Την απόσχιση του βραχίονα που αφορά τα νερά και τα premium ποτά ανακοίνωσε η Nestlé, παράλληλα με το νέο πλάνο ανάπτυξής της.

Η αυτόνομη επιχείρηση που θα επικεντρωθεί στις συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, θα λειτουργήσει από τις αρχές του επόμενου έτους με έδρα το Παρίσι και υπό την ηγεσία της Muriel Lienau, επικεφαλής της Nestlé Waters Europe, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου που παρουσίασε η πολυεθνική για την «τροφοδότηση και επιτάχυνση της ανάπτυξης».

Nestlé: Επιστροφή στις ρίζες της – Τι πήγε λάθος για τον πολυεθνικό κολοσσό

Η απαραίτητη αλλαγή της Nestlé

Στο χαρτοφυλάκιο της νέας οντότητας θα μεταφερθούν οι μάρκες νερού Perrier, San Pellegrino, Acqua Panna και Pure Life. Εκπρόσωπος της εταιρείας επιβεβαίωσε στο Just Drinks ότι η κατηγορία «ποτά υψηλής ποιότητας» αφορά τα αρωματισμένα νερά που συνδέονται με εμπορικά σήματα όπως το Maison Perrier.

Στην αλλαγή αυτή εστίασε ο ο διευθύνων σύμβουλος της Nestlé Laurent Freixe, ο οποίος ανέλαβε το τιμόνι τον Σεπτέμβριο, περιγράφοντας στους αναλυτές ένα συνολικό «σχέδιο για την προώθηση της επιχειρησιακής αριστείας, την απελευθέρωση του πλήρους δυναμικού του χαρτοφυλακίου και την ενίσχυση των θεμελιωδών ικανοτήτων».

«Πιστεύουμε ότι τα εμπορικά σήματα θα είναι καλύτερα διαχειρίσιμα με μία ενιαία ηγεσία και εκτέλεση στην αγορά».

Και πρόσθεσε: «Αυτό θα μας δώσει τη δυνατότητα να έχουμε τη σωστή εστίαση για να αυξήσουμε την απόδοση των κορυφαίων εμπορικών σημάτων μας, ακόμη και με τη διερεύνηση πιθανών συνεργασιών, όπως έχουμε κάνει με επιτυχία σε άλλους τομείς στο παρελθόν. Εξάλλου στόχος μας είναι να καταστήσουμε την επιχείρηση επιτυχημένη, με επίκεντρο τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για τους μετόχους».

Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, η Nestlé επισήμανε πως θέλει να επιτύχει εξοικονόμηση κόστους τουλάχιστον 2,83 δισ. δολαρίων πάνω από τις υπάρχουσες πρωτοβουλίες μέχρι το τέλος του 2027 για τη χρηματοδότηση αυξημένων επενδύσεων.

Η περίπτωση του Perrier

Παρουσιάζοντας τις πωλήσεις της για τους πρώτους εννέα μήνες του 2024 στις 17 Οκτωβρίου, η Nestlé δήλωσε ότι η επιχείρηση νερού σημείωσε μονοψήφιο ποσοστό ανάπτυξης παρά τη συνεχιζόμενη δυναμική του San Pellegrino και την ανάκαμψη του Perrier.

Η πτωτική τάση όμως είχε διαφανεί ήδη από την στιγμή που η Nestlé παραδέχτηκε ότι παραβίασε τη γαλλική νομοθεσία όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπιζε το εμφιαλωμένο μεταλλικό νερό μπροστά σε μια μόλυνση.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Perrier, όταν μετά από έντονες βροχοπτώσεις φέτος, σε ένα από τα επτά πηγάδια που χρησιμοποιούνται για την εμφιάλωσή του ανιχνεύθηκαν ίχνη κοπρανώδους μόλυνσης, γεγονός που οδήγησε στην αναστολή της λειτουργίας του και την καταστροφή εκατομμυρίων μπουκαλιών. Ταυτόχρονα, μια έκθεση που διέρρευσε αποκάλυψε ότι στην πηγή βρέθηκαν και ίχνη απαγορευμένων φυτοφαρμάκων.

Η εταιρεία τιμωρήθηκε με πρόστιμο 2 εκατ. ευρώ για παραβίαση της γαλλικής νομοθεσίας για το μεταλλικό νερό και για παράνομη γεώτρηση, καθώς φιλτράριζε το νερό χρησιμοποιώντας παράνομες μεθόδους για μεταλλικά νερά που υποτίθεται ότι πρέπει να είναι φυσικά.

Στις ΗΠΑ, τον Μάιο, η ίδια μάρκα νερού Perrier επαναταξινομήθηκε ως αναψυκτικό από δικαστήριο της Πενσυλβάνια και ως εκ τούτου υπόκειται σε φόρο επί των πωλήσεων. Nestle

Μεγαλύτερες περικοπές κόστους έρχονται στη Nestlé

Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, η Nestlé επισήμανε πως θέλει να επιτύχει εξοικονόμηση κόστους τουλάχιστον 2,83 δισ. δολαρίων πάνω από τις υπάρχουσες πρωτοβουλίες μέχρι το τέλος του 2027 για τη χρηματοδότηση αυξημένων επενδύσεων.

Σχετικά ο Freixe σημείωσε πως «το σχέδιο δράσης μας θα βελτιώσει επίσης τον τρόπο λειτουργίας μας, καθιστώντας μας πιο αποτελεσματικούς, ετοιμοπόλεμους και ευέλικτους. Αυτό θα μας επιτρέψει να προσδώσουμε αξία σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη μας. Είμαι βέβαιος ότι μπορούμε να προσφέρουμε ανώτερη, βιώσιμη και κερδοφόρα ανάπτυξη και να κερδίσουμε μερίδιο αγοράς, μεταμορφώνοντας παράλληλα τη Nestlé για μακροπρόθεσμη επιτυχία».

Οι ενέργειες της πολυεθνικής θα περιλαμβάνουν στοχευμένες επενδύσεις σε ευπώλητα σήματα, σε πλατφόρμες ανάπτυξης, πιο εστιασμένες επενδύσεις σε διαφήμιση και μάρκετινγκ, όπως και σε δραστηριότητες καινοτομίας και έρευνας για να έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο και να συμβάλουν στη συστηματική αντιμετώπιση τυχός ελλειματικής απόδοσης.

Οι προσδοκίες

Η εταιρεία επιβεβαίωσε τις προβλέψεις της για το 2024, με οργανική αύξηση των πωλήσεων κατά 2% περίπου, υποκείμενο περιθώριο λειτουργικού κέρδους εμπορικών συναλλαγών 17% περίπου και υποκείμενο κέρδος ανά μετοχή σε σταθερό νόμισμα σε γενικές γραμμές αμετάβλητο.

Κοιτάζοντας προς το 2025, η Nestlé δήλωσε ότι αναμένει βελτίωση της αύξησης των οργανικών πωλήσεων σε σύγκριση με το 2024, με το υποκείμενο περιθώριο λειτουργικού κέρδους συναλλαγών να αναμένεται να είναι ελαφρώς χαμηλότερο από την καθοδήγηση για το 2024.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή