
Μια ιταλο-γερμανίδα, η Ντανιέλα Καβάλο, που εργάζεται στον όμιλο Volkswagen ήδη για τρεις δεκαετίες και είναι σήμερα επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στο γερμανικό όμιλο προβάλλει ως ένα από τα πρόσωπα κλειδιά στις διαπραγματεύσεις μεταξύ της διοίκησης και των εργατών, στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης και μια από τις κορυφαίες στον κόσμο.
Η Volkswagen βρίσκεται σήμερα σε μια από τις πιο κρίσιμες καμπές της ιστορίας της, καθώς καλείται να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από την Κίνα και επιδιώκει να μειώσει το λειτουργικό κόστος και να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση, πιθανώς απολύοντας χιλιάδες εργαζομένους και κλείνοντας εργοστάσια ακόμη και μέσα στη Γερμανία.
Volkswagen: Οι εργαζόμενοι προτείνουν περικοπές μισθών 1,5 δισ. για να μη γίνουν απολύσεις
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία που πήγε στη Γερμανία με την προσδοκία μιας καλύτερης ζωής, η 49χρονη άρχισε σύντομα να ανεβαίνει στα σκαλιά της ιεραρχίας όταν της δόθηκε η ευκαιρία.
Ξεκίνησε ως μαθητευόμενη στη διοίκηση του ομίλου κι έφτασε να συμμετέχει στις διαπραγματεύσεις για συλλογικές συμβάσεις. Σήμερα είναι πρόεδρος του εθνικού συμβουλίου εργαζομένων της εταιρείας στη Γερμανία εκπροσωπώντας ταυτόχρονα εργαζόμενους και στην Ευρώπη, ενώ κατέχει και θέση στο εποπτικό συμβούλιο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως συνηθίζεται να κάνουν στη χώρα αντιπρόσωποι των εργαζομένων αυτών. Η Καβάλο, ο σύζυγός της και οι δυο αδελφές της είναι σήμερα μέρος του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού 680.000 περίπου ατόμων της Volkswagen. Σε αυτούς τους εργαζόμενους περιλαμβάνονται και 130.000 άτομα στη Γερμανία.
Η Ντανιέλα Καβάλο, η οποία εντάχθηκε στη Volkswagen το 1994 για να εκπαιδευτεί ως υπάλληλος γραφείου, κατάφερε να ξεχωρίσει επειδή τράβηξε γρήγορα την προσοχή του ανερχόμενου τότε συνδικαλιστικού αστέρα, Μπερντ Όστερλοχ, ανέφερε για αυτήν το Reuters.
Προσπάθεια για συμβιβασμό
Η ίδια μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου λίγο πριν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων να ξεκινήσουν τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων με τη διοίκηση της VW, παραδέχτηκε την ανάγκη για μειώσεις προσωπικού αλλά αντέτεινε ότι το κλείσιμο εργοστασίων –που αποτελεί πολύ σοβαρή πιθανότητα από τη διοίκηση- θα μπορούσε να αποφευχθεί σύμφωνα με τις προτάσεις των εργαζομένων.
Εργαζόμενοι και διοίκηση προσπαθούν αυτή την περίοδο να συμφωνήσουν πως θα αντιμετωπιστεί η μεγάλη πτώση της ζήτησης για οχήματα και ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα, τι θα γίνει με τα υψηλά λειτουργικά κόστη της αυτοκινητοβιομηχανίας και πως θα απαντήσει η εταιρεία στο συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνισμό από τους κατασκευαστές της Κίνας.
Η διοίκηση της VW πιέζει για άνευ προηγουμένου περικοπές στη Γερμανία, συμπεριλαμβανομένου του κλεισίματος τριών εργοστασίων. Συζητά επίσης για δεκάδες χιλιάδες απολύσεις, για περικοπές και παγώματα μισθώς και για επαναδιαπραγμάτευσης των συλλογικών συμβάσεων. Παρά το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι, όπως αναφέρει και η Καβάλο, δεν θέλουν σε καμία περίπτωση να κλείσουν εργοστάσια, η διοίκηση έχει επαναλάβει ότι μια τέτοια εξέλιξη δεν μπορεί να αποκλειστεί. Οι εργαζόμενοι έχουν απειλήσει ότι αν δεν υπάρξει συμφωνία μπορεί να προχωρήσουν σε μαζικές και παρατεταμένες απεργιακές κινητοποιήσεις.
Η άνοδός της στην Volkswagen
Η Καβάλο, η οποία εντάχθηκε στη Volkswagen το 1994 για να εκπαιδευτεί ως υπάλληλος γραφείου, κατάφερε να ξεχωρίσει επειδή τράβηξε γρήγορα την προσοχή του ανερχόμενου τότε συνδικαλιστικού αστέρα, Μπερντ Όστερλοχ, ανέφερε για αυτήν το Reuters. Αυτό το πέτυχε επειδή συνέβαλε στη διαπραγμάτευση και κατοχύρωση λιγότερων βαρδιών στην πρώην μονάδα Auto 5000, η οποία δεν απολάμβανε τα ίδια προνόμια με τους εργαζόμενους της VW.
Ο Όστερλοχ αργότερα έγινε επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων της Volkswagen, μια θέση που κράτησε για 15 χρόνια, καθώς χρησιμοποίησε πλήρως τις σημαντικές ιστορικές εξουσίες που παραχωρήθηκαν στην πορεία στους εργαζομένους από τον όμιλο. Καθώς ανέβαινε ο Όστερλοχ, το ίδιο έκανε και η Καβάλο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές. Η ίδια χαρακτηρίζεται από συνεργάτες της ως δομημένος χαρακτήρας χωρίς παρορμήσεις, αλλά και πολύ σκληρός διαπραγματευτής.


Latest News

Ραγδαίες εξελίξεις - Οι ΗΠΑ αναστέλλουν τη στρατιωτική βοήθεια στην Ουκρανία
Η Ουάσιγκτον ανακοινώνει την απόφαση λίγες μέρες μετά τη σύγκρουση στον Λευκό Οίκο μεταξύ Τραμπ και Ζελένσκι

Αγορά εργασίας σε ρευστότητα: Η έλλειψη ταλέντων και η επίδραση της ΑΙ στην παραγωγικότητα
Η επανάσταση της GenAI θα μπορούσε να συνεισφέρει 1,7 έως 3,4 τρισεκατομμύρια δολάρια στο παγκόσμιο ΑΕΠ έως το 2035,

Η Airbus δεν έχει εκμεταλλευτεί πλήρως την αδυναμία της Boeing
Τα πρόσφατα ετήσια αποτελέσματα των κατασκευαστών αεροπλάνων επιβεβαίωσαν την άνοδο της Airbus έναντι της Boeing

Ιλον Μασκ: Λιτότητα για όλους πλην βουλευτών και γερουσιαστών
Ο Ιλον Μασκ θέλει να δώσει αυξήσεις στους εκλεγμένους εκπροσώπους του αμερικανικού λαού για να καταπολεμήσει τη διαφθορά

Τζακ Μα: Η μεγάλη επανεμφάνιση του ιδρυτή της Alibaba
Η εταιρεία κολοσσός επενδύει 52 δις δολάρια στην τεχνητή νοημοσύνη - Νέα στρατηγική από το Πεκίνο υπό τις απειλές των ΗΠΑ

Ο CEO της DT θέλει έναν... Μασκ για την Ευρώπη - «Αυτό που χρειάζεται είναι ένα DOGE»
Ο CEO της Deutsche Telekom, Τιμ Χότζες, έκανε μια έντονη έκκληση για μείωση της γραφειοκρατίας στην Ευρώπη στις τηλεπικοινωνίες

Η πολυτέλεια στους αιθέρες - Τι ζητούν οι πλούσιοι στις ιδιωτικές πτήσεις
Μια εταιρεία που πραγματοποιεί περισσότερες από 500 ιδιωτικές πτήσεις την ημέρα δείχνει τι πραγματικά θέλουν οι πλούσιοι επιβάτες

Οι δασμοί Τραμπ θα ακριβύνουν βενζίνη και ρεύμα στις ΗΠΑ - Η προειδοποίηση καναδού υπουργού
Ο Τραμπ απειλεί με σαρωτικούς δασμούς 25% τα αγαθά που εισάγονται από τον Καναδά και το Μεξικό

Η κρίση χρέους των ΗΠΑ θα έρθει ξαφνικά σαν «έμφραγμα» - SOS από τον Ντάλιο
Ο Ρέι Ντάλιο μιλά για τον χρυσό, το Bitcoin και γιατί η νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ πρέπει να ασχοληθεί με τη μείωση του ελλείμματος

Δόγμα Τραμπ: O νικητής τα παίρνει όλα, ο χαμένος δεν παίρνει τίποτα
Η διεθνής πολιτική μετατρέπεται σε παιχνίδι μηδενικού αθροίσματος σύμφωνα με το δόγμα Τραμπ - Το κέρδος του ενός είναι η απώλεια του άλλου