Με την αισιοδοξία πως η αγοραστική κίνηση στην ελληνική αγορά ενόψει Black Friday θα κυμανθεί στα περσινά επίπεδα με περίπου 3 εκατ. πωλήσεις με μέση απόδειξη κοντά στα 100 ευρώ και συνολικό τζίρο στα επίπεδα των 300 εκατ. ευρώ, ο εμπορικός κόσμος εντείνει την επικοινωνία του με το καταναλωτικό κοινό και ευελπιστεί για τα καλύτερα αποτελέσματα.
Με newsletters, ρολόγια αντίστροφης μέτρησης, αναρτήσεις και καταιγισμό διαφημίσεων, μικροί και μεγάλοι παίκτες από τις αγορές κάθε κατηγορίας, δηλώνουν έτοιμοι να διαχειριστούν τη ζήτηση και να ανταποκριθούν στα αιτήματα των πελατών τους, δημιουργώντας ένα «καυτό» τετραήμερο μεγάλων εκπτώσεων, από την «Μαύρη» Παρασκευή 29 Νοεμβρίου μέχρι και τη Cyber Monday στις 2 Δεκεμβρίου.
Black Friday: Στον… πάγο η αγορά μέχρι την τελευταία εβδομάδα Νοεμβρίου
Το μέγεθος της Black Friday
Όπως επισημαίνει ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος στο ΕΒΕΠ (Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς) «το μεγαλύτερο εκπτωτικό γεγονός της χρονιάς είναι η Black Friday και αποτελεί μια καλή ευκαιρία έξυπνων αγορών για πάνω από 8, στους 10, Έλληνες. Παρόλο που εβδομάδες πριν οι καταναλωτές μπορούν να βρουν προσφορές και να κάνουν προαγορές, η κορύφωση των εκπτωτικών αγορών πραγματοποιείται την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου, στο πλαίσιο της Black Friday και Cyber Monday. Η ψηφιακή τράπεζα Revolut Bank UAB, πραγματοποίησε έρευνα με ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.000 ατόμων, σχετικά με τα σχέδια και τα κίνητρα των καταναλωτών ενόψει της Black Friday που επιβεβαιώνει το αυξημένο ενδιαφέρον. Παρόλο που 1 στους 10 Έλληνες πιστεύει ότι δεν υπάρχουν πια μεγάλες προσφορές στις τιμές, όπως στο παρελθόν, τουλάχιστον οι 8 στους 10 πιστεύουν ότι η Black Friday αποτελεί μια καλή ευκαιρία για συμφέρουσες αγορές. Μάλιστα, αρκετοί είναι διατεθειμένοι να χρησιμοποιήσουν την πιστωτική τους κάρτα για να μην χάσουν τις ευκαιρίες της Black Friday».
Το βασικό κίνητρο που οδηγεί τους 5 στους 10 Έλληνες να ψωνίσουν κατά τη διάρκεια της Black Friday, είναι οι εκπτώσεις σε επώνυμα προϊόντα που, συνήθως, δεν αγοράζουν επειδή είναι πολύ ακριβά. Ακολουθεί το κίνητρο για 4 στους 10 της αγοράς προϊόντων που συνήθως αγοράζουν κατά τη διάρκεια του έτους, αλλά σε χαμηλότερες τιμές.
Οι 2 στους 10 εκμεταλλεύονται την Black Friday για να αγοράσουν χριστουγεννιάτικα δώρα και 1 στους 10 για να εφοδιαστεί φθηνότερα είδη καθημερινής ανάγκης, ενώ 1 στους 5 χρησιμοποιεί την Black Friday για να κάνει ένα δώρο στον εαυτό του, ως ανταμοιβή με μια μικρή και φθηνή απόλαυση.
Αναφορικά με το δίλημμα online shopping ή αγορές σε κατάστημα, οι Έλληνες καταναλωτές για την Black Friday & Cyber Monday είναι διχασμένοι, αφού πάνω από 4 στους 10 ψωνίζουν online και 5 στους 10 σε φυσικά καταστήματα, με κυριότερους λόγους την άμεση παραλαβή του προϊόντος, αλλά και για να μην τους απασχολήσουν οι επιστροφές.
Στην προσπάθεια των καταναλωτών να αναζητήσουν χαμηλότερες τιμές μέσω άγνωστων ιστοσελίδων e-shops, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας πως καραδοκούν οι διαδικτυακοί απατεώνες να εκμεταλλευτούν την ζήτηση των ημερών. Βεβαίως, οι υπηρεσίες Δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος παρακολουθούν στενά κακόβουλες δραστηριότητες, ώστε να περιορίσουν τις παραπλανητικές αγορές και να προστατεύσουν τους καταναλωτές να μην πέσουν θύματα απάτης και χάσουν τα χρήματά τους. Το ασφαλέστερο για τους καταναλωτές και το ζητούμενο για τους εμπόρους, ανεξάρτητα με τον τρόπο που επιθυμεί ο καθένας να κάνει τις αγορές του, είναι να επιλέξει ελληνικά e-shops και τοπικά φυσικά καταστήματα».
Οι 2 στους 10 εκμεταλλεύονται την Black Friday για να αγοράσουν χριστουγεννιάτικα δώρα και 1 στους 10 για να εφοδιαστεί φθηνότερα είδη καθημερινής ανάγκης, ενώ 1 στους 5 χρησιμοποιεί την Black Friday για να κάνει ένα δώρο στον εαυτό του, ως ανταμοιβή με μια μικρή και φθηνή απόλαυση.
Σε ποιους απευθύνεται η Black Friday
Αυτό είχε δείξει εξάλλου και η πρώτη επεξεργασία των ευρημάτων της μεγάλης έρευνας της ΕΥ, Future Consumer Index Ελλάδα 2024, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί στο σύνολό της τον Δεκέμβριο, που μιλούσε για 1 στους 2 καταναλωτές να προγραμματίζουν κάποια αγορά ενόψει του μεγάλου εκπτωτικού γεγονότος.
Πιο πρόθυμοι σύμφωνα με την έρευνα της ΕΥ εμφανίζονται οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών (65%) – και ειδικότερα οι φοιτητές (69%) – και δευτερευόντως η ηλικιακή ομάδα 40-49 (54%). Καθοριστική φαίνεται να είναι και η παρουσία παιδιών στην οικογένεια, με τα ποσοστά όσων σκοπεύουν να κάνουν αγορές να είναι υψηλότερα μεταξύ όσων έχουν ανήλικα παιδιά (60%).
Προκειμένου να προχωρήσουν σε αγορές, είναι σαφές ότι οι καταναλωτές αποδίδουν σημασία στις προσφορές που πραγματοποιούνται κατά την περίοδο αυτή. Έτσι, από όσους δήλωσαν ότι σκοπεύουν να κάνουν αγορές, σχεδόν 4 στους 5 συμμετέχοντες στην έρευνα (79%) ανέφεραν ότι αναβάλλουν κάποιες από αυτές μέχρι τη Black Friday και τη Cyber Monday.
Στη σημασία του τελευταίου τριμήνου της χρονιάς είχε αναφερθεί στον ΟΤ και ο Σταύρος Καφούνης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών. Κατά τη διάρκειά του εξάλλου «πραγματοποιείται η μεγαλύτερη δαπάνη όλης της χρονιάς διεθνώς και όχι μόνο στην Ελλάδα. Για την εγχώρια αγορά και με τα δεδομένα που υπάρχουν, έχουμε ως γνώμονα τον περσινό Δείκτη Πωλήσεων Λιανικής του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών που μιλούσε για κατανάλωση ύψους 7 δισ. εξαιρουμένων καυσίμων, οχημάτων και τροφίμων».
Προκειμένου να μπορέσει ο εμπορικός κόσμος να παραμείνει αισόδοξος, «στοχεύουμε σε μια κατ’ ελάχιστον πανελλήνια αύξηση της τάξεως του 10% στο λιανεμπόριο, λόγω και των γενικότερων αυξήσεων σε ενέργεια, τροφοδοσία», πρόσθεσε. Σε αντίθετη περίπτωση, η αγορά θα προβληματιστεί σχετικά με τις περαιτέρω δυνατότητές της.
Αυτός είναι και ο λόγος που «η αγορά έχει ποντάρει σε αυτές τις ημέρες. Γι’ αυτό και ενημερώσαμε τις εμπορικές επιχειρήσεις και το καταναλωτικό κοινό ότι μετά από τροποποίηση της παρ. 1 και 4 άρθρου 16 ν. 4177/2013, επιτρέπεται η προαιρετική λειτουργία των μαγαζιών την Κυριακή που ακολουθεί την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου και ουσιαστικά βρίσκεται ανάμεσα στη Black Friday (29/11) και την Cyber Monday (2/12)».
Latest News
Αίτημα για κατάργηση του ΕΦΚ στον καφέ - Τι αναφέρει η ΕΕΚ [γραφήματα]
Υψηλό 13 ετών σημειώνουν αυτή τη στιγμή οι τιμές του καφέ, αγγίζοντας τα 287,50 σεντς του δολαρίου ανά λίβρα για την ποικιλία arabica στο κλείσιμο του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης την περασμένη Δευτέρα
Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ ΕΒΕΑ και Attica Bank
Προνομιακές υπηρεσίες και προϊόντα, ειδικά σχεδιασμένα για να καλύψουν τις ανάγκες των επιχειρήσεων – μελών του Επιμελητηρίου
Μείωση πωλήσεων και συρρίκνωση της κερδοφορίας για τις ελληνικές επιχειρήσεις - Τι «είδε» η ICAP
Οι επιδόσεις αποτυπώθηκαν από την ICAP CRIF με βάση την εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών από 17.951 ελληνικές επιχειρήσεις
NBG Securities: Τα 7 σημεία - κλειδιά για τις ελληνικές τράπεζες
Ο κλάδος ανέφερε ένα υγιές γ' τρίμηνο του 2024 με την αύξηση των βασικών εσόδων να αντικατοπτρίζει την ανθεκτικότητα των επιτοκιακών εσόδων
Πώς θα ψωνίσουν οι Έλληνες τα Χριστούγεννα - Τι δείχνει έρευνα
Τιμή, ποιότητα και προσφορές τα βασικά αγοραστικά κριτήρια για τους Έλληνες καταναλωτές σύμφωνα με έρευνα της Ernst & Young για το λιανεμπόριο
Τι ζητά η βιομηχανία για ένα νέο παραγωγικό πρότυπο - Ο Χατζημηνάς στο 4ο OT FORUM
Το ζήτημα της επαναβιομηχάνισης θα θέσει στο 4o OT FORUM ο πρόεδρος της ΕΕΝΕ Κρίστιαν Χατζημηνάς - Το debate με τον Τάκη Θεοδωρικάκο
Υποθαλάσσιο δίκτυο υψηλών ταχυτήτων στο Αιγαίο με το έργο SEA-SPINE
Το πρόγραμμα SEA-SPINE περιλαμβάνει τη μελέτη και κατασκευή επτά νέων υποθαλάσσιων υποδομών για οπτικές ίνες και την διασύνδεση έντεκα νησιών του Αιγαίου πελάγους - Τι περιλαμβάνει η συμμετοχή της Cosmote
To Paralimnio ξανασυστήνεται τους πρώτους μήνες του 2025 επαναπροσδιορίζοντας το shopping experience στα Ιωάννινα
Το νέο Εμπορικό Πάρκο (πρώην Παραλίμνιο) στα Ιωάννινα θα ξανασυστηθεί προσεχώς στο ευρύ κοινό με τη νέα του ταυτότητα
Eurobank: Συμφωνία για απόκτηση επιπλέον 24,66% στην Ελληνική Τράπεζα
H Eurobank ανακοίνωσε συμφωνίες με Demetra και Logicom για την εξαγορά πρόσθετου ποσοστού 24,66% έναντι 493 εκατ. ευρώ
Πλαστικά Θράκης: Αύξηση τζίρου 4,6% το εννεάμηνο - Οι προοπτικές
Κατά το εννεάμηνο του 2024, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε €282,2 εκατ., αυξημένος κατά 4,6%, για τον Ομιλο Πλαστικά Θράκης