Ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας Virgin Atlantic, Σάι Βάις, δήλωσε τη Δευτέρα ότι ο προϋπολογισμός που παρουσίασε η κυβέρνηση των Εργατικών στη Βρετανία αποτελεί «φόρο στην ανάπτυξη», καθώς εισάγει υψηλότερους συντελεστές φορολόγησης στον κλάδο των αερομεταφορών.
Ρίτσαρντ Μπράνσον: Η Virgin Atlantic Airways κλείνει τα 40 και φέρνει νέες υπηρεσίες
Ο Βάις είπε κατά τη διάρκεια της διάσκεψης Airlines 2024 στο Λονδίνο ότι τόσο οι Εργατικοί όσο και η προηγούμενη κυβέρνηση των Συντηρητικών «δεν είχαν κάνει αρκετά για να αναγνωρίσουν τις αερομεταφορές ως στρατηγικό πλεονέκτημα» για το Ηνωμένο Βασίλειο.
Ο CEO της Virgin Atlantic θεωρεί σημαντικό να αναγνωριστεί η συμβολή των αερομεταφορών στην ευρύτερη οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου
«Το μόνο που έχουμε δει είναι μια αύξηση στα αεροπορικά τέλη επιβατών», είπε ο Βάις. Το Air Passenger Duty (APD) επιβάλλεται σε αεροπορικές εταιρείες και εταιρείες εκμετάλλευσης αεροσκαφών ανά επιβάτη, με τιμές που διαφέρουν ανάλογα με την απόσταση που διανύθηκε και την κατηγορία καμπίνας που διανύθηκε και γενικά – αν και όχι πάντα – μετακυλίεται στους πελάτες στο κόστος εισιτηρίων.
Aντιδράσεις από τον CEO της Virgin Atlantic
«Θα αποκαλούσα [τον προϋπολογισμό] φόρο επί της ανάπτυξης», είπε ο Βάις τη Δευτέρα, προσθέτοντας ότι ενώ ήταν απαραίτητο να καλυφθεί το έλλειμμα του προϋπολογισμού της Βρετανίας, ήταν επίσης σημαντικό να αναγνωριστεί η συμβολή των αερομεταφορών στην ευρύτερη οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου.
Σύμφωνα με την πολιτική των Εργατικών, το APD θα αυξηθεί στα εισιτήρια οικονομικής θέσης μικρών αποστάσεων σε 15 λίρες (18,90 δολάρια) από 13 λίρες, από τον Απρίλιο του 2026, με την τιμή σε άλλες κατηγορίες καμπίνας να αυξάνεται σε 32 λίρες από 28 λίρες. Για ταξίδια μεταξύ 2.001 και 5.500 μιλίων, το APD θα αυξηθεί σε 102 από 90 λίρες και σε 244 από 216 λίρες σε άλλες κατηγορίες.
Όσον αφορά την αύξηση του APD, το Υπουργείο Οικονομικών του Ηνωμένου Βασιλείου λέει ότι τα επιτόκια θα αυξηθούν με το ποσοστό πληθωρισμού που μετράται στον Δείκτη Τιμών Λιανικής, με μια περαιτέρω αύξηση για να ληφθεί υπόψη ο πληθωρισμός που δεν ενσωματώθηκε σε προηγούμενους προϋπολογισμούς. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του Υπουργείου Οικονομικών, το υψηλότερο ποσοστό APD – το οποίο περιλαμβάνει επίσης ποσοστό 50% στο ποσό που καταβάλλεται στους επιβάτες ιδιωτικών τζετ – θα αυξήσει τη δημιουργία εσόδων από περίπου 100 εκατομμύρια σε 500 εκατομμύρια λίρες ετησίως.
Δημοφιλής πρακτική η επιβολή φόρων στις αερομεταφορές
Οι αεροπορικοί φόροι είναι ένας ολοένα και πιο δημοφιλής παράγοντας αύξησης εσόδων για τις κυβερνήσεις που προσπαθούν σε γενικές γραμμές να επιτύχουν τους στόχους μείωσης των εκπομπών άνθρακα. Ο κλάδος υποστηρίζει ότι οι αεροπορικές εταιρείες ήδη παλεύουν με χαμηλά περιθώρια κέρδους και ότι τα υψηλότερα αεροπορικά εισιτήρια επιβαρύνουν την ευρύτερη οικονομία, ενώ συγκρατούν επίσης τις επενδύσεις σε τομείς όπως τα βιώσιμα καύσιμα αεροσκαφών.
Το Εργατικό Κόμμα συμπεριέλαβε τις επιχειρήσεις στην προεκλογική καμπάνια της που απέφερε την πρώτη εκλογική νίκη μετά από 14 χρόνια το καλοκαίρι, υποσχόμενο ρυθμιστική μεταρρύθμιση και πολιτικές υπέρ της ανάπτυξης. Ωστόσο, πολλές βρετανικές εταιρείες και εμπορικοί όμιλοι αντέδρασαν αρνητικά στον προϋπολογισμό, ο οποίος περιείχε συνολικά 40 δισεκατομμύρια στερλίνες (50,2 δισεκατομμύρια δολάρια) σε αυξήσεις φόρων με μεγάλο προσανατολισμό προς τις επιχειρήσεις.
Η υπουργός Οικονομικών Ρέιτσελ Ριβς έχει επανειλημμένα τονίσει ότι τα μέτρα ήταν απαραίτητα για να καλύψουν το έλλειμμα στα δημόσια οικονομικά και να γίνουν βήματα μείωσης του βρετανικού χρέους.
Ο επικεφαλής της Συνομοσπονδίας Βρετανικής Βιομηχανίας δήλωσε τη Δευτέρα κατά τη διάρκεια του ετήσιου συνεδρίου της, στο Λονδίνο, ότι οι επιχειρήσεις αναβάλλουν τις αποφάσεις για επέκταση και επενδύσεις στον απόηχο του προϋπολογισμού, ο οποίος ήρθε λίγο μετά την ανακοίνωση των Εργατικών για μια σειρά μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας.
Latest News
Μπορεί να αμυνθεί η Ευρώπη χωρίς το ΝΑΤΟ; - Τα σενάρια σε βιομηχανία και δαπάνες από την εκλογή Τραμπ [γραφήματα]
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο φέρνει σενάρια για την επόμενη μέρα του ΝΑΤΟ και το ρόλο των ΗΠΑ
Γιατί οι ιδιωτικές εταιρείες στον κόσμο πρέπει να παρακολουθούν τις γεωπολιτικές απειλές
Σχεδόν κάθε εταιρεία κινδυνεύει πλέον από...γεωπολιτική ζημία και είναι επιτακτική ανάγκη να κατανοήσουν τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν
Ποιοι απαλλάσονται από τον φόρο κληρονομιάς - Ακόμη ένα τολμηρό βήμα για τη Βρετανία
Από την κατάθεση του προϋπολογισμού στη Βρετανία μέχρι τις μεγάλες αλλαγές που θέλουν οι Εργατικοί, η κυβέρνηση αξιολογεί τον αντίκτυπο των μέτρων
Εχθρός των «δυναστειών» πλούτου δηλώνει ο Μπάφετ - Πού δωρίζει άλλα 1,1 δισ δολάρια
Ο μεγιστάνας Γουόρεν Μπάφετ έχει συγκεντρώσει προσωπική περιουσία 150 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αλλά δεν την αφήνει στα 3 παιδιά του
Το σκληρό πόκερ της UniCredit και τα σενάρια για τραπεζικούς «γάμους» [γράφημα]
Τροχοπέδη για διασυνοριακούς πρωταθλητές οι αντιδράσεις κυβερνήσεων που θέλουν να προστατεύσουν εθνικούς πρωταθλητές
Ο Μπάιντεν υπόσχεται επενδύσεις 1 τρισ. αλλά οι επενδυτές... φοβούνται τον Τραμπ
Σε ποιους κλάδους εταιρείες έχουν δεσμευτεί να επενδύσουν περισσότερα από 1 τρισεκατομμύριο δολάρια στο έδαφος των ΗΠΑ
Capital Economics: Ο Τραμπ δεν είναι το μόνο πρόβλημα για τις αγορές
Οι τρεις σημαντικές πτυχές που εντοπίζει το Capital Economics κάτω από το ραντάρ των επενδυτών και επηρεάζουν την παγκόσμια οικονομία
«Ρίχνει« το δολάριο ο εκλεκτός του Τραμπ για το υπουργείο Οικονομικών
Οι αποδόσεις των αμερικανικών ομολόγων μειώνονται καθώς ο διαχειριστής hedge fund επελέγη για το κουρυφαίο κυβερνητικό πόστο
Γιατί οι «μεγάλοι» παίρνουν πάντα τις ισχυρές θέσεις στην Κομισιόν
Το Politico «σκάναρε» τις θέσεις που λαμβάνουν οι Επίτροποι της ΕΕ ανάλογα με τη χώρα προέλευσης τόσο παλαιότερα όσο και τώρα - Τα συμπεράσματα
Η γαλλική κυβέρνηση σχεδιάζει την «εθνικοποίηση» της Atos
Η Atos, κάποτε θεωρούνταν ένας από τους πρωταθλητές της Ευρώπης στον τομέα του λογισμικού και της τεχνολογίας, πλέον βρίσκεται στο χείλος της οικονομικής κατάρρευσης