Την 1η Ιανουαρίου 2025 αναμένεται να τεθεί θα τεθεί σε ισχύ ο κοινοτικός ναυτιλιακός κανονισμός FuelEU. Στο πλαίσιο αυτό η Επιτροπή Τεκμηρίωσης της ναυτιλιακής οργάνωσης BIMCO υιοθέτησε στις 25 Νοεμβρίου τη ρήτρα «BIMCO FuelEU Maritime Clause for Time Charter Parties 2024» για να βοηθήσει τα ενδιαφερόμενα μέρη να προσαρμόσουν το πλαίσιο των συμβάσεων τους.
Η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για τη συμμόρφωση με το FuelEU Maritime σύμφωνα με τη νέα ρήτρα της BIMCO είναι ο πλοιοκτήτης. Στην πραγματικότητα, ωστόσο, μπορεί να είναι ένας τρίτος διαχειριστής πλοίων που έχει συμφωνήσει να αναλάβει όλα τα καθήκοντα και τις ευθύνες που επιβάλλει ο Διεθνής Κώδικας Διαχείρισης για την Ασφαλή Εκμετάλλευση των Πλοίων και την Πρόληψη της Ρύπανσης (ISM). Ως εκ τούτου, η BIMCO εργάζεται για την ανάπτυξη μιας ρήτρας στο πλαίσιο της συμφωνίας διαχείρισης πλοίων της BIMCO, SHIPMAN.
Ναυτιλία: Κίνδυνος από τις ρωσικές επιθέσεις σε πλοία
Η επιτροπή, επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη μιας τυποποιημένης ρήτρας που να είναι εφαρμόσιμη για τα περισσότερα σενάρια και τις περισσότερες εμπορικές σχέσεις. Για τα ναυλοσύμφωνα μεγαλύτερης διάρκειας, οι ναυλωτές θα έχουν την ευελιξία να αποφασίσουν για τη στρατηγική συμμόρφωσης που θα ακολουθήσουν.
H ρήτρα «BIMCO FuelEU Maritime Clause for Time Charter Parties 2024»
Η BIMCO συνεχίζει να προσθέτει στο χαρτοφυλάκιό της, ρήτρες άνθρακα για την υποστήριξη της βιομηχανίας, καθώς η ναυτιλία αντιμετωπίζει αύξηση των κανονισμών απαλλαγής από τον άνθρακα από την ΕΕ και τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ). Η τελευταία προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο της είναι η ναυτιλιακή ρήτρα «BIMCO FuelEU Maritime Clause for Time Charter Parties 2024», η οποία έχει σχεδιαστεί για να ενσωματωθεί στα συμβόλαια χρονοναύλωσης.
«Η ρήτρα αυτή αναμενόταν με ανυπομονησία από τον κλάδο. Ο Ιανουάριος είναι σχεδόν εδώ και ο κανονισμός FuelEU Maritime είναι πολύπλοκος. Εξαιτίας αυτού, πραγματοποιήσαμε αρκετές διαβουλεύσεις με τον κλάδο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας σύνταξης για να διασφαλίσουμε ότι καταλήξαμε σε μια ρήτρα που λειτουργεί στην πράξη», δήλωσε η Stinne Taiger Ivo, αναπληρώτρια γενική γραμματέας και διευθύντρια συμβάσεων της BIMCO.
«Ο κανονισμός FuelEU Maritime θα επηρεάσει σημαντικά τη ναυτιλιακή βιομηχανία, περισσότερο από ό,τι το σύστημα εμπορίας εκπομπών της ΕΕ. Η ρήτρα που υιοθετήσαμε σήμερα είναι το αποτέλεσμα μιας συλλογικής διαδικασίας μεταξύ πλοιοκτητών, ναυλωτών, εμπειρογνωμόνων P&I και νομικών και άλλων ενδιαφερόμενων μερών», λέει ο Nicholas Fell, πρόεδρος της Επιτροπής Εγγράφων της BIMCO.
Τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, η Επιτροπή Τεκμηρίωσης ενέκρινε μια νέα ρήτρα για τα δικαιώματα του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών για τη συμφωνία διαχείρισης πλοίων της BIMCO, SHIPMAN, και τρεις ρήτρες ETS για τα ναυλοσύμφωνα ταξιδιού. Επιπλέον, τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, η Επιτροπή Εγγράφων ενέκρινε τρεις ρήτρες ETS για Συμβάσεις Φορτώσεως.
Latest News
Στο 7,4% του παγκοσμίου στόλου τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα - Οι εκτιμήσεις της Intermodal
Ενώ η χρηματοδότηση στην πιο πράσινη ναυτιλία σημειώνει πρόοδο, εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετές προκλήσεις
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι