
Ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας Virgin Atlantic, Σάι Βάις, δήλωσε τη Δευτέρα ότι ο προϋπολογισμός που παρουσίασε η κυβέρνηση των Εργατικών στη Βρετανία αποτελεί «φόρο στην ανάπτυξη», καθώς εισάγει υψηλότερους συντελεστές φορολόγησης στον κλάδο των αερομεταφορών.
Ρίτσαρντ Μπράνσον: Η Virgin Atlantic Airways κλείνει τα 40 και φέρνει νέες υπηρεσίες
Ο Βάις είπε κατά τη διάρκεια της διάσκεψης Airlines 2024 στο Λονδίνο ότι τόσο οι Εργατικοί όσο και η προηγούμενη κυβέρνηση των Συντηρητικών «δεν είχαν κάνει αρκετά για να αναγνωρίσουν τις αερομεταφορές ως στρατηγικό πλεονέκτημα» για το Ηνωμένο Βασίλειο.
Ο CEO της Virgin Atlantic θεωρεί σημαντικό να αναγνωριστεί η συμβολή των αερομεταφορών στην ευρύτερη οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου
«Το μόνο που έχουμε δει είναι μια αύξηση στα αεροπορικά τέλη επιβατών», είπε ο Βάις. Το Air Passenger Duty (APD) επιβάλλεται σε αεροπορικές εταιρείες και εταιρείες εκμετάλλευσης αεροσκαφών ανά επιβάτη, με τιμές που διαφέρουν ανάλογα με την απόσταση που διανύθηκε και την κατηγορία καμπίνας που διανύθηκε και γενικά – αν και όχι πάντα – μετακυλίεται στους πελάτες στο κόστος εισιτηρίων.
Aντιδράσεις από τον CEO της Virgin Atlantic
«Θα αποκαλούσα [τον προϋπολογισμό] φόρο επί της ανάπτυξης», είπε ο Βάις τη Δευτέρα, προσθέτοντας ότι ενώ ήταν απαραίτητο να καλυφθεί το έλλειμμα του προϋπολογισμού της Βρετανίας, ήταν επίσης σημαντικό να αναγνωριστεί η συμβολή των αερομεταφορών στην ευρύτερη οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου.
Σύμφωνα με την πολιτική των Εργατικών, το APD θα αυξηθεί στα εισιτήρια οικονομικής θέσης μικρών αποστάσεων σε 15 λίρες (18,90 δολάρια) από 13 λίρες, από τον Απρίλιο του 2026, με την τιμή σε άλλες κατηγορίες καμπίνας να αυξάνεται σε 32 λίρες από 28 λίρες. Για ταξίδια μεταξύ 2.001 και 5.500 μιλίων, το APD θα αυξηθεί σε 102 από 90 λίρες και σε 244 από 216 λίρες σε άλλες κατηγορίες.
Όσον αφορά την αύξηση του APD, το Υπουργείο Οικονομικών του Ηνωμένου Βασιλείου λέει ότι τα επιτόκια θα αυξηθούν με το ποσοστό πληθωρισμού που μετράται στον Δείκτη Τιμών Λιανικής, με μια περαιτέρω αύξηση για να ληφθεί υπόψη ο πληθωρισμός που δεν ενσωματώθηκε σε προηγούμενους προϋπολογισμούς. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του Υπουργείου Οικονομικών, το υψηλότερο ποσοστό APD – το οποίο περιλαμβάνει επίσης ποσοστό 50% στο ποσό που καταβάλλεται στους επιβάτες ιδιωτικών τζετ – θα αυξήσει τη δημιουργία εσόδων από περίπου 100 εκατομμύρια σε 500 εκατομμύρια λίρες ετησίως.
Δημοφιλής πρακτική η επιβολή φόρων στις αερομεταφορές
Οι αεροπορικοί φόροι είναι ένας ολοένα και πιο δημοφιλής παράγοντας αύξησης εσόδων για τις κυβερνήσεις που προσπαθούν σε γενικές γραμμές να επιτύχουν τους στόχους μείωσης των εκπομπών άνθρακα. Ο κλάδος υποστηρίζει ότι οι αεροπορικές εταιρείες ήδη παλεύουν με χαμηλά περιθώρια κέρδους και ότι τα υψηλότερα αεροπορικά εισιτήρια επιβαρύνουν την ευρύτερη οικονομία, ενώ συγκρατούν επίσης τις επενδύσεις σε τομείς όπως τα βιώσιμα καύσιμα αεροσκαφών.
Το Εργατικό Κόμμα συμπεριέλαβε τις επιχειρήσεις στην προεκλογική καμπάνια της που απέφερε την πρώτη εκλογική νίκη μετά από 14 χρόνια το καλοκαίρι, υποσχόμενο ρυθμιστική μεταρρύθμιση και πολιτικές υπέρ της ανάπτυξης. Ωστόσο, πολλές βρετανικές εταιρείες και εμπορικοί όμιλοι αντέδρασαν αρνητικά στον προϋπολογισμό, ο οποίος περιείχε συνολικά 40 δισεκατομμύρια στερλίνες (50,2 δισεκατομμύρια δολάρια) σε αυξήσεις φόρων με μεγάλο προσανατολισμό προς τις επιχειρήσεις.
Η υπουργός Οικονομικών Ρέιτσελ Ριβς έχει επανειλημμένα τονίσει ότι τα μέτρα ήταν απαραίτητα για να καλύψουν το έλλειμμα στα δημόσια οικονομικά και να γίνουν βήματα μείωσης του βρετανικού χρέους.
Ο επικεφαλής της Συνομοσπονδίας Βρετανικής Βιομηχανίας δήλωσε τη Δευτέρα κατά τη διάρκεια του ετήσιου συνεδρίου της, στο Λονδίνο, ότι οι επιχειρήσεις αναβάλλουν τις αποφάσεις για επέκταση και επενδύσεις στον απόηχο του προϋπολογισμού, ο οποίος ήρθε λίγο μετά την ανακοίνωση των Εργατικών για μια σειρά μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας.


