Η Electrolux, μια ιστορική εταιρεία στον χώρο των οικιακών συσκευών, μιας και ιδρύθηκε στη Στοκχόλμη το 1919, προχώρησε σε συνολική αναδόμηση των δραστηριοτήτων της και πλέον διαμορφώνει την στρατηγική της για το 2025 και το λανσάρισμα των νέων της σειρών οικιακών συσκευών.

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Νταμίρ Μαντζάρεβιτς, γενικός διευθυντής Adriatic & Greece, η Electrolux κατασκεύασε τα πρώτα της ψυγεία το 1926 ενώ ήδη από το 1940 είχε παρουσιάσει μία συσκευή-πρόδρομο των σημερινών kitchen-robot, θέλοντας να υπενθυμίσει την κουλτούρα καινοτομίας της εταιρείας. Αξιοσημείωτο το γεγονός ότι η Electrolux υπήρξε η πρώτη εταιρεία που λάνσαρε ηλεκτρική σκούπα σε μορφή στικ.

Πώς αντιμετωπίζουν την Black Friday οι Έλληνες – Η έρευνα της Revolut

Πλέον, η έμφαση δίνεται στην ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών, στις λύσεις που διευκολύνουν τον τελικό χρήστη και στη βιωσιμότητα των τελικών προϊόντων αλλά και της ίδιας της παραγωγικής διαδικασίας.

Electrolux: Αναδόμηση και νέοι στόχοι

Η… 105 ετών Electrolux τον τελευταίο χρόνο ολοκλήρωσε την αναδόμηση και τον προσανατολισμό της ώστε να επικεντρώνεται περισσότερο στον τελικό καταναλωτή και στις ανάγκες του, ενώ μια ουσιαστική αλλαγή των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα ήταν ότι από το β’ εξάμηνο του 2024 τα προϊόντα της δεν είναι διαθέσιμα μόνο μέσα από το δίκτυο των καταστημάτων Κωτσόβολος αλλά είναι διαθέσιμα πρακτικά στο σύνολο των ελληνικών αλυσίδων λιανικής (Public, Πλαίσιο, Welcome).

Ο Όμιλος Electrolux που περιλαμβάνει τα brands Electrolux, AEG και Zanussi διατηρεί μερίδιο 5% στην ελληνική αγορά, στις μεγάλες συσκευές, κυρίως με τα δύο πρώτα brands αφού τα προϊόντα υπό το brand Zanussi σταδιακά… σβήνουν από τον χάρτη. Αιτία η απόφαση του Ομίλου να θέσει τη συγκεκριμένη επωνυμία εκτός ευρωπαϊκής παραγωγής και να επικεντρωθεί στην προώθηση στην Ευρώπη μόνο των επωνυμιών Electrolux και AEG.

Σημαντικό μέρος του συνολικού πλάνου αναδόμησης των δραστηριοτήτων της Electrolux είναι και η έμφαση σε προϊόντα που χαρακτηρίζονται από τη βιωσιμότητά τους

Μάλιστα, επειδή το brand Zanussi ήταν αρκετά δημοφιλές τουλάχιστον στην ελληνική αγορά των πλυντηρίων, γίνεται προσπάθεια σε επίπεδο ελληνικής θυγατρικής το κενό να καλυφθεί τιμολογιακά από το brand Electrolux.

Η εταιρεία σχεδιάζει το λανσάρισμα νέων, προηγμένων τεχνολογικά, σειρών πλυντηρίων και συσκευών κουζίνας, κίνηση που τοποθετείται χρονικά το αργότερο μέχρι το β’ τρίμηνο του 2025. Σημαντικό μέρος του συνολικού πλάνου αναδόμησης των δραστηριοτήτων της Electrolux είναι και η έμφαση σε προϊόντα που χαρακτηρίζονται από τη βιωσιμότητά τους, τόσο σε επίπεδο παραγωγής όσο και σε επίπεδο χρήσης από τον τελικό χρήστη.

Σε ερώτηση για τον κίνδυνο που αντιπροσωπεύει ο ανταγωνισμός των κινεζικών εταιρειών, η απάντηση ήταν ότι προφανώς πρόκειται για ένα γεγονός αναπόφευκτο αλλά ο Όμιλος Electrolux θεωρεί ότι θα ανταπεξέλθει με όπλο τη στρατηγική του και την εστίαση στην premium κατηγορία προϊόντων, καθώς εκεί υπάρχει μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους ενώ η αγορά στα χαμηλότερα ράφια πρακτικά έχει… πλημμυρίσει από τον κινεζικό ανταγωνισμό.

Ο στόχος για το 2025

Στόχος για την εταιρεία στην ελληνική αγορά είναι εντός του 2025 να επιτύχει διψήφια ανάπτυξη, ενώ ο μεσοπρόθεσμος στόχος είναι να κατακτήσει μερίδιο αγοράς της τάξης του 15%, να ανέλθει δηλαδή στον ευρωπαϊκό μέσο όρο του Ομίλου.

Για να επιτευχθεί ο συγκεκριμένος στόχος η Electrolux επενδύει σε όλες τις παραμέτρους: μάρκετινγκ, στρατηγική, διανομή προϊόντων, ομάδα. Αξιοσημείωτο το γεγονός ότι η Electrolux διατηρεί τη δεύτερη θέση στις πωλήσεις οικιακών συσκευών σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Συνολικά, τα στελέχη της Electrolux θεωρούν ότι το 2024 ήταν χρονιά αλλαγών και σαν τέτοια δεν μπορεί να συγκριθεί με την προηγούμενη, τουλάχιστον σε ότι αφορά στην ελληνική αγορά.

Tο 1984 εξαγόρασε την ιταλική Zanussi, κίνηση που την οδήγησε στην κορυφή της αγοράς οικιακών μικροσυσκευών

Ενδεικτικά, ο Όμιλος είχε τζίρο περί τα 19 εκατομμύρια ευρώ το 2023, αναμένεται να κινηθεί περίπου σε αυτό το επίπεδο και ίσως λίγο χαμηλότερα το 2024, ενώ στόχος για το 2025 είναι να κινηθεί αρκετά υψηλότερα, με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, όταν τελικά θα αρχίσουν να αποδίδουν οι δομικές αλλαγές που έγιναν φέτος.

Ο σουηδικός Όμιλος είχε πωλήσεις το 2022 ύψους 134 δισ. σουηδικές κορώνες (περίπου 11,5 δισ. ευρώ), δραστηριοποιείται σε 120 αγορές και απασχολεί πάνω από 45.000 υπαλλήλους παγκοσμίως.

Με παρουσία σε όλο τον κόσμο

Για την ιστορία, αξίζει να αναφερθεί ότι το 1984 εξαγόρασε την ιταλική Zanussi, κίνηση που την οδήγησε στην κορυφή της αγοράς οικιακών μικροσυσκευών, το 1986 ακολούθησε η εξαγορά της αμερικανικής White Consolidate, με τα brands Frigidaire, Kelvinator και Westinghouse, ενώ το 1994 ολοκληρώθηκε η εξαγορά της γερμανικής AEG.

Σε επίπεδο εργοστασίων, η Electrolux διαθέτει εγκαταστάσεις σε όλο τον κόσμο με τις κύριες οικιακές συσκευές να κατασκευάζονται επί ευρωπαϊκού εδάφους (Πολωνία, Ουκρανία, Ουγγαρία, Ιταλία, Γερμανία, Ρουμανία). Τέλος, οι B2B λύσεις της εταιρείας παρέχονται από ξεχωριστή εταιρεία, την Electrolux Professional, ένα εταιρικό spin off του 2019, τελείως ανεξάρτητη αλλά εντός του Ομίλου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις