
Το χρονικό περιθώριο για τις παραδοσιακές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα ώστε να προσαρμοστούν στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της γίνεται ολοένα και μικρότερο, σηματοδοτώντας στους αναλυτές του κλάδου ότι οι εταιρείες πρέπει να διπλασιάσουν τις τοπικές συνεργασίες για να επιβιώσουν.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που βασίζονται στα ορυκτά καύσιμα δυσκολεύονται να κρατηθούν στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, η οποία έχει μετατραπεί γρήγορα σε μια αγορά όπου τα οχήματα νέας ενέργειας αντιπροσωπεύουν πλέον περισσότερες από τις μισές πωλήσεις αυτοκινήτων της χώρας.
Η ΕΕ βάζει αναχώματα στα κινεζικά gigafactories – Τα νέα κριτήρια στους διαγωνισμούς
Εάν οι ξένες μάρκες «δεν μπορούν να λανσάρουν σύντομα ανταγωνιστικά οχήματα καθαρής ενέργειας στην αγορά της Κίνας, η μόνη ελπίδα για τη διάσωση οποιουδήποτε μεριδίου αγοράς είναι πιθανότατα μέσω της συνεργασίας με έναν εγχώριο παίκτη», δήλωσε ο Του Λε, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Sino Auto Insights. «Αλλά μήπως είναι πολύ λίγο και πολύ αργά; Ίσως για ορισμένες ξένες μάρκες», δήλωσε.
Κίνα: Πώς κινούνται οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία General Motors, η γερμανική Volkswagen και η ιαπωνική Nissan είδαν το καθένα τα έσοδά τους στην Κίνα να μειώνονται μεταξύ 2019 και 2023, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του CNBC από τα στοιχεία των εταιρειών.
Το 2023, η νοτιοκορεατική Kia ανέφερε πωλήσεις στην Κίνα περισσότερο από 30% χαμηλότερες από τα επίπεδα του 2020. Η Tesla συγκριτικά δήλωσε ότι οι πωλήσεις της στην Κίνα αυξήθηκαν περισσότερο από έξι φορές μεταξύ 2019 και 2023.

Καθώς οι ανησυχίες των επενδυτών αυξάνονται, η διοίκηση εξετάζει τα σχέδιά της. Η διευθύνουσα σύμβουλος της GM Μέρι Μπάρα δήλωσε σε μια κλήση για τα κέρδη τον περασμένο μήνα ότι η εταιρεία έχει προγραμματίσει συναντήσεις με τους μετόχους και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της κοινοπραξίας για να συζητήσει την «αναδιάρθρωση» προκειμένου να βελτιώσει τα κέρδη στην Κίνα, που κάποτε ήταν η κορυφαία αγορά της GM με βάση τα έσοδα.
Οι αμερικανικές, γερμανικές και άλλες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες που εισήλθαν στην Κίνα πριν από δεκαετίες, υποχρεώθηκαν από το Πεκίνο να σχηματίσουν κοινοπραξίες με τοπικές εταιρείες, συνήθως κρατικές.
Μόνο το 2022 οι κινεζικές αρχές επέτρεψαν στις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες να κατέχουν πλήρως την τοπική παραγωγή τους. Αλλά ήταν μια προσοδοφόρα αγορά, με την GM και τη Volkswagen να κατέχουν τις δύο πρώτες θέσεις με βάση το μερίδιο αγοράς μέχρι το 2022.
Οι κινεζικές BYD και Geely έχουν έκτοτε αναρριχηθεί, εδραιώνοντας την πρώτη και τη δεύτερη θέση τους στην αγορά, αντίστοιχα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Οκτωβρίου από την ένωση επιβατικών αυτοκινήτων της χώρας.
Οι κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν ενσωματώσει στα οχήματά τους οθόνες ψυχαγωγίας που μοιάζουν με smartphone, προβολείς και τεχνολογία υποβοήθησης του οδηγού για να παραμείνουν στην επιφάνεια σε μια έντονα ανταγωνιστική τοπική αγορά.
Ενώ η εκδοχή της Tesla για την υποβοήθηση οδηγού δεν έχει ακόμη λάβει πλήρη έγκριση στην Κίνα, οι εγχώριοι παίκτες έχουν αναπτύξει τη δική τους. Η Xpeng, η BYD και άλλες τοπικές εταιρείες χρησιμοποιούν τα τσιπ της Nvidia, ενώ ο κινεζικός γίγαντας των τηλεπικοινωνιών Huawei έχει κατασκευάσει συστήματα υποβοήθησης οδηγού και ψυχαγωγίας στο αυτοκίνητο για άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.


Latest News

«Πράξη πολέμου οι δασμοί», λέει ο Μπάφετ - «Ανοησίες» απαντά ο υπ. Εμπορίου
Ο Γουόρεν Μπάφετ υπογράμμισε ότι οι δασμοί με την πάροδο του χρόνου χρησιμεύουν ως φόρος στα αγαθά και ανεβάζουν τις τιμές

Ξεκίνησε ο εμπορικός πόλεμος των ΗΠΑ με Καναδά, Μεξικό και Κίνα - Στον «αέρα» 2,2 τρισ.
Οι δασμοί θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε οικονομική ύφεση, προειδοποιούν οι επιχειρήσεις

Μαστίγιο και καρότο από τον Τραμπ: «Είμαστε ανοικτοί σε συμφωνία για τα ορυκτά της Ουκρανίας»
Ο Ντόναλντ Τραμπ επανέλαβε για μία ακόμα φορά ότι ο Ζελένσκι θα πρέπει να είναι πιο ευγνώμων για την υποστήριξη των ΗΠΑ

Η Lockheed αποκαλύπτει πύραυλο κρουζ χαμηλού κόστους 150.000 δολαρίων
Εάν το Πεντάγωνο των ΗΠΑ αποφασίσει να αγοράσει τη νέα προσφορά, η Lockheed θα μπορούσε να παράγει 2.500 μονάδες ετησίως

Η βιοτεχνολογική startup με ελληνικό «χρώμα» που κέρδισε την Nvidia
Η Achira κατασκευάζει μοντέλα προσομοίωσης για να τροφοδοτήσει το μέλλον της ανακάλυψης φαρμάκων - Εξασφάλισε 31,54 εκατ. ευρώ

Το επιτοκιακό παζλ των κεντρικών τραπεζών
Αν και θα συνεχίσουν τα μέτρα νομισματικής χαλάρωσης, θα χρειαστεί να αναπροσαρμόσουν την πολιτική τους - Η ΕΚΤ μειώνει τα επιτόκια κατά 0,25% την ερχόμενη Πέμπτη

Το πολυτελές στοίχημα στα αρώματα - Πίσω από τις νέες επενδύσεις της L'Oréal
Η L'Oréal διπλασιάζει τις επενδύσεις της σε αρώματα με τις Jacquemus, Amouage και Borntostandout - Η απόφαση για την αμερικανική αγορά

Την κατάσχεση ρωσικών assets 200 δισ. σχεδιάζει η ΕΕ
Οι Γάλλοι συζητούν πρόταση σύμφωνα με την οποία το Κρεμλίνο θα χάσει τα περιουσιακά στοιχεία εάν παραβιάσει μια μελλοντική κατάπαυση πυρός

Πάτησε τη σκανδάλη ο Τραμπ: Αντίστροφη μέτρηση για δασμούς σε Καναδά και Μεξικό
Οι δηλώσεις Τραμπ ότι θα προχωρήσει με τους δασμούς προκαλούν έντονο ξεπούλημα στις αγορές - Τι είπε για την Κίνα

Ραγδαίες εξελίξεις - Οι ΗΠΑ διακόπτουν τη στρατιωτική βοήθεια στην Ουκρανία
Η Ουάσιγκτον ανακοινώνει την απόφαση λίγες μέρες μετά τη σύγκρουση στον Λευκό Οίκο μεταξύ Τραμπ και Ζελένσκι