Latest News

Γιατί η Sony αυξάνει τις τιμές του PlayStation 5 στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο
Η Sony ανέφερε «ένα σκηνικό ενός δύσκολου οικονομικού περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένου του υψηλού πληθωρισμού και των κυμαινόμενων συναλλαγματικών ισοτιμιών»

Σε κρίση το μεγαλύτερο διυλιστήριο της Ιταλίας τρία χρόνια μετά την πώληση από τη Lukoil
Η αναφορά των Financial Times σε γνωστό Έλληνα εφοπλιστή -το όνομα του οποίου έχει συνδεθεί με τη Lukoil- και το ρωσικό πετρέλαιο.

Υποψίες για χειραγώγηση της Wall Street από τον Ντόναλντ Τραμπ
Δημοκρατικοί βουλευτές καταγγέλλουν χοντρό χρηματιστηριακό παιχνίδι με τα «είπα-ξείπα» του πλανητάρχη για τους δασμούς

Βουτιά στις πωλήσεις της LVMH - Προ των πυλών μεγάλη ύφεση στην αγορά πολυτελείας
Η LVMH ελέγχεται από τον γάλλο δισεκατομμυριούχο Μπερνάρ Αρνό, διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο του ομίλου,

Ηχηρό όχι Χάρβαρντ σε συμφωνία με την κυβέρνηση Τραμπ
Το Χάρβαρντ δεν θα «διαπραγματευτεί την ανεξαρτησία του ή τα συνταγματικά του δικαιώματα»

Τι ανησυχεί την Γέλεν
Αμφισβητείται «η ασφάλεια του θεμελίου του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος, δηλαδή των αμερικανικών ομολόγων», λέει η Γέλεν

Τρόμος στη Βρετανία για «πλημμυρίδα» κινεζικών προϊόντων μετά τους δασμούς Τραμπ
Οι εταιρείες στη Βρετανία σημαίνουν συναγερμό για τα φθηνότερα αγαθά που «ανακατευθύνονται» από τις ΗΠΑ προς άλλες αγορές

Η ΕΕ δίνει κινητά μίας χρήσης στο προσωπικό που ταξιδεύει στις ΗΠΑ
Η ΕΕ, φοβούμενη πιθανή κατασκοπεία από τις ΗΠΑ, άλλαξε τις ταξιδιωτικές οδηγίες για τους αξιωματούχους της, αναφέρουν οι FT

Σε δίκη ο δημιουργός της Meta - Γιατί εξαγόρασε Instagram και WhatsApp
Οι αμερικανικές αρχές επιβολής της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας επιδιώκουν να ακυρώσουν τις συμφωνίες απόκτησης των Instagram και WhatsApp απο τη Meta

Σε αναστολή τα αντίμετρα της ΕΕ στους δασμούς Τραμπ - Ποια είναι τα επόμενα βήματα
Τα αντίμετρα της ΕΕ που μπαίνουν σε αναστολή καλύπτουν αμερικανικές εξαγωγές αξίας 21 δισ. ευρώ