυτών που περιλάμβανε τον κρατικά υποστηριζόμενο όμιλο Citic Ltd., την εγχώρια εταιρεία εξαγοράς Citic Capital Holdings Ltd. και την Carlyle Group Inc.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή