Σημαντική πρόοδο σε όλα τα εμπορικά του σήματα το γ’ τρίμηνο σημείωσε ο όμιλος Gap, αυξάνοντας τις καθαρές πωλήσεις κατά 1,6% σε ετήσια βάση στα 3,8 δισ. δολάρια και τις συγκριτικές κατά 1%, επιβεβαιώνοντας την φήμη του CEO της εταιρείας ως «αναμορφωτή».

Και παρά το ότι οι πωλήσεις των φυσικών καταστημάτων μειώθηκαν κατά 2%, οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7% και αποτέλεσαν το 40% των συνολικών καθαρών πωλήσεων, προετοιμάζοντας το έδαφος για μια πετυχημένη Black Friday/ Cyber Monday σεζόν και την πολυαναμενόμενη εορταστική περίοδο.

Gap: Από την πτώση στην άνοδο και το άλμα κερδοφορίας

Οι δείκτες της Gap

Οι καθαρές πωλήσεις της Gap αυξήθηκαν κατά 1% στα 899 εκατ. δολάρια, με τα comps να αυξάνονται κατά 3%, οι καθαρές πωλήσεις της Banana Republic αυξήθηκαν κατά 2% στα 469 εκατ. δολάρια, με τα comps να μειώνονται κατά 1% και οι καθαρές πωλήσεις της Athleta αυξήθηκαν κατά 4% στα 290 εκατ. δολάρια, με τα comps να αυξάνονται κατά 5%.

Το μικτό περιθώριο κέρδους διευρύνθηκε κατά 140 μονάδες βάσης στο 42,7%, καθώς το περιθώριο κέρδους εμπορευμάτων διευρύνθηκε κατά 90 μονάδες βάσης. Τα αποθέματα μειώθηκαν κατά 2%. Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 25,7% σε 274 εκατομμύρια δολάρια.

Gap

Σε στέρεο έδαφος

Με βάση τα αποτελέσματά της κατά το τρίτο τρίμηνο, η ανάκαμψη της Gap Inc. φαίνεται να βρίσκεται σε στέρεο έδαφος.

«Ενώ οι φόβοι για μια ενδεχόμενη διακοπή του ένδοξου παρελθόντος της συνεχίζουν να εμφανίζονται, το 3ο τρίμηνο μάς έδειξε και πάλι ότι η ανάκαμψη έχει προοπτικές», δήλωσε ο αναλυτής της Wells Fargo με επικεφαλής τον Ike Boruchow, στο RetailDive.

Καθένα από τα εμπορικά της σήματα διεύρυνε το μερίδιό του αυτή την περίοδο, εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος Ρίτσαρντ Ντίκσον στους αναλυτές κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης την Πέμπτη.

«Αυτό είναι στην πραγματικότητα το έβδομο συνεχόμενο τρίμηνο που καταγράφουμε κέρδη μεριδίου αγοράς για την εταιρεία και με φόντο έναν κλάδο που αντιμετωπίζει προκλήσεις», πρόσθεσε στο Reuters. «Ο κλάδος της ένδυσης μειώθηκε κατά μιάμιση μονάδα. Έτσι, αισθανόμαστε πραγματικά πολύ καλά για τη δύναμη των εμπορικών σημάτων μας συνολικά, ιδιαίτερα αυτό το τρίμηνο».

Οι τυφώνες και οι ασυνήθιστα ζεστές θερμοκρασίες σε μεγάλο μέρος της χώρας ήταν που εμπόδισαν τις πωλήσεις στις αρχές του γ’ τριμήνου, οι οποίες όμως ανέβηκαν καθώς ο καιρός κρύωνε, ειδικά για την Old Navy.

Υπό το πρίσμα των συνολικών επιδόσεών της, η εταιρεία αύξησε τις προοπτικές της για το έτος, λέγοντας στην ανακοίνωσή της ότι αναμένει τώρα ότι οι καθαρές πωλήσεις θα είναι αυξημένες κατά 1,5% έως 2%, αντί για «ελαφρώς αυξημένες» όπως είχε επισημάνει νωρίτερα , και ότι το μικτό περιθώριο κέρδους θα διευρυνθεί κατά 220 μονάδες βάσης, από τις προηγούμενες 200 μονάδες βάσης.

Το σήμα της Gap

Γίνονται εργασίες σε όλο το χαρτοφυλάκιο για την αντιμετώπιση των αδυναμιών σε κάθε έμβλημα, με αξιοσημείωτη πρόοδο στο Gap. Η μάρκα έχει πέσει από τη θέση της ως κριτής του αμερικανικού στυλ και ο Ντίκσον έχει τονίσει πως στόχος του είναι να επαναφέρει την Gap σε μια σημαντική θέση τόσο στη μόδα όσο και στην κουλτούρα. Αυτό περιλαμβάνει αλλαγές στην γκάμα της καθώς και στο μάρκετινγκ.

«Η εστίασή μας στην αναβίωση της ηγετικής θέσης της Gap στα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις τάσεις και στη δημιουργική έκφραση μέσω μεγάλων ιδεών και πολιτιστικά σχετικών μηνυμάτων έχει απήχηση», ανέφερε ο CEO, σημειώνοντας ότι από το γ’ τρίμηνο η μάρκα είχε τέσσερα συνεχόμενα τρίμηνα θετικών αποτελεσμάτων και έξι συνεχόμενα τρίμηνα αύξησης μεριδίων. «Οι καμπάνιες και οι συνεργασίες μας προσελκύουν μια νέα γενιά στην Gap, ενώ ταυτόχρονα ενισχύουν τη μάρκα σε όσους μας αγαπούν εδώ και χρόνια».

