Στις πιο καίριες προκλήσεις, που αντιμετωπίζει η ναυτασφάλιση σήμερα, αλλά και στο όραμα του να αναπτυχθεί μία ισχυρή ναυτασφαλιστική αγορά σε Ελλάδα και Κύπρο, αναφέρεται μιλώντας στα ΝΕΑ ο κ. Ηλίας Τσακίρης, Πρόεδρος της Επιτροπής Ocean Hull της Διεθνούς Ένωσης για τη Ναυτασφάλιση. Ο «σκοτεινός στόλος» πλοίων που μεταφέρουν φορτία από χώρες στις οποίες έχουν επιβληθεί κυρώσεις, οι γεωπολιτικές εντάσεις και ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι τρεις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος των ναυτασφαλίσεων σύμφωνα με τον κ. Τσακίρη.
Ηλίας Τσακίρης (IUMI): Τέσσερις μεγάλες προκλήσεις για την ναυτασφαλιστική αγορά
Ηλίας Τσακίρης: Το πρόβλημα του «σκοτεινού στόλου»
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος» καθώς μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, παρατηρούμε όπως λέει ο κ. Τσακίρης ότι όλο και περισσότερα πλοία επιδίδονται σε σκιώδεις δραστηριότητες εφαρμόζοντας πρακτικές, όπως η απενεργοποίηση των συστημάτων αυτόματης αναγνώρισης (AIS). Τα πλοία αυτά, που αποτελούν το λεγόμενο «σκοτεινό στόλο», συχνά χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά αργού πετρελαίου, και άλλων φορτίων, από και προς χώρες που τους έχουν επιβληθεί κυρώσεις. Είναι πλοία μεγάλα σε ηλικία, δεν πληρούν τους κανονισμούς ασφάλειας, δε συμμορφώνονται με τις διεθνείς κυρώσεις, και θέτουν σε υψηλό κίνδυνο τους ναυτικούς που βρίσκονται πάνω σε αυτά.
Το πρόβλημα του «σκοτεινού στόλου» δεν είναι καινούργιο. Όμως, σύμφωνα με τα στατιστικά η αντιστρόφως ανάλογη σχέση παραγγελιών και διάλυσης πλοίων, με τις νέες παραγγελίες να αυξάνονται, και τα ποσοστά διάλυσης να μειώνονται, δείχνει ότι έχουν ενταθεί κατά πολύ οι πρακτικές αυτές. Έτσι, δημιουργείται ένας παράλληλος «αόρατος» στόλος, που βάζει σε κίνδυνο τις ζωές των ναυτικών, την προστασία του περιβάλλοντος, και την ίδια τη ναυσιπλοΐα, τονίζει. Ο ίδιος προσθέτει ότι πρέπει να βγει στο φως ο «σκοτεινός στόλος» μέσα από διεθνείς πρωτοβουλίες, όπως για παράδειγμα μια πλατφόρμα ανοιχτών δεδομένων προσβάσιμη από όλους, όπου καθένας θα έχει πρόσβαση στα περιστατικά που έχουν καταγραφεί, και στα ονόματα των πραγματικών ιδιοκτητών των πλοίων αυτών.
Ηλίας Τσακίρης: Πού οδηγούν οι γεωπολιτκές εντάσεις
Σε ένα άλλο «μέτωπο» αυτό των γεωπολιτικών εντάσεων η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα με τις πολλαπλές και αυξανόμενες σε ένταση επιθέσεις των ανταρτών Χούθι, οδηγεί όπως εξηγεί ο κ. Τσακίρης, πολλούς πλοιοκτήτες να διακόπτουν τους πλόες από τη Διώρυγα του Σουέζ, επιλέγοντας μεγαλύτερους, με πρώτο τον περίπλου της Αφρικής.
Ωστόσο, η αλλαγή αυτή ενέχει και μεγάλο ρίσκο. Τα πλοία εκτίθενται σε νέους κινδύνους, καθώς τα λιμάνια της Αφρικής στερούνται υποδομών, με αποτέλεσμα ακόμη και μια απλή ζημιά να εξελιχθεί γρήγορα σε μεγαλύτερη, με αυξημένες συνέπειες για το περιβάλλον. Επιπλέον, ο περίπλους της Αφρικής επιβαρύνει σημαντικά το περιβάλλον, καθώς έχουμε μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου, αλλά και περισσότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και αερίων του θερμοκηπίου.
4η Βιομηχανική Επανάσταση
Η 4η Βιομηχανική Επανάσταση και ο ψηφιακός μετασχηματισμός που επαναπροσδιορίζουν τον κλάδο της ναυτασφάλισης και της ναυτιλίας γενικότερα, είναι μία ακόμη πρόκληση. Έτσι, μπορούμε να μιλάμε για τη Ναυτασφάλιση 4.0 και το νέο τοπίο που εισάγει στον τρόπο λειτουργίας των ασφαλιστικών εταιρειών. Άλλωστε, η συνεργασία με τεχνολογικές εταιρείες δημιουργεί νέες προοπτικές για εξειδικευμένες ασφαλιστικές λύσεις, προσαρμοσμένες στους σύγχρονους αναδυόμενους κινδύνους. Επιπλέον, χάρη στα ψηφιακά εργαλεία, οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν πλέον να αξιολογούν τους κινδύνους με μεγαλύτερη ακρίβεια, να συντάσσουν λεπτομερείς αναφορές και να ανταποκρίνονται στους πελάτες τους με μεγαλύτερη ταχύτητα, ευελιξία και αποτελεσματικότητα, σύμφωνα με τον κ. Τσακίρη.
Ο κ. Τσακίρης, βαθύς γνώστης της ναυτασφαλιστικής αγοράς καθώς επί πολλά χρόνια είναι και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Hull, αναφέρεται μιλώντας στα ΝΕΑ και στο όραμα του που παραμένει σταθερό από τότε που ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του στον κλάδο πριν από τριάντα χρόνια. Τη δημιουργία μιας μεγάλης ελληνικής και κυπριακής ναυτασφαλιστικής αγοράς καθώς η Ελλάδα διαθέτει τη μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου. Για να το πετύχουμε όμως αυτό, χρειαζόμαστε νέα στελέχη. Στελέχη καταρτισμένα, που θα μπορούν να μπουν δυναμικά στο χώρο, να αγαπήσουν τον κλάδο και να μεγαλουργήσουν. Και γι’ αυτό πρέπει να εστιάσουμε στην εκπαίδευση, τονίζει ο κ. Τσακίρης και προσθέτει ότι για να μπορέσουν η Ελλάδα και η Κύπρος να μετεξελιχθούν σε διεθνή ναυτασφαλιστικά κέντρα, πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να συνεργαστούμε προκειμένου να καλλιεργήσουμε στα νέα στελέχη το πάθος για τη ναυτασφάλιση.
Πηγή: Premium Έκδοση ΤΑΝΕΑ
Latest News
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στήριξης 107 πλημμυροπαθών
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κυρίας Μελίνας Τραυλού και της Προέδρου του Μαζί για το Παιδί, κυρίας Αλεξάνδρας Μαρτίνου
«Τρολάρουν» τη διεθνή ναυτιλία οι Χούθι - Κάνουν συνέδριο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Οι Χούθι ζητούν από τον διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds να καταθέσει ιδέες για το περιεχόμενο του σεμιναρίου