Στις πιο καίριες προκλήσεις, που αντιμετωπίζει η ναυτασφάλιση σήμερα, αλλά και στο όραμα του να αναπτυχθεί μία ισχυρή ναυτασφαλιστική αγορά σε Ελλάδα και Κύπρο, αναφέρεται μιλώντας στα ΝΕΑ ο κ. Ηλίας Τσακίρης, Πρόεδρος της Επιτροπής Ocean Hull της Διεθνούς Ένωσης για τη Ναυτασφάλιση. Ο «σκοτεινός στόλος» πλοίων που μεταφέρουν φορτία από χώρες στις οποίες έχουν επιβληθεί κυρώσεις, οι γεωπολιτικές εντάσεις και ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι τρεις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος των ναυτασφαλίσεων σύμφωνα με τον κ. Τσακίρη.
Ηλίας Τσακίρης (IUMI): Τέσσερις μεγάλες προκλήσεις για την ναυτασφαλιστική αγορά
Ηλίας Τσακίρης: Το πρόβλημα του «σκοτεινού στόλου»
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος» καθώς μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, παρατηρούμε όπως λέει ο κ. Τσακίρης ότι όλο και περισσότερα πλοία επιδίδονται σε σκιώδεις δραστηριότητες εφαρμόζοντας πρακτικές, όπως η απενεργοποίηση των συστημάτων αυτόματης αναγνώρισης (AIS). Τα πλοία αυτά, που αποτελούν το λεγόμενο «σκοτεινό στόλο», συχνά χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά αργού πετρελαίου, και άλλων φορτίων, από και προς χώρες που τους έχουν επιβληθεί κυρώσεις. Είναι πλοία μεγάλα σε ηλικία, δεν πληρούν τους κανονισμούς ασφάλειας, δε συμμορφώνονται με τις διεθνείς κυρώσεις, και θέτουν σε υψηλό κίνδυνο τους ναυτικούς που βρίσκονται πάνω σε αυτά.
Το πρόβλημα του «σκοτεινού στόλου» δεν είναι καινούργιο. Όμως, σύμφωνα με τα στατιστικά η αντιστρόφως ανάλογη σχέση παραγγελιών και διάλυσης πλοίων, με τις νέες παραγγελίες να αυξάνονται, και τα ποσοστά διάλυσης να μειώνονται, δείχνει ότι έχουν ενταθεί κατά πολύ οι πρακτικές αυτές. Έτσι, δημιουργείται ένας παράλληλος «αόρατος» στόλος, που βάζει σε κίνδυνο τις ζωές των ναυτικών, την προστασία του περιβάλλοντος, και την ίδια τη ναυσιπλοΐα, τονίζει. Ο ίδιος προσθέτει ότι πρέπει να βγει στο φως ο «σκοτεινός στόλος» μέσα από διεθνείς πρωτοβουλίες, όπως για παράδειγμα μια πλατφόρμα ανοιχτών δεδομένων προσβάσιμη από όλους, όπου καθένας θα έχει πρόσβαση στα περιστατικά που έχουν καταγραφεί, και στα ονόματα των πραγματικών ιδιοκτητών των πλοίων αυτών.
Ηλίας Τσακίρης: Πού οδηγούν οι γεωπολιτκές εντάσεις
Σε ένα άλλο «μέτωπο» αυτό των γεωπολιτικών εντάσεων η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα με τις πολλαπλές και αυξανόμενες σε ένταση επιθέσεις των ανταρτών Χούθι, οδηγεί όπως εξηγεί ο κ. Τσακίρης, πολλούς πλοιοκτήτες να διακόπτουν τους πλόες από τη Διώρυγα του Σουέζ, επιλέγοντας μεγαλύτερους, με πρώτο τον περίπλου της Αφρικής.
Ωστόσο, η αλλαγή αυτή ενέχει και μεγάλο ρίσκο. Τα πλοία εκτίθενται σε νέους κινδύνους, καθώς τα λιμάνια της Αφρικής στερούνται υποδομών, με αποτέλεσμα ακόμη και μια απλή ζημιά να εξελιχθεί γρήγορα σε μεγαλύτερη, με αυξημένες συνέπειες για το περιβάλλον. Επιπλέον, ο περίπλους της Αφρικής επιβαρύνει σημαντικά το περιβάλλον, καθώς έχουμε μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου, αλλά και περισσότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και αερίων του θερμοκηπίου.
