Την 1η Ιανουαρίου 2025 αναμένεται να τεθεί θα τεθεί σε ισχύ ο κοινοτικός ναυτιλιακός κανονισμός FuelEU. Στο πλαίσιο αυτό η Επιτροπή Τεκμηρίωσης της ναυτιλιακής οργάνωσης BIMCO υιοθέτησε στις 25 Νοεμβρίου τη ρήτρα «BIMCO FuelEU Maritime Clause for Time Charter Parties 2024» για να βοηθήσει τα ενδιαφερόμενα μέρη να προσαρμόσουν το πλαίσιο των συμβάσεων τους.
Η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για τη συμμόρφωση με το FuelEU Maritime σύμφωνα με τη νέα ρήτρα της BIMCO είναι ο πλοιοκτήτης. Στην πραγματικότητα, ωστόσο, μπορεί να είναι ένας τρίτος διαχειριστής πλοίων που έχει συμφωνήσει να αναλάβει όλα τα καθήκοντα και τις ευθύνες που επιβάλλει ο Διεθνής Κώδικας Διαχείρισης για την Ασφαλή Εκμετάλλευση των Πλοίων και την Πρόληψη της Ρύπανσης (ISM). Ως εκ τούτου, η BIMCO εργάζεται για την ανάπτυξη μιας ρήτρας στο πλαίσιο της συμφωνίας διαχείρισης πλοίων της BIMCO, SHIPMAN.
Ναυτιλία: Κίνδυνος από τις ρωσικές επιθέσεις σε πλοία
Η επιτροπή, επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη μιας τυποποιημένης ρήτρας που να είναι εφαρμόσιμη για τα περισσότερα σενάρια και τις περισσότερες εμπορικές σχέσεις. Για τα ναυλοσύμφωνα μεγαλύτερης διάρκειας, οι ναυλωτές θα έχουν την ευελιξία να αποφασίσουν για τη στρατηγική συμμόρφωσης που θα ακολουθήσουν.
H ρήτρα «BIMCO FuelEU Maritime Clause for Time Charter Parties 2024»
Η BIMCO συνεχίζει να προσθέτει στο χαρτοφυλάκιό της, ρήτρες άνθρακα για την υποστήριξη της βιομηχανίας, καθώς η ναυτιλία αντιμετωπίζει αύξηση των κανονισμών απαλλαγής από τον άνθρακα από την ΕΕ και τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ). Η τελευταία προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο της είναι η ναυτιλιακή ρήτρα «BIMCO FuelEU Maritime Clause for Time Charter Parties 2024», η οποία έχει σχεδιαστεί για να ενσωματωθεί στα συμβόλαια χρονοναύλωσης.
«Η ρήτρα αυτή αναμενόταν με ανυπομονησία από τον κλάδο. Ο Ιανουάριος είναι σχεδόν εδώ και ο κανονισμός FuelEU Maritime είναι πολύπλοκος. Εξαιτίας αυτού, πραγματοποιήσαμε αρκετές διαβουλεύσεις με τον κλάδο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας σύνταξης για να διασφαλίσουμε ότι καταλήξαμε σε μια ρήτρα που λειτουργεί στην πράξη», δήλωσε η Stinne Taiger Ivo, αναπληρώτρια γενική γραμματέας και διευθύντρια συμβάσεων της BIMCO.
«Ο κανονισμός FuelEU Maritime θα επηρεάσει σημαντικά τη ναυτιλιακή βιομηχανία, περισσότερο από ό,τι το σύστημα εμπορίας εκπομπών της ΕΕ. Η ρήτρα που υιοθετήσαμε σήμερα είναι το αποτέλεσμα μιας συλλογικής διαδικασίας μεταξύ πλοιοκτητών, ναυλωτών, εμπειρογνωμόνων P&I και νομικών και άλλων ενδιαφερόμενων μερών», λέει ο Nicholas Fell, πρόεδρος της Επιτροπής Εγγράφων της BIMCO.
Τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, η Επιτροπή Τεκμηρίωσης ενέκρινε μια νέα ρήτρα για τα δικαιώματα του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών για τη συμφωνία διαχείρισης πλοίων της BIMCO, SHIPMAN, και τρεις ρήτρες ETS για τα ναυλοσύμφωνα ταξιδιού. Επιπλέον, τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, η Επιτροπή Εγγράφων ενέκρινε τρεις ρήτρες ETS για Συμβάσεις Φορτώσεως.
Latest News
Capital Ship Management: Το δεξαμενόπλοιο «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» υψώνει την ελληνική σημαία
Η αλλαγή σημαίας του «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Khor Fakkan στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Πτώση στις ναυλαγορές έφερε η Χρονιά του Φιδιού
Πώς αντιδρούν οι ναύλοι ενόψει της κινέζικης πρωτοχρονιάς Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv
Ποιοι έχουν βάλει στο «μάτι» τα υποβρύχια καλώδια στη Βαλτική
Αμερικανοί και ευρωπαίοι αξιωματούχοι κάνουν λόγο για ατυχήματα από άπειρά πληρώματα και κακοσυντηρημένα πλοία άλλοι όμως...
Πράσινη μετάβαση: Οι κίνδυνοι που απειλούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία
Εάν τα υπάρχοντα πλοία μπορούν να μετασκευαστούν σε πλοία με σχεδόν μηδενικές εκπομπές, θα μπορούσε να σωθεί μεγάλο μέρος του στόλου, και αυτό αποτελεί κίνητρο για τους επενδυτές
Λιμάνι Καβάλας: Περνά και επίσημα στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EFA VENTURES
Έναρξη υπο-παραχώρησης για την αξιοποίηση του λιμένα «Φίλιππος Β» στο Λιμάνι Καβάλας - Τι ανακοίνωσε το Υπερταμείο
Με εναλλακτικά καύσιμα 1 στα 2 νέα δεξαμενόπλοια
Αυξημένη διάθεση επενδύσεων σε νεότευκτα πλοία με χαμηλότερες εκπομπές αέριων ρύπων, η οποία όμως θα πρέπει να συμβαδίζει με την αύξηση της ζήτησης
Στα γραφεία της ΕΕΕ η διεθνής ναυτιλία συζητά για την πράσινη μετάβαση του κλάδου
Όπως αναφέρει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η ΕΕΕ η συζήτηση οργανώθηκε ενόψει της συνεδρίασης της αρμόδιας Επιτροπής του ΙΜΟ
Συνεχίζει τις αγορές μετοχών ο Σαββίδης στον ΟΛΘ σε τιμές άνω του 28 ευρώ
Ελέγχει πλέον το 72,69% του λιμένα Θεσσαλονίκης
Απελευθερώθηκε το πλήρωμα του Galaxy Leader από τους Χούθι
Το κατασκευής 2002 Galaxy Leader είχε καταληφθεί τον Νοέμβριο του 2023 και έκτοτε το πλήρωμα του κρατούνταν από τους Χούθι
Ποια μηνύματα έστειλε ο νέος πρόεδρος του ΝΕΕ Γιώργος Αλεξανδράτος
Ο κ. Αλεξανδράτος έκανε λόγο -μεταξύ άλλων- για στήριξη των μικρών και μεσαίων ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ενότητα του κλάδου