Την 1η Ιανουαρίου 2025 αναμένεται να τεθεί θα τεθεί σε ισχύ ο κοινοτικός ναυτιλιακός κανονισμός FuelEU. Στο πλαίσιο αυτό η Επιτροπή Τεκμηρίωσης της ναυτιλιακής οργάνωσης BIMCO υιοθέτησε στις 25 Νοεμβρίου τη ρήτρα «BIMCO FuelEU Maritime Clause for Time Charter Parties 2024» για να βοηθήσει τα ενδιαφερόμενα μέρη να προσαρμόσουν το πλαίσιο των συμβάσεων τους.
Η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για τη συμμόρφωση με το FuelEU Maritime σύμφωνα με τη νέα ρήτρα της BIMCO είναι ο πλοιοκτήτης. Στην πραγματικότητα, ωστόσο, μπορεί να είναι ένας τρίτος διαχειριστής πλοίων που έχει συμφωνήσει να αναλάβει όλα τα καθήκοντα και τις ευθύνες που επιβάλλει ο Διεθνής Κώδικας Διαχείρισης για την Ασφαλή Εκμετάλλευση των Πλοίων και την Πρόληψη της Ρύπανσης (ISM). Ως εκ τούτου, η BIMCO εργάζεται για την ανάπτυξη μιας ρήτρας στο πλαίσιο της συμφωνίας διαχείρισης πλοίων της BIMCO, SHIPMAN.
Ναυτιλία: Κίνδυνος από τις ρωσικές επιθέσεις σε πλοία
Η επιτροπή, επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη μιας τυποποιημένης ρήτρας που να είναι εφαρμόσιμη για τα περισσότερα σενάρια και τις περισσότερες εμπορικές σχέσεις. Για τα ναυλοσύμφωνα μεγαλύτερης διάρκειας, οι ναυλωτές θα έχουν την ευελιξία να αποφασίσουν για τη στρατηγική συμμόρφωσης που θα ακολουθήσουν.
H ρήτρα «BIMCO FuelEU Maritime Clause for Time Charter Parties 2024»
Η BIMCO συνεχίζει να προσθέτει στο χαρτοφυλάκιό της, ρήτρες άνθρακα για την υποστήριξη της βιομηχανίας, καθώς η ναυτιλία αντιμετωπίζει αύξηση των κανονισμών απαλλαγής από τον άνθρακα από την ΕΕ και τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ). Η τελευταία προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο της είναι η ναυτιλιακή ρήτρα «BIMCO FuelEU Maritime Clause for Time Charter Parties 2024», η οποία έχει σχεδιαστεί για να ενσωματωθεί στα συμβόλαια χρονοναύλωσης.
«Η ρήτρα αυτή αναμενόταν με ανυπομονησία από τον κλάδο. Ο Ιανουάριος είναι σχεδόν εδώ και ο κανονισμός FuelEU Maritime είναι πολύπλοκος. Εξαιτίας αυτού, πραγματοποιήσαμε αρκετές διαβουλεύσεις με τον κλάδο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας σύνταξης για να διασφαλίσουμε ότι καταλήξαμε σε μια ρήτρα που λειτουργεί στην πράξη», δήλωσε η Stinne Taiger Ivo, αναπληρώτρια γενική γραμματέας και διευθύντρια συμβάσεων της BIMCO.
«Ο κανονισμός FuelEU Maritime θα επηρεάσει σημαντικά τη ναυτιλιακή βιομηχανία, περισσότερο από ό,τι το σύστημα εμπορίας εκπομπών της ΕΕ. Η ρήτρα που υιοθετήσαμε σήμερα είναι το αποτέλεσμα μιας συλλογικής διαδικασίας μεταξύ πλοιοκτητών, ναυλωτών, εμπειρογνωμόνων P&I και νομικών και άλλων ενδιαφερόμενων μερών», λέει ο Nicholas Fell, πρόεδρος της Επιτροπής Εγγράφων της BIMCO.
Τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, η Επιτροπή Τεκμηρίωσης ενέκρινε μια νέα ρήτρα για τα δικαιώματα του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών για τη συμφωνία διαχείρισης πλοίων της BIMCO, SHIPMAN, και τρεις ρήτρες ETS για τα ναυλοσύμφωνα ταξιδιού. Επιπλέον, τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, η Επιτροπή Εγγράφων ενέκρινε τρεις ρήτρες ETS για Συμβάσεις Φορτώσεως.
Latest News
Κέρδη αυξημένα μέχρι και 1000% για τους liners
Η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναμένεται να «γράψει» το 2024 την πιο κερδοφόρα χρονιά της εκτός της εποχής του κορωνοϊού
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου