Οι λιανικές πωλήσεις στη Μεγάλη Βρετανία μειώθηκαν για πρώτη φορά σε τρεις μήνες τον Οκτώβριο, καθώς η αβεβαιότητα γύρω από τον πρώτο προϋπολογισμό των Εργατικών μετά από 14 χρόνια επιστροφής στην κυβερνητική εξουσία αλλά και το δέλεαρ των ευκαιριών της Black Friday, «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες.

JPMorgan: Λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία

Αναφέροντας τον πρώτο μήνα του «χρυσού τριμήνου» για τους λιανοπωλητές ενόψει των χριστουγεννιάτικων αγορών, το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής (ONS) ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 0,7% σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο – και αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%.

Οι αναλυτές είπαν ότι η αύξηση των εισοδημάτων των νοικοκυριών μετά από μια περίοδο ισχυρής αύξησης των μισθών και χαμηλού πληθωρισμού από την αρχή του έτους είναι πιθανό να δει βελτιωμένες προοπτικές για το λιανικό εμπόριο, όταν θα κατακάτσει ο κουρνιαχτός από τον προϋπολογισμό.

Βρετανία με φόρους στον προϋπολογισμό

Η υπουργός Οικονομικών, Ρέιτσελ Ριβς, είχε προειδοποιήσει τους Βρετανούς να προετοιμαστούν για αυξήσεις φόρων στον προϋπολογισμό στις 30 Οκτωβρίου, αλλά ήταν οι επιχειρήσεις που επλήγησαν ιδιαίτερα. Οι λιανοπωλητές τόνισαν πως η αύξηση που επιβλήθηκε στο ποσοστό των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών θα επιφέρει πρόσθετο κόστους στις επιχειρήσεις τους ύψους 7 δισεκατομμυρίων λιρών.

Ειδικότερα, τα καταστήματα ρούχων υπέστησαν τη μεγαλύτερη πίεση από την περιστολή των αγορών των καταναλωτών τον περασμένο μήνα, ενώ ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις καλλυντικών που μπορεί να κοστίζουν από 60 έως 650 λίρες.

Η βρετανική στατιστική υπηρεσία ανέφερε ότι σε τριμηνιαία βάση – ένας καλύτερος οδηγός για την υποκείμενη τάση σε σχέση με τα μηνιαία στοιχεία – οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά 0,8% το τρίμηνο έως το τέλος Οκτωβρίου σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο. Σε ετήσια βάση, τον Οκτώβριο του 2024, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 2,4%.

«Οι λιανικές πωλήσεις υποχώρησαν τον Οκτώβριο μετά από τρεις μήνες ανάπτυξης», δήλωσε η Hannah Finselbach, ανώτερη στατιστικολόγος στην ONS. «Η πτώση οφείλεται σε έναν ιδιαίτερα φτωχό μήνα για τα καταστήματα ρούχων, αλλά οι έμποροι λιανικής ανέφεραν ότι οι καταναλωτές διστάζουν να δαπανήσουν πάνω από τον προϋπολογισμό τους».

Οι πωλήσεις στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης μειώθηκαν κατά 3,1% τον Οκτώβριο, η μεγαλύτερη πτώση από οποιαδήποτε κατηγορία, με τις πωλήσεις άλλων καταστημάτων εκτός τροφίμων να υποχωρούν κατά 1,4%.

Η ONS ανέφερε ότι οι προηγούμενες αυξανόμενες πωλήσεις ρούχων τους τελευταίους μήνες τροφοδοτήθηκαν από τις πωλήσεις στο τέλος της σεζόν και τον καλό καιρό που προσελκύει τους καταναλωτές να ψωνίσουν.

Τα καταστήματα εκτός κλάδου τροφίμων – στα οποία συγκαταλέγονται πολυκαταστήματα, λιανοπωλητές ειδών ένδυσης, οικιακής χρήσης και άλλα καταστήματα εκτός τροφίμων – υποχώρησαν κατά 1,4%. Οι πωλήσεις σε σούπερ μάρκετ και καταστήματα τροφίμων μειώθηκαν κατά 0,6%.

Μεγάλος χαμένος πάντως ήταν τα καταστήματα ένδυσης αφού ο ήπιος καιρός τον περασμένο μήνα ανέβαλε τις χειμερινές αγορές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή