Μια ιταλο-γερμανίδα, η Ντανιέλα Καβάλο, που εργάζεται στον όμιλο Volkswagen ήδη για τρεις δεκαετίες και είναι σήμερα επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στο γερμανικό όμιλο προβάλλει ως ένα από τα πρόσωπα κλειδιά στις διαπραγματεύσεις μεταξύ της διοίκησης και των εργατών, στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης και μια από τις κορυφαίες στον κόσμο.
Η Volkswagen βρίσκεται σήμερα σε μια από τις πιο κρίσιμες καμπές της ιστορίας της, καθώς καλείται να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από την Κίνα και επιδιώκει να μειώσει το λειτουργικό κόστος και να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση, πιθανώς απολύοντας χιλιάδες εργαζομένους και κλείνοντας εργοστάσια ακόμη και μέσα στη Γερμανία.
Volkswagen: Οι εργαζόμενοι προτείνουν περικοπές μισθών 1,5 δισ. για να μη γίνουν απολύσεις
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία που πήγε στη Γερμανία με την προσδοκία μιας καλύτερης ζωής, η 49χρονη άρχισε σύντομα να ανεβαίνει στα σκαλιά της ιεραρχίας όταν της δόθηκε η ευκαιρία.
Ξεκίνησε ως μαθητευόμενη στη διοίκηση του ομίλου κι έφτασε να συμμετέχει στις διαπραγματεύσεις για συλλογικές συμβάσεις. Σήμερα είναι πρόεδρος του εθνικού συμβουλίου εργαζομένων της εταιρείας στη Γερμανία εκπροσωπώντας ταυτόχρονα εργαζόμενους και στην Ευρώπη, ενώ κατέχει και θέση στο εποπτικό συμβούλιο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως συνηθίζεται να κάνουν στη χώρα αντιπρόσωποι των εργαζομένων αυτών. Η Καβάλο, ο σύζυγός της και οι δυο αδελφές της είναι σήμερα μέρος του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού 680.000 περίπου ατόμων της Volkswagen. Σε αυτούς τους εργαζόμενους περιλαμβάνονται και 130.000 άτομα στη Γερμανία.
Η Ντανιέλα Καβάλο, η οποία εντάχθηκε στη Volkswagen το 1994 για να εκπαιδευτεί ως υπάλληλος γραφείου, κατάφερε να ξεχωρίσει επειδή τράβηξε γρήγορα την προσοχή του ανερχόμενου τότε συνδικαλιστικού αστέρα, Μπερντ Όστερλοχ, ανέφερε για αυτήν το Reuters.
Προσπάθεια για συμβιβασμό
Η ίδια μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου λίγο πριν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων να ξεκινήσουν τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων με τη διοίκηση της VW, παραδέχτηκε την ανάγκη για μειώσεις προσωπικού αλλά αντέτεινε ότι το κλείσιμο εργοστασίων –που αποτελεί πολύ σοβαρή πιθανότητα από τη διοίκηση- θα μπορούσε να αποφευχθεί σύμφωνα με τις προτάσεις των εργαζομένων.
Εργαζόμενοι και διοίκηση προσπαθούν αυτή την περίοδο να συμφωνήσουν πως θα αντιμετωπιστεί η μεγάλη πτώση της ζήτησης για οχήματα και ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα, τι θα γίνει με τα υψηλά λειτουργικά κόστη της αυτοκινητοβιομηχανίας και πως θα απαντήσει η εταιρεία στο συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνισμό από τους κατασκευαστές της Κίνας.
Η διοίκηση της VW πιέζει για άνευ προηγουμένου περικοπές στη Γερμανία, συμπεριλαμβανομένου του κλεισίματος τριών εργοστασίων. Συζητά επίσης για δεκάδες χιλιάδες απολύσεις, για περικοπές και παγώματα μισθώς και για επαναδιαπραγμάτευσης των συλλογικών συμβάσεων. Παρά το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι, όπως αναφέρει και η Καβάλο, δεν θέλουν σε καμία περίπτωση να κλείσουν εργοστάσια, η διοίκηση έχει επαναλάβει ότι μια τέτοια εξέλιξη δεν μπορεί να αποκλειστεί. Οι εργαζόμενοι έχουν απειλήσει ότι αν δεν υπάρξει συμφωνία μπορεί να προχωρήσουν σε μαζικές και παρατεταμένες απεργιακές κινητοποιήσεις.
Η άνοδός της στην Volkswagen
Η Καβάλο, η οποία εντάχθηκε στη Volkswagen το 1994 για να εκπαιδευτεί ως υπάλληλος γραφείου, κατάφερε να ξεχωρίσει επειδή τράβηξε γρήγορα την προσοχή του ανερχόμενου τότε συνδικαλιστικού αστέρα, Μπερντ Όστερλοχ, ανέφερε για αυτήν το Reuters. Αυτό το πέτυχε επειδή συνέβαλε στη διαπραγμάτευση και κατοχύρωση λιγότερων βαρδιών στην πρώην μονάδα Auto 5000, η οποία δεν απολάμβανε τα ίδια προνόμια με τους εργαζόμενους της VW.
Ο Όστερλοχ αργότερα έγινε επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων της Volkswagen, μια θέση που κράτησε για 15 χρόνια, καθώς χρησιμοποίησε πλήρως τις σημαντικές ιστορικές εξουσίες που παραχωρήθηκαν στην πορεία στους εργαζομένους από τον όμιλο. Καθώς ανέβαινε ο Όστερλοχ, το ίδιο έκανε και η Καβάλο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές. Η ίδια χαρακτηρίζεται από συνεργάτες της ως δομημένος χαρακτήρας χωρίς παρορμήσεις, αλλά και πολύ σκληρός διαπραγματευτής.
Latest News
Η ιταλική κωμόπολη που βούλιαξε από κόσμο μετά από «κάλεσμα» διάσημης TikToker
Ο δήμαρχος περιορίζει τους αριθμούς τουριστικών λεωφορείων αφού χιλιάδες επισκέπτες κατεβαίνουν στο Roccaraso, φράσσοντας δρόμους και αφήνοντας σκουπίδια
«Χάρη» από τον Τραμπ ζητούν οι γονείς του Μπάνκμαν-Φριντ - Οι κινήσεις τους
Ο συνιδρυτής του FTX Σαμ Μπάνκμαν-Φριντ καταδικάστηκε σε 25 χρόνια φυλάκιση για απάτη το 2024
Σε κινδυνο η διεθνής ανθρωπιστική βοήθεια των ΗΠΑ, μετα την απόφαση Τραμπ
«Παγώνουν» προγράμματα ανθρωπιστικής βοήθειας σε όλο τον κόσμο με την απόφαση Τραμπ- Οι ΗΠΑ είναι απο τους μεγαλύτερους δωρητές
Όλα τα σενάρια για τους δασμούς Τραμπ - Τι λένε οι οικονομολόγοι
Μια πρώτη αποτίμηση των δασμών που θα επιβληθούν σε Μεξικό, Καναδά και Κίνα
Έρχεται μια επανάσταση… αλλά κανείς δεν ξέρει πώς θα γίνει - Ο χρησμός του Economist
Η Ευρώπη χρειάζεται φιλοδοξίες τύπου DOGE, ενώ η Αμερική χρειάζεται προετοιμασία τύπου Μιλέι, αναφέρει ο Economist
Με πληθωρισμό 2,3% η Γερμανία τον Ιανουάριο, στο 1,8% στη Γαλλία
Ο ρυθμός πληθωρισμού χωρίς τα τρόφιμα και την ενέργεια, που συχνά αναφέρεται ως πυρήνας του πληθωρισμού, αναμένεται να είναι +2,9%, στη Γερμανία
Αντίστροφη μέτρηση για τους δασμούς Τραμπ σε Καναδά, Μεξικό και Κίνα - Τι είπε για την Ευρώπη
Στον «αέρα» εμπόριο 1,6 τρισ. δολαρίων - Αντίποινα ετοιμάζουν Καναδάς και Μεξικό
Προς πώληση, μέσω δημόσιας προσφοράς το 30% της πορτογαλικής Novo Banco
Σύμφωνα με πηγές του Reuters η Novo Banco αξίζει περίπου 5 δισεκατομμύρια ευρώ (5,2 δισεκατομμύρια δολάρια)
Tα Ben & Jerry's πάνε... Wall Street - Τα σχέδια της Unilever
Τα Ben & Jerry's είναι πολύ αγαπητά στις ΗΠΑ και η Unilever επιδιώκει να το εκμεταλλευτεί - Αντιδρά η Ολλανδία
Το «παζάρι» του Τραμπ με τους δασμούς - Μεταθέτει τις αποφάσεις για Καναδά και Μεξικό
Το Reuters επισημαίνει ότι καμία απόφαση δεν είναι οριστική έως ότου ο Τραμπ κάνει μια δημόσια ανακοίνωση