4η Βιομηχανική Επανάσταση
Η 4η Βιομηχανική Επανάσταση και ο ψηφιακός μετασχηματισμός που επαναπροσδιορίζουν τον κλάδο της ναυτασφάλισης και της ναυτιλίας γενικότερα, είναι μία ακόμη πρόκληση. Έτσι, μπορούμε να μιλάμε για τη Ναυτασφάλιση 4.0 και το νέο τοπίο που εισάγει στον τρόπο λειτουργίας των ασφαλιστικών εταιρειών. Άλλωστε, η συνεργασία με τεχνολογικές εταιρείες δημιουργεί νέες προοπτικές για εξειδικευμένες ασφαλιστικές λύσεις, προσαρμοσμένες στους σύγχρονους αναδυόμενους κινδύνους. Επιπλέον, χάρη στα ψηφιακά εργαλεία, οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν πλέον να αξιολογούν τους κινδύνους με μεγαλύτερη ακρίβεια, να συντάσσουν λεπτομερείς αναφορές και να ανταποκρίνονται στους πελάτες τους με μεγαλύτερη ταχύτητα, ευελιξία και αποτελεσματικότητα, σύμφωνα με τον κ. Τσακίρη.
Ο κ. Τσακίρης, βαθύς γνώστης της ναυτασφαλιστικής αγοράς καθώς επί πολλά χρόνια είναι και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Hull, αναφέρεται μιλώντας στα ΝΕΑ και στο όραμα του που παραμένει σταθερό από τότε που ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του στον κλάδο πριν από τριάντα χρόνια. Τη δημιουργία μιας μεγάλης ελληνικής και κυπριακής ναυτασφαλιστικής αγοράς καθώς η Ελλάδα διαθέτει τη μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου. Για να το πετύχουμε όμως αυτό, χρειαζόμαστε νέα στελέχη. Στελέχη καταρτισμένα, που θα μπορούν να μπουν δυναμικά στο χώρο, να αγαπήσουν τον κλάδο και να μεγαλουργήσουν. Και γι’ αυτό πρέπει να εστιάσουμε στην εκπαίδευση, τονίζει ο κ. Τσακίρης και προσθέτει ότι για να μπορέσουν η Ελλάδα και η Κύπρος να μετεξελιχθούν σε διεθνή ναυτασφαλιστικά κέντρα, πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να συνεργαστούμε προκειμένου να καλλιεργήσουμε στα νέα στελέχη το πάθος για τη ναυτασφάλιση.
Πηγή: Premium Έκδοση ΤΑΝΕΑ
Latest News
Capital Ship Management: Το δεξαμενόπλοιο «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» υψώνει την ελληνική σημαία
Η αλλαγή σημαίας του «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Khor Fakkan στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Πτώση στις ναυλαγορές έφερε η Χρονιά του Φιδιού
Πώς αντιδρούν οι ναύλοι ενόψει της κινέζικης πρωτοχρονιάς Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv
Ποιοι έχουν βάλει στο «μάτι» τα υποβρύχια καλώδια στη Βαλτική
Αμερικανοί και ευρωπαίοι αξιωματούχοι κάνουν λόγο για ατυχήματα από άπειρά πληρώματα και κακοσυντηρημένα πλοία άλλοι όμως...
Πράσινη μετάβαση: Οι κίνδυνοι που απειλούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία
Εάν τα υπάρχοντα πλοία μπορούν να μετασκευαστούν σε πλοία με σχεδόν μηδενικές εκπομπές, θα μπορούσε να σωθεί μεγάλο μέρος του στόλου, και αυτό αποτελεί κίνητρο για τους επενδυτές
Λιμάνι Καβάλας: Περνά και επίσημα στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EFA VENTURES
Έναρξη υπο-παραχώρησης για την αξιοποίηση του λιμένα «Φίλιππος Β» στο Λιμάνι Καβάλας - Τι ανακοίνωσε το Υπερταμείο
Με εναλλακτικά καύσιμα 1 στα 2 νέα δεξαμενόπλοια
Αυξημένη διάθεση επενδύσεων σε νεότευκτα πλοία με χαμηλότερες εκπομπές αέριων ρύπων, η οποία όμως θα πρέπει να συμβαδίζει με την αύξηση της ζήτησης
Στα γραφεία της ΕΕΕ η διεθνής ναυτιλία συζητά για την πράσινη μετάβαση του κλάδου
Όπως αναφέρει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η ΕΕΕ η συζήτηση οργανώθηκε ενόψει της συνεδρίασης της αρμόδιας Επιτροπής του ΙΜΟ
Συνεχίζει τις αγορές μετοχών ο Σαββίδης στον ΟΛΘ σε τιμές άνω του 28 ευρώ
Ελέγχει πλέον το 72,69% του λιμένα Θεσσαλονίκης
Απελευθερώθηκε το πλήρωμα του Galaxy Leader από τους Χούθι
Το κατασκευής 2002 Galaxy Leader είχε καταληφθεί τον Νοέμβριο του 2023 και έκτοτε το πλήρωμα του κρατούνταν από τους Χούθι
Ποια μηνύματα έστειλε ο νέος πρόεδρος του ΝΕΕ Γιώργος Αλεξανδράτος
Ο κ. Αλεξανδράτος έκανε λόγο -μεταξύ άλλων- για στήριξη των μικρών και μεσαίων ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ενότητα του κλάδου