Το βλέμμα στον CEO

Ο Ρίτσαρντ Ντίκσον ανέλαβε τα ηνία της μέχρι πέρυσι προβληματικής Gap, έχοντας μια σειρά από επιτυχίες στη Mattel στο ενεργητικό του, συμπεριλαμβανομένης της Barbie, και η πίεση ήταν από τότε πάνω του για να αποκαταστήσει έναν όμιλο ειδών ένδυσης που φαινόταν να έχει χάσει την επαφή του με την κοινωνία.

Μετά την έκθεση της εταιρείας για το γ’ τρίμηνο, αρκετοί αναλυτές πίστωσαν τον Ντίκσον μια σειρά από βελτιώσεις σε όλο το χαρτοφυλάκιο. Ως αποτέλεσμα, όμως, τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του έχουν μάλλον ενταθεί, σύμφωνα με τους αναλυτές της Wells Fargo καθώς και τους αναλυτές της Jefferies με επικεφαλής τον Corey Tarlowe.

«Πιστεύουμε ότι η προηγούμενη εμπειρία του στην αναζωογόνηση εμπορικών σημάτων όπως η Barbie, η Hot Wheels και η Fisher-Price παρέχει στην Gap ένα προβάδισμα τόσο στη διαμόρφωση όσο και στην εφαρμογή του εγχειριδίου δράσης της για την προώθηση βελτιώσεων σε ολόκληρη την επιχείρηση», διευκρίνισε ο Tarlowe.

«Ως εκ τούτου, αναμένουμε ότι οι επενδυτές θα εστιάζουν όλο και περισσότερο στην προσέγγισή του για τη βελτίωση της συνάφειας των εμπορικών σημάτων και της συνολικής προσφοράς προϊόντων της εταιρείας».

Ορισμένοι επενδυτές περιμένου να δουν στο πρόσωπο του Ντίκσον «τον ισχυρότερο ηγέτη που έχει δει ο όμιλος της Gap εδώ και 10 και πλέον χρόνια, που οδηγεί μια από τις καλύτερες ιστορίες ανατροπής στο λιανικό εμπόριο», ενώ άλλοι θα ανησυχούν ότι τελικά θα αποτύχει να υλοποιήσει τις προσδοκίες τους, κατέληξε η Wells Fargo.

«Αυτό είναι στην πραγματικότητα το έβδομο συνεχόμενο τρίμηνο που καταγράφουμε κέρδη μεριδίου αγοράς για την εταιρεία και με φόντο έναν κλάδο που αντιμετωπίζει προκλήσεις», τόνισε ο CEO Ρίτσαρντ Ντίκσον. «Ο κλάδος της ένδυσης μειώθηκε κατά μιάμιση μονάδα. Έτσι, αισθανόμαστε πραγματικά πολύ καλά για τη δύναμη των εμπορικών σημάτων μας συνολικά, ιδιαίτερα αυτό το τρίμηνο».

Το στιλ της Gap

Η Gap ιδρύθηκε το 1969 από τον Don και την Doris Fischer που είχαν μια πολύ απλή ιδέα – να διευκολύνει την εύρεση ενός τζιν που να ταιριάζει στον πελάτη τους, γι’ αυτό και συνεργάστηκε για πολλά χρόνια με τη Levi’s.

Η εταιρεία τους The Gap Stores, Inc. «βγήκε  στο χρηματιστήριο» με αρχική προσφορά 1,2 εκατομμυρίων μετοχών προς 18 δολάρια ανά μετοχή το 1974 και από τότε αναπτύχθηκε μέσω λανσαρίσματος νέων σημάτων, εξαγορών και οργανικής ανάπτυξης με ένα ευρύ δίκτυο καταστημάτων σε όλο τον κόσμο και τέσσερα διαφορετικά brands, Gap, Old Navy, Banana Republic, Athleta.

Σήμερα, 50 και πλέον χρόνια από την ίδρυση της Gap, η οικογένεια Fisher παραμένει στην εταιρεία, κατέχοντας συλλογικά μεγάλο μέρος των μετοχών της. Ο Don Fischer διετέλεσε πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου μέχρι το 2004, παίζοντας ρόλο στην απομάκρυνση του τότε διευθύνοντος συμβούλου Millard Drexler το 2002, και παρέμεινε στο διοικητικό συμβούλιο μέχρι το θάνατό του στις 27 Σεπτεμβρίου 2009.

Διάφορα μέλη της οικογένειας κατέχουν μια σειρά από ποσοστά. Συγκεκριμένα, ο William Sydney Fisher κατέχει περίπου το 26,07% της εταιρείας, ο John J. Fisher κατέχει περίπου το 24,58%, ο Robert J. Fisher κατέχει περίπου το 18,16%.

Ενώ πλέον, οι μεγαλύτεροι μέτοχοι περιλαμβάνουν τις Dodge & Cox, DODGX – Dodge & Cox Stock Fund, Vanguard Group Inc, BlackRock Inc., Dimensional Fund Advisors Lp, Arrowstreet Capital, Limited Partnership, Pacer Advisors, Inc., Fmr Llc, VTSMX – Vanguard Total Stock Market Index Fund Investor Shares, και IJH – iShares Core S&P Mid-Cap ETF.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή