Μια ιταλο-γερμανίδα, η Ντανιέλα Καβάλο, που εργάζεται στον όμιλο Volkswagen ήδη για τρεις δεκαετίες και είναι σήμερα επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στο γερμανικό όμιλο προβάλλει ως ένα από τα πρόσωπα κλειδιά στις διαπραγματεύσεις μεταξύ της διοίκησης και των εργατών, στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης και μια από τις κορυφαίες στον κόσμο.
Η Volkswagen βρίσκεται σήμερα σε μια από τις πιο κρίσιμες καμπές της ιστορίας της, καθώς καλείται να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από την Κίνα και επιδιώκει να μειώσει το λειτουργικό κόστος και να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση, πιθανώς απολύοντας χιλιάδες εργαζομένους και κλείνοντας εργοστάσια ακόμη και μέσα στη Γερμανία.
Volkswagen: Οι εργαζόμενοι προτείνουν περικοπές μισθών 1,5 δισ. για να μη γίνουν απολύσεις
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία που πήγε στη Γερμανία με την προσδοκία μιας καλύτερης ζωής, η 49χρονη άρχισε σύντομα να ανεβαίνει στα σκαλιά της ιεραρχίας όταν της δόθηκε η ευκαιρία.
Ξεκίνησε ως μαθητευόμενη στη διοίκηση του ομίλου κι έφτασε να συμμετέχει στις διαπραγματεύσεις για συλλογικές συμβάσεις. Σήμερα είναι πρόεδρος του εθνικού συμβουλίου εργαζομένων της εταιρείας στη Γερμανία εκπροσωπώντας ταυτόχρονα εργαζόμενους και στην Ευρώπη, ενώ κατέχει και θέση στο εποπτικό συμβούλιο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως συνηθίζεται να κάνουν στη χώρα αντιπρόσωποι των εργαζομένων αυτών. Η Καβάλο, ο σύζυγός της και οι δυο αδελφές της είναι σήμερα μέρος του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού 680.000 περίπου ατόμων της Volkswagen. Σε αυτούς τους εργαζόμενους περιλαμβάνονται και 130.000 άτομα στη Γερμανία.
Η Ντανιέλα Καβάλο, η οποία εντάχθηκε στη Volkswagen το 1994 για να εκπαιδευτεί ως υπάλληλος γραφείου, κατάφερε να ξεχωρίσει επειδή τράβηξε γρήγορα την προσοχή του ανερχόμενου τότε συνδικαλιστικού αστέρα, Μπερντ Όστερλοχ, ανέφερε για αυτήν το Reuters.
Προσπάθεια για συμβιβασμό
Η ίδια μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου λίγο πριν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων να ξεκινήσουν τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων με τη διοίκηση της VW, παραδέχτηκε την ανάγκη για μειώσεις προσωπικού αλλά αντέτεινε ότι το κλείσιμο εργοστασίων –που αποτελεί πολύ σοβαρή πιθανότητα από τη διοίκηση- θα μπορούσε να αποφευχθεί σύμφωνα με τις προτάσεις των εργαζομένων.
Εργαζόμενοι και διοίκηση προσπαθούν αυτή την περίοδο να συμφωνήσουν πως θα αντιμετωπιστεί η μεγάλη πτώση της ζήτησης για οχήματα και ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα, τι θα γίνει με τα υψηλά λειτουργικά κόστη της αυτοκινητοβιομηχανίας και πως θα απαντήσει η εταιρεία στο συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνισμό από τους κατασκευαστές της Κίνας.
Η διοίκηση της VW πιέζει για άνευ προηγουμένου περικοπές στη Γερμανία, συμπεριλαμβανομένου του κλεισίματος τριών εργοστασίων. Συζητά επίσης για δεκάδες χιλιάδες απολύσεις, για περικοπές και παγώματα μισθώς και για επαναδιαπραγμάτευσης των συλλογικών συμβάσεων. Παρά το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι, όπως αναφέρει και η Καβάλο, δεν θέλουν σε καμία περίπτωση να κλείσουν εργοστάσια, η διοίκηση έχει επαναλάβει ότι μια τέτοια εξέλιξη δεν μπορεί να αποκλειστεί. Οι εργαζόμενοι έχουν απειλήσει ότι αν δεν υπάρξει συμφωνία μπορεί να προχωρήσουν σε μαζικές και παρατεταμένες απεργιακές κινητοποιήσεις.
Η άνοδός της στην Volkswagen
Η Καβάλο, η οποία εντάχθηκε στη Volkswagen το 1994 για να εκπαιδευτεί ως υπάλληλος γραφείου, κατάφερε να ξεχωρίσει επειδή τράβηξε γρήγορα την προσοχή του ανερχόμενου τότε συνδικαλιστικού αστέρα, Μπερντ Όστερλοχ, ανέφερε για αυτήν το Reuters. Αυτό το πέτυχε επειδή συνέβαλε στη διαπραγμάτευση και κατοχύρωση λιγότερων βαρδιών στην πρώην μονάδα Auto 5000, η οποία δεν απολάμβανε τα ίδια προνόμια με τους εργαζόμενους της VW.
Ο Όστερλοχ αργότερα έγινε επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων της Volkswagen, μια θέση που κράτησε για 15 χρόνια, καθώς χρησιμοποίησε πλήρως τις σημαντικές ιστορικές εξουσίες που παραχωρήθηκαν στην πορεία στους εργαζομένους από τον όμιλο. Καθώς ανέβαινε ο Όστερλοχ, το ίδιο έκανε και η Καβάλο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές. Η ίδια χαρακτηρίζεται από συνεργάτες της ως δομημένος χαρακτήρας χωρίς παρορμήσεις, αλλά και πολύ σκληρός διαπραγματευτής.
Latest News
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο
Τα KFC κάνουν πειράματα με... σάλτσες - Το νέο concept για το φρένο στην πτώση
Η σάλτσα και τα dips πρωταγωνιστούν στο «Saucy», ένα πρωτότυπο κατάστημα που εγκαινιάζεται την Παρασκευή στις ΗΠΑ από την KFC
Πώς η ΑΙ πρόκειται να τις αλλάξει ριζικά τις εφαρμογές γνωριμιών
Οι εφαρμογές γνωριμιών σταθμίζουν πώς η AI θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι συνδέονται μέσω διαδικτύου
Τραμπ: Ποιος είναι ο εκλεκτός για επικεφαλής του Οικονομικού Συμβουλίου του
Τo Οικονομικό Συμβούλιο θα συμβουλεύει τον Τραμπ για την οικονομική πολιτική που θα ακολουθήσει και αποτελείται από τρία μέλη
Νέο αντιμονοπωλιακό πλήγμα για τη Google - Στο στόχαστρο των ιαπωνικών αρχών
Οι ιαπωνικές αρχές αναμένεται να εκδώσουν σύντομα εντολή παύσης ζητώντας από την Google να σταματήσει τις μονοπωλιακές πρακτικές της
Ευρώπη: Παγιδευμένη στον ιστό των χιλιάδων κανόνων, που η ίδια ψήφισε
Η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν προσπαθεί να ανταποκριθεί στις επικρίσεις με την υπόσχεση να αντιμετωπίσει τις επαχθείς απαιτήσεις υποβολής εκθέσεων στην ΕΕ
Sueddeutsche Zeitung: Η Volkswagen θα μειώσει έως και 10% τις αποδοχές διοικητικών στελεχών
Σύμφωνα με την Sueddeutsche Zeitung, η μείωση θα ισχύσει για τις πληρωμές μπόνους του Μαΐου, οδηγώντας στη μείωση των αποδοχών κατά 10% το 2025 και το 2026