
Την 1η Ιανουαρίου 2025 αναμένεται να τεθεί θα τεθεί σε ισχύ ο κοινοτικός ναυτιλιακός κανονισμός FuelEU. Στο πλαίσιο αυτό η Επιτροπή Τεκμηρίωσης της ναυτιλιακής οργάνωσης BIMCO υιοθέτησε στις 25 Νοεμβρίου τη ρήτρα «BIMCO FuelEU Maritime Clause for Time Charter Parties 2024» για να βοηθήσει τα ενδιαφερόμενα μέρη να προσαρμόσουν το πλαίσιο των συμβάσεων τους.
Η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για τη συμμόρφωση με το FuelEU Maritime σύμφωνα με τη νέα ρήτρα της BIMCO είναι ο πλοιοκτήτης. Στην πραγματικότητα, ωστόσο, μπορεί να είναι ένας τρίτος διαχειριστής πλοίων που έχει συμφωνήσει να αναλάβει όλα τα καθήκοντα και τις ευθύνες που επιβάλλει ο Διεθνής Κώδικας Διαχείρισης για την Ασφαλή Εκμετάλλευση των Πλοίων και την Πρόληψη της Ρύπανσης (ISM). Ως εκ τούτου, η BIMCO εργάζεται για την ανάπτυξη μιας ρήτρας στο πλαίσιο της συμφωνίας διαχείρισης πλοίων της BIMCO, SHIPMAN.
Ναυτιλία: Κίνδυνος από τις ρωσικές επιθέσεις σε πλοία
Η επιτροπή, επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη μιας τυποποιημένης ρήτρας που να είναι εφαρμόσιμη για τα περισσότερα σενάρια και τις περισσότερες εμπορικές σχέσεις. Για τα ναυλοσύμφωνα μεγαλύτερης διάρκειας, οι ναυλωτές θα έχουν την ευελιξία να αποφασίσουν για τη στρατηγική συμμόρφωσης που θα ακολουθήσουν.
H ρήτρα «BIMCO FuelEU Maritime Clause for Time Charter Parties 2024»
Η BIMCO συνεχίζει να προσθέτει στο χαρτοφυλάκιό της, ρήτρες άνθρακα για την υποστήριξη της βιομηχανίας, καθώς η ναυτιλία αντιμετωπίζει αύξηση των κανονισμών απαλλαγής από τον άνθρακα από την ΕΕ και τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ). Η τελευταία προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο της είναι η ναυτιλιακή ρήτρα «BIMCO FuelEU Maritime Clause for Time Charter Parties 2024», η οποία έχει σχεδιαστεί για να ενσωματωθεί στα συμβόλαια χρονοναύλωσης.
«Η ρήτρα αυτή αναμενόταν με ανυπομονησία από τον κλάδο. Ο Ιανουάριος είναι σχεδόν εδώ και ο κανονισμός FuelEU Maritime είναι πολύπλοκος. Εξαιτίας αυτού, πραγματοποιήσαμε αρκετές διαβουλεύσεις με τον κλάδο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας σύνταξης για να διασφαλίσουμε ότι καταλήξαμε σε μια ρήτρα που λειτουργεί στην πράξη», δήλωσε η Stinne Taiger Ivo, αναπληρώτρια γενική γραμματέας και διευθύντρια συμβάσεων της BIMCO.
«Ο κανονισμός FuelEU Maritime θα επηρεάσει σημαντικά τη ναυτιλιακή βιομηχανία, περισσότερο από ό,τι το σύστημα εμπορίας εκπομπών της ΕΕ. Η ρήτρα που υιοθετήσαμε σήμερα είναι το αποτέλεσμα μιας συλλογικής διαδικασίας μεταξύ πλοιοκτητών, ναυλωτών, εμπειρογνωμόνων P&I και νομικών και άλλων ενδιαφερόμενων μερών», λέει ο Nicholas Fell, πρόεδρος της Επιτροπής Εγγράφων της BIMCO.
Τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, η Επιτροπή Τεκμηρίωσης ενέκρινε μια νέα ρήτρα για τα δικαιώματα του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών για τη συμφωνία διαχείρισης πλοίων της BIMCO, SHIPMAN, και τρεις ρήτρες ETS για τα ναυλοσύμφωνα ταξιδιού. Επιπλέον, τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, η Επιτροπή Εγγράφων ενέκρινε τρεις ρήτρες ETS για Συμβάσεις Φορτώσεως.


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες